Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"O/D OFF"


shsh
שימו לב! השרשור הזה בן 6755 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, יש לי באוטו



(Foucs 2001)

על ידית ההילוכים לחצן למטה כזה שבעת לחיצה עליו נדלקת נורה האומרת:

"O/D OFF"

מחיפוש שעשיתי בגוגל הבנתי שזה מבטל את ה-

OverDrive

של התיבה האוטומטית , אך לא ממש הצלחתי להבין מה זה בידיוק עושה, ולמה לבטל את זה זה ?

אשמח אם תביאו לי יותר פרטים.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מוריד הילוך משלישי לרביעי בליחצת כפתור. נוח, וזריז.

 

למה לבטל? אם נוסעים 90 קמ"ש ורוצים להאיץ קצת יותר מהר מבלי לרדת 2 הילוכים, לוחצים על הכפתור. כמו כן כשנוסעים בעיר רגוע ולא רוצים שברגע שמגיעים לאזור ה60 קמ"ש הרכב יעביר הילוך ויהיה חסר כוח, גם אפשר ללחוץ על הכפתור. קח בחשבון צריכת דלק מעט יותר גבוהה מאשר סתם ב-D.

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו איזו תגובה מהירה. תודה.

אז עקרונית זה משנה למחשב את הזמנים של העברת הילוכים ככה שהוא

"מושך אותם"

יותר?

או שזה באופן פרטני מוריד לך הילוך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מצב ספורט. הוא לא משנה את שאר ההילוכים. אם תלחץ על זה בתחילת הנסיעה, לא תגיע להילוך הרביעי פשוט. כשאני נוהג בפוקוס המשפחתית פעם ב... אני לוחץ על הכפתור בנסיעות בעיר, מעצבן שהוא מגיע לרביעי ואז אין לו כוח ובבינעירוני במצבים מסויימים, כמו למשל עלויות שאני לא רוצה שהגיר ישחק בין שלישי לרביעי.

 

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בD הרכב יחליף הילוכי בצורה רגילה,

ופשוט לא יגיע לרביעי.

 

אמנם בS הוא לא יגיע לשלישי.

 

ובL הוא לא יגעי לשני (רק ראשון..:))

 

הלכה למעשה אפשר לקמבן איזשהי תיבה חצי אוטומטית..

 

אור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בD הרכב יחליף הילוכי בצורה רגילה,

ופשוט לא יגיע לרביעי.

 

אמנם בS הוא לא יגיע לשלישי.

 

ובL הוא לא יגעי לשני (רק ראשון..:))

 

הלכה למעשה אפשר לקמבן איזשהי תיבה חצי אוטומטית..

 

אור.

אתה מדבר על לחצן "HOLD" של הלנטיס עם ההגיון המעוות שלו.

 

לחצן ה- OD OFF של פוקוס וקורולה בסה"כ מבטל את ההילוך הרביעי ואין לו השפעה לא על תזמון העברת ההילוכים האחרים ולא השפעה כלשהי אם הידית על 2 או 1.

שימושי בנוסף גם לבלימת מנוע קלה בירידה במהירות גבוהה. (90-100)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפשט את זה לחבר'ה המתקשים יותר :

בתיבת ההילוכים בפוקוס ובקורולה קיימים 4 הילוכים

ראשון, שני, שלישי, ורביעי(שגם נקרא "אובר דרייב" בגלל שהיחס שלו יותר מ1 ל1)

כמו שבמכוניות מסויימות (נגיד VW) בתיבת ההילוכים מסומן 1,2,3,וD

אז בD התיבה תשחק בין כל ההילוכים

ב3 היא תעלה רק עד 3 זה אומר ש4 מבוטל

ב2 כנ"ל 3+4 מבוטלים וב1 כולם חוץ ממנו מבוטלים

אז בטויוטה אמרו נהג ממוצע מעביר הרבה את הידית ממצב D למצב 3, אז בוא נקל עליו נעשה לו כפתור חשמלי שידמה העברה ממצב D למצב 3, וככה יהיה קל יותר לשחק בינהם זהו :

בקורולה :(וגם בפוקוס)

L=הילוך ראשון

2=הילוך שני

D+אובר דרייב מכובה (יש מנורה בלוח המכוונים)=הילוך שלישי,

וD+כפתור אובר דרייב לחוץ (זאת אומרת מנורה נכבית)=הילוך רביעי זהו

 

מה נותן לנו ירידה להילוך שלישי ואי מתן לתיבה לעלות להילוך רביעי :

בלימת מנוע עדינה בירידות ארוכות ומהירות (נגיד ירושלים ת"א)

כח זמין בעליות ארוכות (נגיד ערד...שלא כל עזיבת גז הגיר יעבור לרביעי ואחרי זה צריך קיק דאון)

מניעת משחק מיותר של הגיר בתוך העיר, ונגיד שיוצאים לעקיפה במהירות יחסית גבוה ולא רוצים להוריד את הגיר לשני אפשר פשוט ללחוץ על זה וזהו...קצת גז והאוטו מאיץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונגיד אני שם על L בתחילת נסיעה אז הגיר לא יעביר לכל שאר ההילוכים 2,3,4 ?

There's not much you could do or say to phase me

People think I'm a little bit crazy

I get it from all angles, even occasionally Doc Dre-zie'll

Have to step in every once in a while to save me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונגיד אני שם על L בתחילת נסיעה אז הגיר לא יעביר לכל שאר ההילוכים 2,3,4 ?

בדיוק

הוא ישאר בהילוך 1

 

זה ממש כמו בגיר ידני.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית תמיד נוסע בשלישי. יותר נוח, יותר טוב ויותר בטוח. במיוחד בעיר ולפעמים גם מחוץ לעיר ושרוצים לשייט אז נוסעים בD

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6755 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...