Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריסון נכון של ילדים במכונית


נמרוד רחמימוב
שימו לב! השרשור הזה בן 6419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

 

 

חגורות הבטיחות שבמכונית נועדו לשימושם של המבוגרים. הן תוכננו מתוך מחשבה על גוף של אדם שגובהו מעל 145 ס"מ ומשקלו מעל 36 ק"ג. כל אדם שגובהו או משקלו פחותים ממידות אלו, זקוק להתקן ריסון מיוחד.

לכבוד נסיעות החג, וגם באופן כללי, סיכמתי את המלצות האיגודים האמריקאים לרפואת ילדים ומשפחה.

 

 

 

התקני הריסון לילדים נחלקים לארבעה סוגים, על פי גובהו ומשקלו של הילד:

 

 

 

1. כסא תינוק. נועד לילדים מהלידה ועד למשקל 10 ק"ג או אורך של 70 ס"מ. כאשר הילד עובר את אחת משתי המידות או כאשר קצה ראשו בולט יותר מ 2.5 ס"מ מעל לגב הכסא,עליו לעבור להתקן הבא. כסא זה תמיד מכוון כנגד כוון הנסיעה, מאחר ולתינוק יש ראש גדול יחסית לגופו, ושרירי צוואר חלשים. במקרה של תאונה חזיתית, אם התינוק נוסע עם הפנים בכוון הנסיעה, לא יוכל לבלום את ראשו ועלולה להווצר פגיעה בחיבור שבין הגולגולת לעמוד השדרה הצווארי. אסור בשום מקרה לשים כסא זה במושב בו מותקנת כרית אויר חזיתית (= המושב שליד הנהג) אם לא ניתן לבטל את הפעלת הכרית.

 

infantseat.jpg

 

 

2. כסא דו-כווני. נועד לילדים ממשקל 9 ק"ג ועד למשקל של 18 ק"ג, או עד לגובה של 100 ס"מ. כסא זה יכול להיות מכוון כנגד כוון הנסיעה לילדים שעדיין אינם הולכים, או עם כוון הנסיעה לאחר מכן. נקודת כשל עיקרית בכסאות אלו היא העגינה של הכסא לאוטו, המתבצעת בעזרת חגורות הבטיחות. במחקרים מסוימים נמצא כי כ - 70% מהכסאות ( ! ) אינם מחוברים כראוי עקב השחלה לקויה של חגורת הבטיחות בכסא, ובמקרה של תאונה, הכסא עלול להתנתק כשהילד עדיין מחובר אליו. לפתרון בעיה זו תוכננו עוגנים תקניים לכסאות בטיחות שנקראים isofix או LATCH (אירופי /אמריקאי). מומלץ מאוד, במיוחד להורים לילדים קטנים, לקנות רכב עם עוגנים כאלו, וכסא בטיחות תואם.

 

convertiblechildseat.jpg

 

 

3.כסא משולב / פונה לחזית. כסא שנועד לילדים גדולים יחסית, בד"כ עד 20 ק"ג ועד לגובה של 120 ס"מ. יכול בהמשך להפוך לבוסטר (ראה 4). קיימת חפיפה מסוימת בין סוג זה לכסא הדו-כווני ולבוסטר. ישנם הבדלים ניכרים בתכונות הכסאות ע"פ יצרנים שונים, ויש לקרוא היטב (כמו בכל כסא בטיחות) את הוראות היצרן ולפעול על פיהן.

 

forwardfacingcombinationseat.jpg

 

 

4. כסא בוסטר. כסא זה נועד לתת לילד הגבהה יחסית למושב המכונית ע"מ שניתו יהיה להשתמש בחגורות הבטיחות של המכונית עצמה. נועד לילדים שעברו את מגבלות הכסאות הקודמים אך עדיין קטנים מגובה של 145 ס"מ ומשקל 36 ק"ג. קיימים שני סוגים עיקריים: עם משענת גב ובלי, כאשר הסוג עם המשענת יעיל ב 50% יותר במניעת פגיעה. כסא בוסטר חייב להיות מעוגן בעצמו למכונית, אם ע"י חגורת הבטיחות ואם ע"י התקן תיקני כמו isofix. לא מספיקה כרית שמגביהה את ישבן הילד, כי במקרה של תאונה ההגבהה הלא מעוגנת תחליק קדימה עם הילד (נקרא submarining ) ותגרום לפגיעת בטן וצוואר מהחגורה.

 

 

boosterseats.jpg

 

 

5. חגורות הבטיחות של הרכב עצמו. נועדו לילדים מעל 145 ו 36 ק"ג. הילד צריך להיות גדול מספיק שהברכיים יתכופפו מעבר למושב כאשר הגב צמוד למשענת. בשלב זה אין להשתמש יותר בבוסטר. גובה נקודת העיגון צריך להיות מכוון כך שחגורת הכתף עוברת במרכז עצם הבריח, ולא על הצוואר. מגובה זה ניתן להושיב ילדים במושב הקדמי מול כרית אויר, אם כי המקומות הבטוחים ביותר במכונית לפי סדר יורד הם: המושב האחורי מרכזי, מושב אחורי ימני, מושב אחורי מאחורי הנהג והמושב שליד הנהג, ולבסוף מושב הנהג עצמו.

 

 

 

 

חג שמח ובטוח,

 

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה עושים עם ילדים גבוהים ורזים שעברו כבר את הגובה לקטגוריה מסויימת אבל עוד לא הגיעו למשקל המתאים לקטגוריה הבאה?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוך כמה רע נהיה לי כשאני רואה את האמא מדברת בטלפון והילדה בת ה4-5 שלה מאחורה נצמדת למושב הקדמי בלי חגורה בלי כלום....

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עושים עם ילדים גבוהים ורזים שעברו כבר את הגובה לקטגוריה מסויימת אבל עוד לא הגיעו למשקל המתאים לקטגוריה הבאה?
תשאל את כספר...

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עושים עם ילדים גבוהים ורזים שעברו כבר את הגובה לקטגוריה מסויימת אבל עוד לא הגיעו למשקל המתאים לקטגוריה הבאה?

אם הילד עבר את מגבלת המשקל או הגובה של הכסא, עליו לעבור לכסא הבא. הדבר רלבנטי במיוחד בשלבים הראשונים - כסא התינוק, והכסא הדו-כווני. בהמשך יש חפיפה די גדולה בין הסוגים, כך שאין בעיה מיוחדת למצוא כסא ההולם את מידות הילד. יש גם הבדלים משמעותיים בין יצרנים שונים, וצריך לבדוק ספציפית כל כסא.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הרצינית היא עם האישה , בבוקר שהיא לוקחת אותו לגן,נסיעה של 5 דקות , בלי לחגור אותו ,היא טוענת שזאת נסיעה של 5 דקות ולא יקרה כלום?

 

כמה שתסביר לא עוזר.

עבודה:טיוטה 4*4 תחביב:הובי איילנד אדוונצר הדבר האמיתי:ספיטפייר mkIII

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הרצינית היא עם האישה , בבוקר שהיא לוקחת אותו לגן,נסיעה של 5 דקות , בלי לחגור אותו ,היא טוענת שזאת נסיעה של 5 דקות ולא יקרה כלום?

 

כמה שתסביר לא עוזר.

סליחה, אבל בנושא הזה לא מסבירים, אלא מתעקשים, צועקים ועושים תרגילי מנהיגות אסרטיביים. תדמיין לעצמך איך היית מגיב אם הילד היה חולה (חס וחלילה) ואשתך היתה מסרבת לתת לו תרופות או לקחת אותו לרופא. זהו אותו העיקרון - אין מה להיות דמוקרט וסבלני כאשר זה מגיע לחיים של הילדים שלך.

בנוסף תנסה את התרגיל הבא: סע למגרש ריק ותושיב את אשתך היקרה בספסל האחורי כשהיא חגורה. תאיץ ל- 40-50 קמ"ש (לא צריך יותר) ובצע בלימת חרום, אבל חזקה. תסביר לה שזה מה שהיא היתה עושה אם ב"נסיעה של 5 דקות" היה מתפרץ לה הולך רגל לכביש, וזה מה שהיא היתה מרגישה אם היא היתה מתנגשת באיזה אידיוט שהתפרץ עם המכונית מסמטה צדדית. עכשיו תבקש ממנה לדמיין מה יקרה לילד שלכם בכזה מצב אם הוא לא יהיה חגור.

אם היא עדיין לא הבינה - תשקול החלפה (של האשה).

 

שנה טובה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, אבל בנושא הזה לא מסבירים, אלא מתעקשים, צועקים ועושים תרגילי מנהיגות אסרטיביים. תדמיין לעצמך איך היית מגיב אם הילד היה חולה (חס וחלילה) ואשתך היתה מסרבת לתת לו תרופות או לקחת אותו לרופא. זהו אותו העיקרון - אין מה להיות דמוקרט וסבלני כאשר זה מגיע לחיים של הילדים שלך.

בנוסף תנסה את התרגיל הבא: סע למגרש ריק ותושיב את אשתך היקרה בספסל האחורי כשהיא חגורה. תאיץ ל- 40-50 קמ"ש (לא צריך יותר) ובצע בלימת חרום, אבל חזקה. תסביר לה שזה מה שהיא היתה עושה אם ב"נסיעה של 5 דקות" היה מתפרץ לה הולך רגל לכביש, וזה מה שהיא היתה מרגישה אם היא היתה מתנגשת באיזה אידיוט שהתפרץ עם המכונית מסמטה צדדית. עכשיו תבקש ממנה לדמיין מה יקרה לילד שלכם בכזה מצב אם הוא לא יהיה חגור.

אם היא עדיין לא הבינה - תשקול החלפה (של האשה).

 

שנה טובה,

 

קובי

דבר ראשון תודות לדוקטור!!! אני עכשיו בהליכי חיפוש אחרי עגלה וכיסא (ועוד כל מיני דברים)... ממש אורן הקטן אתה :wink:

זה מדבים עד כמה הדברים האילו מגוונים ומורכבים. כמו כל הדברים בחיים גם כאן הדגמים מיתחלקים לשלוש...

  1. אילו שלא ממש נוחים לתיפעול אבל ניראים בטיחותיים
  2. אילו שנוחים לנשיאה אבל לא נראים "מבטיחים"
  3. אילו שמשלבים את שני העולמות...

ולא תמיד בדגמים היקרים הם נופלים בקטגוריה השלישית, להפך... סתם נק' למחשבה...

אגב, קובי, אני "ניסיתי" להסביר לכלב שלי לא להידחף הין המושבים (של הנהג והנוסע) לכיוון פיתחי האיוורור (ברור שמזגן עדיף על חלון פתוח... כלב "אשכנזי" :lol: )...

אחרי כמה "תירגולים" כאילו במיגרש סגור הוא פשוט קפץ למושב הנוסע ולא היה מוכן לעבור חזרה!!!

האם יש התקני "ריסון" גם לכלבים?! משהו בטיחותי?

כיום יש לכלב שלי ריתמה (דומה לזו שיש לכלבי עיוורים) ואני סוגר את הדלת על החגורה.

אבל נראה לי שבמיקרה של תאונה הריתמה תתפרק...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הרצינית היא עם האישה , בבוקר שהיא לוקחת אותו לגן,נסיעה של 5 דקות , בלי לחגור אותו ,היא טוענת שזאת נסיעה של 5 דקות ולא יקרה כלום?

 

כמה שתסביר לא עוזר.

שנה טובה

אלו הן הדקות הקריטיות. צריך לכפות הרגל.

רוב התאונות קורות ברדיוס של 15 ק"מ מהעבודה או הבית. בגלל תחושת הביטחון עם הסביבה.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...