דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 27

נושא: שאלות דיפרנציאלים (מה?? אף אחד לא יכול לעזור :cry: )

  1. #1
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Roy
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,285
    מאחר שאני רוצה להכניס דיפרנציאל ננעל לרכב, ישבתי וחקרתי מעט את הנושא, הגעתי למס' מסקנות כלליות לגבי יעילותם של סוגי דיפרנציאלים שונים.

    מס' נקודות הבהרה :
    הרכב הוא הנעה קידמית.
    ההסברים הם בכלליות ולא מדויקים ומדוקדקים.
    אני לא מתיימר להיות מבין גדול, זה מה שאני הבנתי.
    מדובר על ידע תיאורטי ולא מעשי/טכני.
    תיקונים יתקבלו בברכה.

    אז ככה, יש ארבע סוגי דיפרנציאלים עיקריים (ומכניים), ננעל, פתוח, LSD ומצמד ויסקוזי.

    העקרונות של כל אחד מהם על קצה המזלג כמו שאני מבין.
    ויסקוזי - בדר"כ אורכי, עובד על עיקרון של מצמד (דיסקיות), כאשר הבדלים גדולים במומנט בין הדיסקיות גורמים להפעלת כוח נגדי וע"י כך איזון המומנט על גלגלים נגדיים.
    LSD - דיפרנציאל מוגבל החלקה, עובד על העיקרון שהמומנט "הניתן" לכל גלגל מניע הוא המומנט אשר מספיק לו לסובב את הגלגל ולהתגבר על ההתנגדות (בין אם נמוכה או גבוהה).
    פתוח - חלוקה של 50-50 בכוח המומנט בין הגלגלים המניעים.
    ננעל - הצורה שמעניינת אותי היא הדיפרנציאל שפותח ע"י zexel ונקרא TorSen, עובד בצורה מיכנית לחלוטין, כאשר יש יחס חלוקה קבוע בין הגלגל האוחז לזה המפרפר (למשל אצלי הומלץ יחס של 1:3). כאן הדיפרנציאל רוב הזמן לא עובד, אך כאשר יש הבדלים גדולים באחיזה בין הגלגלים המניעים, הגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר מקבל פי X יותר מומנט מהשני.

    עכשיו לשאלות.

    כמו שזה נראה, יש מספר חסרונות עיקריים לשני סוגי דיפרנציאלים, ננעל ופתוח.
    הננעל אומנם מתחיל לעבוד כאשר יש הבדלי מומנט, אך כאשר גלגל אחד מפרפר לגמרי (ללא אחיזה) הוא איננו יעיל בכלל. דבר שני הוא הפעולה הלא קבועה שלו, ואני אסביר...
    כאשר נכנסים לפניה בקצה מגבלות הרכב, בתחילתה אין הבדל באחיזה של הגלגלים, אך בנקודה מסוימת גלגל אחד (הפנימי) מקבל פחות ופחות אחיזה ואז בפתאומיות מופעל הדיפרנציאל הנותן יותר כוח לחיצוני, לפי הבנתי בפיזיקה, רדיוס הפניה אמור להשתנות ולהתקבל מצב המזכיר היגויתר. ככה שהחיסרון הוא ב-אי ההדרגתיות ושינוי הרדיוס.

    ל"פתוח" יש חיסרון באיבוד הכוח הקבוע, אומנם ברכבים חזקים יש מספיק כוח, אבל חבל לבזבז אותו . הכוח (מומנט) מחולק תמיד בין שני הגלגלים המניעים.
    חיסרון שני דומה לחיסרון של ה"ננעל" לגבי קוי פניות, רק שכאן אין את ההפעלה הפתאומית.

    אז ככה, למי שהגיע עד כאן, סחטיין.
    אם טעיתי, בבקשה לתקן אותי (זה לא אמור להיות מאמר הסבר, אלא שאלה עם הרבה פירוט).
    אם ככה איזה דיפרנציאל מומלץ לרכב כביש ספורטיבי בשיקלול כל היתרונות והחסרונות (לינאריות של השילוב, איבודי כוח וכו'). כמו שאני רואה את זה, הדיפרנציאל העדיף ביותר הוא ויסקוזי, ששם אין איבוד כוח משמעותי ופעולתו היא הדרגתית.

    תודה למי שהיה לו הכוח...
    וסליחה למתענים בקריאה

    תראו מה השעה ואיזה שאלות אני מנפיץ בשעות האלו...


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    5,000
    מה שנראה לי:

    ויסקוזי הוא תת-זן של LSD (הוא הרי Limited Slip אחרי הכל), שם דווקא אין פעולה של מצמד ממש אלא קיים נוזל מאוד צמיגי (מכאן הויסקוזי) בין שני צדדי הדיפרנציאל שלא מאפשר תנועה חופשית לגמרי אלא מאלץ חלוקת מומנט. במידת הנעילה של דיפרנציאל כזה ניתן לשלוט על ידי החלפת השמן.

    מעבר לזה כמדומני יש את הדיפרנציאל עם המצמד, כמו למשל האלדקס.

    דיפרנציאל פתוח הוא ללא הגבלת החלקה בכלל. זה מה שיש ברוב המכוניות.

    החסרון של הפתוח הרבה יותר גרוע מאובדן כוח בלבד - בסיבוב הדוק בעליה, עם הנעה קדמית, אתה יכול להגיע למצב של אין תזוזה כלל, בעוד הגלגל הקדמי פנימי גבוה באוויר, מסתובב לו בחופשיות..

    אני לא חושב שדיפרנציאל מוגבל החלקה מקדימה יצור היגוי יתר מוחשי בעת האצה חזקה בסיבוב, אבל אני דיי בטוח שהמעבר לתת-היגוי תחת כוח יהיה פתאומי הרבה יותר (עקב מגבלות האחיזה הגבוהות יותר עכשיו).

    נראה לי דבר מתבקש, לפחות במכוניות מאוד חזקות עם הנעה קדמית.

    תבדוק את אלו של Quaifie - צריכים להיות מעולים.

  5. #3
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Roy
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,285
    אני כנראה אכניס דיפרנציאל ננעל של quaife מסוג torsen עם נעילה של 30%.
    מה שמפחיד אותי בו זה נקודת הפעולה ה"פתאומית" שלו וחוסר הישע שלו כאשר גלגל אחד מאבד אחיזה לחלוטין.

    לגבי ה"פתוח", כמו שהבנתי יש לו חלוקת מומנט קבועה של 50% לכל צד (אולי אתה מכיר אותו בשם אחר) כך שלא משנה אם אחד הגלגלים באויר, לשני יש עדיין 50% מהמומנט.

    לגבי הויסקוזי, צודק, באמת יש מעיין תיבה עם נוזל צמיג בתוכה (בגלל זה הוא בד"כ אורכי ולא רוחבי, צריך מקום לתיבה), אך עדיין יש לו גם דיסקיות כמו מצמד.


    נו... נראה לי שאני לא הפסיכי היחידי, שער עכשיו

  6. #4
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    אז בגליונות ישנים של "אוטו" כמדומני (או שמא "טורבו") יש כתבה מצויינת , בעקבות מכוניות קבוצה B של מירוצי הראלי ובהם מוסבר בעברית ההבדלים בין הויסקוזי ,טורסן ודומיהם (לפי המכוניות בהם הורכבו - אודי קוואטרו,205T16,דלתא S4).

    אולי לדובי מילר יש את הכתבה?בני הספל?

  7. #5
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של אריק2
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    32
    נכון, בנסיעה ישרה בדיפרנציאל נעול החלוקה הינה 50%...אמה מה...זה לא המצב באיבודי אחיזה כאלו ואחרים ! כאשר גלגל אחד הינו המניע (כמו הזוגמא שנרשמה בהודעה הקודמת) אזי הוא יקבל את כל !!! המומנט, ובמצב שכזה אתה עלול לגזור ציריה...

    לך על LSD וקח בחשבון שהוא דורש שמן מיוחד ולרוב מחזיק אפקטיבי כ50 אלף ק"מ. מהלצה נוספת לגבי נעילה מוגבלת החלקה היא דטרויט טרו-טראק שמחזיק הרבה הרבה יותר אם כי אין לי מושג אם הוא מתאים לאפליקציה שלך.

    www.detroitlocker.com כמדומני...

    אריק2.
    Been there, done that....

  8. #6
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של אריק2
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    32
    תיקון,
    הנה הלינק ליצרנית...שם תחפש את הטרו טראק - Detroit Truetrac

    היחס אגב, בהעברת המומנט הינו בין 2.5 ל 3.5

    ןפה, ישנו לינק לאפליקציות:
    http://www.tractech.com/App4.html

    אריק2.
    Been there, done that....

  9. #7
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    5,000
    הדטרויט לוקר ודומיו מיועדים לג'יפים, לא למכוניות פרטיות... אני לא חושב שהם יספקו את הסחורה מבחינת התנהגות..

  10. #8
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של אריק2
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    32
    הכוונה לא היתה למוצר כגון דטרויט לוקר שהינו נעילת דיפרנציאל 100% אלא למוצר דטרויט טרו-טראק שמספק נעילה חלקית הפועלת בסגנון הטורסן ונותנת אמינות טוטאלית יחסית לשאר מוגבלי ההחלקה !

    :snipersm:
    Been there, done that....

  11. #9
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    5,000
    ציטוט אריק2 כתב:
    הכוונה לא היתה למוצר כגון דטרויט לוקר שהינו נעילת דיפרנציאל 100% אלא למוצר דטרויט טרו-טראק שמספק נעילה חלקית הפועלת בסגנון הטורסן ונותנת אמינות טוטאלית יחסית לשאר מוגבלי ההחלקה !

    :snipersm:
    התנצלותי הכנה אם כך

  12. #10
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של אריק2
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    32
    אתם יכולים לבצע גיחה לאתרים בחו"ל ולקרוא מעט על מרוצי הבאחה (baja) בארה"ב...אלו מירוצים של 1000 מייל נגד הזמן.
    בלינק הנ"ל תוכלו ללמוד המון על הנושא:
    http://www.score-international.com
    בעקרון, אתם יכולים לראות את המירוץ כמו מירוצי ראלי, רק בסגנון שונה במקצת. אמנם רוב הרכבים (ממש לא כולם) הינם בעלי הנעה כפולה, אך החלוקה לרוב הולכת בתצורה של נעילת ספול \ אוטומאטית בסרן האחורי (וזה לרב לא יעניין אל חלקכם) ואילו הסרנים הקדמיים, אינם בתצורת סרן חי אלא עצמות עצה \ IFS \ זרועות A ושאר מיני ירקות שקרובים יותר אליכם.

    עכשיו, ברב המכוניות ההנעה היא קדמית (כאן בפורום, ותקנו אותי אם אני טועה) והדוגמא שניתן ללמוד הינה מהרכבים שבלינק לעיל, ניתן ללמוד שלאחר בחינות מרובות והתחשבות בכלים שנוסעים בשטחים מוטרפים במהירויות של 180 קמ"ש ואף למעלה מזה, שהם לרוב בוחרים לשים בהנעה הקדמית נעילות מוגבלות החלקה למיניהם שנותנות את התמורה המקסימאלית בהתחשב בהינע, אחיזה, יציבות והיגוי בתנאים כה קיצוניים.

    מקומות נוספים עם המון המון מלל:
    http://www.off-road.com/race/97baja1000
    Been there, done that....

  13. #11
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    השאלה היא האם זה רלוונטי ליישום בכביש כמו שרועי שואל....

    בבאחה חלק גדול מהזמן יש גלגל מניע באוויר, לגמרי בלי אחיזה.
    גם אם הגלגל לא באוויר, עדיין האחיזה שלו נמוכה מאוד בגלל סוג הקרקע.

    במקרה של רועי, הוא יהיה תמיד על אספלט, האחיזה תהיה טובה, במרבית המקרים הוא יגיע למצב של פרפור כלשהו בגלגל פנימי קדמי, שהפחתת חלק מהמומנט לגלגל הזה יספיק למנוע את ההחלקה, ולפצות בהנעת הגלגל החיצוני (שבתורו מסייע להידוק קו פנייה).

    אני לא מבין גדול בדיפרנציאלים, ולכן לא הגבתי עד כה, אבל מה שרועי צריך זה משהו שיעביר בהדרגתיות חלק מהמומנט לצד השני בעת איבוד אחיזה בגלגל אחד.

    איבוד האחיזה גם הוא הדרגתי (אלא אם רועי ברוטאלי מאוד בנהיגה), ולכן העברת המומנט צריכה להיות הדרגתית, ולא בבת אחת.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  14. #12
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של אריק2
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    32
    לכן, במצבים אלו רצויה נעילת דיפרנציאל מוגבלת החלקה \ חלקית מסוגים כגון וויסקוזי\LSD\TCS וכו'...
    Been there, done that....

  15. #13
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של SubaMan
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    מאחוריה..........
    הודעות
    495
    גם AWD וגם נעילה חלקית.
    מגיע ל2G.

    לכו לעשות סיבוב...

  16. #14
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של darkstar
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    339
    מה הכוונה בנעילת דיפרנציאל לא הבנתי.


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Roy
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,285
    אלוהים, הבאת ת'רד מתהום הנשייה.

    הדיפרציאל מעביר את הכוח לגלגלים. כאשר יש לו נעילה מסוימת, הכוונה היא שיש לו יחס כלשהו בין הגלגלים.
    אתה לא תוכל לפרפר גלגל אחד בלבד כי הוא תמיד יעביר את הכוח לשניהם (לפי איזשהו יחס "נעילה" של המומנט).

    ההסבר צולע מאוד, אז תשאל שוב אם לא תבין.
    בגדול - אין מצב שרק גלגל אחד יפרפר ושני יעמוד כמו גולם (מה שקורה היום).
    הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.
    "הטלטלים השחורים, יולי 2004".

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. מי יכול לעזור בזיהוי ?
    By Aron in forum רכבי אספנות
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 20/04/06, 19:56
  2. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 27/01/06, 19:38
  3. הא מישהו יכול לעזור?
    By Benni Haspel in forum רכבי אספנות
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20/05/05, 12:42
  4. יכול לעזור ב....
    By bender in forum רכבי אספנות
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 27/11/02, 20:01

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •