דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 16

נושא: צריכת דלק בקיק דאון

  1. #1
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של maxim
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    Tel Aviv
    הודעות
    843
    האם צריכת הדלק כאשר אני לוחץ על המצערת עד הסוף וכשאני לוחץ על הקיק שווה או לא?
    הרי הקיק מוריד הילוך, ולדעתי מוזרקת אותה כמות של דלק.

    האם צריכת דלק היא פונק' של הסל"ד?

    מה בערך ההבדל בצריכת הדלקת בנסיעה 90 קמ"ש או 120 או 140.
    האוטו הוא VW BORA 1.6


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    באופן עקרוני, צריכת הדלק היא פונקציה של הסל"ד בלבד.

    כלומר, אם תסע בראשון על 5000 סל"ד למשך דקה, זה ייקח לך פחות או יותר אותו דלק כמו אם תסע בחמישי על 5000 סל"ד באותו פרק זמן, ההבדל הוא כמובן במרחק שתעבור בזמן הזה.

    בכל רכב המהירות האופטימלית לצריכת דלק טובה היא שונה, בדר"כ זה בין 90 ל 110 (בהילוך הגבוה כמובן) .

  5. #3
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ראלימן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פתח תקוה
    הודעות
    1,621
    תחשוב על זה ככה:
    סל"ד = סיבובי מנוע לדקה.

    אז כמה שיותר סיבובים לדקה ככה יותר פעימות יניקה. וכמה שיותר פעימות יניקה ככה יותר דלק נשרף. כלומר כמה שהמנוע מסתובב יותר מהר אז יש יותר פעולה של הבוכנות ששואבות יותר דלק וחמצן.

    לסיכום כמה שיותר סיבובים - יותר דלק נשרף.

    ראלימן
    קורס 154 RESTEPA.

  6. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    ציטוט שלומי כתב:
    באופן עקרוני, צריכת הדלק היא פונקציה של הסל"ד בלבד.
    לא ממש נכון.
    צריכת הדלק היא גם פונקציה של מידת הלחיצה על הגז.
    נסיעה במהירות קבועה עם לחיצה עדינה על הגז מביאה להזרקה של כמות הדלק המינימאלית הנדרשת כדי לשמור על מהירות הרכב.
    תאוצה דורשת יותר כוח, ולכן צריך לשרוף יותר דלק, ולכן מוזרקת כמות יותר גדולה של דלק.

    הרי זה בדיוק מה שעושה דוושת הגז בקרבורטור - היא פותחת את פתח יניקת האוויר, זורם יותר אוויר, ואוסף איתו יותר בנזין.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  7. #5
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    ציטוט ג'רמי כתב:
    ציטוט שלומי כתב:
    באופן עקרוני, צריכת הדלק היא פונקציה של הסל"ד בלבד.
    לא ממש נכון.
    צריכת הדלק היא גם פונקציה של מידת הלחיצה על הגז.
    נסיעה במהירות קבועה עם לחיצה עדינה על הגז מביאה להזרקה של כמות הדלק המינימאלית הנדרשת כדי לשמור על מהירות הרכב.
    תאוצה דורשת יותר כוח, ולכן צריך לשרוף יותר דלק, ולכן מוזרקת כמות יותר גדולה של דלק.
    הרי זה בדיוק מה שעושה דוושת הגז בקרבורטור - היא פותחת את פתח יניקת האוויר, זורם יותר אוויר, ואוסף איתו יותר בנזין.
    ברור, אבל בלחיצה על הגז הסל"ד עולה ולא נשאר קבוע (לפחות אמור לעלות) .
    אני דיברתי על סל"ד קבוע.
    לחיצה על הגז = עלייה בסל"ד = צריכת דלק גבוה יותר.

  8. #6
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של יובל
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    949
    שלומי.... ואם אתה בירידה
    בלי גז והסל"ד עולה?

    במצב כזה אתה בלי גז בכלל ויכול להיות על 5000 סל"ד השאלה היא אם זה יקח אותה כמות דלק כמו בלי גז ב-2000 סל"ד
    מעניין, אף פעם לא חשבתי על זה, אם מה שראלימן אמר נכון אז ב-5000 זה יקח יותר, ואין קשר למצב דוושת הגז

  9. #7
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של maxim
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    Tel Aviv
    הודעות
    843
    אם צריכת דלק היא פונק' של הסל"ד, נגיד ואני עומד על 0, ואני לוחץ את הדוושה עד הסוף, צריכת הדלק בהתחלה נמוכה, וככל שאני מאיץ היא ניהית גדולה יותר(הסל"ד עולה)?

    אם אני בולם באמצעות הורדת הילוך ועזיבת דוושת המצערת, הסל"ד עולה, האם גם במקרה הזה צריכת הדלק עולה??

    עוד משהו, אם אני הגעתי למהירות מסויימת ועזבתי את המצערת, והסל"ד נגיד עומד על 3000 ויורד לאט, האם יש צריכת דלק כמו שאני לוחץ על המצערת ומגיע ל 3000, נגיד בהילוך ראשון?

    ועוד משהו, נגיד ואני בעליה או משהו, בהילוך גבוה מידי ואני לוחץ על המצערת עד הסוף והסל"ד לא עולה, האם צריכת הדלק לא משתנה?


    משהו נשמע לי לא הגיוני.

  10. #8
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    במצב שאתה מתאר של עלייה בהילוך גבוה מדי, אם תלחץ על הגז (לפחות במנוע עם קרבורטור או עם מערכת הזרקה פרימיטיבית) צריכת הדלק תהיה הרבה יותר גדולה, למרות שהסל"ד לא עולה.

    הדוגמה הזאת מבהירה היטב את מה שניסיתי להגיד.

    במערכות הזרקה מודרניות המערכת לא תתן להזריק יותר דלק ממה שהמנוע יכול לצרוך, ולכן במכוניות מודרניות ההבדל יהיה קטן יותר.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  11. #9
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של יובל
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    949
    ציטוט maxim כתב:
    ועוד משהו, נגיד ואני בעליה או משהו, בהילוך גבוה מידי ואני לוחץ על המצערת עד הסוף והסל"ד לא עולה, האם צריכת הדלק לא משתנה?

    משהו נשמע לי לא הגיוני.
    היא כן... המצערת נקראת גז כי היא מספקת גז (כאילו דלק)....
    כשאתה לוחץ על הגז נכנס יותר דלק בגלל זה שאלתי את שלומי שאלה דומה רק לגבי ירידה

    לדעתי מה ששלומי אמר קצת לא נכון, אני נשאר עם ג'רמי

  12. #10
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    ציטוט ג'רמי כתב:
    במצב שאתה מתאר של עלייה בהילוך גבוה מדי, אם תלחץ על הגז (לפחות במנוע עם קרבורטור או עם מערכת הזרקה פרימיטיבית) צריכת הדלק תהיה הרבה יותר גדולה, למרות שהסל"ד לא עולה.
    לא רק בקרבורטור - גם בהזרקה. וכמובן יותר חשוב - זה פוגע במנוע, הוא פשוט מתאמץ הרבה יותר. אם תעלה את העליה בהילוך רביעי ב-3000 סל"ד המנוע יצרוך פחות דלק ויתאמץ הרבה פחות מאשר אם תעלה אותה ב-2000 סל"ד בחמישי באותה מהירות - פשוט כי הוא נמצא בתחום הסל"ד היעיל יותר.

    יש המון מרכיבים שמשפיעים על תצרוכת הדלק ולכן אי אפשר לבדוק אותה מהבחינה הזאת של כמה לוחצים או באיזה סל"ד נוסעים. בדוגמה שנתתי רוב הסיכויים שהמנוע יצרוך יותר דלק בהילוך חמישי ב-2000 סל"ד מאשר ברביעי, כי אתה צריך ללחוץ יותר על הדוושה בשביל לשמור על המהירות וכי המנוע מתאמץ ודורש מהמחשב יותר דלק בשביל הפעולה שלו.

    רוני
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  13. #11
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    אם ואם ואם ואם .

    באופן עקרוני, יותר סל"ד שווה יותר דלק, זה מה שהתכוונתי, יכול להיות שעל הירח זה צריכת דלק שונה לגמרי, שם אין חמצן לבערה בכלל.

  14. #12
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,999
    צריכת דלק היא פונקציה של סל"ד ושל גז. אבל נראה לי ש:

    1. חלק מהתנגדות לתנועה של האוטו נובעת מהמנוע עצמו, או אי היעילות שמתרחשת בכל פעימת עבודה. לכן בשביל מהירות נתונה צריך קצת יותר גז אם בהילוך נמוך מאשר אותה מהירות בהילוך גבוה.

    2. יעילות שריפת הדלק משתנה ככל שמשתנה הסל"ד, והיא מגיעה למצב האופטימלי בשיא המומנט (אז כל פעימת עבודה מייצרת מקסימום כוח ומכאן שמופקת יותר אנרגיה מכמות נתונה של דלק). או ככה לפחות נראה לי. זה בנוגע ליעילות של שריפת הדלק; היעילות הכוללת (או בעצם כמה האוטו זז בשביל כמות דלק נתונה) נפגמת ככל שעולה הסל"ד מהסיבה הראשונה. כך שסל"ד שיוט אידיאלי לא נמצא דווקא בשיא המומנט.

    3. ההגיון שלי אומר שמעבר להתנגדות המנוע ואי יעילות הבעירה, הנסיעה ב6000 סל"ד לא בהכרח תגזול יותר דלק מנסיעה באותה מהירות ב2000 סל"ד. למה? כמות האנרגיה שנדרשת לצורך הסעת הרכב במהירות נתונה היא שווה בשני המקרים. אם המנוע יפיק יותר אנרגיה מהדרוש, האוטו יאיץ. כך שבעצם בתיאוריה ההספק שמייצר המנוע צריך להיות דומה גם ב2000 סל"ד וגם ב6000 סל"ד, מכאן שמעבר להפסדים שמתרחשים כתוצאה מבעירה לא יעילה והפסדים כתוצאה מהחיכוך המוגבר בסל"ד גבוה, אין סיבה שיהיה הבדל בצריכת הדלק. (אבל יש, בגלל שתי הסיבות שלעיל). בתיאוריה, בשביל לשמור על הספק דומה בשני הילוכים שונים, ב2000 סל"ד צריך לתת *יותר* גז (פי 3; ישנן שליש פעימות עבודה כך שכל אחת צריכה לספק פי 3 כוח בשביל לקבל הספק דומה) מב6000 סל"ד. אבל זה לא ככה..

    כמובן שהכל למיטב הבנתי הלוקה, בגדר תיאוריה בלבד והFDA עוד לא אישר לנו שימוש על בני אדם.

  15. #13
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    עיקר תוספת הדלק כשלוחצים על הגז הולכת לטובת האצת הרכב, ולא לטובת שימור המהירות במישור.

    אני לא בטוח לגבי סעיף 3 שלך, אבל באמת שאי אפשר לדעת בוודאות.

    לגבי סעיף 2, יש עוד מלא פרמטרים שמשפיעים על הבעירה במנוע, וגם עם התואר שלי בהנדסה אני לא יכול להבין ממש את רובם.

    בקיצור, זה נושא הרבה יותר מסובך מה שנראה מתוכן ההודעות שלנו.
    יש הרבה גורמים עם השפעה שולית, אבל כולם יחד בהחלט עשויים להשפיע מאוד על התאוריה הפשטנית שהועברה בשרשור הזה.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  16. #14
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,999
    ציטוט ג'רמי כתב:
    לגבי סעיף 2, יש עוד מלא פרמטרים שמשפיעים על הבעירה במנוע, וגם עם התואר שלי בהנדסה אני לא יכול להבין ממש את רובם.
    למעט משתנים סביבתיים (שישארו קבועים באם אתה נוסע ב6000 סל"ד או ב2000 סל"ד), המשתנים האחרים שמשנים ליעילות המנוע נגזרים מהסל"ד.

    ציטוט ג'רמי כתב:
    בקיצור, זה נושא הרבה יותר מסובך מה שנראה מתוכן ההודעות שלנו.
    יש הרבה גורמים עם השפעה שולית, אבל כולם יחד בהחלט עשויים להשפיע מאוד על התאוריה הפשטנית שהועברה בשרשור הזה.
    מסכים, אבל זה חצי מהכיף


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    ברור לי שג'רמי צודק לגבי מכונית עם קרבורטור , יותר לחיצה=יותר תצרוכת דלק ,גם אם הסל"ד לא בשמיים (שכן היניקה של הונטורי כבר תעשה את שלה מבחינת הצריכה ,בקצב גבוה יותר או פחות,לפי הטיפוס בסל"ד).

    מכיוון שכרגע כבר יש סנוניות ראשונות של מכוניות בהן אין קשר ישיר בין הדוושה למערכת ההזרקה (מעין DRIVE BY WIRE ,או ACCELERATE BY WIRE אם תרצו) - האם במערכות אלה המחשב מתוכנת לתת תאוצה מיטבית או צריכת דלק מיטבית ,או במילים אחרות : האם המהנדסים יתערבו לנו בחדוות התאוצה או שמא כל המכוניות יהיו ברבות הימים פוליטיקלי קורקט ולחיצה נואשת על דוושת התאוצה תיתן לנו הודעה בנוסח : "מאזדה/ניסאן/טויוטה שלום , נציגי המחשב שלנו עסוקים בפניות קודמות , ויתפנו אליך מייד כשנסיים את החישובים לתאוצה חסכונית ככל הניתן. אנא המתן ותתענה לפי התור ,תודה" ?

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. עשן שחור בקיק דאון.
    By אליאור in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18/10/06, 2:21
  2. דייהטסו שרייד אוטומט-הילוך לא מתחלף "בקיק דאון?.
    By yonix250 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22/06/06, 2:32
  3. בעיה בקיק דאון
    By 318i in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 07/06/05, 0:40
  4. [ ס. לנסר 96 אוט' ] רעידות חזקות בקיק דאון.
    By Vovka in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18/01/04, 7:18
  5. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11/08/03, 11:06

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •