דף 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 34

נושא: דאבל קלאץ' [מוקפץ מ-2002]

  1. #1
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    84

    דאבל קלאץ' [מוקפץ מ-2002]

    יש לי 2 שאלות בקשר לדאבל קלאץ'.
    משתמשים בגז ביניים ב 2 מצבים - להורדת הילוך ולהעלאת הילוך :

    - בהורדת הילוך - סדר פעולות : קלאץ' - הוצאה לניוטרל - גז - קלאץ' - שילוב הילוך יותר נמוך.
    השאלה שלי היא : במקום לשחרר את הקלאץ' לגמרי, אפשר להרים רק עד ל'נקודת החיכוך' ? (זוכרים את הנוקדת חיכוך הזאת מהשיעורי נהיגה ? )
    לדעתי צריך להרים קצת מעל לנקודה, אבל אצלי הנקודה גם ככה גבוהה אז זה לא ממש חשוב.

    - בהעלאת הילוך - שאלה יותר סובייקטיבית : אתם חושבים באמת שכל התהליך של הדאבל קלאץ' באמת עוזר יותר ממה שהוא גורע ? כי אני ממש לא מאמין בזה. הזמן שמתבזבז על העלאת הילוך עם דאבל קלאץ' הרבה יותר ארוך מהעברת הילוך מהירה (ואני משוכנע שזה ככה לא רק עכשיו שאני לא מתורגל, אלא גם אחר כך). אני לא חושב שהתרומה של הגז ביניים כל כך גדולה בשביל לפצות על הזמן הזה, לפחות לא במהירויות של עד הילוך שלישי. מעבר לכך כבר הבנתי (תקנו אותי אם אני טועה) שיחסי ההעברה גם ככה קרובים ובגלל זה אין משמעות רבה לגז ביניים.

    <---- ומה אתם אומרים על הקליאו שלי ?
    :Fade-color


  2. -


  3. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    איך להוזיל את עלויות הביטוח ולחסוך כסף

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  4. #2
    יורד ים ונהג חובב הסימלון של Saar
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    719
    קודם כל, אין שום טעם להשתמש בדאבל קלאץ, לשם העלאת הילוך.
    אלא אם אין לך סינכרונים בכלל.

    במקום לשחרר את הקלאץ' לגמרי, אפשר להרים רק עד ל'נקודת החיכוך' ?
    זה לא ככה, זה לא מדע מדוייק, לדעתי.
    אתה צריך ל"הרגיש" איך כמה ומתי.

    אני, לכשעצמי, משתדל לשחרר את הקלאץ פרוגרסיבית ובהתאם לחיצה על הגז.

    יש כאלה שמעדיפים לזרוק, ויש כאלה שמעדיפים את זה רגוע.

  5. #3
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    דבל-קלאץ' בהעלאת הילוך??

    מיותר לגמרי, רק מבזבז זמן - אלא אם אתה בFast and the Furious והתסריטאי פישל

  6. #4
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    406
    מכניס את המנוע לסלד יותר גבוהה

  7. #5
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ומה זה נותן בדיוק?

  8. #6
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    406
    במכונית שלי למשל
    יותר מומנט

  9. #7
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    טוב, לי זה נראה מיותר - וגם אם זה משפר את המומנט (??) זה גוזל זמן לא פחות כנראה...

  10. #8
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    406
    איזה בזבוז זמן?????

    אפילו לא שניה

    הגז גם ככה לחוץ עד הסוף

    לוחצים על הקלאץ ועוזבים
    זהו

  11. #9
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    228
    אמריקאי

  12. #10
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    84
    לגבי ההעלאת הילוך - אתה צודק (רועי), זה גם מה שאמרתי בהודעה. פשוט אני בטוח ששמעתי שמשתמשים בדאבל קלאץ' בשני מצבים, כשהשני הוא העלאת הילוך.

    עדיין מחכה לתשובה על השאלה השנייה, לגבי הנקודת חיכוך.
    ו B.M.F - אני יודע שזה קצת קשה אבל תנסה להסביר על איזה רגש אתה מדבר ?

    0X

  13. #11
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    406
    אתה מתבקש לסלוח לו

    הוא בן אדם רגיש
    מאז שהוא פגש את כוכבי
    הוא התחבר לצד הנשי שלו

  14. #12
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,997
    נחיצות הדאבל קלאץ' בהעלאת הילוך מוטלת בספק - או לא בדיוק נחיצות אלא יעילות.

    למה?

    כשאתה מחליף הילוכים מהר, וזה כנראה מה שאתה עושה אם אין לך את כל הזמן שבעולם לתת לסינכרונים של הגיר לעבוד בעצמם (וחוצמזה שעשית רושם של חוליגן ), אז כנראה שאתה רוצה להחליף מהר. ולמה זה קשור? כי כשאתה מעלה הילוך בצורה חלקה, אתה צריך לחכות ולתת לסל"ד של המנוע ליפול. אז באמת אפשר להשתמש בדאבל קלאץ' בצורה יעילה - תן קלאץ', תוציא לניוטרל, שחרר קלאץ', חכה שהסל"ד יפול, שוב קלאץ' ותכניס הילוך מתאים. אבל מאחר ואין לך זמן לחכות, הדאבל קלאץ' לא באמת יעיל, במיוחד לא בהילוכים הנמוכים. באלו אתה צריך לחכות הרבה זמן שהסל"ד יפול עקב ה"חורים" בין ההילוכים, ובדיוק בגלל אותם חורים הפרשי המהירויות בין ההילוכים גדולים יחסית ואז הדאבל קלאץ' אפקטיבי יותר (אני לא מאמין שתרגיש ביתרון שתעשה דאבל קלאץ' מרביעי לחמישי. מראשון לשני, דווקא כן).

    לגבי הורדת הילוך, התשובה אכן פשוטה - אותו חלק בגיר שאתה שואף לסנכרן עם מהירות המנוע הוא קל יחסית ולכן דורש מעט מאוד אנרגיה בשביל להאיץ (או להאיט) אותו למהירות הראויה. נקודת השילוב של הקלאץ' תספיק בהחלט, גם לשבריר שניה.

  15. #13
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    מאי 2007
    הודעות
    60

    בעניין: דאבל קלאץ'

    אני יודע שאחרי שנים אני מוציא את השירשור הזה מהבוידעם, אבל נתקלתי בסרטון ביו טיוב https://www.youtube.com/watch?v=tescWzTlGQ0(דרך אגב הסירטונים שלו מצויינים) ועדיין לא הבנתי מה הצורך בדאבל קלאצ'ינג גם בהורדת הילוך שמצד שני מדברים איתי על הפעולה ההפוכה- rev matching? אם מישהו יכול לעשות לי סדר בבלאגן אני אשמח.

  16. #14
    אחראי ראשי הסימלון של falou
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    הודעות
    10,060

    בעניין: דאבל קלאץ' [ב-2016 עדיין יש מי שזה מעניין אותו...]

    פשוט.
    אתה יכול להכניס הילוך יותר נמוך בלי שיש לך האטה בזמן שילוב הקלאץ'.
    המטרה היא לאפשר בלימה רציפה וחלקה לפני סיבוב, בלי להוציא את הרכב מאיזון עם בלימת מנוע חריפה בזמן שחרור הקלאץ'
    בנהיגה יומיומית, זה חסר משמעות, כי אתה בין כה וכה לא מוריד הילוך לטורים גבוהים.

    אני נוהג ככה תמיד, פשוט כי זה ההרגל, אבל זה לא מוסיף או גורע.

    פחות דיבורים, יותר מעשים: https://www.youtube.com/watch?v=8By2AEsGAhU
    uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של markus1
    תאריך הצטרפות
    יולי 2011
    הודעות
    167

    בעניין: דאבל קלאץ' [מוקפץ מ-2002]

    אחלה מוקסינים, אבל למה גרביים לבנות?? לא הבנתי את הקטע, בשניה 40 סנה מוריד הילוך ומשווה סל"ד עם 2 לחיצות מצמד - למה לא בלחיצה אחת? בהורדת הילוך לוחצים על המצמד, מורידים הילוך ומשווים סל"ד, הכל בפעולה אחת

דף 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תגובות: 31
    הודעה אחרונה: 20/11/13, 23:28
  2. עד כמה המשקל הבלתי מוקפץ משפיע?
    By GreatSavana in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 14/09/13, 20:22
  3. תגובות: 44
    הודעה אחרונה: 24/04/12, 19:11
  4. תגובות: 41
    הודעה אחרונה: 29/12/11, 9:28
  5. האם ARB נכללים בהגדרה של משקל בלתי מוקפץ?
    By Evaluator in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 24/09/07, 12:09

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •