Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם] התקנת חיישני רברס (חיישני חניה) C4 פיקאסו 2017 קצרה (5 דלתות)


שימו לב! השרשור הזה בן 1579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על פניו - נושא מאוד פשוט: סימון, קידוח, הלבשת החיישן, חיבור לאור רברס - ושלום על הישראל.

 

אז זהו שלא.

 

אם אתה רוצה לדעת איך מבצעים התקנה שתיראה הכי קרובה למקורית - השירשור הזה בשבילך.

_____________________________________________________________

 

הדלת החמישית (דלת תא המטען) מכילה את הפנסים האחוריים ה"ראשיים" (יש עוד 2 קטנים למטה בפגוש), וזה אומר גם אור רברס.

 

נשאלת השאלה - איך מתחברים אליו בדיוק ?

ברחבי הרשת התקשתי למצוא בדל אינפורמציה על איפה לעזאזל נמצא החוט של האור רברס. אין-ספור שירשורים ואפס תשובות.

במקרה הצלחתי לצוד איזה מסמך שמראה לי שהחיבור (תקע-שקע) של כל הצמה לדלת תא המטען הוא בצד שמאל של הרכב מאחורה - וזה כבר סימן טוב איפה לחפש.

 

_____________________________________________________________

 

הסט הוא סט חיישנים "רגיל" מאליאקספרס. זה עובד טוב, נוח, זול לרכישה ומאוד מדוייק במרחקים שלו.

 

אממה, אני לא אוהב את החיישנים הבולטים, והמקוריים בעצמם הם שטוחים ומינימליסטיים כאלה. אהבתי.

התקשתי למצוא סט עם חיישנים "שקועים" שמגיע יחד עם ה"מוח" ולכן הזמנתי 4 חיישנים שקועים בצבע שחור - בנפרד.

 

_____________________________________________________________

 

שלב א' - סימון הקידוחים לחיישנים:

חרשתי את הרשת, חיפשתי בתמונות ומצאתי איפה צריך למקום אותם.

 

אבל במציאות דווקא חיכתה לי הפתעה טובה. בחלק הפנימי של הפגוש האחורי (המגן פלסטיק החיצוני) יש סימון מוכן לחיישנים !

נהדר !

 

הצטיידתי במברג T20, פירקתי 5 ברגים מתחת לכיסוי פלסטיק של הפגוש האחורי, ועוד 2 ברגי T30 (בכל צד) של הביטנה של הגלגל, מתחת לפנסי האיתות\חניה שנמצאים בפגוש למטה - ואז כל הכל היה דיי חשוף.

בשביל להגיע לחיישנים בצדדים (אחד בכל צד), פירקתי מהחלק הפנימי של הפגוש את הפנס.

הפנס מוחזק ע"י 2 ברגי T20, אחד פורק ע"י ראצ'ט קטן עם בוקסה והשני עם מברג T20 כי היתה גישה נוחה יותר.

את הפנס הזזתי מעט הצידה ואפילו לא נתקתי אותו מהצמת חוטים שלו.

 

בהתחלה עבדתי שהרכב במצב רגיל על הכביש, אחרי שהתחלתי לעבוד פשוט הרמתי אותו על בוקים בשני הצדדים ועבדתי בנוחות מרובה.

 

2 חיישנים (אחד בכל צד) נמצאים על הפגוש עצמו, ועוד 2 חיישנים נמצאים על החלק השחור (מעין חצאית קטנה) מתחת לפגוש.

 

התמונה הראשונה היא של החלק השחור בחצאית, השניה היא של אחת הפינות.

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(8).jpeg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(7).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ב' - סימון, קידוח ומיקום החיישן.

את 2 החיישנים על החצאית סימנתי מהחלק הפנימי באמצעות מברגה רגילה ומקדח קטן. פשוט קדחתי באמצע הסימון חור - והשלמתי את הקידוח הסופי (עם המקדח "כוס" שעושה את החור לחיישן) מבחוץ.

את 2 החיישנים הצידיים סימנתי ע"י בורג מבפנים, וברגע שהוא יצא החוצה מהצד השני - הוצאתי אותו וביצעתי את הקידוח מבחוץ.

 

את החלק הפנימי ניקיתי היטב באמצעות סמרטוט ותרסיס לניקוי בלמים והתקנתי את החיישנים (לאחר שכיוונתי את ה"עומק" שלהם) עם הסימון "UP" כמו שצריך, כלפי מעלה. את התושבת של החיישן חתכתי מעט בחלק העליון (עבור 2 החיישנים השחורים על החצאית).

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(6).jpg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(5).jpg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(4).jpg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(3).jpg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(2).jpeg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30(1).jpg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 09.44.30.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ג' - חיבור הפיקוד לאור רברס.

 

למרבה הפלא, לא מצאתי הרבה ברגים בכל הסיפור, וזה מפתיע.

 

פירקתי את כל הדיפון הפנימי בדופן שמאל של תא המטען.

מתחילים מהרמת השטיח התחתון (מעל הגלגל הרזרבי).

מפרקים 2 קליפסים שחורים (באמצעות שולף קליפסים פשוט) ברצפה (צמוד לדופן צד שמאל) ושולפים בזהירות (יחד עם עוד כמה קליפסים) את הביטנה של הגלגל מכיוון תא המטען.

מרימים את המגש ומפרקים את התומכים שלו ומוצאים אותו מהרכב.

 

את כל התושבת פלסטיק הענקית שיש בצד שמאל שמחזיקה גם את המגש וגם שקע מצית 12V, מחזיקים כמה קליפסים מאוד חזקים + בורג אחד בלבד T20. מפרקים את הבורג ומתחילים לשלוף.

לאחר מכן ממשיכים לשלוף את הדיפון הבהיר בחלק העליון, הכל קליפסים. בזהירות.

 

ואז מגיעים לתקע שחור 16 פינים.

בתקע השחור, פין מספר 4 (חוט בצבע חום-לבן) , הוא למעשה ה + של האור רברס.

מחברים את הפלוס לחוט הזה ואת המינוס לאחד מחוטי המינוס הקרובים (מינוס = חוט צהוב-ירוק).

 

מלחימים, מבודדים, ומחזירים הכל למקומו לאט ובזהירות.

 

את כל החיווט של החיישנים מכניסים דרך גומיה שנמצאת בצד שמאל של הרכב, ממש בפינה (אחרי שמפרקים את הדיפון זה נמצא ממש בפינת הרכב, פשוט צריך לעקוב אחר הצמה המקורית של האוטו ורואים איך היא "יוצאת החוצה" מתא המטען לכיוון החלק הפנימי של הפגוש).

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.10.jpg

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09.jpg

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09(1).jpg

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09(2).jpg

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09(4).jpg

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09(5).jpg

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09(6).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ד' - סיום

 

מרכיבים את כל הריפודים בחזרה.

 

מעבירים את החוט של ה"מסך" דרך הפלסטיקה של ספי הדלתות בצד שמאל של הרכב, וממקמים את ה"מסך" היכן שרוצים (כל אחד והעדפותיו). זו פעולה פשוטה שאפילו לא צילמתי כי באמת אין צורך.

 

את החיישנים בצדדים מומלץ לצבוע בצבע הרכב (השתמשתי בקיט עם "מכחול" שקניתי המכיל בנפרד 3 בקבוקונים: יסוד+צבע+לכה).

 

בחלק הפנימי של הפגוש מרחתי גם מעט סופר-7 על הטבעות המודבקות של תושבות החיישנים, על מנת שאם הדבק ייחלש עם הזמן, זה יישאר במקומו.

 

בהצלחה לאמיצים שינסו את זה :-D;-)

 

איציק

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09(7).jpeg

WhatsApp Image 2019-12-20 at 21.41.09(8).jpeg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל מאוד אוהב לקרוא את המדריכים שלך!

 

שני הסנט שלי בנושא:

1. כדי לחורר את הפגוש להתקנה של חיישנים שטוחים, יש מכשיר יעודי לזה שיוצר חור עם שוליים חלקים בדיוק בקוטר המתאים לחיישן.

2. כנראה שבכל הצרפתיות יש סימונים על הפגוש להתקנה של חיישנים - גם בסניק הקודמת שלי (2005) היה בחלק הפנימי של הפגוש סימון התקנה לחיישנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט תענוג המדריכים שלך שכנוס!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...