Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד מתי בריונים יעלוזו? / למה הממשלה לא רוצה כסף?


Trilandian
שימו לב! השרשור הזה בן 1614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא חושב שאומר משהו שנוי במחלוקת אם אטען שתופעת הבריונות בכבישי הארץ חמורה במיוחד ושרמת הציות לחוקי זכות קדימה מתחת לכל ביקורת.

 

ברור שלא ניתן לצפות מכל תושב ותושב במדינה להתנהג בצורה מתורבתת ומכבדת שלא מסכנת או פוגעת בסובבים אותו, ובשביל זה קיים במדינה מתוקנת דבר שנקרא שלטון החוק שאמור לאכוף את זה.

 

גם אם נסכים שנושא הבטיחות והסדר בכבישים לא מדגדג למשטרה את ה... בוהן, ושכל הפעילות שלה בכל מה שקשור לאכיפת חוקי התנועה נועדה לעקוץ מהנהגים כמה כסף שניתן, בעיקר בעזרת מצלמות ומערבים על כבישים מהירים רחבים ובתחתיות של ירידות, אני עדיין לא מצליח להבין למה היא לא עושה כלום ושום דבר בכל הנוגע לעבירות בריונות.

 

אנחנו הרי יודעים שלא צריך לחכות ליד מחלף על כביש מרכזי או צומת גדולה בכמעט כל עיר יותר מכמה דקות כדי להיוועד בעבירות בריונות והפרת זכות קדימה אחת אחרי השנייה. אם המשטרה הייתה מפזרת שוטרי תנועה בכמה נקודות כאלה, כל שוטר היה מצליח בקלות לרשום עד סוף היום דו"חות שהיו מגיעים ל-5 ספרות. כמות הכסף שהייתה נכנסת לקופת המדינה רק מהפעילות הזאת יכולה להיות ענקית.

 

בהתחשב בנ"ל, אני מאוד אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי למה ק******ט זה לא קורה.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שרואים שוטר (או מקבלים התרעה מהווייז) כולם הופכים ילדים טובים. כסף לא ייצא מזה.

בלי קשר לרווח כלכלי למדינה כמובן שאתה צודק, זה שצריך להשקיע יותר ולאכוף זה אין ספק.

 

חוץ מזה יש לי רעיון הרבה יותר קל למדינה\משטרה לעשות פי 10 יותר כסף מאשר מבריונות וגם לפתור בעיה הרבה יותר מסוכנת (ולא שאני מזלזל בנדחפים למיניהם) - לנסוע בניידת סמויה ללא שום סימני זיהוי ולתפוס נהגים שמתעסקים עם הטלפון בצומת. לפי הכמות שאני רואה אנשים שמורידים עיניים לטלפון ברמזור (משמע מחזיקים אותו ביד או על הברכיים או משהו כזה), אם הייתי שוטר, הייתי עושה בשנים האחרונות מיליונים רק מקנסות כאלה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאר לעצמי שדיון מהירות מצולם לוקח הרבה פחות זמן מאשר דו"ח של מילה-נגד-מילה.

 

באופן לא מפתיע, אוכפים את מה שקל, לא את מה שהופך את הכבישים במדינה הזאת לפקוקים ומסוכנים.

 

אבל מקימים את הרלב"ד, כי ג'ובים צריך לחלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ענית לעצמך- הרבה יותר קל להציב מצלמות, לשבת במשרד ולגרוף כסף.

עכשיו- אם נבחן את השאלה שלך מנקודת רווחיות נטו- תשלם לשוטר שיעמוד כל היום (עם עוד שוטר) וניידת מונעת ויחפש עבירות. עד פה לא הוצאה גדולה ביחס להכנסה.

בוא נמשיך- עבירות מהסוג שאתה מתאר זה עבירות שאנשים אוהבים ללכת איתן לבית משפט, כי תמיד יש פה מקום להתווכח.

כל אחד שמבקש להשפט עולה למשטרה בחצי יום עבודה של השוטר שצריך להגיע לבית המשפט לתת עדות.

למנ חצי יום? כי כשאומרים לו ללכת לבית המשפט הוא על הדרך קופץ לבידורים של אישתו ולאכול שווארמה ואומר שהיה עומס בבית המשפט.

 

תוסיף לכל זה שהמשטרה האימפוטנטית שלנו מפחדת להתעמת עם ערסים ועבריינים. ואלו האחרונים הם אלה שאתה מכוון אליהם בהודעת הפתיחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שרואים שוטר (או מקבלים התרעה מהווייז) כולם הופכים ילדים טובים. כסף לא ייצא מזה.

בלי קשר לרווח כלכלי למדינה כמובן שאתה צודק, זה שצריך להשקיע יותר ולאכוף זה אין ספק.

 

חוץ מזה יש לי רעיון הרבה יותר קל למדינה\משטרה לעשות פי 10 יותר כסף מאשר מבריונות וגם לפתור בעיה הרבה יותר מסוכנת (ולא שאני מזלזל בנדחפים למיניהם) - לנסוע בניידת סמויה ללא שום סימני זיהוי ולתפוס נהגים שמתעסקים עם הטלפון בצומת. לפי הכמות שאני רואה אנשים שמורידים עיניים לטלפון ברמזור (משמע מחזיקים אותו ביד או על הברכיים או משהו כזה), אם הייתי שוטר, הייתי עושה בשנים האחרונות מיליונים רק מקנסות כאלה.

 

אני לא יודע היכן אתה נוסע, אבל אני כל הזמן רואה אופנוענים של משטרת התנועה רושמים בצד דוחות (אני מניח שזה על שימוש בנייד ) ואם הם עברו אותי , אז אני רואה אותם אחרי חמש דקות בצד הכביש עם הקורבן התורן. הם נוסעים בין הנתיבים וצדים את המשתמשים.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בבאר שבע, אולי אופנועים עוד לא הגיעו לכאן :p

 

ברצינות אבל, אין יום שאני לא סופר לפחות 3-4 כאלה שתקועים עם הראש בנייד בצומת ברמזור ולפעמים גם תוך כדי נהיגה. טוב לשמוע שבמקומות אחרים זה מטופל בחומרה, הבעיה הכי גדולה בכבישי הארץ היום לדעתי, By far.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מתייחסים למשטרה בתור עסק שאמור להרוויח-והיא לא כזו.

בנוסף,הכסף מהדוחות עטבר לאוצר ולא לקופה משטרתית.

 

אני חושב שאכיפת טלפונים היא מבורכת.

בסופו של יום,מטרת העל היא להוריד הרוגים מתאונות דרכים-טלפון יותר קריטי מנדחפים ברמזור,עם כמה שזה מעצבן.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים שנדחפים להם ברמזור יהפכו לעצבניים הרבה יותר, קשה להשאר רגוע שאתה מחכה רבע שעה בפקק לרמזור בגלל עשרות נדחפים.

 

ונהיגה עצבנית הרבה יותר מסוכנת מטלפון, אבל מר-שוטר שוכב לו במארב עם לייזר כאילו אנחנו בדרום לבנון, כי הכי כיף זה לבלום בלימת פתע בגלל שהנהג שלפניך קלט נצנוץ מהשוליים ומתיישב על הברקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות מול תועלת, ובפירוט:

 

עלות מתחלקת לשתי קטגוריות:

1. ראשונית - ציוד, הקמה, הכשרות, הרצות, (באכיפה באמצעות מכשירים גם תביעות כדי לבסס "חזקת אמינות" למכשיר)

2. קבועה - כ"א, תפעול ציוד, כיול ציוד וכו'

 

כל פרויקט ישאף שסעיף 2 יהיה נמוך ככל הניתן, גם אם סעיף 1 יהיה גבוה משמעותית.

כלומר עדיף לי להוציא מיליון שקל שמתוכם 900 אלף זה סעיף 1 ו-100 אלף זה סעיף 2 לאורך 5 שנים, אחרי ה-5 שנים הללו אני מוציא עוד 100 אלף לאורך 5 שנים נוספות.

לעומת זאת פרויקט שבו סעיף 1 הוא נניח 100 אלף וסעיף 2 הוא 900 אלף ל-5 שנים, יעלה לי עוד 900 אלף ל-5 שנים הבאות.

 

עכשיו נניח פרויקט כמו א3, המון הוצאה על סעיף 1 (כולל הקופון שגוזרת החברה שמייבאת את המוצרים וכו'), מעט הוצאה על סעיף 2 (מעט כ"א לא מיומן שיושב במשרד כלשהו, קצת הוצאות דואר וסעיף תחזוקה למערכות וכו').

 

אכיפה על אי מתן ז"ק מצריך רכישה מאסיבית של ניידות, הכשרה של המון שוטרים, אולי גם ציוד טכנולוגי (מצלמות וכו') - סעיף 1.

ואז הרבה כסף על הוצאות קבועות, כי כ"א צריך להיות מספיק מוכשר, הניידות צריכות תחזוקה, דלק, וכו')

 

חוץ מזה יש לי רעיון הרבה יותר קל למדינה\משטרה לעשות פי 10 יותר כסף מאשר מבריונות וגם לפתור בעיה הרבה יותר מסוכנת (ולא שאני מזלזל בנדחפים למיניהם) - לנסוע בניידת סמויה ללא שום סימני זיהוי ולתפוס נהגים שמתעסקים עם הטלפון בצומת. לפי הכמות שאני רואה אנשים שמורידים עיניים לטלפון ברמזור (משמע מחזיקים אותו ביד או על הברכיים או משהו כזה), אם הייתי שוטר, הייתי עושה בשנים האחרונות מיליונים רק מקנסות כאלה.

 

במוצהר לא אוכפים שימוש בטלפון בזמן שהרכב עומד, נובע מחוסר בהירות של המחוקק (בגלל שזה תקנות ליתר דיוק זה משרד התחבורה) בנוגע לסעיף 28 ב' לתקנות התעבורה:

(ב) (1) בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –(א) לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;

(ב) לא ישלח או יקרא מסרון (s.m.s);

(2) בתקנת משנה זו –

"דיבורית" - התקן המאפשר שימוש בטלפון בלא אחיזה בו ובלבד שאם ההתקן מצוי בטלפון, הטלפון יונח ברכב באופן יציב המונע את נפילתו;

"טלפון" - מכשיר המיועד לתקשורת אשר קיימים בו לחצנים לחיוג.

 

וספציפית לגבי המילה המודגשת, שניתן להתייחס אליה בתור In Traffic, כל זמן שהרכב אינו נמצא בחניה, אבל ניתן להתייחס אליה גם בתור In Movement, כלומר כשהרכב נמצא בתנועה ממשית, מעל 0 קמ"ש.

המשטרה לא רצתה להוציא את הערמונים מהאש עבור משרד התחבורה ולנהל תיקים כאלה בבית המשפט, ולכן האכיפה היא לפי הפירוש המחמיר יותר - In Movement.

 

אתם מתייחסים למשטרה בתור עסק שאמור להרוויח-והיא לא כזו.

בנוסף,הכסף מהדוחות עטבר לאוצר ולא לקופה משטרתית.

 

לו יהי, לו יהי, אנא לו יהי.

 

מצב תיאורטי, מפכ"ל המשטרה או מי מטעמו בפגישה במשרד האוצר, עושים דיון באג'נדה מופיע העלאת שכר השוטרים, או חוזה קיבוצי חדש, או סעיף תוספות, מתחת באג'נדה מופיע הכנסות מאכיפה לשנת 20XX.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אחי (נהג אגד) סיפר לי את ההפך, שמישהו שנתפס ברמזור הלך לבית המשפט וזוכה עקב כך שהמילה "בתנועה" לא ברורה (מבחינתו In Movement, מבחינת המחוקק כמו שרשמת, In Traffic). דווקא הבנתי ממנו שהחוק תוקן כך שהמילה בתנועה עברה ניקוד כדי שתהיה מובנת כ In Traffic.

 

כמו כן סיפר לי שאתמול ברמזור החזיק לשניה את הטלפון ובא אליו שוטר תנועה על אופנוע ודפק לו על השמשה שיעזוב את הטלפון. אמנם לא קיבל דו"ח אבל אמר לי שזה רק בגלל שהיה על האוטובוס, על רכב פרטי היה חוטף.

 

בקיצור לא יודע, יכול להיות שאתה צודק, לא חפרתי בענין אבל עד היום חשבתי את ההפך. מצד שני די ברור לי שאם יש שוטר בצומת כולם כולל כולם יעזבו את הטלפונים במיידית, אז כנראה באמת זה מין שטח אפור שהנהגים לא נוגעים אבל המשטרה לא נכנסת לפינה. Fair Enough.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5629414,00.html

 

לכל המתעניינים,

אין הרשעות על עבירות מהירות.

לכן המשטרה נכון לתאריך זה לא עושה כלום!

אין הרתעה ואין כלום!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה יש לי רעיון הרבה יותר קל למדינה\משטרה לעשות פי 10 יותר כסף מאשר מבריונות וגם לפתור בעיה הרבה יותר מסוכנת (ולא שאני מזלזל בנדחפים למיניהם) - לנסוע בניידת סמויה ללא שום סימני זיהוי ולתפוס נהגים שמתעסקים עם הטלפון בצומת. לפי הכמות שאני רואה אנשים שמורידים עיניים לטלפון ברמזור (משמע מחזיקים אותו ביד או על הברכיים או משהו כזה)

 

אתה באמת חושב שלהסתכל על הטלפון ברמזור (אני מניח שהתכוונת לרמזור אדום) זאת בעיה הרבה יותר מסוכנת מבריונות בכביש? אני מאמין שהרבה תאונות נגרמו בשל התעסקות בטלפון, אבל קשה לי להאמין שהרבה תאונות קורות בגלל התעסקות בטלפון ברמזור אדום. בוודאי לא תאונות משמעותיות.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היחידה בהתעסקות בטלפון ברמזור היא עיכוב התנועה. וזה קורה לעיתים ככ רחוקות, וזו עיה שנפתרת על ידי צפצוף קל, שזה מיותר להקצות לזה משאבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היחידה בהתעסקות בטלפון ברמזור היא עיכוב התנועה. וזה קורה כל הזמן וזו בעיה שנפתרת על ידי צפצוף קל, שזה מיותר להקצות לזה משאבים.

 

תיקנתי לך קצת..

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל בוקר בהשתלבות מ444 (מכיוון ראש העין) ל 471 יש עשרות נדחפים בריונים חלקם יותר חלקם פחות.

כל בוקר אני מקווה שיעמוד איזה שוטר על האי תנועה ויעצור אותם גם בלי לתת דו"ח, שיעמיד אותם בצד לאיזה 15 דק' זה כבר יחנך אותם בפועל, כלום!

 

לאחרונה התחילה תופעה שאזרחים טובים שמים סמלון שוטר בוייז מה שגורם לפניקה והנדחפים נדחפים הרבה יותר מוקדם :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...