דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 20

נושא: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

  1. #1
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2014
    הודעות
    31

    פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    הי לכולם,

    בעקבות ההמלצות החמות בפורום השכן, רכשתי לפני שבועיים בערך פיג'ו 208 דיזל 2016, ידנית, 1.6 טורבו, דרך לובינסקי טרייד.

    האמת שהייתי ממש מרוצה, הרכב כיפי, נעים וזריז, עם המון כוח ואולי הכי חשוב בשבילי (נסיעות יומיות ירושלים -תל אביב) חסכוני: בינתיים 1:20 ק"מ/ל, כולל פקקים. מרשים

    העניין הוא כזה: אתמול בעליות לירושלים הרגשתי שהרכב לא סוחב כמו שהתרגלתי (אצלי שבועיים פלוס מינוס, בערך 1200 ק"מ), ובהילוך חמישי אפילו מאבד מהירות ולא מצליח להאיץ או לכל הפחות לשמור על המהירות (אזור 100 קמ"ש).
    בדקתי שוב בלילה- עשיתי סיבוב לעליה ירושלמית נחמדה- ואותו הדבר.
    התחלתי לחפור קצת בפורום וראיתי שייתכן שהדבר נובע מקלאצ' בלוי. יחד עם זה שבאמת העברת ההילוכים מעט קשה (הנחתי שזה פשוט ככה ברכב הזה) ההנחה הזו הסתדרה לי.
    עכשיו, לפני שרכשתי את הרכב המוכר הציג לי בדיקה שנעשתה לו ובה היה מצויין :"מצמד מפריד גבוהה- בלאי". שאלתי אם הבעיה טופלה ואמר שכן, שזה היתרון בחברה שלהם- שכל רכב עובר השבחה. ביקשתי לראות את המסמכים וזה התמסמס איכשהו כל פעם (מעניין איך באמת) ובינתיים רכשתי את הרכב (טעות שלי שלא התעקשתי..)

    הגעתי היום אל הסוכונות וכמובן שהמוכר אמר משהו בסגנון "כן יש תקלה, אישרנו אותה, לא תיקנו אותה" ושאין אחריות על רכיבי קלאץ' (בלאי).
    במקביל שמתי את האוטו לבדיקה במוסך (המורשה- לובינסקי), ואחרי סיבוב עם אחד המכונאים אמר שהוא מרגיש את הבעיה בקלאץ', אבל שהוא עדיין לא "גמור" (עשה את מבחן "ההקפצה", הרכב נכבה). אמר לי להשאיר לבדיקה ושיתקשר אלי.
    אחרי שעה בערך התקשרו מהמוסך וזימנו אותי בחגיגיות. בחדר של יועץ השירות הציגו לי כוס חד פעמית עם נוזל צהבהב שקוף, ואמרו שהסולר שבו תדלקתי הוא לא איכותי, "מריח כמו נפט", וזה מקור התקלה.
    ההמלצה שקיבלתי היתה לתדלק מיכל מלא בסולר "טוב" (איך יודעים מהו סולר טוב?), ושאחרי נסיעה של 10-15 ק"מ זה אמור להסתדר. בזה הם פתרו את העניין מבחינתם. שאלתי אם לא כדאי לשלוח את הסולר לבדיקה, או לעשות ניקוי, אמרו שאין צורך, ושאם אני אתעקש יעשו וזה יעלה הרבה כסף (1000 שח ויותר).
    בדרך החוצה מהמוסך המכונאי שעשה איתי את הנסיעה ברכב אמר לי שהוא חושב שהקלאץ' עוד בסדר, אבל לא להרבה זמן.

    עניין הסולר היה נשמע לי מוזר, התקשרתי לבעלים של התחנה בה תדלקתי יומיים קודם (תחנה מסודרת של דור-אלון, אמנם מהזולות, אבל לא משהו חאפרי), ושם אמרו לי שאין מצב שהיתה בעיה בסולר, שזה סולר "מהמדינה", ושלא היו שום בעיות לאף אחד אחר. יותר מזה, הבעלים של התחנה אמר לי שאם אני אביא לו בדיקת מעבדה שמראה שהיתה בעיה הוא יפצה אותי פיצוי מלא על כל נזק שנגרם.

    בקיצור, אני קצת מתלבט מה לעשות כרגע. האם לקחת לבדיקת מעבדה? ואם אין כלום- מי יחזיר לי את ההוצאות על הבדיקה? איך אני מוודא את עניין הקלאץ'? כדאי לי לעשות מה שהציעו במוסך?

    בקיצור, אני מקווה שזה עניין נקודתי של בלאי וזריקת אחריות, ולא המוניטין הצרפתי המפוקפק, שכל כך חששתי ממנו...
    אשמח לעצות ותובנות.
    תודה!


  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יוני 2016
    הודעות
    267

    בעניין: פיג,ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    הייתי מנסה תדלוק שניים בתחנה אחרת, כדי לשלול את הכיוון הזה (אני בטוח שהמוסך היה שמח להמליץ לך על החלפת קלאץ' אצלו אם היה חושב ולו קצה שצהה של משחבה שזו הסיבה).

    בגדול, יש לי אחת כמו שלך (אם כי בטח עם קילומטראז' נמוך יותר) והרכב צריך לבצע את העליות לירושלים עם 4 נוסעים בהילוך חמישי, על בקרת שיוט, במהירות .... גבוהה בוא נגיד (אלא אם כן איזה מתנחל בשמאל יחייב אותך להאיט). אז אין ספק שבעייה יש, וייתכן שאכן היא בדלק.

    ורק כהערה, אין סולר (או בנזין) מה"מדינה". יש של אחד משני בתי הזיקוק. והבעייה כשיש היא לא במה שיצא מבית הזיקוק, אלא מה קרה לו בדרך, או במיכל בתחנה.

  4. #3
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2014
    הודעות
    31

    בעניין: פיג,ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    תודה רבה על התשובה המהירה!

    מסכים שהיא צריכה לשייט, כך היא עשתה במשך שבועיים נפלאים, לכן ההבדל כ"כ בולט...
    איך אני יכול לוודא שהסולר הוא אכן "טוב"? הסתכלתי קצת בפורומים ובפולטאנק והתחנה הספציפית דווקא קיבלה המלצות..
    לגבי המוסך- אין לי ספק שישמחו לקבל כסף, אבל במחשבה קונספירטיבית משהו אני חושש שהם רוצים "למרוח" את הזמן ושהחלפת הקלאץ תיפול עלי ולא על הטרייד שלהם..

    דבר נוסף- לא יכול להיגרם נזק רב יותר לרכב בנסיעה במצב כזה? (גיר מקרה אחד/ מערכת דלקומנוע מקרה שני).
    תודה רבה!


  5. #4
    אחראי פורום טכני הסימלון של Buki
    תאריך הצטרפות
    מאי 2003
    הודעות
    27,050

    בעניין: פיג,ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    לגיב הקלאץ', הבדיקה פשוטה מאוד:

    ב 100 קמ"ש בהילוך 5 הוא בערך על 1800-1900 סל"ד, כשאתה בעליה נותן גז האם:

    1. הסל"ד אותו דבר, אין צבירת מהירות.
    2. הסל"ד עולה, אין צבירת מהירות.


    אם זה 1, הקלאץ' תקין, הבעיה במשהו אחר, המנוע לא מפתח את ההספק שהוא אמור לפתח.

    אם זה 2 - בעיה בקלאץ'.



  6. חבר הפורום הבא הודה לBuki על ההודעה המועילה הזאת:


  7. #5
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2014
    הודעות
    31

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    תודה!
    אבדוק בהקדם. לתחושתי, אופציה 2 היא הנכונה.

  8. #6
    אחראי פורום טכני הסימלון של Buki
    תאריך הצטרפות
    מאי 2003
    הודעות
    27,050

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    ברכב ידני יחס סל"ד/מהירות בהילוך מסויים הוא קבוע.

    אם אתה במישור ב 100 קמ"ש על 1800 סל"ד, זה מה שצריך להיות בכל מצב, גם בעליה.

    אם בעליה כשנותנים גז במהירות 100 קמ"ש בהילוך חמישי הסל"ד עולה נגיד ל 2500 והרכב עדיין על 100 ק"ש זה יכול להיות אך ורק קלאץ' לא תקין, תצטרך להחליף אותו.




  9. חבר הפורום הבא הודה לBuki על ההודעה המועילה הזאת:


  10. #7
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2014
    הודעות
    31

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    תודה על ההסבר

    מה מסתתר מאחורי קלאץ' לא תקין? האם יכול להיגמר רק בהחלפת רפידות? יש צורך בהחלפת המכלול כולו? (ברור שכל מקרה לגופו, אבל באופן כללי..)

    המכונאי שבא איתי היום לסיבוב היה צריך לראות את זה, לפי אופי הנסיעה שעשינו (נסיעה במישור, ירידה ועליה מאומצת). בעליה בהילוך חמישי, גז לחוץ (לא זוכר סל"ד כרגע) הרכב איבד מהירות מ-100 ל-96 בזמן בו הוא נהג. אני באמת חושב שהקלאץ' הוא הבעיה, ואבדוק מחר.

    האם ממליצים לבדוק אצל מוסך נוסף?

    תודה רבה!

  11. #8
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2005
    הודעות
    2,890

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    אם אתה לא בוטח באבחנה שלו אז כן. אם אתה בוטח אז לא. זה לא אמור להיות משהו שדורש דיאגנוסטיקה מטורפת.

    לגבי ההחלפה. מחליפים הכל כי כבר מפרקים.
    HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  12. #9
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2014
    הודעות
    31

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    עדכון קצר:
    החלטתי לפעול לפי המלצת המוסך, ותדלקתי חצי מיכל סולר בתחנה אחרת, בתקווה שהסולר בה טוב.
    נסעתי היום בערך 140 ק"מ (ירושלים תל אביב וחזור), וכבר בעליות לירושלים שמתי לב שעדיין יש תחושה של חוסר סחיבה, אבל בשל העומס לא הצלחתי לבחון מספיק טוב.
    אחרי שהילדים נרדמו לקחתי את הרכב לסיבוב נוסף בעליות, והממצאים הם כאלו- עד ההילוך הרביעי הכל מרגיש בסדר. הרביעי מתאמץ, אבל מגיע לאזור ה 100 קמ"ש ב-2100 סל"ד (אז נדלקת נורה שממליצה להעביר לחמישי), ואחרי ההעברה לחמישי הרכב מאבד כוח- נשאר באזור 1500-1600 סל"ד במהירות 95-93 קמ"ש, כשהדוושה לחוצה כמעט עד הסוף.
    לפי הבדיקה שהוצעה כאן- נראה שהבעיה היא לא בקלאץ', כלומר בהעברת הכוח, אלא במנוע- לא מצליח לייצר מספיק כוח. שום נורה או חיווי לא דולקים.

    יש למישהו המלצות להמשך? האם ה208 כ"כ רגישה לאיכות הסולר? יכול ליהיות הזנחה/נזק קודם?

    ובעלי 208 דיזל ידני- אשמח בכללי לטיפים בתחזוקה, תפעול (חדש בדיזל...)
    תודה רבה!!


  13. #10
    אחראי פורום טכני הסימלון של Buki
    תאריך הצטרפות
    מאי 2003
    הודעות
    27,050

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    אומר בזהירות, יש מצב שזה תקין...

    ב 1500 סל"ד הטורבו לא יעיל וייתכן מאוד שהוא לא מסוגל להאיץ משם בעליה בהילוך חמישי.

    האוטו כן אמור לעלות בהילוך חמישי בלי שום בעיה אבל מקודת ההתחלה צריכה להיות סל"ד יותר גבוה, נאצר 1800-2000.

    אפשר להתעלם מהמלצת ה shift light ולמשוך את ההילוך הרבעי עד למהירות יותר גבוהה.



  14. חבר הפורום הבא הודה לBuki על ההודעה המועילה הזאת:

    TDI

  15. #11
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2010
    הודעות
    410

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    כדאי להוציא היסטוריה מפורטת, פשוט לשלוח אמייל לשירות לקוחות של היבואן.

    הshift light בטוח נועד גם לחסוך בדלק. כמו שבוקי כותב, מאוד יתכן שבעליה צריך למשוך את ההילוך יותר. הרכב יכול לנסוע גם על 120 ברביעי ויותר...

  16. #12
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2014
    הודעות
    31

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    תודה על התגובות הזריזות

    1. בדקתי גם במעבר לחמישי בסל"ד גבוהה יותר- גם כאן כשעוברים לחמישי המהירות והסלד צונחים.
    2. העניין הוא שעד לפני כמה ימים ההתנהגות של הרכב היתה שונה לגמרי. בעליות לירושלים 443/כביש 1- שייטתי לגמרי בחופשיות בהילוך חמישי, זינק מ-90 ל110, 120 בקלות לגמרי. בעלי 208 דיזל אחרים- יכולים לאשר?
    זה ממש מרגיש כאילו אין מספיק כוח בהילוך הגבוהה, לפחות לא כמו שהיה.

    מבחינת היסטוריית טיפולים: קיבלתי לפני הקניה ויש שני אירועים חריגים-
    1. תדלוק בנזין במקום סולר ממש ב-0 ק"מ. מצויין שהרכב הגיע בגרירה ועבר שטיפה וניקוי (לא צויין נזק משמעותי)
    2. מדחס של המזגן הוחלף בסביבות 40,000 ק"מ.

    בגדול, בגלל האחריות על המזגן, המנוע והמכלולים הנלווים הרגיש לי שאין לי ממה ליהיות מודאג....


  17. #13
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2014
    הודעות
    31

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    רק לשם ההבהרה- במקרה הראשון ההעברה להילוך חמישי נעשתה באזור 2100-2200 סל"ד, במהירות 102 קמ"ש, בעת ההחלפה מחוג הסל"ד ירד, חזר לכמה רגעים לאזור 1800 סל"ד ואז המשיך לרדת עד שפחות או יותר התייצב ב-1500. (צילמתי סרטון, מכאן הפירוט הרב...)

    בבדיקות הבאות לא צילמתי אז לא יכול לפרט כ"כ, אבל כן משכתי את הרביעי יותר, לכיוון ה110+, וגם כאן היה אובדן סל"ד/מהירות

    תודה!

  18. #14
    Grease Monkey הסימלון של igal_zeltser
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2006
    מיקום
    עומר
    הודעות
    5,916

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    לא נשמע לי תקין כלל וכלל,
    מנסיוני הרכב הזה יודע להאיץ היטב ב90 וב100 בהילוך חמישי.
    מוזר מאוד שאין נורת תקלה דולקת במצב הזה, שכן מערכת ניהול מנוע בדגמים הללו לא מהססת לדווח על תקלות.

    ממליץ לקפוץ למוסך גבע בתל אביב, לסריקה עם מחשב יעודי ולשמוע את דעתם בנושא.
    יום טוב גם לך

  19. חבר הפורום הבא הודה לigal_zeltser על ההודעה המועילה הזאת:



  20. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  21. #15
    אחראי פורום טכני הסימלון של Buki
    תאריך הצטרפות
    מאי 2003
    הודעות
    27,050

    בעניין: פיג'ו 208 דיזל- בעיה בקלאץ'?

    ציטוט guyba כתב: הצג הודעה
    2. העניין הוא שעד לפני כמה ימים ההתנהגות של הרכב היתה שונה לגמרי. בעליות לירושלים 443/כביש 1- שייטתי לגמרי בחופשיות בהילוך חמישי, זינק מ-90 ל110, 120 בקלות לגמרי.
    לא קלטתי את העיניין הזה מקודם, כמובן שאם חל שינוי זה לא תקין.


    אני משנת 2002 נוסע על דיזלים ולא נתקלתי עוד בסולר בעייתי בתחנות דלק מסודרות אבל לך תדע...

    זה מזכיר כניסה ל Limp mode - מצב הגבלת הספק שהמחשב מפעיל בתקלות מסויימות אבל כמו שכתב יגאל, זה אמור להיות מלווה בהודעת תקלה.




דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תגובות: 56
    הודעה אחרונה: 20/11/16, 22:42
  2. חרחור בקלאץ' של פיג'ו 206 (שנת 2007)
    By BrucE_WaynE in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 25/07/15, 22:38
  3. נקישה בקלאץ' - פיג'ו 306 98' ידני
    By naorco1 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 27/08/09, 23:53
  4. הבדלים בשימוש בקלאץ' בין רכב דיזל לבנזין
    By sagi in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 11/08/04, 16:57
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 10/08/04, 22:47

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •