Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 208, קומפרסיה נמוכה והחלפת מנוע


Gosser1860
מעבר לפיתרון נפתר ע"י menir1,
שימו לב! השרשור הזה בן 1685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד שרשור על פיג'ו 208. לאחר השרשור הקודם הייתי סמוך ובטוח שיהיה מעט שקט בגזרת האחזקה בתקופה הקרובה, אך לאחר 3 חודשים (העניין התרחש באזור יולי) התבדתי.

 

 

לפני נסיעה ארוכה בשישי בבוקר, יורד לרכב לבדוק שמן/מים/צמיגים, מבחין בהזעה מכיוון מכסה שסתומים ושמן בגובה 2/3 המדיד. מנגב ובודק אם השמן הגיע אל עבר רצועת האביזרים והאלטרנטור. נראה שלא. מניע את הרכב, ומבחין בהתנהגות מוזרה. המנוע מטרטר ומעלה סל"ד לכיוון 1300 בניוטרל, לאחר מכן הסל"ד יורד חזרה וחוזר חלילה. חוזר לאזור תא המנוע ורואה כי פקק המילוי שמן "מעשן". אחרי בחינה מדוקדקת נוספת אני מבחין בסדק מהצד הפנימי של ההברגה של הפקק (אעלה תמונה בהמשך).

 

 

טלפונים למספר מוסכים, אף אחד לא פנוי לקבל אותי. הודעה לגבע בצירוף התמונה - אמר להגיע בראשון.

לאחר אבחנה הוחלף מכסה שסתומים והנזילה/הזעה פסקה. אך המנוע המשיך בשלו. הרכב הושאר יום נוסף כדי לאבחן את הבעיה. לאחר ניקוי מצערת ועוד מספר בדיקות חוזר אליי יוסי עם בשרות פחות נחמדות, יש איבוד קומפרסיה בצילינדר 1 (כ-40% פחות ביחס לשניים האחרים). רכב בן 3 שנים ו3 חודשים. 50KKM. שננהג בצורה רגועה בתנועה עירונית. מה קורה פה?

 

 

עלות תיקון משוערת של מנוע מפירוק/ייבוא היא סד"ג של 9-12 אש"ח. אחרי ניסיון לעכל את המידע, אני פונה אל המוכר של הרכב.

את הרכב רכשתי דרך הטרייד אין של קרסו עם תעודת אחריות של שנתיים או 40KKM עם השתתפות עצמית של 300 ש"ח, אך היה לי ספק אם יקחו אחריות, שהרי הרכב מחוץ לאחריות יבואן ובד"כ טרייד אין לא שש למממש אחריות.

תחילה הפנו אותי להגיע עם הרכב למוסך מורשה יבואן בת"א לבדיקה נוספת מטעמם, וגם שם מצאו איבוד לחץ עם המלצה להחלפת מנוע.

לאחר מספר טלפונים נוספים, פניה לצוות הטכני של הטרייד אין אושרה לי החלפת מנוע. הידד. אך לא חדש, מפירוק. פחות הידד.

לא משנה כמה ביקשתי לקבל שיפוי בגובה החלפת המנוע ולבצע את העבודה בעצמי, הם סירבו (ואני מבין למה). גם לבצע טיימינג על המנוע שהכניסו סירבו לעשות.

 

 

המנוע הוחלף במוסך אחר (עוד יומיים עבודה), ומיד הרכב עבר לגבע לבדיקת העבודה שבוצעה, פירוק אגן שמן והחלפת שמן (בתקן) ופילטר מקורי על חשבוני, עבור השקט הנפשי שלי.

 

 

סה"כ הופתעתי שהאחריות כובדה אם כי המנהלה/בירוקרטיה היתה מייגעת (זמן, טלפונים, מעברים בין מוסכים וכו').

 

 

לאחר החלפת הטיימינג, עוד אמרתי "סה"כ רצועה מתפוררת, מנקים ושמים חדשה". עכשיו אחרי שהוחלף מנוע האמון שלי במוצר הספציפי ירד מאוד. יש עוד שנה לאחריות ואני מאמין שאמשוך לפחות עד שתסתיים. אך מה הלאה? אינני יודע. מצד אחד למממש ירדת ערך לא טריוויאלית (שהרי הוחלף מנוע), מצד שני לחכות לתקלה הבאה (עקב האמון שירד, לא כי אני יודע שתיהיה כזו).

 

 

עוד הייתי מוכן לסבול את הסיפור אם זה היה הדגם ה"נכון" (GTi), אבל בשביל סופר-מיני עממית? פחות סביר.

 

 

כנראה שהרכב הבא יהיה מקרר יפני. בתקווה שהוא יהיה פחות בעייתי. אולי רכב יותר מעניין אך בעיות שיופיעו בו יהיו יותר קלות לעיכול.

 

 

 

 

* כאמור זה לא פוסט שמטרתו לנגח את המותג ו\או את הדגם. נהפוך הוא, אני מחבב את פיג'ו ועובדה שרכשתי לעצמי כזו. הבאתי את המידע כפי שהוא כדי לשתף את הקוראים ולעדכן באחזקת הרכב.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם 50 אלף מטופל וננהג ברגוע.. מבעס מאוד.

 

מה בדיוק קרה שם בצילינדר שגרם לכזו ירידה?

 

האם ישנן תקלות זהות/סדרתיות לאותו דגם מנוע בארץ/עולם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נסגר עם ה 208 בזמן האחרון? יותר מדי כותרות לא מחמיאות בפורום הזה.

 

זה באמת מבאס כי אני כן מתכנן לקנות רכב מהמותג הזה בעתיד, הוא מאוד מדבר אלי (גרסת ה GTI) אבל כל הדיבורים סביב האמינות הלקויה בפורום מורידים גם לי קצת מהביטחון במוצר הזה. פשוט חבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם 50 אלף מטופל וננהג ברגוע.. מבעס מאוד.

 

מה בדיוק קרה שם בצילינדר שגרם לכזו ירידה?

 

האם ישנן תקלות זהות/סדרתיות לאותו דגם מנוע בארץ/עולם?

 

יוסי טען שלדעתו הבוכנה נחלשה ולא מחזיקה לחץ, אבל זה רק ניחוש. זו יכולה להיות אטימה, בוכנה, שסתום (יניקה/פליטה) ועוד כהנה וכהנה.

אני לא יודע אם יש משהו סדרתי. מעבר להחלפת הרצועה (יצא TSB) לא זכור לי שנתקלתי במשהו בפורום.

מצד שני, אולי יש קשר לרצועה המתפוררת? אינני יודע.

 

למה לא פנית ליבואן לצורך מימוש אחריות? מנסיון רכב שעבר את תקופת האחריות אך טופל במסגרת היבואן זוכה לסיוע.

 

הרכב לא טופל במסגרת יבואן (טופל בגבע) לאחר שנרכש על ידי (אני יד 2). למה? כי היתה אחריות של הטרייד וכן העדפתי את גבע בתור מוסך.

במקרה הנ"ל למעט השתתפות עצמית לא נדרשתי לשלם, אז כביכול יצא בסדר (שאר ההוצאות, מכסה שסתומים של המנוע הקודם והבדיקה לאחר החלפת המנוע היו על חשבוני). מנגד אפשר לטעון שהיבואן היה יכול לנסות לייבא מנוע חדש ולבוא לקראתי במחיר. אינני יודע אם אופן הפעולה הזה היה עדיף וכמה הייתי צריך לשלם במקרה הזה.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין המנועים האלה עם הרצועה בשיטה הזו מועדים לפורענות וחסרי אמינות. אני אישית גם במותג פזו לא נוגע חוץ מפעם אחת שקיבלתי 206 בחינם וגם אז אחרי תקופה התחילו בעיות חשמל וגם כן הרכב הזה היה מטופל במורשה. רכבים זוועתיים.

ואם אתה איבדת אמון ברכב ולא שלם איתו זה הזמן למכור ולהתקדם למשהו יפני/ קוריאני מאשר לנסוע בחששות כל הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה על מה שכתוב,

רכב שננהג בתנועה עירונית זה לא לזכותו, ההפך זה לרעתו.

מבחינתי 50k בתנועה עירונית שווים לפחות 100k בבינעירוני.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ב 100 אלף אין סיבה שמנוע יישבוק וגם לא ב 200 אלף גם אם נסע עירוני בלבד. מה גם שטופל כמו שצריך.

צודק לגמרי, ולא אמרתי אחרת.

אני רק ציינתי את מה שציינתי כי מעצבנת אותי התפיסה הזו שלסוע בעיר = לשמור על האוטו.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה על מה שכתוב,

רכב שננהג בתנועה עירונית זה לא לזכותו, ההפך זה לרעתו.

מבחינתי 50k בתנועה עירונית שווים לפחות 100k בבינעירוני.

ברור לי. כמו שכתבתי ניסיתי לדייק כמה שניתן מבלי לכתוב מגילה מייגעת.

 

הרכב טופל כל 15 אצל הבעלים הקודם, ותחת ידיי עבר יישור קו וטיפול כל 10 לאחר מכן (כלומר יישור קו + 2 טיפולים). משתדל מאוד להקפיד על שמן בתקן וכן חלקים מקוריים בלבד. או חליפיים באיכות טובה מOEM (כמו בנושא הרפידות למשל).

 

מבחינת נסועה, אדייק ואומר שבחצי שנה הראשונה הרכב נסע 50% בינעירוני (תל אביב-יבנה). ולאחר מכן בעיקר עירוני (נאמר 12kkm אחרונים).

 

רכשתי את הרכב עם 30 ומשהו אלף ק"מ, שרובם ננהגו 50-50 גם כן (אם להאמין למוכר)

כלומר החיים של המנוע יכלו להיות אף יותר חמורים.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חכו עוד שנה שנתיים שה3008 יתחילו להתיישן ותשמעו על בעיות לא מהעולם הזה ! כבר היום המוסכים של היבואן לא יודעים להתמודד עם הבעיות שצצות להם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נסגר עם ה 208 בזמן האחרון? יותר מדי כותרות לא מחמיאות בפורום הזה.

 

זה באמת מבאס כי אני כן מתכנן לקנות רכב מהמותג הזה בעתיד, הוא מאוד מדבר אלי (גרסת ה GTI) אבל כל הדיבורים סביב האמינות הלקויה בפורום מורידים גם לי קצת מהביטחון במוצר הזה. פשוט חבל.

 

אני לא מופתע, אני בטוח שיש שיפור באמינות של פיג'ו, אך השרשורים שיש כאן מתארים את הסבל שהיה לי באחזקת 2 הפיג'ו שהיו לי 208 ו301, את זה למשל אני לא יכול להגיד על המאזדה 3 ספיריט (שבדיוק מכרתי) והפיג'ו 108 1.0 רובוטית (שיש לנו אותה עד היום) שהפגינו אמינות מופתית.

 

פות"ש נושא צריכת השמן הגבוהה מוכר לי, זה היה לי ב301 עם מנוע ה1.2, שאצלי הרכב נמכר אחרי 50K ק"מ וננהג רגוע מיומו הראשון על הכביש (קניתי מעסקת 0 ק"מ), בדיוק לפני שמכרתי התחלתי לשמוע משהו זר המנוע האמת, לא יודע אם זה דומה למה שאתה מתאר, אך זה היה אחרי החלפת מצמדים באחריות, בכל אופן כאן, כבר העפתי אותה בגרושים רק כדי לההגאל מייסורים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...