אבקש מהמנהלים להרים את הכפפה ולהביא תגובה רישמית מבוססת שנוכל להתבסס עליה
אבקש מהמנהלים להרים את הכפפה ולהביא תגובה רישמית מבוססת שנוכל להתבסס עליה
היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם. סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן
ושוב , לצערי. אם תרצה תגובה מהירה , אני ממליץ לרשום הודעה בקבוצה הרשמית של מועדון החמש בפרצופספר.מנהל הקבוצה שם (קובי מילוא ) מגיב ממש מהר לכל דבר שם. בפורום הזה הוא לא הגיב כבר קצת יותר משלוש שנים. (למרות שהוא חתום על ההודעה הנעוצה בפתח הפורום )
גם אני מבקר במפגש השפלה...
תוכל לעשות את השירות עבור הקהל הקדוש שלנו פה באתר?
מועדון החמש ועוד אנשים טובים כבר בקשר עם משרד הרישוי ומנסים לבדוק ולהחזיר מצב לקדמותו...
סתם לחץ לא בטוח שנדרש כרגע
ניתן להם לנסות בשיח תרבותי
ונראה...אולי יסתדר ..
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אז מסתבר שיש תמורה בעד האגרה :
לכל חסרי הפייסבוק , הודעה של מועדון החמש
הודעה מטעם וועד מועדון החמש בנושא רישוי ואגרות לרכב אספנות:
ע"פ תקנת התעבורה 281א(ה), "רכב אספנות פטור מתשלום אגרה בעד תקופה שבה לא היה רישיון הרכב תקף". לכן, במידה ולא חודש הרישיון לרכב אספנות שהועמד מסיבה כלשהי, גם אם רישיונותיו לא הופקדו, לא נגבות אגרות עבור התקופה בה הועמד הרכב.
עד לפני מספר שבועות, גם רכב ישן (שעדיין לא נרשם כ"אספנות"), שלא היה לו רישוי בתוקף ושרישיונותיו לא הופקדו, קיבל פטור אוטומטי מהאגרות שלא שולמו ברגע שהועבר למעמד "אספנות".
לאחרונה, החל משרד התחבורה לגבות אגרות-עבר בזמן העברת רכב שרישיונותיו לא הופקדו למעמד "אספנות", בטענה כי תקנה 281א(ה) תקפה רק לרכבים שהם כבר "אספנות", ולמעשה מאז ומעולם היה צורך לגבות את אגרות העבר שלא שולמו.
המשמעות עבור ציבור האספנים היתה קשה, משום שבמקרים רבים אספן מוצא רכב ישן שננטש לפני שנים, בעליו הקודם לא טרח להפקיד את רישיונות הרכב, וכעת יהיה צורך לשלם אגרות רבות של שנות העבר, בסכומים שיהפכו את הרכישה ללא כדאית. בנוסף, אספנים רבים מחזיקים כיום רכבים שעתידים להיות "אספנות" בעוד מספר שנים, אך לא טרחו להפקיד את הרישיונות בידיעה כי ממילא יהיה פטור ברגע שהרכב יוכרז כ"אספנות".
נציגי וועד מועדון החמש נפגשו בתאריך 20.8.2019 עם נציגות בכירה של אגף הרכב ותחום הרישוי במשרד התחבורה כדי לצמצם את הפגיעה באספני הרכב. בפגישה הסבירו נציגי משרד התחבורה את הצורך ברישום מדויק של סטטוס מצבת הרכב בישראל ואת הצורך בהפקדה מסודרת של ניירת של רכבים מיושנים.
בסה"כ הפגישה היתה טובה ופוריה, וסוכמו בה הפתרונות הבאים למצב:
א. עד לתאריך 31.12.2019, בעל רכב מיושן יוכל להפוך אותו ל"אספנות" או להפקיד את רישיונותיו ללא תשלום אגרות עבר, בכפוף להצהרה בפני עו"ד כי הרכב לא היה בשימוש. נוסח ההצהרה וכן נוסח ההנחיה למשרדי הרישוי מצורפים בזאת.
ב. החל מתאריך 1.1.2020, בעלים של רכב המיושן, יוכלו להפוך את רכבם לרכב "אספנות" רק אם שולמו כל אגרות הרישוי בגין הרכב או שרישיונותיו הופקדו כחוק בעבר. יחד עם זאת, יש לציין כי ל"רכב מיושן" אשר לא חידש את רישיונו לתקופה של מעל שנתיים, נכנס קוד ביטול "תקנות התעבורה". המשמעות של קוד זה היא שלא תיגבה אגרה בגין כל התקופה שהרכב היה תחת קוד הביטול האמור, ולכן החוב המקסימלי שבעל רכב מיושן יצטרך לשלם הוא של שנתיים בלבד.
וועד המועדון סבור שסיכום זה סביר בנסיבות העניין, ומאפשר שינוי סטטוס של רכבים מיושנים עד לסוף 2019 ללא תשלום כלל (בכפוף כאמור להצהרת העו"ד), וגם אח"כ תשלום האגרה יוגבל לסכום נסבל של שנתיים.
וועד המועדון קורא לבעלי רכבים מיושנים שעדיין ממתינים לגיל האספנות להפקיד בהקדם את רישיונותיהם עד לסוף 2019, כדי למנוע תשלום אגרות בעתיד.
וועד מועדון החמש מודה לכל החברים שסייעו להסדרת העניין מול משרד התחבורה. וועד המועדון ימשיך בפעילותו המתמדת מול משרד התחבורה כדי לשמור על מעמד רכבי האספנות בישראל וכדי לסייע לכלל אספני הרכב בארץ במימוש התחביב ובשימור מורשת הרכב בישראל.
בברכה,
נחום קדמיאל
יו"ר מועדון החמש
גם אני מבקר במפגש השפלה...
ירון תודה על הבאת המידע.
אני רק רוצה לדייק לגבי זה שמקסימום שנצטרך לשלם על רכב שלא הוקפא זה אגרה של שנתיים.
אם הפסיקו להשתמש ברכב נגיד אחרי 16 שנה משנת ייצורו, הוא יצבור אגרות עד שיגיע לגיל 21 (19 שנה של רכב מיושן + שנתיים עד שמבוטל עקב תקנות תעבורה), על רכב כזה בשביל לעלות אותו כאספנות נצטרך לשלם 5 אגרות שנתיות.
מקסימום שנתיים רלוונטי רק אם הרכב היה בשימוש עד שהגיע לסטטוס רכב מיושן, מעל 19 שנה על הכביש.
שלום.
לפי מה שאני מבין אם רכב שלי לא היה בשימוש מתחילת 2018 ועד היום לא שולם אגרת רישוי אז צריך לשלם בכל מקרה .
האם זה נכון ?
לפני מספר חודשים רציתי להקפיא רישיון ולא אישרו לי בגלל החוב שלא שולם.
רכב שנת יצור 1992 מודל 93 (עלה על כביש בספטמבר 92 ) רוצה להפוך לאספנות.
מה אני צריך לעשות עכשיו ?
מה גובה החוב שלך? כמה שנים? אם רק מתחילת 2018, תשלם עכשיו - ותקפיא.
סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG
וולוו V40 T4 Kinetic Plus
היי
קיבלתי את הסכם והסיכום של מועדון 5
היה רשום שם שלאחר חתימה של עורך דין הרישיון ניתן להפקיד.
ואני חיפשתי מילה "להקפיא" ,נשארת השאלה האם פקידות של משרד הרישוי מבינות את משמעות ומבינות מה נדרש לעשות
בנדון.
איפה מוצאים את עורך דין הנכון וכמה צריך לשלם עבור תצהיר ?
בתצהיר זה טוב למצב שאתה מיד מעביר לאספנות או מוריד מהכביש. לא בטוח שזה תופס למצב שאתה רוצה להקפיא.
סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG
וולוו V40 T4 Kinetic Plus
בסיכום הבנות שהביא ירון נחום בהודעה מס' 35 רשום שתצהיר תופס גם להקפאה.
בסעיף א'. הפקדת רישיון זה הקפאה.
א. עד לתאריך 31.12.2019, בעל רכב מיושן יוכל להפוך אותו ל"אספנות" או להפקיד את רישיונותיו ללא תשלום אגרות עבר, בכפוף להצהרה בפני עו"ד כי הרכב לא היה בשימוש. נוסח ההצהרה וכן נוסח ההנחיה למשרדי הרישוי מצורפים בזאת.
בעל רכב המבקש להקפיא את רישיון הרכב מסיבות שונות, כגון: נסיעה לחוץ לארץ, חוסר יכולת לשלם עבור חידוש הרישיון, השבתת הרכב לצורך תיקונים ממושכים וכדומה – רשאי להפקיד את רישיון הרכב במשרד הרישוי.
רישיון מופקד הינו רישיון שאינו בר תוקף. התנועה ברכב שרישיונו הופקד אסורה.
זה מה שאני גם מבין שמדובר גם על רכבים שלפני שהגיעו לשלב שניתן להעביר לאותם לסטטוס אספנות.
מקווה גם נחום קרמיאל יחזק את הבנה שלנו.
עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online
הי,
יש התייחסות לבידקת המעבדה לרכב אספנות?
Bayerische Motoren Werke
318i M40 4 cylinder 113 HP 198 km/h 1990 - 1993
יש חוט אדום נגד עין הרע, זה עולה 100 שקל, ויש חוט סגול נגד עין מרשעת, זה עולה 200 שקל. אני ממליץ על הסגול.