Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לעזאזל מחליפים מיאטה? ככה.


BobbyMiata
שימו לב! השרשור הזה בן 1329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שים לב שהתמונות שהבאת משוות בין רמת איבזור סופר פשוטה של האלפא (ריפוד גג לבן, בלי משענת יד עוד) שלדעתי אפילו לא מיובאת לארץ ברמה כזאת לבין גרסאות ה-GTI של הגולף או הפיג'ו שמן הסתם הכי מאובזרות.

 

כבוד על חדות העין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

 

לא בטוח שהבנתי... אבל אני אנצל את ההזדמנות לשתף משהו בנושא העלויות. אני לא נכנס לא לכיס שלי ולא לשל אף אחד אחר, אבל אני לא מתייחס אף פעם למחיר האבסולוטי של הרכב אבל לעלויות שלו בפועל שהן צירוף של האחזקה וירידת הערך. מרצדס במיליון שקל היא לא יקרה כי היא עולה מיליון שקל, היא יקרה בעיקר כי אחרי 3 שנים היא שווה פחות מחצי ולכן הוא לא ברת השגה. ולכן, כחלק מהתהליך בניתי אקסל שהחלטתי לשתף איתכם, בשאיפה שזה יסייע למישהו להעריך בצורה נכונה יותר את העלות האמיתית שמסתתרת מאחורי הרכישה.

 

כמה disclaimers:

1. שהרבה מהפרמטרים ספקולטיבים (ירידת ערך צפויה)

2. הרבה פרמטרים הם אישיים (עלות ביטוח)

3. הרבה פרמטים לא ניתנים לחיזוי (עלות תיקונים וקילקולים)

4. התעלמתי מנושא הדלק והנסועה השנתית. כיוון שלא שקלתי פריוס, העלות היא פחות או יותר אותו דבר ברוב המכוניות ובכל מקרה צמודה יותר לנסועה, אבל יש כאלו שירצו לשקלל את זה פנימה

5. זה לא מדע מדוייק אלא כלי להשוואה בין אלטרנטיבות ומסייע לקבל החלטות

6. אני לא לוקח אחריות על כלום, בפרט על שגיאות בחישובים ככול שיש כאלו, מוגש As is, השימוש על אחריותכם בלבד.

 

לינק - תהנו.

 

 

תתחדש ותהנה,

 

רכב נדיר במצבו ובתוספות שלו.

 

נראית בחירה מאוזנת ברכב ספורטיבי שהוא יחסית נוח ומאובזר באביזרי נוחות רבים ולא קיצוני עד הסוף, שהרי אחרי הכל הוא ישמש אותך כרכב דיילי במרבית הזמן.

 

אהבתי את התובנה שלך לגבי העלות האמיתית של רכב, זה גם קו המחשבה שלי ברכישת רכב (אני גם משקלל כמובן את עלות הדלק) אבל אני רוכש רכבים סולידיים ״מחושבים״.

 

לא חשבתי שאראה רוכש רכב ספורטיבי שחושב בצורה כזאת ועוד בצורה נכונה ופדנטית כזאת :wink:

 

למעשה התרשמתי שגם לרוכשים ״המחושבים״ שהולכים על בטוח ורוכשים איזה רכב יפני קוריאני משפחתי אין את התובנה הזאת ברוב המקרים, הם מסתכלים בעיקר על ההבדלים במחירי הרכישה בין רכבים כמייצגים את הבדלי העלויות ביניהם.

 

בדוגמה של הרכבים בקובץ היפה שהכנת, אותם אנשים יחשבו שהבדלי העלויות האמיתיים בין במוו 235 שעולה 260 אלף ₪, לבין גולף gti 2015 ו- 3008 gti 2017 שעולות כ- 140 אלף ₪, הם הפרשי המחירים ביניהם בסך של כ- 120 אלף ₪! בשעה שהבדלי העלויות האמיתיים הם כ- 20 אלף ₪ בלבד, בשלוש שנים לפי החישוב שלך.

 

אבל יש פרמטר שיכול לשנות את התמונה בחישובי העלויות, ברכבים חדשים מהיבואן וברכבים ספורטיביים חדשים מהיבואן אפילו יותר, ניתן לקבל הנחות ולעיתים הנחות מפליגות (למשל ההונדה טייפ אר נמכרה במחירי חיסול בתקופה מסויימת) ואילו ברכישת רכבים ספורטיביים משומשים לעיתים משלמים דווקא מחיר מעל המחירון, אבל במכירה עתידית שלהם לא תמיד מקבלים מחיר מעל המחירון, כי בסוף מתחוור שמלבדך, אף אחד לא חושב שמדובר בפנינה נדירה :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, כמובן שמדובר בהתרשמות שהיא לחלוטין סובייקטיבית. ואני חייב לציין שאני באופן כללי מאוד אוהב אלפא, ובתקציב יותר נמוך, הייתי הולך עליה כי...אני פשוט אוהב. יש הרבה דברים טובים לומר עליה, היא איטלקיה, נשמעת טוב, יחודית בעיצוב ועוד. יחד עם זאת, תסתכל על האלפא ביחס למכוניות אחרות שציינתי:

 

YXFfVM.jpg

[אלפא]

 

1MFRFt.jpg

[גולף, ה"גולד סטנדרט" לטעמי בקטגוריה]

 

DumWks.jpg

[פיז'ו GTI]

 

נתחיל מזה שמכיוון שהאלפא פותחת בנחיתות דינמית (חלשה יחסית, אין דיפרנציאל מוגבל) אז היא צריכה מבחינתי לפצות באיבזור כדי שתהיה טובה כדיילי. אז אין לאלפא בלם הידראולי עם auto-hold (מאוד נוח ביומיום), אין קיילס ואם לא קנית את הגרסה המאובזרת, אז גם אין חיישני גשם, תאורה ולא גג שמש (וזה רק מה שאני זוכר מהראש). ברמת החומרים והגימור, אני מזמין אותך להתבונן בדלתות בתמונות מעלה כדי לראות את ההבדלים. אלומיניום, פלסטיקים משובחים, עור/בד משובח במקומות אסטרטגיים ועיצוב מוקפד (כולל תאורה) בגולף ובפיזו מול... משטח פלסטיק צורני באלפא. גם בקונסולה המרכזית (בין המושבים) תמצא באלפא פלסטיק זול למראה ולמגע, מחזיקי כוסות חשופים, כל הדרך עד לכפתור ה-DNA, מול חומרים נעימים ויפים הרבה יותר ועיצוב מושקע יותר ועדיף באחרות. גם בלוח המחוונים האלפא מסתפקת במסך פשוט ומונוכרומטי בצבע אדום בעוד האחרות עברו למסכים ציבעוניים ברזולוציה גבוהה. זה גם ממשיך לגלגל ההגה (פלסטיק מול מתכת) ועוד ועוד... דווקא לגבי המושבים אני מסכים, המושבים באלפא הם אחלה (מצויינים ממש במאובזרת עם העור), אבל לא בהכרח טובים מהמתחרות (בטח לא בגרסת ה-PP של הגולף שמושכת את הרף עוד למעלה עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא מהדור החדש, מסך ענק וריפוד עור מלא)

 

אז אולי אפשר לסלוח ולהעדיף את האלפא למרות המגרעות שלה (וזה בסדר גמור) אבל ברמת העובדות בשטח היא בפירוש דור אחורה (כי היא אכן כזו, אגב) וברמת אחת מתחת למתחרות.

 

 

שמע, לא יודע מאיפה התמונות, אבל ככה *לא* נראית תלתן מבפנים. לא ההגה ולא המושבים.

בנוסף, לא הבנתי מה חלש בה? 240 כ"ס? 6 שניות למאה? זה לא עומד מול GTI או אחרות? אני חושש שאתה מתבלבל...

בנוסף2, ברור שיש גם בגרסה ה"מבישה" חיישני תאורה וגשם. ופלאפים.

לגבי מגע הפלסטיקים ולוח המחוונים - צודק, זה באמת דור אחורה, כמו כל הרכב הוותיק הזה, אבל לגבי הנושאים שהעלית שהם משמעותיים יותר לדעתי - אני חושב שאתה טועה...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל יש פרמטר שיכול לשנות את התמונה בחישובי העלויות, ברכבים חדשים מהיבואן וברכבים ספורטיביים חדשים מהיבואן אפילו יותר, ניתן לקבל הנחות ולעיתים הנחות מפליגות (למשל ההונדה טייפ אר נמכרה במחירי חיסול בתקופה מסויימת) ואילו ברכישת רכבים ספורטיביים משומשים לעיתים משלמים דווקא מחיר מעל המחירון, אבל במכירה עתידית שלהם לא תמיד מקבלים מחיר מעל המחירון, כי בסוף מתחוור שמלבדך, אף אחד לא חושב שמדובר בפנינה נדירה :?

 

הנחות מפליגות דווקא יש ברכבי קצה ויוקרה (במוו, אאודי וכו') באמת, ופחות ב- GTI, וכו'. זה לא שאין - הן פשוט קטנות יותר.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל יש פרמטר שיכול לשנות את התמונה בחישובי העלויות, ברכבים חדשים מהיבואן וברכבים ספורטיביים חדשים מהיבואן אפילו יותר, ניתן לקבל הנחות ולעיתים הנחות מפליגות (למשל ההונדה טייפ אר נמכרה במחירי חיסול בתקופה מסויימת) ואילו ברכישת רכבים ספורטיביים משומשים לעיתים משלמים דווקא מחיר מעל המחירון, אבל במכירה עתידית שלהם לא תמיד מקבלים מחיר מעל המחירון, כי בסוף מתחוור שמלבדך, אף אחד לא חושב שמדובר בפנינה נדירה :?

 

אתה צודק בנקודה הזו ואכן צריך להכיר את השוק. הונדה טייפ R אגב, הדגם הקודם (ידוע גם כ-FK2) נמכר במחירי חיסול ואנשי המכירות של הונדה הודו במדיניות תמחור שאכן פגעה בסחירות של הדגם (שלכשעצמו היה פחות מוצלח על פי הכתבות בעניינו). המדיניות בדגם הנוכחי הייתה מאוד קשיחה ואני מניח שהמצב יהיה יותר טוב מבחינת מחירי המשומשות. גם סיאט עשו קצת בלאגן בגלל ההנחות ואפשר לראות הבדלים גדולים במחירים המבוקשים בשוק המשומשות וצריך להכיר את השוק כדי לא לשלם יותר מידי (או לזהות "מציאות"). זה נכון אגב שיש הנחות גדולות לעיתים במותגי היוקרה, אולם גם אחרי ההנחות לרוב איבוד הערך משמעותי בשנתיים הראשונות. לפעמים אפשר "להרוויח" (למעשה - להפסיד פחות) בקניית רכב חדש כאשר אותו הדגם מתייקר ומושך מעלה גם את מחירי המשומשות (כמו שאכן קרה אגב עם ה-140/240), זה נדיר, אבל קורה.

 

שמע, לא יודע מאיפה התמונות, אבל ככה *לא* נראית תלתן מבפנים. לא ההגה ולא המושבים.

בנוסף, לא הבנתי מה חלש בה? 240 כ"ס? 6 שניות למאה? זה לא עומד מול GTI או אחרות? אני חושש שאתה מתבלבל...

בנוסף2, ברור שיש גם בגרסה ה"מבישה" חיישני תאורה וגשם. ופלאפים.

לגבי מגע הפלסטיקים ולוח המחוונים - צודק, זה באמת דור אחורה, כמו כל הרכב הוותיק הזה, אבל לגבי הנושאים שהעלית שהם משמעותיים יותר לדעתי - אני חושב שאתה טועה...

 

מתנצל, אכן לא שמתי את התמונות הנכונות, הנה:

 

t43A7K.jpg

 

אני עדיין עומד מאחורי מה שכתבתי, ראה את הדלתות והקונסולה בין המושבים. במציאות זה אפילו יותר גרוע להתרשמותי.

 

לגבי החלש - אני לא חושב שאני מתבלבל. אני לא שופט אבסולוטית, אלא ביחס לאחרות, למעט הגולף GTI החלשה יותר (שלזכותה הרבה נקודות ברמת הגימור לטעמי) כל האחרות (שבחנתי) בסגמנט חזקות יותר - פיז'ו 270 כ"ס, קופרה - 280/290 כ"ס, יונדאי - 280 כ"ס, טייפ אר - 310 כ"ס (!). זה עוד לפני הרכבים מקטגוריות אחרות כגון ה-A45 - 361 כ"ס (בגרסה לפני מתיחת פנים, אחרי עלתה ל-380) וכו.... בחברה הזו, האלפא "צנועה" עם 240 כ"ס. זה לא אומר שהיא לא תעלה בעליות של הקסטל...

 

נזכרתי שלא עניתי לעניין ה-STI. באמת איך 300 כ"ס מרגיש חלש? הסיבה נעוצה במנוע הטורבו המיושן שלו (לדעתי ללא שינוי מ-2008 - עשור!) שמתעורר לחיים באזור ה-4000 סל"ד ומתחת מרגיש עצל. ביחס למנועי הטורבו המודרניים של ההוט' הץ' שמושכים חזק מסל"ד נמוך הרכב מרגיש קצת עצל... וגם הטופ אנד לא היה לי כזה מרגש. לגבי הרכות - שוב, הכל יחסי, אני נסעתי על מיאטה (קלה) על קוליאוברים של אוהלינס עם בושינגים מפוליאוריתן, אז הרגישה לי קצת רכה, זה לא בהכרח דבר רע (גם ה-235 מרגישה רכה, אגב...), ובעיקר קצת לא ברורה על המתלים. אני מסכים איתך שזה רכב שכנראה דורש זמן לימוד כדי להוציא ממנו את המיטב ויתכן שזה מאוד מתגמל. אומר אפילו יותר מזה, מכיוון שהייתה לי WRX בעבר, היה בי משהו שרצה אפילו "לסגור מעגל" ולרכוש את ה"דבר האמיתי". הסיבה שלא רציתי להמשיך עם הסובארו דווקא לא קשורה למנוע או למתלים אלא דווקא למראה החיצוני (בעיקר) וגם לפנימי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית לי כל כל חשק שהלכתי לעשות נסיעת מבחן על המיאטה (או קונה מיאטה, רק ND)...

duF58tc.png

 

ואז החלפתי את היגואר F-Type V6 של הטיול הקרוב ליער השחור במיאטה RF :-o

78ATziS.png

 

נראה לי שאני הולך לחזור מאוהב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

פתאום אני קולט שזה הרכב של תומר

 

אחלה קניה מהבנאדם הכי פדנט שהכרתי אי פעם בנוגע לרכב שלו!

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, הרכב של תומר

:)

 

טוב, קיבלתי נזיפה בווטסאפ אפילו על שלא עידכנתי את השרשור, אז הנה כמה עידכונים לאחר כ-8 חודשים ו-8,000 ק"מ :)

 

הסיבה העיקרית שלא עידכנתי אגב, עדיין היא כיוון ש...אני עדיין מתקשה לגבש דעה על הרכב. אז נתחיל מהדברים שאני יודע לומר בוודאות: הרכב פשוט מעולה כדיילי למי שאוהב נהיגה בכללי ונאלץ לבלות לא מעט גם בפקקים, נסיעות מנהלתיות עם שיחות עבודה, שיחות חולין, הסעות וכולי.

 

המנוע (N55) חזק, גמיש ועתיר מומנט ויחד עם הגיר החלק (ZF8, פלאנטרי, לא כפול מצמדים) מאפשר לנהג ל"נגן" עם הגז מכל סל"ד ועד כל סל"ד על פי מידת הלחץ, ההחלטיות ומצב הנהיגה (Comfort, Sport ו-Sport+). לא סתם אני אומר לנגן כי ככול שעולים בסל"ד הצליל הנהדר שמייצר ה-6 הטורי הולך ומשתפר. הוא יודע לעלות יפה עד ל-7000 ומושך יפה בכל טווח הסל"ד. ההעברות מהירות וחלקות גם למעלה וגם למטה והשהיית טורבו לא ממש קיימת. בכל מצב אפשר להעלים את התנועה ופשוט להשאיר אותה מאחור, בלי דרמה ועם פסקול נהדר – תענוג.

 

המתלים האדפטיביים מצויינים. נוחים מאוד ב—Comfort מבלי להיות רכים מדי וקשיחים יותר במצב Sport מבלי להיות קשיחים מדי (בכביש) – אני מאוד מרוצה על זה שהתעקשתי למצוא רכב עם התוספת הזו. בקרת האקלים מעולה ויחד עם הציפוי נגד חום על החלונות לא צריך יותר מדקה שתיים עד שהרכב נעים גם בימי הקיץ החמים ביותר (לא זכור לי קיץ נעים כל כל הרבה שנים) וזאת מבלי לשמוע את המזגן ולשים את המאוורר על פול. בימים הקרים של החורף (אין הרבה, ובכל זאת...) האוטו מחמם את תא הנוסעים במהירות ויחד עם הכסאות המחוממים (!) הופך את הנסיעה לתענוג. המערכת של ה-Harman/Kardon טובה מאוד (אם כי לא מצויינת) אבל בהחלט מספקת – גם זו הייתה תוספת must have מבחינתי ולמרות שיש מקום לשיפור, אני לא רואה צורך לשדרג (למרות שיש ערכות יעודיות לדגם). חיישני החניה מלפנים ומאחור יחד עם מצלמה וחיווי על הצג (הכל מקורי של BMW) עוזרים לשמור על ברכב בחניות ויחד עם הפתיחה והסגירה ללא מפתח וקיפול המראות משלימות חבילה מאוד נוחה. לוח המחוונים המורחב (תוספת ב-2016, לדעתי זה נהיה סטנדרט ב-240) נראה הרבה יותר טוב מהחלונית בדגמים הפחות מאובזרים ואני מת על זה שהתאורה מתחלפת מלבן לכתום כשחושך יורד. בכלל, הכל מרגיש מוצק ואיכותי. פיצ'ר אחד שטרם הצלחתי לתהות על קנקנו הוא התאורה האדפטיבית שמגיע עם חיישני אור גבוה – ב-8 חודשים ו-8000 ק"מ כנראה לא נסעתי מספיק לבד בחושך (פולני בלאי).

 

C11DZo.jpg

[כמעט חושך, אבל המצלמה של הגלקסי S10+ מצויינת]

 

BidBII.jpg

[תצוגה מורחבת - נהייתה סטנדרט ב-M240i, תוספת ברוב ה-M235i]

 

חסרונות. ראשית – צריכת הדלק. אמנם הנסיעה היומית שלי עמוסת פקקים (רמת גן – הרצליה...) ועדיין, במקום שהמיאטה הייתה עושה 1 ל-8 והדאסטר (1.2 ידני, בנזין) היה צורך ליטר לכל 10 ק"מ עם הבימר אני בקושי רב מגרד את ה-7 ק"מ לליטר. מלמטה. בהקשר הזה ראוי לציין את מנגנון ה-stop start המעצבן (אותו אני נוטה לנתק) ואת מצב החסכון eco-pro - מסרס את הרכב לחלוטין בתמורה לתוספת זניחה בטווח הנסיעה.

 

חסרון משמעותי יותר מבחינתי הוא העדרו של דיפרנציאל מוגבל ההחלקה. כמי שמגיע ממיאטה, אחת הסיבות לבחור בפלטפורמה הנעה אחורית היא האפשרות ל"נפנף" את הרכב קצת בפניות וכיכרות. זה לא שאי-אפשר, אבל זה מרגיש קצת מאולץ ובמיוחד לא צפוי ולא "נהיג". זה לא רק הדיפ' – הרכות הכללית של הרכב ותיבת ההילוכים הופכת את התימרונים האלו לפחות זורמים ממה שהייתי רגיל. זה בניגוד אגב ל-M2 שם הדיפ' המצויין והמתלים מאפשרים ניהוג הרבה יותר כיפי כשהתנאים מתאפשרים. זה מקשה על הרכב באופן כללי להוריד את הכוח לכביש, במיוחד בהאצות במהירות נמוכה כשהמומנט מאלחש את האחיזה של הגלגלים, בתאוצות ביניים במהירויות גבוהות יותר – זה פחות מורגש.

 

גם האגזוז משאיר מקום לשיפור. זה כנראה עניין של טעם (או חמדנות) אבל אני מוצא את האגזוז המקורי קצת רגוע מדי. אני חושב שאפשר לתת לצליל המצויין יותר מקום לביטוי ואולי להוסיף כמה "פלוצים" בהורדות הילוך...

 

ואולי עוד מילה, בכל זאת, על הצבע. אדום הוא לא צבע טריוויאלי וגם לא היה הבחירה הראשונה שלי (גם לא השניה, או השלישית...) אבל אני חייב לומר שזה גדל עלי עם הזמן. הוא בולט ומיוחד והופך את חווית הבעלות למרגשת יותר במיוחד על ציר הזמן, הרכב אף פעם לא נטמע בסביבה אלא תמיד בולט ויש בזה משהו מקסים. אני חושב שצבע רגוע יותר היה הופך את הרכב למשעמם יותר, מה גם שזה אדום מאוד יפה, אז גם את המשוכה הזו עברתי. אגב, הדבר היחיד ש"שיפרתי" היה החלפה של הגריל כליות לכזה שחור (מקורי של BMW M Performance), הניגוד מול השחור יפה ו"קרבי" יותר לטעמי.

 

לסיכום קטגוריית "הדיילי\כביש" אני מ א ו ד מרוצה מהרכב. כאני מעלעל שוב על המכוניות השונות שבחנתי, אני לא חושב שיש שם משהו שהיה יכול להיות בחירה מוצלחת יותר. עידכונים על נהיגה נמרצת יותר ומסלול - בקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל החסרונות שציינת נפתרים בקלות בחלקי אפטרמרקט. בכלל לדעתי ,כל סדרת 135/235/335 יצאו מהמפעל כמאין מוצר לא מוגמר סופית שבסופו הרוכש "תופר" אותו לטעמו עם חלקי אפטרמרקט. דברים כמו מערכת פליטה , דיפ' , פעולת הגיר , מתלים הרכים . כל זה לא ממש בשל לגמרי במצבם הסטנדרטי. אבל אחרי שדרוג רכב נהייה בהמה. מהממת.

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בספק כמה מהרוכשים רוצים לאבד אחריות או להתעסק עם כל המשמעויות של השינויים האלו. ויש לא מעט משמעויות.

ברור שאפשר להגיע לרמה מאוד גבוהה, כי הבסיס מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...