Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Chevy Sonic RS 2014 - סיכום 5 שנות בעלות ו50 אלף ק"מ (כולל עלויות)


Mr. MAG
שימו לב! השרשור הזה בן 1763 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החודש אני מסכם 5 שנות בעלות וקרוב ל50,000 ק"מ על Chevrolet Sonic RS שקניתי חדשה מ UMI ביולי 2014, ורציתי לשתף את העלויות, חווית הרכישה והבעלות על הרכב, והיתרונות\חסרונות. הסוניק עדיין אצלי ותמשיך להיות עד שאמצע מחליפה ראויה.





אמ;לק



 

  • נקנתה בקיץ 2014 בכ 110 אלף ₪ מ UMI, נבחרה בגלל כח, אבזור וחוויית נהיגה חיובית, מתוך קבוצת הסופר-מיני ה"חמימות".
  • בטוח ב100% שקניתי את הרכב הנכון עבורי בתקציב, הסוניק עלתה על הציפיות שלי ומתאימה לי מאוד. מחזיק אותה כבר שנתיים יותר ממה שתכננתי.
  • אמינה מאוד עם 0 תקלות ב5 שנים וטיפולים שגרתיים בלבד.
  • עלות האחזקה הכוללת, ללא אובדן ערך (רישוי, ביטוח, דלק וטיפולים) היא כ13 אלף ₪ בשנה או כ1.35 ₪ לקילומטר, בנסועה שנתית של קצת פחות מ 10 אלף ק"מ בממוצע.

 

על הדגם





הסוניק היא דגם הסופר-מיני שהחליף את השברולט אוואו בתחילת-אמצע העשור בשווקים המערביים, מיוצרת ע"י שברולט קוריאה, והגיעה לארץ בעיקר עם מנוע 1.4 ליטר אטמוספרי בתצורות של האצ'בק 5 דלתות וסדאן, ונמכרה בעיקר לציי ליסינג והשכרה ברמת אבזור נמוכה. בשנת הדגם 2014 (ועד כמה שידוע לי, רק בשנה הזו, למרות שכמה רכבים עלו לכביש ב 2015) יובא גם דגם מיוחד שנועד לשוק האמריקאי, ה RS עם מנוע 1.4 טורבו ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. הדגם הזה כלל מכלולים מרכבים בכירים יותר של הקונצרן כמו השברולט קרוז ואופל אסטרה, והיה מיועד כ"ספורטיבי" ומאובזר. פער המחירים בין הדגם הזה לדגמים הרגילים היה עצום, כ 30 אלף ₪, ואני בטוח שפער זה הקשה על מכירת הדגם.



דגם ה RS היה קיים ברמת גימור אחת בלבד, מאובזרת מאוד ביחס לשוק, שכללה: חיישני ומצלמת רוורס, ABS ובקרת אחיזה ניתנת לניתוק, מחשב דרך, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ו 6 רמקולים תומכת Bluetooth, מושבי עור מלא מתכווננים ידנית ומושבים קדמיים מחוממים, חישוקי סגסוגת 17" יחודיים לדגם וכמה קישוטים חיצוניים נוספים (כנף אחורית, צינור מפלט, פגוש אגרסיבי יותר וכו'), חיישני גשם ואור, בקרת שיוט עם התראה על מהירות, בלמי דיסק בכל 4 הגלגלים, תאורת יום, פנסי ערפל קדמיים וכו'. בנוסף הייתה אופציה בתשלום לגג שמש סטנדרטי (לא פנורמי).



הרכישה



מה היה קודם



החזקתי Peugeot 206XS 2001 משומשת במשך 4 שנים, ומאוד אהבתי את חוויית הנהיגה בה. היא הייתה ספורטיבית מספיק כדי להיות מעניינת, ובו זמנית סטנדרטית מספיק כדי לא להתפשר על הנוחות. מה שלא אהבתי הייתה עלות ההחזקה והגיל שהתחיל להראות את שלו. כשהתחלתי לעבוד בשכר גבוה יותר ויכלתי להרשות לעצמי רכב חדש היה ברור שאחפש משהו בסגנון - סופרמיני "חמימה" ומאובזרת.



תקציב ואופציות



התקציב היה כ~100 אלף ₪ והמכוניות שנכנסו בו, אחרי צמצום למאפיינים שחיפשתי (כ"ס סביר, מהנה יחסית לנהיגה וגו') היו Ford Fiesta 1.6, Renault Clio 1.2T, והסוניק. הפורד ירדה מהפרק מהר בגלל אבזור לוקה מאוד (מולטימדיה מקומית, ללא חישוקי סגסוגת וכל הלאה) ויחידת הנעה מיושנת יותר וחלשה בנהיגה מנהלתית, למרות הגה והתנהגות טובים. את הקליאו הורדתי מהרשימה בגלל השהייה מעצבנת ביציאה מהמקום (כנראה בגלל התיבה הרובוטית) ואיכות פלסטיקים ירודה מאוד שתוך מספר חודשים מאז שיווק הדגם כבר עלתה וצפה ברשת. פלסטיקים סדוקים מהשמש ברכב בן כמה חודשים זה לא לעניין, ובאותה תקופה חניתי כל יום בשמש ליד חוף הים, זה לא היה סיכון שהיה שווה לקחת.



למה בחרתי בסוניק



הסוניק RS שונה מאוד מהסוניק הרגילה ששווקה כאן בארץ, מדובר בדגם שנועד לשוק הנהגים הצעירים בארה"ב והיה מאובזר בהתאם לסטנדרט הנהוג שם, ולא באבזור מדינת עולם שלישי כמו שנהוג פה. הייתה רק רמת גימור אחת ורק אופציה אחת (גג שמש) וכמעט כל מה שחיפשתי באותה תקופה היה נוכח: מנוע מוגדש חזק (140 כ"ס), מראה אגרסיבי, מושבי עור מחוממים, מצלמת רוורס, מערכת מולטימדיה מודרנית לתקופתה, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם וכך הלאה. האביזר היחיד שבאמת היה לי חסר היה מראות מתקפלות חשמלית, שהיו ברנו, אבל היתרונות של הסוניק עלו על החסרונות בלי כל ספק.



בסופו של יום נרכשה הסוניק משברולט ת"א במחיר של 112 אלף ₪ כולל רישוי. ההזמנה כללה גם צבע שחור מטאלי, "כספת" מחשב מנוע (חינם), גג שמש (בחינם, אחרי מיקוח) ואספקה מיידית ממלאי קיים. בנוסף, אחרי לא מעט עקשנות מצידי, הצלחתי למנוע מ UMI להתקין ברכב מובילאיי.EV9c577kTdw77-kYDP9mKdkDO8xs1zPLvi34eau8e1gfUz2bEqpoCPfP08ZDZtFeBjaKDdHeiEMqMB9Qk83-JV7HGTH2rrtFkOp13rUq4Sc6n1Oc8GiVYBM1_lnRh2IsZl2dyXUS



החיים עם הסוניק



חוויית הנהיגה



כתבתי על הנהיגה בסוניק בעבר, אז אפרט רק בקצרה. המנוע עצמו מצוין, אבל מסורס ע"י תיבה אוטומטית פלנטרית מיושנת שאמנם יש לה 6 הילוכים עם יחסי העברה קצרים, אבל אין לה שכל. השליטה הידנית היא מידית ההילוכים ולא נוחה לשימוש, ובמצב אוטומטי התיבה מעבירה הילוכים מאוחר מידי, מגיבה לאט, ומתקשה לשמור על ההילוך הנכון בהניגה נמרצת. התוצאה היא שהרכב מרגיש איטי יותר ממה שציפיתי.

ההיגוי טוב יותר מהרגיל בקטגוריה וההגה מרגיש כבד ומחובר, אבל חלק מהמשקל הזה מזויף ועם הזמן זה מורגש. ההתנהגות סבירה פלוס, אבל יש תת היגוי מובהק תחת עומס ולפעמים הצמיגים האחוריים מאבדים אחיזה על אספלט ישן. עדיין, יותר טוב מרוב המכוניות בטווח המחירים הזה.

סך הכל, אפשר וקל לנהוג בסוניק מהר, והיא בהחלט מעניינת בהרבה מרוב מתחרותיה, אבל רכב ספורט זה לא. זו האצ'בק סופרמיני מאובזרת וחמימה - What you see is what you get.



אמינות



הסוניק היא הרכב הכי אמין שהיה בבעלותי, אבל זו לא חוכמה. בקיצור: טיפולים שנתיים לפי הספר, החלפת מצבר, החלפת צמיגים והחלפת נורות דרך קדמיות.. 0 תקלות, 0 השבתות, כל טיפול עד כה הסתיים תוך כמה שעות. בקטגוריה הזו הרכב עלה על הציפיות שלי, במיוחד אחרי ש3 שנות האחריות תמו ולמרות החששות שלי, הבעיות לא הגיעו. מעולם לא היה חסר שמן או נוזל קירור, לא היו נזילות, ולא היו קשיים מכל סוג במעבר מבחן רישוי.



אם ממש רוצים להתקטנן: צינורית הגומי שמובילה למתזים מתחת למכסה המנוע לפעמים מתנתקת, וצריך לחבר אותה בחזרה. אחרי שזה קרה פעמיים תפסתי אותה עם אזיקון וזה לא קרה יותר. 3 פעמים ב5 השנים האחרונות מערכת המולטימדיה הפסיקה להגיב, וחזרה רק לאחר התנעה מחדש של הרכב.



שימוש יום-יומי



הסוניק התבררה כרכב נוח מאוד לשימוש. יש המון אחסון, יותר משיש במתחרות גדולות יותר - 2 תאי כפפות, המון תאים פתוחים עם משטחי גומי מונעי החלקה, תאים ענקיים בדלתות הקדמיות, 3 מחזיקי כוסות, תא מתחת למושב הנוסע ואפילו חלוקה בתא המטען שמאפשרת להחזיק את כל הג'אנק (כבלים, מדחס, נוזל חלונות וכו') מתחת לרצפת תא המטען שנשאר נקי ופנוי, וגם הוא לא קטן.



בנוסף לאחסון, האבזור העשיר מצוין וממשיך לשרת אותי (ואת אשתי) ברמה יום-יומית, אפילו חימום המושבים. ריפודי העור והפלסטיקה מחזיקים מעמד מצוין (אם כי בשנתיים האחרונות הרכב חונה בחניות מקורות בלבד) גג השמש לא זוכה להרבה שימוש אצלי אבל עוזר להיחשף קצת לשמש למי שמבלה את כל היום שלו במשרד מול מחשב. המצלמה האחורית היא משהו שללא ספק אתעקש עליו בכל רכב בעתיד ולנצח, זה פשוט מטומטם כמה שאביזר כזה פשוט משפר את איכות החיים ואין שום סיבה שברכב החדש היום זה לא יהיה סטנדרט (ממשלת ארה"ב מסכימה איתי, ולכן מצלמת רוורס היא אביזר חובה שם היום, גם ברכבים הכי זולים בשוק).



רוב הנהיגה שלי היא לעבודה ובחזרה (ראשון לרמת גן\תל אביב) בשעות שהעומס מתחיל להתפוגג, כ17 ק"מ לכל כיוון (ופחות מ10K בשנה) ומשלבת קטעים של נהיגה מהירה ופקקים. אני יכול להגיד שביום יום הסוניק חזקה מספיק, מאפשרת לעקוף ולהשתלב בתנועה בקלות ונוחה\קלה מאוד לנהיגה שגרתית ברמת ריכוז נמוכה. היא הרבה יותר daily driver מאשר רכב לסופ"ש.



שירות UMI



חווית השירות שלי ברכישה לא הייתה מדהימה (כתבתי על זה כאן בעבר, אין צורך לחזור) אך מאז לא היו בעיות. כל הטיפולים בוצעו במוסך המרכזי של UMI בראשל"צ, שקרוב אליי ונוח. הם תמיד אומרים שכדאי להזמין תור מראש, אני תמיד מגיע בשעות הבוקר המאוחרות בלי תור ובכל זאת מקבל את הרכב מוכן ושטוף כבר באותו יום. המחירים גבוהים ממוסך רגיל אבל זה נכון לכל מוסך יבואן, ובין האחריות, איכות העבודה והנוחות אין לי שום בעיה לשלם את הפרמיה הזו ואני שלם עם המשך השימוש במוסך הזה גם מאז תום האחריות. גם הביטוח שלי דרך סוכנות הביטוח של UMI (חברה מבטחת איילון) והשירות בו היה אישי ומוצלח, לפחות בתהליך החידוש (לא היה לי צורך להשתמש בביטוח מעבר לכך)



עלויות אחזקה



עלות הרישוי בשנים הראשונות הייתה כ1500 ₪ (1513₪ ו 1519 ₪) וירדה לכ 1300 ₪ ב3 שנים האחרונות (אין לי מושג למה, 1337 ₪ ו1354 ₪).



הצמיגים הקדמיים הוחלפו בסוף 2016 בעלות של 800 ₪, והאחוריים בסוף 2018 בעלות של 750 ₪, בשני המקרים בפנצ'ריית "דורון לדרך" בראשל"צ ולצמיגי Falken 93W.



עלויות הטיפולים היו:

 


    [*=right]טיפול שנתי 2015 ב 13532 ק"מ, כלל כיוון פרונט, 886 ₪

    [*=right]טיפול שנתי 2016 ב 26191 ק"מ, כלל חריטת צלחות והחלפת רפידות בלם קדמיות, 1200 ₪

    [*=right]טיפול שנתי 2017 ב 33400 ק"מ, 559 ₪

    [*=right]טיפול שנתי 2018 ב 41932 ק"מ, כלל החלפת מצתים, מגבים, ומסנן מזגן, 1386 ₪

    [*=right]טיפול שנתי 2019 ב 48223 ק"מ: כלל החלפת מצבר, חריטת צלחות והחלפת רפידות אחוריות, החלפת שמן גיר, 2483 ₪



אני לא עוקב אחרי עלויות הדלק, אבל אם רוצים לעשות חישוב גס, 48223 ק"מ בצריכה של כ 11 ק"מ לליטר (נסיעות קצרות, פקקים ונהיגה אגרסיבית. בבין-עירוני רגיל הצריכה טובה יותר אך לא מדהימה, כ14 ק"מ לליטר) שווה לכ 4380 ליטרים של דלק, ובמחיר של כ 6.3 ₪ לליטר אוקטן 95 מתקבלת עלות של 27,600 ₪, או כ5500 ₪ בשנה



עלות ביטוח החובה האחרון שעשיתי כ 1060 ₪ (אך היה גבוה יותר בעבר, בממוצע כ 1200 ₪) והביטוח המקיף כ 3300 ₪, ביחד כ 4500 ₪ בשנה בממוצע עד כה (המחיר ירד עם הגיל, היום אני בן 31).



אם מסכמים את העלויות האלו, עלויות אחזקה שוטפות ל5 שנים הן:

כ 7000 ₪ רישוי + כ 22500 ₪ ביטוח + כ 8000 ₪ תחזוקה\טיפולים + כ 27600 ₪ דלק

סה"כ 65100 ₪ ל5 שנים או 13000 ₪ בשנה, פחות מ 1100 ₪ בחודש, או כ1.35 ₪ לקילומטר.



סיכום



בעד

 

 

  • תמורה מעולה למחיר מבחינת יחידת הינע ואבזור, ומתאימה לרצונות שלי
  • אמינות מושלמת
  • עלויות אחזקה סבירות (מבחינתי)
  • אבזור טוב לשנתון וקטגוריה
  • התנהגות כביש מעל הממוצע שמאפשרת ליהנות מהנהיגה ומשרה ביטחון
  • נוחות עם מושבים טובים, שפע של אחסון ומרווח פנים טוב
  • חזקה מספיק כדי לא לעצבן

 

נגד



 

 

  • בשנת 2019 האבזור כבר כן לוקה בחסר, במיוחד בקטגוריית הבטיחות האקטיבית
  • צריכת דלק גבוהה מהרצוי בסוג הנהיגה שאני עושה
  • תיבת הילוכים איטית מידי לנהיגה ספורטיבית באמת

 

מה הלאה





התכנית המקורית הייתה להחזיק בסוניק לתקופה של 3 שנים בלבד ולהחליף עם תום האחריות (וצבירת תקציב גדול יותר). לצערי בשנתיים האחרונות לא הצלחתי למצוא רכב בתקציב של כ 200 אלף ₪ שיענה על כל הצרכים שלי ויהווה שיפור מהותי לעומת הסוניק. מה שמקשה עליי במציאת חלופה הולמת זה המחסור ברכבים "רגילים" עם ביצועים סבירים (פחות מ 9 שניות למאה קמ"ש, למשל) וההתעקשות של יבואנים בארץ להתקין מובילאיי ולחלוב את ההטבה הזמנות שקיבלו שמאפשרת להם לקבל דירוג בטיחות גבוהה יותר עם מערכת חלופית במקום מערכת מקורית מהיצרן. אני לא מוכן לנהוג ברכב שמותקן בו מובילאיי, או AWACS או כל מערכת אחרת מלבד מערכות אקטיביות מקוריות ולא מוכן להתפשר על ביצועים או אבזור הנחותים ממה שיש לי היום בסוניק 2014.



המועמדת הסבירה ביותר להחלפה היא ה Audi A3 2.0T שלה ביצועים טובים, אבזור מצוין כולל מערכות בטיחות אקטיביות מצויינות עם חבילת Driver Assist (השתמשתי בהן ב A4 בשנה שעברה והתאהבתי, במיוחד ביכולת המעקב האוטונומי בפקקים) והחיסרון היחיד בה זה המחיר (כ 215 אש"ח עם המערכות) ועלות ביטוח ותחזוקה גבוהה יחסית בגלל המותג, שלא מעניין אותי. שקלתי גם את ה Peugeot 308 GTI אך העובדה שהיא ידנית ואני בעיקר נוהג בפקקים קצת מפריעה לי. ה Honda Civic 1.5T Sport מצויינת באבזור אך מכוערת ואיטית בגלל תיבת ה CVT המקוללת, והחלופה היחידה עד כה היא Hyundai Kona 1.6T שגם היא איטית מהרצוי, מכוערת להחריד, וגבוהה שלא לצורך (לא חובב ג'יפונים בכלל).



בתקווה, עם חלוף ההקלה ליבואני הרכב בסוף 2019 מספר הרכבים הנמכרים בארץ עם מובילאיי יקטן, ואולי תבוא הישועה בצורה של Seat Leon 2.0T FR או משהו מעניין אחר שיגיע לשוק. בינתיים, הסוניק נשארת ומה שחשוב זה, שזה עדיין לא באמת מפריע לי.

1405854023503.jpg

IMG_20140823_130338.jpg

image.jpg

20160625_141145.jpg

20160625_141135.jpg

IMG_20150601_215022.jpg

עריכה אחרונה על ידי Mr. MAG

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חבל שאין יותר סופרמיני חמימות בארץ.(האחרונה למיטב זכרוני הייתה האיביזה איוו שגם הייתה יקרה וגם לא ספורטיבית ואת הסוויפט לא מביאים).

לגבי הלאון , לא ברור מהמפרט הרשמי אבל יש לפחות כאופציה תיקון סטייה מנתיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהמפרט הרשמי אבל יש לפחות כאופציה תיקון סטייה מנתיב.

 

פעם אחרונה שביקרתי בסוכנות, לפני כשנה, אמרו שאין. מהמפרט נראה שזו אופציה רק לדגם ה ST (הסטיישן) שלצערי לא מגיעה עם מנוע ה 2.0 ליטר, רק עם ה 1.5 שחלש מידי בשבילי. אם מישהו פה ידע לומר אחרת בהתבסס על נסיון\היכרות, כנראה שיהיו לי תכניות מעניינות בקרוב.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם אחרונה שביקרתי בסוכנות, לפני כשנה, אמרו שאין. מהמפרט נראה שזו אופציה רק לדגם ה ST (הסטיישן) שלצערי לא מגיעה עם מנוע ה 2.0 ליטר, רק עם ה 1.5 שחלש מידי בשבילי. אם מישהו פה ידע לומר אחרת בהתבסס על נסיון\היכרות, כנראה שיהיו לי תכניות מעניינות בקרוב.

 

סיאט משווקים כרגע במקביל לאון עם מובילאיי ולאון עם בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ואני מבין מאוד את ההתעקשות שלך ומתחבר אליה.

 

אחלה סיכום והאמת שאני קצת מופתע מהאמינות שכן יחידת ההנעה הזאת זוכה לביקורות שליליות בנושא מבעלי שברולט קרוז ואופל אסטרה, מעניין אם קיימים הבדלים.

באמת חבל שאין יותר אפשרויות למכוניות סופר מיני קצת יותר מפולפלות מהסטנדרט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום מעולה וגם אני מופתע לטובה מהאמינות. אני מניח שהיא פועל יוצא מהעובדה שאתה יד ראשונה ומתחזק את הרכב באופן ראוי.

לקרוב משפחה הייתה גם סוניק שחורה RS יד שניה והוא נכנס איתה למוסך יותר מהצפוי.

8) ידני זה הכי אחי 8)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום, מאוד אינפורמטיבי. תודה!

 

לגבי האמינות, לא רוצה להרוס אבל בסה"כ מדובר ב-5 שנים ו-50,000 ק"מ. לא הבנתי את ההתרגשות הגדולה מהעובדה שעדיין אין תקלות.

 

כמובן שזה עדיין תאורטי, אבל היה נחמד לצרף את ירידת הערך לפחות לפי המחירון. מרגיש לי קצת חסר לעשות סיכום מאוד מאוד פדנטי של עלויות ולהתעלם מהעלות הכי גבוהה.

 

לגבי מחליפה, הייתי בודק את ה-308gt (בלי i), נשמע שזה קרוב למה שאתה מחפש. אם בא לך על משהו ארוך יותר, ה-508 החדשה מתחילה ב-200, שזה גם יכול להיות מעניין. ותמיד אפשר לחפש ג'ולייטה או s60 יד שניה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיאט משווקים כרגע במקביל לאון עם מובילאיי ולאון עם בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ואני מבין מאוד את ההתעקשות שלך ומתחבר אליה.

 

אחלה סיכום והאמת שאני קצת מופתע מהאמינות שכן יחידת ההנעה הזאת זוכה לביקורות שליליות בנושא מבעלי שברולט קרוז ואופל אסטרה, מעניין אם קיימים הבדלים.

באמת חבל שאין יותר אפשרויות למכוניות סופר מיני קצת יותר מפולפלות מהסטנדרט.

 

מעניין לגבי הלאון, אני אבדוק. אני בהחלט מרגיש בנוח יותר לשלם כ170 אלף במקום 215+ כשמדובר ברכב כל כך דומה (השוואה לA3) למרות שיש לי את האמצעים.

אני מאמין, כמו שכתב הדב למטה, שהאמינות קשורה גם לקילומטרז' הנמוך וגם לכך שהרבה מהקרוז\אסטרה מצאו את עצמן בליסינג והשכרות, מה שבטח לא תורם לאריכות חיים.

 

אחלה סיכום, מאוד אינפורמטיבי. תודה!

 

לגבי האמינות, לא רוצה להרוס אבל בסה"כ מדובר ב-5 שנים ו-50,000 ק"מ. לא הבנתי את ההתרגשות הגדולה מהעובדה שעדיין אין תקלות.

 

כמובן שזה עדיין תאורטי, אבל היה נחמד לצרף את ירידת הערך לפחות לפי המחירון. מרגיש לי קצת חסר לעשות סיכום מאוד מאוד פדנטי של עלויות ולהתעלם מהעלות הכי גבוהה.

 

לגבי מחליפה, הייתי בודק את ה-308gt (בלי i), נשמע שזה קרוב למה שאתה מחפש. אם בא לך על משהו ארוך יותר, ה-508 החדשה מתחילה ב-200, שזה גם יכול להיות מעניין. ותמיד אפשר לחפש ג'ולייטה או s60 יד שניה.

 

ההתרגשות מהאמינות נובעת מ2 דברים: האחד, שכל רכב שהיה לי עד הסוניק היה יד שניה והתרגלתי לאמינות בעייתית והיכרות טובה מידי עם המוסך (היי אורן). השני מכך שהשנים האחרונות הוכיחו שגם מכוניות מודרניות חדשות סובלות ממחלות כבר מהחודשים הראשונים - בין אם זה פלסטיקה שלא שורדת את השמש הישראלית, צריכת שמן, בעיות בDSG, וכדומה.

 

לגבי ירידת הערך מחיר הרכב כרגע לפי מחירון יד 2 (אין לי כח להתעסק עם לוי יצחק כרגע) משוקלל כ 50 אלף שקלים, כלומר ירידה של 60 אלף ב5 שנים או אלף שקלים בחודש בנוסף לעלות האחזקה.

 

תודה על הטיפ על ה GT, לא היה אותה פעם אחרונה שבדקתי וזה אכן נראה הכיוון. אולי עוד יש תקווה! לצערי עם כל חיבתי לג'ולייטה מדובר בפלטפורמה מיושנת מאוד והאבזור שלה לא עומד בסטנדרט שלי היום. בדקתי בזמנו את ה V40 אך היא גם הייתה מיושנת, ובמקום להביא החלפה עדנית פשוט הפסיקו להביא את הגרסה החזקה שלה. ה S60 וה508 ארוכות מידי לטעמי, 90% מהנסיעות שלי הן לבד, אין לי ילדים, ויש לי חניה מקורה שדי קשה להיכנס אליה עם רכב ארוך.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בחנתי אותה בזמנו, והתאכזבתי מהדגם שהיה זמין בארץ. מולטימדיה מיושנת, מושב אחורי לא נוח, ועוד כמה תלונות. היא עדיין הייתה על השולחן מבחינתי, אבל זה נראה (לפי האתר של וולוו ישראל) שלא מביאים יותר אפילו את הT4 אלא רק T3 בכל הגרסאות (קינטיק, R-דיזיין וCC) וזה כבר פשוט חלש מידי.

וכן, אני מעוניין רק ברכישה של רכב חדש מהיבואן.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום, תודה.

 

מחזיק באחת כזו 2014, נקנתה בספטמבר האחרון עם 80K ק"מ בעבור נזיד עדשים (40K כולל יישור קו), באופן כללי הרבה אוטו לכסף.

 

צריכת דלק בעיר אצלי לא להיט בלשון המעטה, במיוחד בקיץ עם מזגן, מגרד את ה 1/7.5 אבל מניח שזה שילוב של נסיעות עירוניות קצרות עם הרבה הנעות, ואשה שנוהגת ופחות מקדישה תשומת לב לניהול מצערת נכון עם מנוע טורבו. מחוץ לעיר הצריכה במדידה האחרונה על 110 עם מזגן יצאה לי 16.4 שזה מצוין.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משעשע. כשאני נוהג ברכב, חוץ מבנסיעות ארוכות על כביש 6 בסופי שבוע (שזה נדיר), הצריכה די סטטית על 9 ומשהו ליטר ל100 ק"מ (כלומר, כ11 ק"מ לליטר).

כשאני בחו"ל ואשתי נוהגת ברכב, לא משנה לאן, הצריכה שלה יותר באזור ה14 ק"מ לליטר - הרבה יותר טובה משלי. אני טוען שזה בגלל הבדלי המשקל בינינו אבל זה כנראה קשור יותר להבדל ברמת העצבים... :roll:

 

הרבה אוטו לכסף זה בדיוק מה שהדגם הזה.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1763 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...