Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעות עירוניות: הפעלה/כיבוי מזגן בתדירות גבוהה - מה עדיף?


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 1787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

בנסיעה בין עירונית אין שאלה, כי בדר"כ זו נסיעה שאורכת יותר מכמה דקות - אז המזגן מספיק לעבוד יותר מ -20/30 דקות ברצף.

 

בנסיעה בתוך העיר, עירונית, האם זה בסדר להדליק את המזגן ל-5/10 דקות לכבות, ואז שוב חוזר?

כלומר, הגעת ליעד בעיר, כיבית, עשית את הסידורים, שוב נכנסת לרכב - הדלקת מזגן.

כשכל הדלקה היא קצרה ל-5/10 דקות (עיר קטנה, מרחקי נסיעה קצרים מאוד).

 

הדלקה וכיבוי של המזגן, בתדירות של מס' דקות כל פעם, נניח 6-8 פעם ביום - יכולה לעשות נזק כל שהוא? עדיף לסבול ולהיות בלי מזגן בנסיעות קצרות כאלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהשרשור הקודם

באופל עם ה 300 אלף כ 7 שנים אחרונות בעיקר נוסעת בעיר נסיעה של כ 10 ק''מ ביום פעם ב יש נסיעות ארוכות לנהרייה מאשקלון וחזרה

לדעתי אין טעם לגעת במזגן באופן יזום

מחשב הרכב מנהל את המדחס בצורה מושלמת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדחס עושה את זה בעצמו, כך שאני לא מאמין שיש בעיה כלשהי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוח אלי?

אתה אומר שהמדחס מכבה את עצמו, אני חשבתי שהוא ממשיך לעבוד אלא אם אני הנהג מכבה אותו. אני טועה?

כל עוד יש אור ב A/C זה אומר שהמדחס עובד, אם לחצתי על הA/C והאור נכבה - כיביתי את המדחס.

 

הרכב שספציפית מדובר עליו הוא Transporter T5 2013. עם מזגן הכי פשוט, כמדומני אין אפילו בקרת אקלים ולא צג דיגיטלי. רק חוגה.

 

[ATTACH=CONFIG]519426[/ATTACH]

 

vic השאלה אם גם ברכב כמו שלי יש מחשב רכב שמנהל את המדחס? כי תמיד נתפס לי שהרכב שלנו הוא הכי פשוט שיש. מבחינת מערכות/דיגיטלי/חכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסתכל על המדחס כשהרכב מונע, אתה תראה שהקלאץ שלו מתנתק ומתחבר ובעצם הוא לפעמים לא יסתובב גם כשהAC לחוץ.

ואתה גם תשמע את זה, תרגיש ירידה קטנה ועליה חדה בסלד בדיוק באותו רגע שזה קורה.

גם במזגן הביתי המדחס לא עובד תמיד, גם כשאתה משתמש במשאבה המדחס לא תמיד עובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שהמדחס לא יעבוד אם אין בקרת אקלים? במזגן ביתי זה ברור כי יש בקרה, ברגע שהטמפרטורה שהוא מודד בחדר נמוכה מספיק, המדחס יתכבה ויידלק שוב כשצריך, אבל ברכב עם מזגן "טיפש", למה שהמדחס יתכבה? אתה מבקש ממנו לקרר הוא יקפיא אותך למוות לפני שייכבה, לא? לפחות ככה זה אמור להיות לפי ההגיון הפשוט :)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא צודק, אם המדחס יעבוד ללא הפסקה הטמפ' תגיע לקיפאון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במזגן הרכב הפשוט וה"טיפש" ביותר יש טרמוסטט שמנתק המדחס כדי למנוע קפיאת מאדה המזגן.

יש גם מתג לחץ הגז שמנתק המדחס אם לחץ הגז גבוה מדי או נמוך מדי.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שהמדחס לא יעבוד אם אין בקרת אקלים? במזגן ביתי זה ברור כי יש בקרה, ברגע שהטמפרטורה שהוא מודד בחדר נמוכה מספיק, המדחס יתכבה ויידלק שוב כשצריך, אבל ברכב עם מזגן "טיפש", למה שהמדחס יתכבה? אתה מבקש ממנו לקרר הוא יקפיא אותך למוות לפני שייכבה, לא? לפחות ככה זה אמור להיות לפי ההגיון הפשוט :)

 

אצלי במזדה המדחס מפסיק את הפעולה לעיתים תכופות מדי (לטעמי) במהירות מפוח חלשה/בינונית, מה שגורם לפרצי אוויר קרים וחמימים לסירוגין - על כל 10 שניות בהן המדחס עובד, יש משהו כמו 5-8 שניות של ניתוק. אם מהירות המפוח גבוהה יחסית אז הוא פועל באופן כמעט רציף ; משער שמדובר בכיול מטעמי רצון היצרנית לחסוך בדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגים של מדחסים.

 

 

1. מדחס ספיקה קבועה ON-OFF. מדחס כזה הוא בעל מצמד חשמלי שמנתק את אותו מהפולי ומחבר חזרה כל כמה עשרות שניות. אלא אם דרישת הקירור גבוהה אז הוא יותר זמן משולב ופחות מנותק.

 

 

מדוע בעצם צריך את הניתוקים האלו - ככה המערכת מווסתת את הקירור, הרי בערב בטמפ' 20 מעלות נדרש פחות קירור מאשר בצהריים ב 35 מעלות.

 

בערב המדחס "יוצא להפסקות" יותר ארוכות, בצהריים ליותר קצרות.

 

אם מסתכלים על פולי מדחס, על החלק הפנימי שלו רואים שהוא מסתובב רק בחלק מהזמן.

 

 

2. מדחס ספיקה משתמה. למדחס כזה יכול להיות גם מצמד חשמלי אבל הוא משתלב רק פעם אחת ברגע שמפעילים את המזגן ונשאר משולב עד שמכבים את המזגן.

 

במדחס כזה יש שסתום וויסות ספיקה שמשנה את תפוקת המדחס בהתאם לדרישת הקירור. פה אין ניתוקים, רואים את הפולי מסתובב כל הזמן.

 

 

יש עוד סוג של מדחסי ספיקה משתנה בלי מצבד בכלל, כשהמזגן כבוי הוא עדיין מסתובב אבל פועל ב 0 ספיקה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, תודה!

 

Buki שאלה על מה שכתבת - איך למשל מזגן "טיפש" (שאני מניח שאין לו יכולת למדוד את הטמפרטורה ברכב או בחוץ ולפי זה להתאים את עצמו) יודע אם הוא פועל בערב עם 20 מעלות בחוץ או בצהריים ב 35? או שהכל בעצם תלוי במצב המפוח?

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי חיישן טמפ' במאדה ולפי חיישן לחץ גז במערכת.

 

 

במזג אוויר חם המאוור הפנימי שמזרים אוויר חיצוני חם "מעיף" יותר מהר את הקור מהמאדה ואז המדחס מופעל. עד שהטמפ' יורדת, המדחס מפסיק.

 

 

כמן כן יש ניתוק מדחס מעל לחץ גז מסויים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מאוד.

אז זה גם עונה לי על השאלה: אם המדחס בעצמו עושה "ניתוקים" - כל שכן אין בעיה להפעיל ולכבות את המזגן,

לנסיעות קצרות בעיר (נסיעה של 5 דקות). גם אם זה מס' פעמים ביום של הפעלה וכיבוי של המזגן.

מעולה. תודה.

 

אגב, בוקי, איך לדעת אם המדחס ברכבי הוא מדחס מהסוג השני?

 

2. מדחס ספיקה משתמה



 

אגב, אמרו לי במוסך שהמדחס הוא חשמלי. יש עדיין מכוניות, מודרניות, שהמדחס לא חשמלי? מאמין שלא, נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך יודעים האם המדחס הוא ספיקה משתנה או On-Off?

 

 

במדחס On-Off שומעים את הקליקים של המצמד שלו ומגרישים את השילוב שלו - יש קפיצה קטנה בסל"ד.

 

 

פעולת מדחס ספיקה משתמה שקופה לגמרי לנהג.

 

 

מדחס חשמלי? רק בחלק מהמכוניות ההיברידיות. מנוע חשמלי מפעיל את המדחס כמו במזגן בייתי.

 

בכל יתר המכוניות המדחס מונע מהמנוע על ידי רצועה.

 

 

לדעתי כשאמרו במוסך "מדחס חשמלי" התכוונו למדחס ספיקה משתנה שיש לו פיקוד חשמלי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...