Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Alfa Mito 135 - חשד לתקלה במערכת מולטיאייר


Dan Yeffet
שימו לב! השרשור הזה בן 1941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ,

ברשותי אלפא רומיאו מיטו מילאנו 2012 135 16V טורבו מולטי אייר

לאחר החלפת שמן של וולוולין בצמיגות 5w - 30 בתקן C3

בסדנא שכרגע לא אפרסם את שמה

נדלקה לי נורמת מנוע , כמו כן אין הרגשה של ירידת כוח , בבדיקה אצל מוסך עדי בחדרה , קיבלנו את השגיאה

P1062 שבעצם אומרת שיש בעיה בצילינדר 2 , הם עשו לי איפוס וכיול שגיאות ואמרו שיש מצב גדול להחלפת מולטי אייר

השאלות שלי הן כאלה

אם טיפול מסוים שנגרם יכל לגרום לתקלה במולטי אייר

יש לציין בנוסף שהוחלפו גם פלאגים מקוריים , והבחור בסדנא טען שיכול להיות שנדלקה נורת מנוע עקב מצבר חלש

הבחור במוסך עדי בחדרה אמר שאני יכול להזמין את היחידה (מולטי אייר) עצמאית ופשוט להרכיב אצלם

כי זה עולה המון גם להזמין אצלם וגם להתקין

איפה אני יכול להזמין יחידה כזאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 - כדאי לבצע שוב בדיקה, עם מצבר מתאים וטעון טוב .. לפעמים יש זיוף כאשר המתח נמוך מהנדרש.

2 - מדוע השמן בצמיגות 5W-30 .. צריך 5W-40 ו C3 .

3 - במידה ולא בוצע פלאשינג - כדאי לבצע פלאשינג נכון, לפני הקביעה הסופית כי צריך להחליף

** את הפלאשינג אפשר לבצע עם השמן הנוכחי אשר במנוע ה 5W-30 - לאחר הפלאשינג

* יש לרוקן את השמן - ולמלא שמן מנוע 5W-40 בתקן הנכון C3 .

 

ראה כדוגמה - שמן מנוע מוטול - במחיר סביר מאוד

http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Motul-8100-X-clean-5W40-5L.html

 

 

לאחר ביצוע שלושת הפעולות הללו - ו עדיין יש בעיה במולטי-אייר ונרשמת תקלה, כדאי להחליף.

בדוק בחו"ל וגם בישראל, אפשר ויש בחלקים משופצים או מפירוקים.

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום דן,

 

א. מולטי אייר ניתן להזמין מהאתר הבריטי הזה (הוזמן משם בעבר והגיע תוך 3-4 ימים) קח בחשבון תוספת משלוח ומכס, אבל עדיין משתלם בהרבה מהמחיר בארץ. צריך להזמין :

 

- יחידת מולטיאייר:

https://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=13831&sku=253886

- אטם מולטיאייר:

https://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=14052&sku=254711

-אטם מכסה שסתומים:

https://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=13677&sku=198435

 

מומלץ:

 

-פילטר ליחידת המולטיאייר ( בסך הכל רשת עם בורג, לדעתי ניתן לבדוק את המצב שלה או לנקות, בארץ עולה 700 ומשהוא ש"ח בחול משהוא כמו 20 פאונד, במקרה שלי היא הייתה כמו חדשה ונקייה לגמרי, אבל הוחלפה כי כבר הוזמנה חדשה):

 

https://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=14633&sku=255683

 

- 4 (ארבעה) אטמים לאזור המצתים (אני לא החלפתי אותם, אבל יש כאלו שממליצים, המחיר בארץ 140 ש"ח לאחד, בחול גרושים...):

 

- https://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=24909&sku=317681

 

ב. לפני שמחליפים מולטיאייר,

 

- לבדוק באמצעות התחברות למחשב הרכב שיש הצתה בכל אחד מהמצתים. ניתן לתת פקודה לכל סליל ולבדוק ניצוץ.

- לתת פקודה לכל סלנואיד בעזרת מחשב להפתח, ולשמוע אם הוא נפתח (יש קליק ברור ששומעים כשסלונואיד עובד).

- ניתן לנסות ולבצע למידה מחדש של יחידת המולטיאייר על ידי מחשב הרכב- לנסות את זה. מדובר בתהליך של מעל 10 דקות שכולל נסיעה עם הרכב, לא רק איפוס תקלות.

 

ג. אם תרצה צור איתי קשר בהודעה פרטית ואוכל לנסות לעזור לך עם חלק מהבדיקות לפני ההחלפה.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התשובות המקצועיות אני מעריך את זה מאוד!

*innvision*

קיבלתי הצעת מחיר ממוסך "עדי" בחדרה ( 5 ספרות - לא מפתיע...) כמובן שיש לציין שלא אקנה מהם את החלק וכבר ביקרתי במס' אתרים מהימנים שפחות או יותר מוכרים את היחידה בסביבות 2500-3000 ש"ח

לגבי:

"

-אטם מכסה שסתומים:

https://www.shop4parts.co.uk/?name=s...677&sku=198435

"

בהצעת המחיר שנתנו לי התייחסו רק ל-"יחידת מולטי אייר" + "אטם מולטי אייר" עד כמה החלק הנוכחי שהמלצת הוא בגדר חובה או המלצה?

 

באשר לשמנים - ידוע לי כי השמן המומלץ הוא בצמיגות 5W - 40 בתקן C3 , אך הוחלף השמן הנ"ל (5W - 30 בתקן C3) ע"י המכונאי בסדנא רק כי הומלץ לי עליו על ידי מכר..

 

היום ביקרתי בעדי - ראינו במחשב שהתקלה מס' P1062 (תקלה בצילינדר מס' 2) עשו לי איפוס תקלות ( כמו תמיד) ואמרו לי "סע - אם יחזור תחזור אלינו , כנראה מערכת מולטי אייר תקולה..."

בהתנעה השנייה שלי היום כשהמנוע היה קר פחות או יותר , התקלה חזרה לאחר 5 דק' , אך הפעם הרגשתי רעידות באמצע נסיעה וירידת כוח רצינית ( אני מניח שזה פעולה של 3 צילינדרים במקום 4 )

 

הצעדים שהומלצו לי ע"י *ליין מן" -

 

1 - כדאי לבצע שוב בדיקה, עם מצבר מתאים וטעון טוב .. לפעמים יש זיוף כאשר המתח נמוך מהנדרש.

2 - מדוע השמן בצמיגות 5W-30 .. צריך 5W-40 ו C3 .

3 - במידה ולא בוצע פלאשינג - כדאי לבצע פלאשינג נכון, לפני הקביעה הסופית כי צריך להחליף

** את הפלאשינג אפשר לבצע עם השמן הנוכחי אשר במנוע ה 5W-30 - לאחר הפלאשינג

* יש לרוקן את השמן - ולמלא שמן מנוע 5W-40 בתקן הנכון C3 .

 

עד כמה הסבירות שאני אחליף את השמן לשמן המומלץ ואחליף מצבר התקלה לא תחזור? - כי במוסך אמרו שהשמן הנ"ל ששמו לי לא משפיע על המערכת מולטי אייר ואין סיכוי שזה הגורם לבעיה

אני מצידי אין לי בעיה להחליף את השמן ולעשות פלאש למנוע העיקר שזה יפתור את הבעיה - אך מאיפה אנחנו בטוחים כי זה מה שאני צריך לעשות בשביל לפתור את הבעיה

שוב תודה רבה לכל העוזרים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה, אני לא הייתי ממליץ על פלאש למנוע, אפשר להחליף צמיגות, אבל אני גם בספק רב אם זה יעזור.

 

לגבי אטם מכסה שסתומים, זה דיי חובה, פותחים מכסה שסתומים במהלך ההחלפה ומאוד לא מומלץ להשמש באותו אחד, העלות לא גבוהה, בנוסף יש למרוח חומר איטום במספר מקומות ("פינות") כאשר מרכיבים את האטם החדש. כנראה שפשוט שכחו להוסיף את זה להצעה, כיוון שאני בספק שמישהו לא יחליף בעבודה כזו את האטם.

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מומלץ לבצע פלאשינג למנוע.. ובמיוחד במצב הנ"ל.

מאחר וצמיגות 5W-30, לפעמים גורמת למשקעים קלים (בוצה דביקה) ובמיוחד במעברי ה מולטיאייר.

 

את הפלאשינג מבצעים גם במוסכי היבואן (החברה) - והפלאשינג מתאים.. לעוד בעיות תחזוקה

 

הפלאשינג מנקה את הבוצה הקלה, אשר לפעמים יש על טבעות הבוכנה, והאטימה משתפרת.

הפלאשינג מנקה את המעברים הקטנים במולטיאייר - ופעולת שסתומי ההפעלה מתאזנת נכון.

 

חבל כי אנשים לא בודקים .. לפני ששוללים בצורה גורפת - בצע פלאשינג במוסך טוב עם ניסיון.

אם לא יעזור.. זה לא יזיק.

 

במוסך אלפא המרכזי בפתח-תקווה, מבצעים פלאשינג למנועי המולטיאייר - כל טיפול 2-3 כטיפול מונע

וללא בעיות אח"כ.

גם במנועים אשר טופלו בתחילה כל 2 שנים, ואו 30.000 ק"מ - מבצעים פלאשינג בטיפול.

ואח"כ מבצעים טיפולים כל 1 שנה ועד 15.000 ק"מ - וללא בעיות אחרי הפלאשינג.

 

יש מספר דיונים בפורום, על פלאשינג במנועי אלפא במוסכי היבואן - בוצעה בדיקה למנוע במכון בדיקה

והבדיקה הראתה אטימה לקויה.

לאחר הפלאשינג הבוצה ירדה, האטימה השתפרה לרמה של מנוע תקין.

יש דיון עם נתונים עם מספרים .. תוצאות הבדיקה לפני , והתוצאות התקינות לאחר ביצוע הפלאשינג.

כדאי לבצע חיפוש ולמצוא את הדיונים הנ"ל.

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שהחלפתי מולטיאייר באחד חדש פתחתי את הישן ובדקתי מעברים, הכל היה מבריק ונקי ממשקעים. גם מסנן המולטיאייר היה מבריק.

 

האם יצא לך לפתוח יחידת מולטיאייר לאחר פירוק?

 

זה שמבצעים פלאשינג מיותר במסגרת הטיפולים השוטפים לא מעיד על כלום, וגם זה שהמנוע "שרד" את הפעולה.

 

אני אחפש תמונות להמחשה מהפירוק.

 

יש מספר דיונים בפורום, על פלאשינג במנועי אלפא במוסכי היבואן - בוצעה בדיקה למנוע במכון בדיקה

והבדיקה הראתה אטימה לקויה.

לאחר הפלאשינג הבוצה ירדה, האטימה השתפרה לרמה של מנוע תקין.

יש דיון עם נתונים עם מספרים .. תוצאות הבדיקה לפני , והתוצאות התקינות לאחר ביצוע הפלאשינג.

כדאי לבצע חיפוש ולמצוא את הדיונים הנ"ל.

 

 

אייל.

 

איזו בדיקת אטימה? בדיקת קומפרסייה בעזרת מדידת זרם ? זה לא בהכרח מעיד על מקור דליפת האוויר. המולטיאייר יושב על שסתומי היניקה ובבדיקה שמבצעים במכוני בדיקה לא ניתן לבודד את מקור הדליפה, אלא מקבלים "תמונה כללית של השמירה על הלחץ במערכת".

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה את המשך הדיון..:wink:

אני ארשום כי במצב הנ"ל כדאי לבצע פלאשינג, וכי מבצעים פלאשינג במוסך המרכזי אשר יכול לסדר את הבעיות

וללא בעיות..

ואתה תרשום.. כי זה לא כדאי וכו.. וכו' - וסתם נכנס לדיון מעגלי.

 

לכן נשאיר את הדיון כך, ופותח הדיון יבדוק את האפשרויות ויקבל החלטה איך לפעול.

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, כמובן שמטרה היא לא פולמוסית, אני מתעניין בהצדקה הטכנית לבצע פלאשינג עבור המולטיאייר, אני גם לא טוען חלילה טענות נגדך, והרבה פעמים לקחתי לצומת ליבי המלצות שלך.

 

הבעייה שסביב הנושא התחילו המלצות ברמה של "וודו", כל אחד ממליץ על המלצות שונות ומשונות (גם מוסכים מכובדים ומוכרים בתחום), חלקן יותר הגיוניות וחלקן פחות. הבעייה שלא ראיתי הצדקות ממשיות להמלצות האלו. נאמר ושהסיבה לכשל הייתה במרווח טיפולים לא תקין, הייתי מצפה שיפתחו יחידה ויראו לי משקעים שסותמים מעברים לדוגמא, אבל "הוכחות" עדיין לא ראיתי.

 

יש לי חשדות לגבי סיבת הכשל, אבל אין לי מספיק יחידות תקולות כדי באמת לבחון ולגבש דעה, אני חושב שהמצב הזה נוח לרוב העוסקים בנושא.

 

לכן, אני לא ממהר להמליץ על מרווח כזה וטיפול כזה.

 

אם לגורם מסויים יש הוראות יצרן מפורשות או שהוא מוכן לספק תמונות של נקודת הכשל, הייתי שמח מאוד. אם יש לך קישור לדיונים בנושא גם אשמח...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לדעתך כן הגורם לכשל

מניסיוני עם יחידת הפעלת תזמון השסתומים, במנועי ה vtec של הונדה.

רוב הבעיות היו -

בוצה על זרועות שסתומי ההפעלה, אשר גרמה לאטימת גומיות לא תקינה ודליפה.

סתימות חלקיות ברשתית המסנן הגס, בכניסה ליחידת ההפעלה.

 

מצורף טיפול במנוע יונדאי, עם תזמון שסתומים דומה VVT - אשר בוצע בו ניקיון לרשתית השסתום.

https://knufia.org/%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-i20-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%A9%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%9D-vvt-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%91%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%AA-p0012/

 

ופלאשינג יכול לפעמים לסדר את הבעיות הללו.

וגם בעיות במולטיאייר - ראה דיון באתר ירוק אלפא -

 

http://www.iaroc.org.il/forum/topic/11108-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A8-%D7%95%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%94/

 

ו.. אפשר והתקלה מכנית או חשמלית, והפלאשינג לא יעזור -

אבל - מאחר ואין זיהוי של הבעיה.

והשמן אשר נמצא עכשיו במנוע 5W-30 - לא מתאים.

במצב הנ"ל - הייתי מבצע פלאשינג .. בתקווה כי הפלאשינג יעזור .. ומנסיון של רבים, הפלאשינג לא מזיק.

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך ,

אני מצרף את סרטון המולטיאייר התקול שלי (פונטו איבו 105 כ"ס שנת 2010 ) :

 

התקלה היתה שההברגה נשחקה עד כדי שאותה כוסית פשוט יוצאת מעצמה .זה מקרה סופני ושום פלאש לא יעזור אם זה המצב .

הסימפטומים היו רעידות בסרק למשך תקופה מסוימת . הצטברות שמן באזור פלג צילינדר 3 .

במסגרת האיבחון הוחלפו הקוילים של צילנדר 2 ו 3 בשביל לוודא שזה לא הם ,אחרי ניקוי כמובן ,במוסך עדי .

אחרי כמה ימים שהתופעה המשיכה לפתע באמצע הנסיעה ירידת כוח דרסטית ,רעידות חזקות - צילינדר 3 הפסיק לתפקד .

הפעם נכנסתי למוסך אלפא תלתן בפ"ת ,כי זה קרה ממש לידם .

בדיקת קומפרסיה הראתה שאין לחץ בצילינדר 3 . פירוק היחידה הראה שההברגה פשוט שחוקה והכוסית משוחררת .

אני מבין שהגעת לשלב "הסופני" , כלומר ירידת כוח ורעידות חזקות .

ניסית להתניע שוב ?

צריך למדוד קומפרסיה כמו פעם עם מד קומפרסיה ואם אין לפרק את היחידה ולראות אם אכן הההברגה גמורה .

אני רק רוצה לציין שהרכב עבר פלשינג ב 60K ק"מ והבעיה קרתה ב 75K , כלומר פלשינג אינו ערובה לאריכות חיי המולטיאייר .

הרכיב הזה רגיש , מה לעשות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מצורף טיפול במנוע יונדאי, עם תזמון שסתומים דומה VVT - אשר בוצע בו ניקיון לרשתית השסתום.

https://knufia.org/%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-i20-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%A9%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%9D-vvt-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%91%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%AA-p0012/

 

ופלאשינג יכול לפעמים לסדר את הבעיות הללו.

וגם בעיות במולטיאייר - ראה דיון באתר ירוק אלפא -

 

http://www.iaroc.org.il/forum/topic/11108-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A8-%D7%95%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%94/

 

 

 

בכל מקרה תודה על הקישורים, את הראשון אני מכיר ופחות קשור למולטיאייר, אבל הבנתי את הכוונה שלך.

 

הקישור השני לאתר של תלתן מעניין,אבל, ואני חלילה בא אליך בטענות, מעלה לי הרבה שאלות.כל אחד טוען משהוא אחר והבלגן חוגג. האם המוסך המרכזי, שבו נטען שמבוצע טיפול הפלאשינג, מסתמך על הוראות יצרן? האם זו תחזוקה מונעת ליחידת המולטיאייר ספציפית? האם טענו שם בפה מלא כי הטיפול ימנע כשל אפשרי ביחידה?

 

מה לדעתך כן הגורם לכשל

 

המגיב the1wave , ענה על השאלה, למרות שאני אהיה זהיר ואדגיש שלא עברתי על מספיק יחידות תקולות. הייתי שמח לעבור על עוד כמה ולראות האם ניתן לתקן יחידה כזו.

 

the1wave, האם היחידה התקולה עדיין ברשותך? אכפת לך אם אסתכל עליה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...