Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה לא מדברים על רב קו?


LotusElise
שימו לב! השרשור הזה בן 1956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מהיום אי אפשר לטעון את רב קו על האוטובוס בתל אביב.

המציאו מיליון שיטות לטעון את הרב קו עם מחשב, טלפון, בכספומטים.

פרסומות בלי הפסקה על איך טוענים את הרב קו.

אבל

איך משיגים כרטיס רב קו?

הייתי בשנים האחרונות בלונדון וניו יורק ושם בכל תחנת רכבת תחתית אפשר לקנות כרטיס נטען.

בתל אביב יש 3 מקומות שאפשר להשיג שם את הכרטיס הנחשק.

אם יש לכם בעיה עם הכרטיס קחו יום חופש ותגיעו לשם, אם אין לכם כרטיס קחו יום חופש ותגיעו לשם.

איך טוענים?

אפשר עם טלפון אנדרואיד שיש לו NFC שעובד טוב, לי יש טלפון שני עם NFC ושניהם בקושי קוראים את הכרטיס.

אפשר לקנות קורא NFC למחשב, את זה רוב הציבור לא יעשה

לי הכי נוח עם כרטיס אשראי בכספומטים בAMPM או סופר יודה.

חלק גדול מהנוסעים הם ילדים בדרך לבית ספר, מה הם צריכים לעשות?

אנשים שאין להם כרטיס אשראי מה צריכים לעשות?

תיירים מה צריכים לעשות? שמעתי שאפשר להשיג כרטיס בשדה תעופה אבל שמגיעים למדינה חדשה לא ישר מחפשים איפה יש רב קו

 

ביום ראשון אני אקח אוטובוס לעבודה בכוונה ואשב ליד הדלת האחורית בשביל לראות כמה נכנסים בלי לשלם(תמיד יש כאלה).

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בלונדון וניו יורק.

כי ארה"ב ואנגליה (וצרפת. וגרמניה. וספרד. ובלגיה. והולנד. ושוויץ. ואיטליה. ועוד מדינות) מעודדות שימוש בתחבורה ציבורית לרווחת התושבים.

ישראל, חד חלק ופשוט- לא

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להפסיד יום עבודה לא הייתי אומר, פשוט תלך להנפיק כרטיס ; זה לא אמור לקחת יותר מדי זמן.

הדבר הכי חשוב בכל הרפורמה הזו היא שהנהגים יוכלו לנהוג ולא להתעסק עם כסף והעיכובים המעיקים שנוצרים בתחנות בשל כך. שינויים קשה לקבל אבל הציבור יתרגל בעוד כחודש-חודשיים מהיום.

 

בסה"כ החילו את שיטת המטרונית באופן גורף. עם אלו שלא משלמים מתמודדים באמצעות אכיפה מוגברת במטרוניות, משער שבמקביל לתחילת הרפורמה תוגבר גם האכיפה בשאר הקווים.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש "רב קו אנונימי" שאפשר לרכוש אצל נהג האוטובוס. המחיר 5 ש"ח, וכמובן להוסיף טעינה.

 

תיירים - אם מתכוונים לנסוע בתחב"צ לפני כל נסיעה לחו"ל צריך להבין את מערכת התחב"צ בה. כאשר אני נוסע לחו"ל אני לומד את שיטת התשלום ביעד, שיכולה להשתנות מעיר לעיר ואפילו אצל ספקי תחב"צ שונים באותה עיר. לדוגמא - לפני כשבועיים הגעתי לוונציה, ידעתי שעלי לרכוש את כרטיס האוטובוס בנמה"ת באולם איסוף המזוודות, ושאת הכרטיס ל-3 ימים עלי לרכוש בתחנת הרכבת.

 

מליסבון (לפני כ-5 שנים) חזרתי עם אוסף שלם של כרטיסים, - כל כרטיס עולה חצי אירו, אבל לצרות מראה דומה הכרטיס לאוטובוס נפרד מהכרטיס לרכבת, ואם טעון לך "חוזה" על הכרטיס ואתה רוצה "חוזה" אחר - תזקק לכרטיס נוסף אז היה לי כרטיס שנותרו בו 10 סנט, נאלצתי לקנות כרטיס חדש כדי לטעון עליו כרטיס יומי ליום בו נזקקתי לתחב"צ להרבה נסיעות.

 

לנמעשה נדירות המדינות בהן אפשר לרכוש כרטיסים אצל הנהג. בדרך כל קונים כרטיסים בנמה"ת, בתחנות המרכזיות, בקיוסקים או במכונות אוטומטיות, אבל לא אצל הנהג ובדרך כלל גם לא על האוטובוס\רכבת\רציף רכבת. העובדה שישראל מפגרת בעניין ב-10 שנים אחרי העולם אינה סיבה לכך שתמשיך לפגר.

 

לעצמי סידרתי "רב קו" לצורך נסיעות ברכבת - זה נותן הנחה של 20%, ואשתי שחגגה לאחרונה 60 תקבל הנחה של 50%. תהליך ההנפקה ארך כ-10 דקות בתחנת האוטובוס "מרכזית חוף הכרמל".

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבור התיירים, המצב לא ממש שונה באירופה.

בלא מעט מקומות, אם אין לך ״ידע פנימי״ - אתה הולך לשבור את הראש כדי לקנות כרטיס.

איך שהוא תמיד עזרו לנו מקומיים וסידרו לנו כרטיסים מראש.

בגרמניה בכלל יש לך גם חלוקה למדינות, בכל אחת מהן המצב שונה :-/.

 

ספציפית בירושלים, ליד תחנות הרכבת הקלה שבהן אני מתרוצץ יש 3-4 עמדות להטענת כרטיסי אשראי,

בתחנה המרכזית ובעוד כמה מקומות יש תחנות שמטעינות עם מזומן לאלה שממש מתעקשים.

העמדות האלה מספיק זמינות לי כדי להימנע מהתקנת אפליקציה.

 

כרטיסים אנונימיים משיגים למשל באוטובוסים בינעירוניים.

לקח לי זמן ולא מעט סבלנות אבל רכשתי איזה 5-6 לטובת חברים/תיירים/גיבוי.

אני לא נמצא בשום קבוצת יעד שאי פעם תזכה להנחה, ולכן לא מצאתי שום צורך לתרום את פרטיי האישיים

לטובת כרטיס עם תמונה, שיחפשו.

 

אגב, תיירים/חברים משוויץ שהגיעו אלינו לפני כחודש נחתו בנתב״ג,

קנו כרטיסים אנונימיים (כנראה בקופה של הרכבת),

הטעינו ועלו על הרכבת לי-ם בקלילות ראויה לציון,

בלי שמישהו מהארץ הכין אותם מראש.

 

= = =

 

אגב, תנסה, רק תנסה ״לגנוב״ נסיעה חינם ברכבת הקלה בי-ם... אחרי כמה שנות ״אילוף״,

גם הקשים שבירושלמים משלמים ומתקפים עכשיו כמו טטלע.

 

המעבר לרב קו לא מושלם וללא ספק היו צריכים להקים יותר תחנות טעינה

(יש עיריות שהתנגדו לכך, אבסורד שכזה) אבל בכל הקשור לזרימה של תנועה,

זה מהלך חשוב מאין כמוהו. מעכשיו, אין כמעט שום הבדל במשך העצירה של האוטובוס/רכבת בתחנות,

בין אם עולים שני אנשים או עשרה. בהסעת המונים, כל שנייה של ייעול שווה זהב.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהיום אי אפשר לטעון את רב קו על האוטובוס בתל אביב.

המציאו מיליון שיטות לטעון את הרב קו עם מחשב, טלפון, בכספומטים.

פרסומות בלי הפסקה על איך טוענים את הרב קו.

אבל

איך משיגים כרטיס רב קו?

הייתי בשנים האחרונות בלונדון וניו יורק ושם בכל תחנת רכבת תחתית אפשר לקנות כרטיס נטען.

בתל אביב יש 3 מקומות שאפשר להשיג שם את הכרטיס הנחשק.

אם יש לכם בעיה עם הכרטיס קחו יום חופש ותגיעו לשם, אם אין לכם כרטיס קחו יום חופש ותגיעו לשם.

איך טוענים?

אפשר עם טלפון אנדרואיד שיש לו NFC שעובד טוב, לי יש טלפון שני עם NFC ושניהם בקושי קוראים את הכרטיס.

אפשר לקנות קורא NFC למחשב, את זה רוב הציבור לא יעשה

לי הכי נוח עם כרטיס אשראי בכספומטים בAMPM או סופר יודה.

חלק גדול מהנוסעים הם ילדים בדרך לבית ספר, מה הם צריכים לעשות?

אנשים שאין להם כרטיס אשראי מה צריכים לעשות?

תיירים מה צריכים לעשות? שמעתי שאפשר להשיג כרטיס בשדה תעופה אבל שמגיעים למדינה חדשה לא ישר מחפשים איפה יש רב קו

 

ביום ראשון אני אקח אוטובוס לעבודה בכוונה ואשב ליד הדלת האחורית בשביל לראות כמה נכנסים בלי לשלם(תמיד יש כאלה).

אם אין עמדת רב קו בתחנת רכבת, בד"כ בקופה יש מלאי כרטיסים אנונימיים ב5 ש"ח. בגוש דן נהגי אוטובוס ימכרו כרטיסים כאלה בתוספת עלות נסיעה.

רשימה של חנויות להטענה במזומן https://ravkavonline.co.il/he/store//service-stations

משרד התחבורה התחיל ביישום של זה באופן עקום (כרגיל...), בתקווה שישתפר בהמשך.

 

תיירים יכולים לקנות בעמדת רב קו בנתב"ג (ליד העמדה של אקספון).

 

בדן ב"ש הנהג לא מתעסקף בכסף בלל ובדלתות יש מערכת לספירת נוסעים,אחוז הלא משלמים עמד על 20%

"

מנכ"ל התחבורה מסרה נתונים על שיעור הנוסעים שאינם משלמים במקומות בהם מונהגות מערכות פתוחות, כאשר לדבריה כל אחוז שכזה עולה 10 מיליון שקל לקופת המדינה: דן באר שבע - 20%, דן בצפון - 15%, סיטיפס - 12%, קו 1 של דן - 19% ובקו 189 פחות. דודו גאליס, אחראי המשמעת בחברת דן, אמר כי בשעות השיא מגיע שיעור החומקים מתשלום בקו 1 ל-30-25 אחוז."



http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Y8Vb3-6Dz6cJ:www.news1.co.il/Archive/001-D-408323-00.html

עריכה אחרונה על ידי shake
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי איזה בלוג שמישהו פרסם לפני למעלה מ-20 שנה עלהשבוע - שבועיים שבהם בילה בארץ. הגיע לנתב"ג באיחור (פספס קונקשן) וכמובן שאף אחד לא חיכה לו, וטלפון נייד לא היה לו - אבל היה מופתע שהכספומט בנתב"ג "דיבר" 4 שפות.

 

מה שחסר לי הוא שחיפש ב"גוגל" לא מעלה אתר באנגלית עם הסבר מסודר על ה"רב קו" באנגלית - אם כי הדף של "אגד" נותן את המידע הדרוש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל מקום בחול כזה נח לקנות כרטיסים.

היה יותר נחמד אם היו עוד תחנות בהן אפשר להנפיק רבקו. לא יודע גם למה הוא צריך להיות לא אנונימי בדיפולט, חוץ מאולי לאוכלוסיות שיש להן הנחה. אבל ברמה העקרונית זה אדיר שיש את זה. אני מתנייד באוטובוסים בת"א והסביבה, ב-99% מהזמן. מטעין בעיקר עם הטלפון. וכמו בכל מקום בעולם בו יש כרטיס כזה, זה כ"כ הרבה יותר נח מהתעסקות עם תלשום בנסיעה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא אנונימי כדי לשחזר אותו במקרה אבדן או גניבה. כרטיס אנונימי משול למזומן, כרטיס מזוהה משול לכרטיס אשראי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם המבוגרים אלא שעדיין יודעים להשתמש רק בכסף מזומן ולא בכרטיסי אשראי או חלילה טלפון חכם ?

 

מה עם אלא 'שחלשים' מנטלית ? ותתפלאו שיש רבים כאלה לצערינו.

 

בתור אחד שעבד במתן שירות לציבור הרחב באחד מתפקידי המפתח במשרד ממשלתי אני אומר לכם חד וחלק הדבר פוגע קשה באנשים שאינם מסוגלים ללמוד דברים חדשים בגלל מגבלות שונות שאתם לא תקראו או תשמעו עליהם כאן בפורום מאף אחד אלא אם יש לו מישהו במשפחה עם 'חולשה' מנטלית או חברים.

 

* צריך להמשיך לתת אפשרות תשלום במזומן לנהג האוטובוס למשך תקופת הסתגלות של שנה לפחות ובהדרגה להציב בכול תחנת אוטובוס שניה מכשיר שניתן לרכוש רב קו במזומן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה חופש?

כמעט בכל תחנה מרכזית/רכבת יש עמדה - 10 דקות גג.

חד פעמי.

לגבי הטענה, אתה יכול להטעין בטלפון או לקנות ב-10 שקלים מטען שמתחבר למחשב.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המבוגרים עדיין יכולים לשלם לנהג לדעתי...

המעבר די הגיוני, אבל לדעתי לא עשו מספיק פרסום, אתמול (חמישי) הייתי על האוטובוס וכל מי ששילם במזומן הנהג אמר לו שמיום שישי אין תשלום בזומן והיה מופתע על כך.

 

Sent from my MI 6 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא אנונימי כדי לשחזר אותו במקרה אבדן או גניבה. כרטיס אנונימי משול למזומן, כרטיס מזוהה משול לכרטיס אשראי.

כן, אבל לכל היותר אמור להיות לך סכום של איזה 200 שקל בזה.

לא שווה את המאמץ לדעתי.

לא יודע מה הסטנדרט בעולם, אבל אני חושב שבמקומות אחרים שבהם הוצאתי כרטיס כזה, הוא היה אנונימי לחלוטין.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה חופש?

כמעט בכל תחנה מרכזית/רכבת יש עמדה - 10 דקות גג.

חד פעמי.

לגבי הטענה, אתה יכול להטעין בטלפון או לקנות ב-10 שקלים מטען שמתחבר למחשב.

יש בכל תל אביב שתי תחנות של דן לקניית רב קו.

שתי התחנות לא נמצאות במקום מרכזי.

יש תחנה אחת של אגד באבן גבירול אבל החברות לא תואמת לגמרי.

לסאבווי של ניו יורק יש 472 תחנות שברובן אפשר לקנות ולנטעין כרטיס

רק בטלפון אנדרואיד עם NFC אפשר להטעין את הרב קו.

לפי דעתי לא יותר מ 5% מהטלפונים שיש לציבור יש להם את זה.

 

באמת אתה חושב לבקש מהציבור לעשות התקנות במחשב של אביזרים חיצוניים בשביל להטעין את הרב קו?

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתבצר בעמדתך תוך כדי התעלמות מחלק מהאפשרויות שהועלו כאן.

אין שום בעיה בתאימות הרב-קו בין החברות השונות, אלה סיפורים מהעבר שהיו ונגמרו.

יש בת״א 9 מקומות לפחות שבהם ניתן להטעין http://alhakav.mot.gov.il/he/service-centers?start=120

(עוד תוצאה בעמוד הקודם).

 

הציבור לא התבקש לבצע התקנות של אביזרים חיצוניים. לציבור הוצעו כמה אפשרויות.

 

בכל הקשור לתקופת הסתגלות - היא כבר חלפה, ואם נשארים בדוגמה התל-אביבית,

קו 1 פועל כבר שנים בלי כרטיסן שגם מחלטר כנהג

(יש איזו מכונה מצחיקה לתשלום באשראי/מזומן שלא מחזירה עודף, נראה כמו חלטורה זמנית).

 

בקיצור, עוד שינוי שבו כולם מקטרים עד שמתרגלים,

ועד שמתרגלים מגיע השינוי הבא, קיטורים על שינוי המצב וחוזר חלילה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...