Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום-דאי קונה עם מובילי הדעה של קארספורום


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יונדאי קונה היא מכונית מעניינת, וזה בכלל לא בגלל שהיא מכונית מעניינת. כאילו, היא כן, אבל זה לא בגלל זה. היא מעניינת כי לא רק שהיא הייתה אחת המכוניות הראשונות של יונדאי שהציעו על שינוי התפישה של היצרנית הקוריאנית את המכונית ה"רגילה", אלא גם - ובעיקר - בגלל החבילה שהיא מציעה, חבילה שנותנת הרבה, אבל גם מבקשת מחיר גבוה בתמורה (ביחס למתחרות כמו סיאט ארונה, קיה סטוניק, או סוזוקי ויטארה). הדבר הזה בעצם מציב את הקונה בבעיה כפולה - היא גם יקרה, וגם יושבת לבד בלי מתחרות אמיתיות - להוציא אולי את ה-CX3 של מאזדה היקר וחלש יותר.

 

DSC_3019.jpgDSC_3023.jpg

 

עוד דברים על הקונה אתם יכולים לקרוא במבחן, ואתם גם יכולים להבין שהיא הצליחה למצוא את דרכה אל הלב שלי די מהר. אז כאשר בתיבת ההודעות הנכנסות באימייל שלי הייתה הודעה של "היי, האם הייתם רוצים לערוך יום למובילי הדעה עם יונדאי קונה" הגבתי כל כך מהר שהצלחתי לכתוב "כן" עם שגיאת כתיב.

 

אז נפגשנו היום במרכז הלוגיסטי של כלמוביל בראש העין, למה שעכשיו - אחרי 5-6 פעמים שהיינו שם - כבר באמת אפשר להגיד שהפך למסורת. נפגשנו בבוקר להדרכה קצרה וקולעת עם רן ביאר, מהמדריכים המוכשרים והנעימים (והתכלסיים והבגובה העיניימים) שיצא לי לפגוש, על הקונה וגם על הדגמים החדשים שיונדאי השיקה ממש שלשום.

 

DSC_3018.jpgDSC_3022.jpg

 

בנימה אישית, ועם כל הכבוד לקונה עצמה ולנהיגה וכל זה, ההדרכה הזאת היא ללא ספק הדבר שעשה את היום. היכולת לשמור על רמה כל כך גבוהה, ובו בזמן לרדת לפרטים טכניים שרק פריקים כמונו אשכרה מתעניינים בהם (אתם ידעתם שלקונה יש מערכת קירור טורבו משולשת עם קירור שמן, אמבטיית שמן וקירור מים שמבטלים את הצורך לחכות לפני , הא?! לא, נכון? גם אני לא. עכשיו כולנו יודעים) ועוד לעשות את זה בגובה העיניים ומבלי להיות מייגע ומשעמם היא משהו שפשוט לא קיים היום ושווה את משקלו בזהב.

 

DSC_3021.jpg

 

אחרי שרן כבר ממש לא יכל לסבול יותר את השאלות המטופשות שלנו, יצאנו בשיירה צפונה עם שבעה רכבים שהצליחו לגרור הרבה (ואני מתכוון הרבהההה) מבטים משתאים/מבולבלים. טיילנו עם הקונות בכמה כבישים מפותלים באיזור יער הכרמל קינחנו בצהריים ב"מטעים" בזכרון (אמרו שהיה טעים, לי היה צמחוני מדי) וחזרה לראש העין.

 

DSC_3024.jpgDSC_3026.jpgDSC_3027.jpg

 

פגשנו מכונית שהיא בהיעדר מילה אחרת, פשוט מגניבה. באמת. מנוע מעולה, תיבה מצוינת, נוחות טובה ובידוד רעשים שאפשר לי להמשיך לחפור לרן במשך כל הנסיעה על 120-130 קמ"ש. כמו קודם, גם הפעם, אני חושב שהקונה היא מכונית מאוד מעניינת, ויותר מזה מאוד שונה ומיוחדת. היא אמנם עולה לא מעט ביחס למתחרות שלה, אבל עדיין אני כותב "המתחרות שלה" לא בלב שלם, כי קשה לי להכניס אותה באמת לאותה קטגוריה עם רנו קפצ'ר או סיטרואן C3 איירקרוס - הקונה היא פשוט מכונה אחרת. אני גם עדיין חושב שהיא לא מתאימה לכולם, אני יכול לחשוב על הרבה יותר אנשים שלא צריכים כמעט 180 כ"ס והנעה כפולה, פשוט כי הם לא צריכים, ועל עוד יותר אנשים שאין סיכוי שיצליחו לעכל את העיצוב, אני יכול לחשוב על הרבה אנשים שיעדיפו את הסטוניק של קיה (שהוא אגב - מסתבר - בכלל-לא-כזה-אח-תאום של הקונה) או הפיג'ו 2008, ובצדק, כי אלה הרכבים שהם צריכים ולא הקונה, אבל ינעל דינאק, היא כזאת מגניבה!!!

 

אתם - כרגיל - מוזמנים לשאול אותנו כל שאלה שעולה לכם בראש ואנחנו נשתדל לענות עליה כמיטב יכולתנו.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מבין כל הרכבים בשוק הרכב הישראלי כיום שעונים על הצרכים שלי, הקונה היא כרגע הרכב שנותן לדעתי הכי הרבה תמורה למחיר. אלא אם כן יצוץ משהו מעניין בשנתיים הקרובות (אני מחכה לראות מה יהיה התמחור של הוולוסטר טורבו), הקונה תהיה ככל הנראה הרכב הבא שלי.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון נחמד. לא הבנתי את רעיון ההנעה הכפולה הקבועה עם מרווח גחון של 17 ס"מ? זה קונספט של סובארו? פרט לכך שהיא (לפחות במידות) קטנה וככל הנראה מיועדת לרווקים או משפחות ממש צעירות (אבל ממש). יש בק"ש אדפטיבית שזה ממש אחלה ב 140K. בכלל, אם רק היו מגדילים אותה בשקל תשעים זה כבר היה משהו אחר, אבל ככל הנראה להגדלה הזו קוראים טוסון, והוא הרבה יותר כבד וייקר בגרסת הטורבו. מממ, חומר למחשבה.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מאוד נהנתי מהמפגש, קיבלנו הסברים מפורטים מאדם שלא מדקלם מקטלוג אלא באמת מתוך ידע והבנה. היה מעניין לשמוע הסברים ולקבל ומידע לא רק לגבי הקונה אלא גם מידע שניתן לקבל ממישהו בדרג גבוה יותר.פינקו אותנו בארוחת בוקר נחמדה, הסברים, ויצאנו לדרך לא לפני שקיבלנו שקית נישנושים.



214ytd0.jpg

 

הקונה ניראית לדעתי מרשים מאוד במיוחד בצבעים עזים, חבל שפנים הרכב לא קיבל קצת מהצבעוניות וגם איכות החומרים מציגה פלסטיק קשיח.

המושב נוח ובעל תמיכת צד טובה גם בכביש מפותל, המנוע חזק ומספק ביצועים טובים, אין שום בעיה לבצע עקיפה או לצבור מהירות בעליות, תיבת ההילוכים קצת פחות הרשימה אותי בנהיגה אגרסיבית, לוקח יותר מידי זמן לקיק דאון ובנוסף בסיום האצה חזקה שדורשת הורדת הילוך התיבה משתהה בהעלת הילוך חזרה, מצב הספורט משפר את המצב והיונדאי מרגישה אגרסיבית, לדעתי יותר מידי.

בשלב מסוים החלטתי לנהוג רגוע (לא פשוט ברכב מבחן ועוד עם מנוע חזק), דווקא בנהיגה שדומה ליום יום התיבה הייתה נעימה מאוד וחלקה.

בעיר הקונה מרגישה נוקשה במעבר על שיבושים אך משרה ביטחון בכביש מפותל.

הנדסת אנוש טובה, הכול ברור ולא צריך לחפש כפתורים, מפרט הבטיחותי מרשים כאשר זאת הפעם הראשונה שאני מתנסה ברכב עם תיקון סטיה מנתיב- עובד מעולה.



אי אפשר לנסוע על בטן ריקה.

1hfdah.jpg

qrgso2.jpg

 

השותפה שלי

 

ddi1ih.jpgvil9g0.jpg

 

פשוט, אך הכול ברור ונגיש, מושבים טובים מאוד.

 

e0l8w7.jpg

 

 

לא פרייאר המנוע הזה, הביצועים טובים מאוד.

1zgge2s.jpg

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו הפעם השניה שאני מגיע למרכז הלוגיסטי של כלמוביל להדרכה. כל-כך נהנתי בפעם האחרונה (מיצובישי), שהייתי חייב להגיע שוב. וכמו בפעם הקודמת, גם הפעם היה תענוג. רן קיבל אותנו להדרכה תמציתית על כל מה שחדש (I20, טוסון, סנטה-פה), וכמובן המשיך לקונה שהרי למענה הגענו. ולמה צריך את כל ההדרכה הזאת מלכתחילה? כי לא משנה מה קראת באינטרנט, או בפרוספקט, עדיין יש עוד פרטים קטנים שרן ידע לחדש. אז באופן אישי - תודה רבה על האירוח וההשקעה.

 

מול מרכז ההדרכה חיכו 7 רכבי הדגמה בשלל צבעים, וההיצע הזה הוא חלק ממה שהופך את הקונה לייחודית. לא רק שהיא לא נראית כמו כל רכב אחר, אלא גם ניתן לבחור אותה גם בצבע מיוחד שמבדיל אותה עוד יותר משאר המכוניות. לגרסת ה-supreme חישוקים גדולים ונאים יותר (לטעמי) מאשר ב-prestige, אבל חוץ מזה (ופנסי ערפל) קשה להבדיל ביניהן, לפחות מבחוץ. בפנים העסק פחות צבעוני. שחור ליתר דיוק. כן, זה יכול היה להיות נחמד לקבל קצת צבע בתא הנוסעים, אבל זה לא דיל ברייקר מבחינתי לפחות, ובואו נודה - שחור זה פרקטי :). איכות החומרים מרגישה טובה ולא מעבר לזה, וחסרים אזורים רכים למגע. מצד שני, איכות ההרכבה היתה טובה בכל מקום בו נגעתי - עושה רושם שזה יחזיק לאורך זמן במקום. לא נשמעו רעשים כלשהם לאורך כל הנהיגה.

תנוחת הישיבה מצויינת ובגובה הנכון. יש ראות מצויינת לכל הכוונים. המושבים מצויינים - קשיחים ובעלי תמיכה טובה בחלק התחתון ובעליון. לא הרגשתי שאני מתעייף גם לאחר נהיגה ארוכה, ובפיתולים לא גלשתי לצדדים. הנדסת האנוש מצויינת. אני אוהב שאין הרבה כפתורים, וניתן להתרגל ולהתמצא בכל הפונקציות תוך זמן קצר. חוץ מפיקוד בקרת האקלים במרכז הקוסולה אין כפתורים מיותרים. מסך המולטימדיה ה"צף", שמציע אנדרואיד אוטו, ואפל קאר-פליי, כולל גם את מערכת הקונקטד המוכרת.

חייבים גם להתייחס למערכות הבטיחות שהקונה מציעה - בלימת חירום, זיהוי רכב בשטח מת, ותיקון סטיה מנתיב. זה האחרון עובד פשוט מצויין. ההגה יודע להתערב בדיוק ברמה הנדרשת עם תיקונים עדינים יותר ועדינים פחות בעת הצורך. בשלב כלשהו על כביש 6 כשהרגשתי מספיק בטוח, הרשתי לעצמי להרפות קלות מההגה ולתת לקונה לשמור את עצמה במרכז הנתיב. לאחר מספר שניות כבר קפצה הודעה בלוח השעונים יחד עם צפצוף שהזכירו לי להחזיר את האחיזה בהגה.

המנוע חזק והביצועים מצויינים. שילוב המנוע-גיר מצויין, ורק בזחילה איטית יש קופצניות קלילה המוכרת של גיר כפול מצמדים. תיבת ההילוכים מהירה, ואפשר למצוא את השימוש האופטימלי בשלושת מצבי הנהיגה - אקו, קומפורט, ספורט. האקו למשל יהיה מצויין בהתנהלות עירונית, שם התנועה איטית, והתנהגות התיבה מספקת נהיגה נינוחה. לשיוט בינעירוני רגוע - קומפורט. שם העברות הילוכים זריזות במעט. במצב ספורט תגובת המצערת מתחדדת מאוד, ומורגש שהתיבה מושכת את ההילוכים יותר וההגה מתקשה במעט. אין ספק שבמצב ספורט מתקבלת התחושה שאתה באמת יושב ברכב בעל קרוב ל-180 כ"ס. המתלים נוקשים וכמעט שאין בודי-רול. צמיגים אוחזים והנעה כפולה מקנים לה יכולת דינמית טובה למדי. עם כל הכח הזה ציפיתי לטורק סטיר, אבל במקום זה מתקבלת משיכה החלטית ובטוחה מהפניות החוצה. רעשי כביש ורוח נשמעים באזור ה-120 קמ"ש וצפונה. מחשב הרכב הראה 8.5 ליטר ל-100 ק"מ בממוצע בסיום הנהיגה. בהנחה והמחשב מדייק, ואם ניקח בחשבון שהרכב לא ננהג בעדינות מי יודע מה, אז מדובר בצריכה לא נוראית.

 

אם מסתכלים על הקטגוריה, אז הקונה יקרה משמעותית ממחיר הכניסה של הארונה למשל. אבל הקונה היא בנישה משל עצמה. היא מיוחדת מכל זוית. יש פה עיצוב מיוחד, הנעה כפולה, מנוע חזק, וחבילת בטיחות מצויינת. לדעתי אם מסתכלים על כל החבילה, מגלים שזו תמורה טובה לכסף. אני באופן אישי ממש אהבתי.

 

12.jpg

 

13.jpg

 

14.jpg

 

15.jpg

 

16.jpg

עריכה אחרונה על ידי GOLF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הוא יותר מהיר או ספורטיבי מסיאט אטקה?

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

לפחות בהתנהלות התיבה ותגובת הטורבו, ככל הנראה האטקה עדיפה מבחינת מערכת וואג מול מנוע-גיר-טורבו-רובוטי יונדאי. אעדיף את תגובת מי שנהג בשני הרכבים

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות אתה החלטי

לפחות בהתנהלות התיבה ותגובת הטורבו, ככל הנראה האטקה עדיפה מבחינת מערכת וואג מול מנוע-גיר-טורבו-רובוטי יונדאי. אעדיף את תגובת מי שנהג בשני הרכבים

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיצוב פנים שלה מעט קודר, מרגיש כמו הסוזוקי קרוסאובר המעט מיושנת של ההורים שלי או בקצת הגזמה, כמו גרסה משודרגת לפנים של הקליאו שלי, וזו לא מחמאה בהתחשב בזה שהקליאו שווה 70 אלף.

 

חוץ מזה עושה רושם טוב, למרות שאני לא מתחבר לג׳יפונים החבילה הכוללת פה טובה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון נחמד. לא הבנתי את רעיון ההנעה הכפולה הקבועה עם מרווח גחון של 17 ס"מ? זה קונספט של סובארו? פרט לכך שהיא (לפחות במידות) קטנה וככל הנראה מיועדת לרווקים או משפחות ממש צעירות (אבל ממש).

 

ההנעה הכפולה פה היא לכבישים רטובים/מושלגים או שבילי כורכר/קצת חול. לא לציר המצלעות.

 

מבחינת מקום ומרווח, חוץ מהרוחב שלא בדיוק מתאים לשלושה מבוגרים, קשה לי להאמין שאיזושהי משפחה תהיה בעיה עם הגודל.

 

האם הוא יותר מהיר או ספורטיבי מסיאט אטקה?

 

קשה לשפוט בוודאות בלי לנהוג בהן אחת אחרי השניה, אבל מהזיכרון שלי מנהיגה באטקה 1.4 לפני כמעט שנתיים, הייתי אומר שהקונה יותר ספורטיבית ויותר מהירה, אבל האטקה קצת יותר מהודקת וקשיחה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו הפורום חייב לנו מבחן ראש בראש של הקונה מטטה נגד האטקה בטטה (;-

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני זכיתי לקחת חלק באירוע הנ"ל. אין לי הרבה להוסיף על התאור, אבל אנסה להוסיף מנקודת מבט שלי.

יש לציין לחיוב רב, כאילו בהמשך להערה שלי מפעם קודמת של מיצובישי, הפעם בפתיחת המושב כיבד אותנו בנוכחותו מר רפי הלוי - מנהל מותג יונדאי בחטיבת רכב פרטי. השיחה איתו הייתה מאוד מעניינת ומרתקת כדי להבין את מערך יחסי גומלין בין היבואן ליצרן ומעמדו של יבואן מקומי בעיניי היצרן. השיחה הייתה ממש בגובה עיניים וכללה תשובות כנות גם על שאלות פחות נעימות כמו סיבות לכשלונה של I20 קרוס.

לאחר מכן הייתה מצגת על מה מצפה לנו ב2019. אחרי המצגת נהיה לי חשק ללכת לבדוק את הסנטה פה. חבל רק שליין המנועים לא השתנה מדור קודם. אבל לפי מה שאחנו מכירים מהעבר, כנראה שזה יקרה עוד כמה שנים בעידכון אמצע החיים של הדגם, ולאחר מכן עברנו לקונה.

חשוב לציין שבכלמוביל מכחישים כל קשר לקיה סטוניק, שאנחנו בכוח ניסינו להדביק. סטוניק מבוססת על שלדה של ריו בזמן שקונה מבוססת על שלדה של I30. גם חטיבות הינע שונות וחוץ ממימדים חיצוניים אין שום דמיון ביניהן.

לגבי קונה עצמה זה רכב מעניין. לדעתי אספו שם את כל הטכנולוגיות הן בטיחותיות והן מכניות, שיש ליונדאי להציע ושמו ברכב אחד. גם מנוע טורבו די מעניין בעל טכנולוגיות מתקדמות שיצרניות אירופאיות מתגאות בהן וכאן אפילו לא מציינים בברושורים, גם גיר 7הילוכים כפול מצמדים יבש שלא דורש החלפת קלאצ'ים ומכטרוניקים כל חודשיים ואפילו הנעה כפולה עם יכולת נעילת חלוקת כוח 50:50 בין הסרנים אם נכנסתם עמוק לבוץ ותנסו לזחול החוצה או לטפס איזה מדרון.

גם מערכות בטיחות שלה מאוד מתקדמות. מספיק לציין שמערכת מניעת התנגשות עם רכב בשטח מת שלא מנסה לתקן את ההגה, אלה בולמת גלגל אחורי נגדי. אחרי שחושבים על זה מבינים עד כמה זה חכם הרבה יותר מפתרונות מקובלים.

אחרי כל זה יצאנו להתרשם מהרכב. נתחיל מזה שלא מתאתי רכב לטעמי. הגרסה המאובזרת עם צמיגי 18 ורוחב סוליה 235 מילימטרים לא מבוטלים טיפה רועשת לטעמי והגרסה הפשוטה עם גלגלי 17" ורוחב יותר הגיוני הייתה חסרה כמה פיצ'רים שהייתי רוצה ברכב. כמו כן, לשלילה תצויין סכימת הצבעים שחורה בתוך הרכב.

בכלל אני רוצה לציין שעיצוב לוח המחוונים יחד עם צבעים כהים של ריפודים ודיפונים גרמו לי להתבלבל ולחשוב שאנחנו נוהגים בתוצרת VAG.

הייתה לנו מחלוקת לגבי פלסטיקה הקשיחה. לי אישית זה לא מפריע אבל בהחלט פחות נעים מפוליאורטן מוקצף. בה בעת אין לי ספק שהיא תזדקן בכבוד וזה מה שיתן ערך ומוניטין אמינות בשוק יד שניה.

הרכב עצמו נוסע מאוד חביב. קרבי הוא לא, אבל עצלן הוא גם לא.

סה"כ עוד צעד בהתקדמות מאוד חיובית של יונדאי לעבר צמרת עולמית של יצרני רכב. שאפו ליונדאי ושאפו לכלמוביל.

עריכה אחרונה על ידי Ahbarony
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...