Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - טיפול בתקלת P0012, ניקוי שסתום VVT - יונדאי i20


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 1978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

הגיעה אליי i20 עם נורת צ'ק אנג'ין דולקת. בסריקה התקבל קוד תקלה P0012 :

 

Camshaft Position - Timing Over-Retarded

 

1.jpg 2.jpg

 

מה שאומר שיש בעיה במערכת תזמון השסתומים המשתנה - ה-VVT. זאת טכנולוגיה שמאפשרת למנוע לקבל יותר כוח או יעילות בנקודות שונות במהלך פעולתו. כבר לא טיימינג קבוע וסופי "כמו פעם". סוג של "תוכנה מכנית" אם תרצו.

 

החשוד הראשוני הוא שסתום ה-VVT, שהוא סוג של סולנואיד חשמלי שמשתמש בלחץ שמן המנוע כדי לשחק עם זווית גלגל השיניים של הקאמשפט, ומאפשר לקדם או לאחר את פתיחת השסתומים.

 

מכיוון שהוא תלוי בלחץ השמן - מתחילים שם. כמובן שיכולות להיות עוד סיבות לתקלה כמו שסתום תקול בעצמו, או שרשרת טיימינג שהתארכה, אבל מתחילים מהקל לכבד- מנקים בוצה מהקרטר ורשתית משאבת השמן. מפרקים את השסתום ואת הפילטר שלו ומנקים גם אותם.

 

 

נתחיל כמובן בהרמת החלק הקדמי של הרכב באוויר, ואז ריקון שמן ופירוק פילטר שמן.

בורג 17 לריקון. פירוק פילטר שמן ע"י המפתח המועדף עליכם.

 

1442.jpg 1441.jpg

 

בזמן שהשמן מתנקז, מפרקים את דיפון הפלסטיק כדי לקבל גישה נוחה יותר לקרטר.

 

שימו לב שהקרטר פה בנוי מ-2 שכבות - ראשית, גדולה, מאלומיניום, והשניה קטנה שנותנת בעצם רק פתח גישה לרשתית המשאבה.

 

פותחים את הקרטר הקטן השחור, 11 ברגי 10 מ"מ .

 

הוא עדיין דבוק למקומו בגלל סיליקון האטימה מהמפעל. יש כלי ייעודי להפרדתו אבל אני אישית עושה את זה ע"י מכות פטיש על סרגל מתכת שנכנס בין הקרטר לבלוק ומפריד בין החצאים.

 

בעדינות כמובן בלי לפגוע באף חלק וכמה שפחות לשרוט את המשטחים. הקרטר בחוץ, הרשתית גלויה (התמונה אחרי הניקוי, מתנצל על הרמאות) :

 

IMG-20181109-WA0025.jpg

 

מפרקים את הרשתית עצמה - היא תפוסה עם 2 אומי 12 מ"מ. מנקים אותה היטב עד שהיא מגיעה למצב כמו בתמונה. כמובן שהיא הייתה סתומה חלקית לפני.

 

IMG-20181109-WA0026.jpg

 

מנקים את הקרטר היטב, במקרה שלנו היו מעט חתיכות בוצה בקרקעית שלו. מוודאים ששטח האטימה עם הבלוק נקי.

 

כנ"ל לגבי הבלוק עצמו, מנקים היטב ומכינים את המשטחים לאטימה מחדש.

 

מחזירים את הרשתית, מורחים סיליקון על הקרטר, שכבה אחידה, עדינה ולא מוגזמת. אני ממליץ על ויקטור ריינז. מצמידים מיידית את הקרטר ומתחילים לסגור את הברגים בהצלבה, ובעדינות. (מומנט סגירה 10 נ"מ.)

 

כעת כשסיימנו עם ניקוי הבוצה, והקרטר חזר למקום, צריך לתת לו זמן להתייבש לפני שממלאים שמן חדש. בזמן הזה ממשיכים לניקוי שסתום ה-VVT והרשתית שלו.

 

שניהם נמצאים בדיוק מאחורי האלטרנטור. בורג 10 מ"מ שמחזיק את השסתום, ובורג 14 מ"מ מתחתיו שהוא בעצם הרשתית:

 

LOCATION.jpg

 

כדי להגיע אליהם - צריך להוריד רצועת אביזרים, ולדחוף את האלטרנטור קדימה לגישה חופשית.

 

האלטרנטור הוא המותחן של רצועת האביזרים במקרה הזה. משחררים בורג 12 מ"מ שנועל את בורג המתיחה, ובורג 14 מ"מ בתחתית האלטרנטור, בורג ציר. כעת אפשר לסובב את בורג המתיחה הארוך, 12 מ"מ, עד שהאלטרנטור מרפה מספיק את הרצועה. אפשר גם לפרק את בורג הנעילה של בורג המתיחה לגמרי, ולדחוף את האלטרנטור מחוץ לגבולות המסילה שלו.

 

IMG-20181109-WA0028.jpg IMG-20181109-WA0035.jpg

 

כעת כשהאלטרנטור כבר לא מפריע בדרך, מנתקים קונקטור מהשסתום, מפרקים את הבורג שלו ושולפים אותו החוצה תוך כדי נענועים וסיבובים.

 

לאחר מכן יש גישה גם לבורג הפילטר. מוציאים גם אותו.

 

IMG-20181109-WA0033.jpg IMG-20181109-WA0027.jpg

 

 

מנקים את השסתום והפילטר. השסתום היה די נקי במקרה שלנו, אבל הפילטר סתום לגמרי. שימו לב איך הוא אטום לפני הניקוי, ולאחריו שקוף לגמרי:

 

IMG-20181109-WA0029.jpg IMG-20181109-WA0030.jpg IMG-20181109-WA0031.jpg

 

אחרי שהכל נקי מחזירים הכל למקום. משמנים מעט עם שמן מנוע נקי את הגומיה של השסתום לפני ההכנסה.

 

מומלץ לחכות לפחות 3 שעות לייבוש הסיליקון בקרטר. רק אז למלא שמן 5W30 איכותי שעומד בתקן, 3.3 ליטר לפי הספר אבל 3 כבר מספיקים למקסימום במדיד. כמובן מרכיבים פילטר שמן מקורי.

 

מניעים, מאפסים תקלה, מוודאים שהיא לא חוזרת. בעל הרכב מדווח גם על שיפור בביצועים.

 

רלוונטי לכל המנועים מהמשפחה הזאת- G4FC, G4FA ביונדאי i30, קיה פורטה וכו'.

 

בהצלחה!

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה תודה על המדריך.

 

3.3 ליטר שמן כולל פילטר אני מניח.

 

יש שכפטל פטיש(הקצה שלו עשוי ממתכת) שמאוד מקל על הפרדה של הקרטר מהבלוק, ממליץ גם על מברשת קטנה שמתחברת למברגה בשביל ניקוי הסיליקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד, קרה לי דומה ב-GMC שלי.

לפני כשבועיים היה קוד תקלה P0010 שאומר שאותו סולונואיד, רק של היניקה תקול. הזמנתי מאמזון גם את היניקה וגם את הפליטה, הגיעו אחרי כשבוע וקצת, הרמתי את הפלסטיקה שמכסה את המנוע והחלפתי את שניהם, עובד מעולה. עשר דקות עבודה בלבד כי לא עשיתי עבודה נוספת מסביב.

IMG_20181101_130742.jpg

IMG_20181101_130116.jpg

עריכה אחרונה על ידי Giladben.zaken

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והשאלה הרגילה כמעט, למה בכלל נוצרה הבוצה הזאת עם הסתימה והתקלה?,

שימוש בשמן מנוע לא איכותי, טיפולים לא בזמן?.

האם יש לך מושג?.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והשאלה הרגילה כמעט, למה בכלל נוצרה הבוצה הזאת עם הסתימה והתקלה?,

שימוש בשמן מנוע לא איכותי, טיפולים לא בזמן?.

האם יש לך מושג?.

בברכה - רפי לין

סיבה סבירה היא אי הקפדה על מרווח טיפולים לפי מפרט לתנאים קשים. אני מהמר שגם בשימוש בשמן הכי פשוט 10W-40 לא תהיה בוצה אם יוחלף כל 7500 או כל 10000 ק"מ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי נסיעה של כמעט עשור עם רכבי יונדאי מגטס ועד i30 אני יכול לומר, שיש אנשים שחושבים שהאמינות היא מינימום סובארו dl ישנה שלרוב מנוע שלה עושה 300-400 בלי לצייץ..

מעברי השמן ברכבי יונדאי הם מכה שלא כתובה בתואה והיו גם שנים שהייתי עושה 2 טיפולים בשנה- החלפת שמן 5w30 ב i30 ועדיין הבוצה הארורה סירבה להיפרד מהרכב.

אני באופן אישי התייאשתי מהקוריאניות במיוחד יוצאות ציי הרכב.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
אחרי נסיעה של כמעט עשור עם רכבי יונדאי מגטס ועד i30 אני יכול לומר, שיש אנשים שחושבים שהאמינות היא מינימום סובארו dl ישנה שלרוב מנוע שלה עושה 300-400 בלי לצייץ..

מעברי השמן ברכבי יונדאי הם מכה שלא כתובה בתואה והיו גם שנים שהייתי עושה 2 טיפולים בשנה- החלפת שמן 5w30 ב i30 ועדיין הבוצה הארורה סירבה להיפרד מהרכב.

אני באופן אישי התייאשתי מהקוריאניות במיוחד יוצאות ציי הרכב.

 

יונדאי / קיה די אמינות וכמו כל רכב יש לו את הרעה החולה שלו. הצרה העיקרית של יונדאי זה חוסר הטיפול שלהם, יותר נכון טיפולים ברמת תחזוקת שבר. אחרי שסוחבים שנתיים בלי טיפול או אם מטפלים "לפי הספר" מטפלים בחלפים סוג ז' ואז לאחר שנתיים שלוש הרכב לא נושא את ההזנחה הפושעת ואז "יונדאי חרא" "קיה זה מכה" ,

 

תטפל ברכב בחלקים מקוריים (העלות הזניחה שלהם לא מצדיקה בשום מצב רכישת חלקים לא מקוריים) ותראה את האמינות שאתה כל כך אוהב לזכור מהמכוניות הישנות.

 

בנוגע למעברי שמן והבוצה, מסכים, מאמין שעם שמן איכותי וניקוי טוב של המנוע כמה שניתן, זה ישפר פלאים.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...