Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל גרנדלנד X - מבחן דרך


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2014 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עם מחלקת העיצוב ואיכות החומרים של אופל, והגב של קונצרן פיג'ו-סיטרואן והפלטפורמה של ה-3008. אופל גרנדלנד X הוא רכב עם הרבה מאוד פוטנציאל. הלכנו לבדוק אם הוא מממש אותו.

 

אופל-גרנדלנד-02.jpgאופל-גרנדלנד-07.jpgאופל-גרנדלנד-14.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

לא ישבתי באופל אבל

"המרווח במושבים הקדמיים טוב, אבל קונסולה מרכזית רחבה יחסית קצת נוגסת במרווח הרגליים",

ראית מה קורה בפיג'ו? המצב שם קטסטרופה, קונסולה מרכזית ענקית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא את המבחן, האם הוא איטי יותר מקארוק ליטר? נראה לי באופן אישי, שהיבואן התייאש משיווק האופל בארץ, הוא עבר להסתמך על השוק הפרטי,(שזה משונה בהתחשב שהוא חברת הליסינג הגדולה בארץ) אבל התמחור והמפרט לא מתאימים,

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי גם בקארוק וגם בגראנדלנד, הקארוק הרבה יותר זריז, כנראה בזכות תיבת ההילוכים.

בגראנדלנד יש תחושת איכות גבוהה מאוד בזכות חומרי הגלם ובידוד הרעשים המעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כששאלתי בסוכנות אופל על גראנדלנד דיזל נמסר לי כי היבואן לא מאמין בעתיד הדיזל ולכן הם לא הפסיקו את ייבוא המנועים הללו לחלוטין, למעט במסחריות כמובן. זה לא הפריע לגראנדלנד בתצוגה לשאת תג CDTi על אחוריו...

מצד אחד יאמר לזכות שלמה כי הם מביאים כמעט את כל הריינג' של אופל לישראל (למעט הקארל והאמפרה) וזאת להבדיל למשל מפולקסווגן שממנה אנחנו מקבלים בערך מחצית מהדגמים ושלא לדבר אפילו על פורד שהיא המקבילה הטבעית של אופל בשוק האירופאי. מצד שני נראה שאין מספיק השקעה בשיווק ומכוניות התצוגה וההדגמה לא באמת תואמות את מה שנמכר.

 

המחיר הרשמי של הגראנדלנד מתחיל ב-150 ואני לא חושב שהוא בלתי סביר מול תמחור של רכבים כמו טוסון וספורטאז' שני ליטר, שלא לדבר על CX5, מה גם שכנראה ניתן יהיה לקבל הנחה נאה יותר באופל. לא נהגתי בגראנדלנד, אבל C4 גרנד ספייסטורר במשקל דומה הצליחה לשמור על קצב תנועה לא רע. שם המנוע הזה רועד, מחוספס ונשמע כמו דיזל מלפני 20 שנה. ואם הכיתוב "אם כח חשוב לך" על לוחית הרישוי שיעשע אתכם בגראנדלנד, הרי שבאחוריה של קורסה עם 90 כ"ס אטמוספריים הבדיחה כבר לא מצחיקה.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראית מה קורה בפיג'ו? המצב שם [/font][/color]קטסטרופה, קונסולה מרכזית ענקית.

 

הקונסולה המרכזית בגרנדלנד וב-3008 (לפחות בחלק שקרוב לרגליים) זהה

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקפוץ הישר לשורה התחתונה - יש לי 3008 בחניה ואהבתי את האופל גרנדלנד. מאוד.

 

אני אוהב את המראה הצ'אבי של אופל לכל אורך קשת הדגמים שלה, והגרנדלנד מקבלת את העיצוב המוצלח ביותר של היצרנית.

יש לה צללית נמוכה, רחבה ובשרנית.

קורה C בעלת חתך רוחבי היוצר אפקט כאילו הגג יושב על המרכב, מקבלת כאן ביטוי מודגש עם הגג השחור.

כשהעמדתי את הגרנדלנד הלבנה ליד 3008 לבנה, ההבדלים בלטו אף יותר. לפג'ו חזית פחוסה עם שבכה קדמית מודגשת ומכסה מנוע אופקי יותר. מנגד, האופל נמוכה ב-15 מ"מ, ובעלת פסי רוחב בשבכה הקדמית ובכונסי האויר, המדגישים את צלליתה הרחבה.

גם מאחור, דלת תא המטען באופל בעלת קימור שיוצר תחושת עומק ונראה טוב משמעותית מהביצוע בפג'ו.

 

רכב המבחן הגיע עם מדרגות צד מפלסטיק שנראות מגוחך במיוחד ברכב נמוך שכזה. בתמונות היצרן בגוגל לא ראיתי אותן ובמידה והן נמצאות ברשימת האופציות בתוספת מחיר, הן הדבר הראשון לוותר עליו.

 

בפנים, לכאורה נקודת החוזק של ה-3008, הגרנדלנד משכנעת אותי יותר. לוח המחוונים אנלוגי וסטנדרטי לחלוטין, אך אינפורמטיבי וברור. הוא יושב כמקובל מאחורי ההגה (ולא מעליו כמו בפג'ו) ולכן ניתן לכוון את ההגה לזוית הגיונית ולא נמוכה מדי כפי שמחייב הסידור בצרפתיה.

סידור המתגים על ההגה מוצלח יותר והוא נעים לאחיזה, אך מתגי החלפת ההילוכים המצוינים של ה-3008 חסרים פה מאוד.

בחירת החומרים של לוח המחוונים שונה מהאחות ונראית לטעמי טוב יותר. הפלסטיקה מוצקה ולא מקרקשת, אך קיימים מרווחים לא אחידים בין המשטחים השונים. תאי האחסון בתחתית הקונסולה ובין המושבים קטנים יותר ומוצלחים פחות.

המתגים מפוזרים על פני לוח המחוונים. הם קטנים ולא נוחים לתפעול תוך כדי תנועה. מצד שני אין צורך לתפעל את פקדי המזגן מהמסך. יתרון גדול מאוד לגרנדלנד.

 

כשמתחילים לנוע, ניתן להבחין מיד בהבדלי כיול המתלים. הגרנדלנד קשיחה ומהודקת יותר. רצף מהמורות שה-3008 מצליחה כמעט להעלים בנתיב נסיעה קבוע שלי, שוככו לא רע אבל בהחלט הורגשו באופל.

בכבישים מפותלים האופל מבצעת טוב יותר. האף קל מהפיג'ו (הדיזלית) שלי, האחיזה טובה (יחסית לקטגוריה) ובהחלט אפשר להנות איתה, לפחות אם מתעלמים מהמנוע והגיר.

 

המנוע (3 ציל' 1.2L) אנמי נורא. יחד עם תיבת הילוכים מהוססת (6 היל' של אייסין) מתקבלת תוצאה די עלובה. מי שמתנהל רגוע מאוד ולא מציב לרכב דרישות דינמיות כל שהן יכול להסתדר עם הקומבינציה הזו. מי שמשתעשע לעיתים עם הרכב צריך להתייחס למנוע ולגיר כמו צמד הזקנים מהחבובות - הם שם אך ורק כדי לרטון. אם מזניחים אותם, מתקבל רכב מהנה מאוד. חבל שהיבואנית לא בחרה לשדך לגרנדלנד את מנוע הדיזל שנותן פאנצ' מוצלח ותצרוכת דלק חסכונית יותר.

 

ועוד מילה ליבואנית אופל. ריפודי העור שבד"כ אני לא אוהב, בגרנדלנד הזו היו נעימים לי כי הגיעו בשילוב עם כסאות מאווררים (או מחוממים לימי החורף). גם כיוון כסא הנהג היה חשמלי. בנוסף, המולטימדיה היתה בגודל סביר והרכב צוייד בתאורת לד ועוד כמה אביזרים.

כפי שגם נאמר בכתבה, את כל אלו לא תוכלו למצוא ברכב שתזמינו, כי מסתבר שרכב המבחן מאובזר יותר מהמפרט המקסימלי שניתן להזמין בארץ. לטעמי, זו צורת מכירה לא לגיטימית ולא מכבדת. אפשר להבין שרכב הדגמה מגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר כדי שיראה מרשים ומושך. אפשר אפילו לקבל הבדל מינורי בין רכב ההדגמה לבין המפרט הסופי האפשרי. אבל הפער בין רכב ההדגמה לבין מפרט האבזור המקסימלי בגרסא הציונית פשוט גדול מדי ומשאיר טעם חמוץ.

 

אז אם נחזור לשורת הפתיחה של הסיכום הזה, בהחלט אהבתי את הגרנדלנד. מאוד. אבל בעיקר אהבתי את מכונית ההדגמה. במחיר שלה ובהתחשב במפרט הישראלי החסר, ניתן לקנות פג'ו 3008 מאובזרת ועם מנוע עדיף משמעותית ולכן אין לי פה בכלל ספק מי עדיפה.

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה טובה. חיכיתי לשמוע את דעתכם.

לפני כמה שבועות הטרחתי את עצמי לסוכנות, כי זה לא רחוק מהסוכנות של אלפא :-)

 

עניינתי את אשתי ברכב. המושבים נוחים, הרכב נראה טוב. אשתי שאלה כמה הוא עולה. ברגע שהבינה שהוא עולה כמו טיגואן או XV eyesight, היא לא הבינה למה בכלל אני מציע לה את זה. וצדקה. במחיר שלו יש אפשרויות טובות יותר - בכל היסט שרק נבחר.

 

הרכב הזה מתומחר גבוה כי היבואן יכול. כי השוק הפרטי לא מעניין אותו. כי אסטרה נמכרת ב30 אלף מתחת למחירון בסוכנויות יד 1 אפס קמ.

כי הקבריו מכר במהירות מפתיעה את כל המלאי ובכל זאת אין לו כוונה להביא עוד.

 

אני מהמר גם שרכב המבחן מגיע מפנק כי הוא משמש ביום-יום מישהו או מישהו חשובים יחסית אצל היבואן.

 

התלבטתי מה שווה המנוע. לא לקחתי נסיעת מבחן כי אם אין סיכוי שאקנה - אין סיכוי שאטריח איש מכירות ואת עצמי. הכתבה עזרה לי להבין שהוא לא שווה הרבה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם הכיתוב "אם כח חשוב לך" על לוחית הרישוי שיעשע אתכם בגראנדלנד, הרי שבאחוריה של קורסה עם 90 כ"ס אטמוספריים הבדיחה כבר לא מצחיקה.

 

אותי משעשעים השמות כמו "קרוסלנד" ו"גראנדלנד" על רכבים שמה להם ולשטח.

 

עשו מזה מינימום לנד רובר או לנד קרוזר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בר, אני לא חושב שרק השוק המוסדי מעניין את היבואן הזה, הוא בעצמו מודה שהוא מעוניין להוריד את אחוז של השוק המוסדי ל35 אחוז, נראה לי שמ שוק המוסדי הוא לא הצליח לייצר הכנסה, עובדה שליסינג יד שנייה החברות עושות רק על אסטרה ו פוקוס, כי לא ניתן למכור אותם, את האסטרה 0 ק"מ הוא מוכר בעצמו, לפי דעתי הוא התייאש מלנסות לשווק פה את הרכבים האלו, הוא פשוט קונה מעט רכבים כדי לעמוד בהסכם מול היצרן, ומנסה למכור, אח"כ מתייאש ומוכר ב30 אחוז הנחה. אותו הדבר קורה עם פורד, הם פשוט לא קיימים יותר. עד שהיצרן יתעורר ויעביר את הזיכיון. פה נראה לי שהוא מבין שלובינסקי יקחו את הזיכיון אז למה להשקיע

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שהשתתף במבחן הגרנדלנד, כל הזמן התנגן אצלי בראש "למה לא אמרת שאחותך יפה ממך?"

 

בפני עצמה הגרנדלנד מצוינת. נראית מעולה ומאד מגובש, ועוד יותר מזה בפנים, ומספיק לא אקסצנטרית כדי לפזול לקהל יעד רחב כמה שיותר. היא די נוחה, מרווחת, מאובזרת (לפחות בגרסת המבחן - אני מבין שהסדרתיות לא יופיעו במפרט הזה). נוחה, מתנהגת, רק המנוע קצת חלש - אבל בגדול מספיק להתנהלות יומיומית. מיניוואן (בחיאתכום, זה לא באמת ג'יפון הרי) טוב, אפילו מאד.

 

אבל אז עשינו משהו מאד לא הוגן, הלכנו לקחת סיבוב על 3008, ואחרי זה קפצנו לעוד בעלים של אחת להתרשמות. וכמה שהגרנדלנד טובה, ה-3008 טובה יותר. היא יותר נוחה, היא נותנת במחיר נתון הרבה יותר מנוע והפער בהתנהגות הכביש בנסיעה נמרצת לא מעניין אף אחד שיקנה אותן.

 

מסקנה קצרה מיום מאד ארוך ומהנה של מבחן דרכים - הטייק של אופל על ה-3008 פשוט לא מוצלח כמו המקור. עם זאת, יש לה תקווה - ל-3008 עיצוב חוץ, ועוד יותר עיצוב פנים, שאינם לטעמו של כל אחד, וגם תנוחת הנהיגה עם ההגה הקטן אינה כוס התה של רבים. לאלה נראה שהגרנדלנד בושלה במיוחד. עכשיו רק שיוסיפו קורט שפיות בתמחור.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתחושתי, מספיק שהמבחן היה נערך באחת מגרסאות המנוע האחרות שלדגם זה יש להציע (כמובן שלא בארץ) והמסקנות היו שהוא אחד הטובים בקטגוריה.

 

באם לקוח שמעוניין בגרסה הבכירה ומקבל לנסיעת מבחן את הרכב שנבחן פה ואף אחד לא יעדכן שמדובר ברכב שונה, יתכן והלקוח ירומה.

העובדה שהיבואן מספק לכתבי רכב ואולי גם ללקוחות פוטנציאליים, רכב מבחן שכמוהו בכלל לא נמכר, גובל בהטעיה צרכנית.

מסקרן אותי אם נציגי היבואן עדכנו את הבוחנים בעת המסירה, שמדובר ברכב שכלל לא נמכר, או שהתבקשו לגלות זאת בעצמם.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רכב שעלו ממנו לכביש מתחילת השיווק כ 80 רכבים, אם נוריד את הרכבי ההדגמה באולם ועל הכביש, וכמה רכבים שמשמשים אנשים בהנהלה של היבואנית, נשאר פחות מ50 רכבים שאנשים קנו, או בחרו בליסינג, זה מספר זניח לחלוטין.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

באם לקוח שמעוניין בגרסה הבכירה ומקבל לנסיעת מבחן את הרכב שנבחן פה ואף אחד לא יעדכן שמדובר ברכב שונה, יתכן והלקוח ירומה.

העובדה שהיבואן מספק לכתבי רכב ואולי גם ללקוחות פוטנציאליים, רכב מבחן שכמוהו בכלל לא נמכר, גובל בהטעיה צרכנית.

 

העובדה שיבואן מספק רכב הדגמה עם מפרט שלא זמין לרכישה לא גובלת בהטיה, אלא מהווה טמטום.

כיוון שאני לא מאמינה שנציגי המכירות מוכרים ללקוחות את הגרסה הבכירה בתור משהו שהיא לא, כי זה מתכון לצרות במסירה שכמובן לא תעבור בשלום.

אבל להלהיב לקוח על אבזור בנסיעת התרשמות רק כדי שישמע מה לא כוללת הגרסה שהוא רוכש, זה מתכון די בטוח לאבד את הלקוח, אלא אם הוא קפץ לנסיעת התרשמות רק כדי להסגר על רכב שהוא הולך לקחת מליסינג.

 

זה רכב שעלו ממנו לכביש מתחילת השיווק כ 80 רכבים, אם נוריד את הרכבי ההדגמה באולם ועל הכביש, וכמה רכבים שמשמשים אנשים בהנהלה של היבואנית, נשאר פחות מ50 רכבים שאנשים קנו, או בחרו בליסינג, זה מספר זניח לחלוטין.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

רכבי תצוגה באולמות לא מקבלים רישוי כביש, אני גם ממש בספק שמחזיקים 8 רכבי הדגמה במקביל (עבור כל אולם + עיתונאים).

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2014 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...