Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת קלאצ' ומזלגות - האם קראסו צריכה לקחת אחריות?


nimrodsv
שימו לב! השרשור הזה בן 2023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ba323f, ברשותך כמה שאלות מסקרנות בלבד:

 

-האם החלפת ה-clutch pack דורש התעסקות עם הצד ה"רטוב" של הגיר?

-להבנתי מרכיב העבודה מאוד משמעותי ודורש כמה סטים של כלים יחודיים, האם תוכל להעריך כמה זמן נדרש להחלפה?

-האם למיטב ידיעתך בכלל יש היום אפשרות לטפל בגיר הזה מחוץ למוסכי קרסו (כלומר ידע וכלים קיימים גם בחוץ)? (אני אבין אם אתה לא יכול או לא מעוניין לענות על השאלה.)

 

אענה לך בשמחה.

מעטים המוסכים שאינם מושרה יבואן שבכלל יודעים לאבחן את התקלות בגיר הזה.

אני עובד במוסך מהמעטים שאינו מורשה יבואן ובעל ניסיון וידע רב ברכבים והגירים האלה וברשותנו כל הציוד הדרוש.

אין התעסקות עם הצד ה"רטוב" של הגיר לשאלתך, משום שמדובר במצמד כפול יבש בעל מנגנונים פנימיים מורכבים ביותר שדרוש סטים של כלים מיוחדים לפירוק והרכבה, עלות הכלים האלו למוסך מאוד גבוהה וספציפית.

העבודה היא פרוק הגיר מהרכב, פירוק אביזרים סביב הגיר, פירוק מכלול הקלאץ מהגיר ע"י סט כלים ייחודי, פרוק מזלגות ומייסב לחץ, התקנת מזלגות ומיסבי לחץ חדשים והתקנת הקלאץ החדש ע"י סט הכלים, התקנת האביזרים סביב הגיר בחזרה והרכבת הקלאץ בחזרה ולבסוף כיול לגיר ע"י סורק תקלות.

הגיר בתוכן בנוי כמו גיר ידני עם סנכרונים, שני גלי הנעה ראשיים, אין בו בכלל הידראוליקה כמו גיר אוטומט פלנטרי או גיר כפול מצמדים רטוב, כולו מפוקד מחשב הכל על "יבש" ללא לחצי שמן וכד'

 

אורך חיי המצמדים מניסיוני הוא בין 150 ל 180 אלף ק"מ לרוב.

כמובן שנתקלתי במקרים קיצוניים שאורך חיי המצמדים התקצר ל 120 אלף ונתקלתי במצמדים שעברו 250 אלף ק"מ.

מדובר בתיבה כפולת מצמדים חזקה מאוד, מהירה ואמינה.

עניין מחשב הגיר הוא שונה אין אינדיקציה וודאית לאורך חיי המחשב יש מקרים של תקלות במחשב ב80k קמ ויש מחשבים שהגיעו ל 150-170kקמ.

 

כל תקלה בגיר הזה גורמת לו להתנהג באופן מוזר מהרגיל ללא ציוד בדיקה ייעודי (סורק) ואיש דיאגנוזטיקה שמכיר את הרכב הכל יהיה בגדר השערה או אבחנה שגויה.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה הארוכה והמפורטת, לדעתי היא עשויה לסייע רבות לפות"ש (hint hint...) וכן למי שייתקל בשרשור בעתיד.

 

אוסיף כי מניסיוני הצנוע, לא בושה להכנס לאוטו ולנסוע שעתיים למקום שיודע את העבודה כמו שצריך. (אם אפשר לנסוע להביא מיכל אוריאה מוורשה, קל וחומר אפשר גם לנסוע לבאר שבע...)

 

שאלה אחרונה (בינתיים): האם הדלת אצלכם פתוחה גם לשאר רכבי הקונצרן עם תיבה כנ"ל?

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון לגבי מצבי כרגע.

 

מנהלת מחברת קראסו חזרה אליי - כמובן שהתנערה מכל דבר שאפשר, הסברתי לה שהם רק תוקעים מסמרים נוספים בארון קבורה של עצמם כשהם מתנהגים בצורה כזו.

 

ביום ראשון הלכתי למוסך מתמחה ברנו אחר, שעליו אני סומך.

 

הוא החליף מנוע גיר (שלטענתו כמעט אף פעם לא מתקלקל אבל אמר ששווה לנסות), מאז נסעתי בערך 150 ק"מ והנורה לא דלקה יותר והתקלה לא חזרה על עצמה, והוא סיכם איתי שאשלם לו 600 שקל (מדובר במנוע גיר משומש) במידה והנורה לא תחזור תוך שבועיים, אחרת הוא ימליץ לי על מוסך אחר שמומחה בגיר הזה.

 

לי נשמע מאוד מוזר שמוסך מורשה מסתכל על המחשב - רואה מס' תקלה - שהיא תקלה כללית - לא משהו מדויק. וקובע שצריך לעשות החלפה שרק החלקים הם 11 אלף שקל, לא כולל עבודה ולא כולל מע"מ, כשאני שואל אותו מה המשמעות חוץ מהנורה הוא לא יודע להגיד לי, אומר שאוליי התצרוכת דלק תושפע, מיותר לציין שלא הרגשתי שום שינוי בהתנהגות התיבה\גיר\תאוצה.

 

באמת חבל לי שרנו מתנהגים בצורה כזו - בסה"כ אני מרוצה מאוד מהרכב הוא מספק את כל הצרכים שלי, חבל שאני יודע שהשירות שלהם מחפיר ואפילו על מצבר שעולה 500 שקל הם לא מוכנים לקחת אחריות, אני כבר לא אקנה רנו יותר לעולם וגם אמליץ לכל מי שאני מכיר להתרחק מהמותג (וגם של ניסן\דאצ'יה) - לא בגלל שהרכבים לא אמינים או לא טובים, אלא בגלל שלמרות שיש להם שם גרוע ואנשים מתרחקים קראסו לא משכילה לנסות לשנות את התדמית ורק גורמת לה להיות גרועה יותר.

 

 

נמרוד,

 

1. תתחיל מהקל לכבד, החלפת מצבר כפי שנכתב, אם הוא באמת קטן מדי (מה זה קטן? כמה אמור להיות וכמה יש?) או לכל הפחות בדוק את תקינותו. מצבר גמור אכן עושה בעיות.

 

2. מה אופי התקלה? מה פירוש נדלקת נורה, באיזה מצב, האם מורגש שינוי בניסעה, דילוג עם הילוכים או תופעה אחרת, מה המסר במחשב דרך?

 

3. אני סקפטי לגבי מה שאיש הדיאגנוסטיקה אמר לך. מוסכי קרסו לא אחידים ברמתם, מניסיון מר לעתים עובדים בשיטת האלימינציה - החלפת חלקים עד שנפתרת הבעיה. לאיזה מוסך נכנסת? כדאי לברר באיזה מוסך ברשת יש איש דיאגנוסטיקה מנוסה ולנסוע לשם גם אם זו נסיעה של שעתיים.

 

בכל מקרה אני שמעתי שכבר אפשר להשיג בימינו גיר שלם קומפלט מפירוק בפחות ממה הוצע לך.

 

1. ביררתי לגבי המצבר - אין לו שום השפעה על המנוע או הגיר, רק המצבר יגמור את החיים שלו מוקדם יותר.

 

2. אין שום שינוי - הכל בסדר. המסר הוא "Check Air Pollution system" או משהו בסגנון.

 

3. גם אני, הם חיפשו את הפתרון הקל עבורם וניסו להוציא ממני סכום כסף לא מבוטל במקום לחקור לעומק את הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון לגבי מצבי כרגע.

 

1. ביררתי לגבי המצבר - אין לו שום השפעה על המנוע או הגיר, רק המצבר יגמור את החיים שלו מוקדם יותר.

 

2. אין שום שינוי - הכל בסדר. המסר הוא "Check Air Pollution system" או משהו בסגנון.

 

1. אני לא מומחה גדול, אבל מצבר בסוף חייו יכול לעשות צרות צרורות ברכבים מודרניים עתירי אלקטרוניקה, ויש כאן בפורום דוגמאות מדי פעם אצל כל מני דגמים מכל מיני יצרנים (היגוי חשמלי שמשתגע ועוד כל מיני תופעות). לכן נהוג להתחיל מהקל לכבד, לבדוק את המצבר, וזה גם הנוהל במוסכים של קרסו.

 

2. אם מופיע לך (עדיין?) check antipollution system זה כבר סיפור אחר לגמרי... אתה רציני? לא הופיע לך שום check auto gearbox ולא "נעלמו" לך הילוכים? עכשיו אני כבר סקרן, ויש לי גם השערות בנושא.

 

ממליץ לך בחום לבצע סריקת תקלות עצמאית עם סורק OBD, או בעזרת חברי הכנופיה, אני גם יכול להשאיל לך את הרכיב OBD שלי (הסיני הכחול המצ'וקמק ב-4$). לאחר הסריקה אשמח אם תעלה קודי תקלה (אם יש) כאן. במידה ומדובר בקודי תקלה p0201-p0204 יש לי כיוון מסויים.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני לא מומחה גדול, אבל מצבר בסוף חייו יכול לעשות צרות צרורות ברכבים מודרניים עתירי אלקטרוניקה, ויש כאן בפורום דוגמאות מדי פעם אצל כל מני דגמים מכל מיני יצרנים (היגוי חשמלי שמשתגע ועוד כל מיני תופעות). לכן נהוג להתחיל מהקל לכבד, לבדוק את המצבר, וזה גם הנוהל במוסכים של קרסו.

 

2. אם מופיע לך (עדיין?) check antipollution system זה כבר סיפור אחר לגמרי... אתה רציני? לא הופיע לך שום check auto gearbox ולא "נעלמו" לך הילוכים? עכשיו אני כבר סקרן, ויש לי גם השערות בנושא.

 

ממליץ לך בחום לבצע סריקת תקלות עצמאית עם סורק OBD, או בעזרת חברי הכנופיה, אני גם יכול להשאיל לך את הרכיב OBD שלי (הסיני הכחול המצ'וקמק ב-4$). לאחר הסריקה אשמח אם תעלה קודי תקלה (אם יש) כאן. במידה ומדובר בקודי תקלה p0201-p0204 יש לי כיוון מסויים.

 

1. אבדוק את הנושא, תודה

 

2. אחרי הטיפול במוסך השני הנורה כבר לא דולקת, עם סורק OBD שעשיתי (כשעוד הייתה נורה דולקת) מצאתי את אותה תקלה גנרית P1751 שרנו מצאו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...