Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תשובות תמוהות של קרסו לאחר הזמנת רכב חדש ושאלה לא פתורה בעניין שמן המנוע


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 2034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

***תשובת היבואן***

 

בערב חג שני של סוכות 30.9.2018 הזמנתי דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל חדשה בסניף תל חנן. כרטיס האשראי שלי גוהץ ע"ס 2,000 ש"ח כמקדמה. את יתרת הסכום התבקשתי להעביר ביום שלישי שלאחר החג, ואכן כך היה.

לאחר העברת הסכום הנותר, קיבלתי את מס. השלדה (VIN) של הרכב שאני אמור לקבל.

 

באמצעות אתר (כגון זה: https://cars-info.eu/spare-parts-online-vin-frame-catalogue) מצאתי כי הרכב שאני אמור לקבל, יוצר בחודש פברואר השנה. כלומר, לפני 8 חודשים לערך.

כידוע לרוב האנשים, יש להחליף חומרים מתכלים כגון שמן המנוע או לפי כמות העבודה שביצעו (במקרה דנן: ק"מ שעבר הרכב) או לפי משך הזמן שעבר מאז שהוכנסו לרכב.

 

שמן מנוע יכול לשמור על טריותו \יעילותו כשהוא סגור באריזה המקורית שלו למשך כ 5 שנים. אולם, ברגע שנפתחה אריזתו. הוא מתחיל להתחמצן ולאבד מיכולותיו, גם אם סתם שכב במנוע שלא עבד.

לכן, פניתי לנציגת המכירות שטיפלה בי וביקשתי שהשמן יוחלף טרם המסירה בשמן חדש. אין שום הצדקה לכך שאקבל רכב חדש עם שמן שכמעט איבד מתכונותיו ויהיה צורך להחליפו לאחר 4 חודשים בלבד.

לאחר יממה (!!!), היא חזרה אלי בהודעת ווטסאפ עם תגובה לאקונית שמציינת שהרכב מגיע ללא נוזלים, תגובה שממש לא שכנעה אותי.

Screenshot_2018-10-03-19-34-20-609_com.whatsapp.jpg

חייגתי אליה. הסברתי לה שמהמפעל הרכב יוצא בנסיעה לעלות על מובילית. יורד מהמובילית בנסיעה אל אחסון היבואן, מגיע בנסיעה אל המתקינים של הציוד והאביזרים בהתקנה מקומית, חוזר מהם בנסיעה.

אין מצב שהרכב יוצא מהיצרן בלי נוזלים כגון שמן מנוע. זה לא יעלה על הדעת.

 

היא נתנה לי לדבר עם בחור אחר שאמור להבין יותר ממנה.

הוא ניסה לספר לי שהרכב יוצא מהיצרן עם ממש מעט שמן. ופה בארץ, טרם המסירה. מוסיפים לו עוד שמן ובכך "מרעננים" אותו.

זה לא נשמע לי הגיוני, בטח לא כשמדובר ברכב עם טורבו שחייב שימון מספק כדי לא להתפגר בטרם עת. ביקשתי מהם לקבל את זה בכתב (אולי מסמך כתוב יבאר יותר את המידע). הם אמרו שיש מסמך כזה של קרסו ואני צריך להתקשר לשרות הלקוחות של קרסו ולבקש שישלחו לי ("הם לא יכולים" לעשות זאת עבורי, אני חייב לטרוח בעצמי)

מחר בבוקר אתקשר לקרסו. הדבר מאוד תמוה בעיני.

 

מאידך, אני לא יכול שלא לתהות.

האם יש פה זלזול בלקוחות ובמוצר, ולא אכפת ליבואן למכור את הרכבים עם שמן שמאבד מתכונותיו תוך פרק זמן קצר? או אולי, יש הסבר הגיוני לכך שאני פשוט לא יודע מהו? אולי זה כך גם אצל יבואנים אחרים?

כרגע התחושה שלי היא ש"מספרים לי סיפורים"

 

אשמח לדעתכם (המקצועית והמנומקת) אם אפשר. אשמח להסברים יותר מאשר להתנצחויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מרגיש לי שאתה קצת אוכל סרטים לחינם.

השמן יושב בתוך מערכת סגורה, הוא לא פתוח לאויר הצח והוא לא מתחמצן כל כך מהר. יש אפילו יצרנים שקובעים מרווח טיפולים של שנתיים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה הזוייה של הנציגה, היצרן ממלא מעט שמן? מה?!!

מרגיש לי שאתה קצת אוכל סרטים לחינם.

השמן יושב בתוך מערכת סגורה, הוא לא פתוח לאויר הצח והוא לא מתחמצן כל כך מהר. יש אפילו יצרנים שקובעים מרווח טיפולים של שנתיים...

זה לא נכון. אז למה צריך להחליף שמן כל שנה או x ק"מ? למה צריך את השנה הזאת?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרגיש לי שאתה קצת אוכל סרטים לחינם.

השמן יושב בתוך מערכת סגורה, הוא לא פתוח לאויר הצח והוא לא מתחמצן כל כך מהר. יש אפילו יצרנים שקובעים מרווח טיפולים של שנתיים...

הלוואי ואתה צודק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העצה שלי שתחליף על חשבונך במוסך מורשה שיהיה תיעוד. תקנה שמן וחלקים לבד וככה תחסוך.

ומה עשיתי בזה? כל הרעיון הוא שאם אני קונה רכב חדש, מגיע לי לקבל אותו במצב מיטבי ולא שאצטרך להתחיל לקחת אותו לטיפול במקום היבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהיה לך יותר קל לבקש שובר לטיפול ראשון מתנה ולהקדים אותו מאשר הטענה של שמן שעמד מתאריך ייצור הרכב.

 

נ.ב

נציגת המכירות לא שייכת לגוף הטכני, וחבל שאתה מעמיס עליה.

היא סך הכל נציגת מכירות , אגב מכיוון היא לא ידידה שלך אולי רצתה לוודא טרם מתן תשובה רשמית .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מחליף על חשבונך: הכי נכון יהיה לעשות את זה עוד 4 חודשים לפחות או לאחר 1000-5000 ק"מ כפי שהיה מקובל בעבר ברכבים חדשים (עד שנות ה-90).

 

אני אישית לא חושב שיש משהו חריג ברכב הזה, וזה הליך מקובל אצל כל היצרנים (אבל כן חושב שכדאי להקדים החלפת שמן לאחר סיום הרצה, יש בזה הגיון מסוים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון. אז למה צריך להחליף שמן כל שנה או x ק"מ? למה צריך את השנה הזאת?

כי קילומטראז' זה לא הכל בחיים. יש מכוניות שנוסעות המון בדרכים בינעירוניות בסל"ד נמוך ויש כאלה שתקועות בעיר בפקקים ולמרות שהן לא צוברות קילומטראז' על האודומטר, השמן במנוע דווקא רץ לא מעט בתוך החריצים ובין הבוכנות.

הרכב של פות"ש לא נסע בעיר ולא נסע בכביש המהיר. הוא לא נסע בכלל. השמן שוכב לו בקרטר של המנוע הסגור, בטמפ' החדר, בדיוק כמו שהוא שוכב לו במיכל שבחנות. פשוט אין פה בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא נכון,

השמן נחשף ללחות ולעוד חומרים .

מצד שני אני אומר תרחנות יתר, לא שאני לא מבין את פותח השרשור אבל אין סיכוי שיצליח לשכנע את היבואן שהוא צודק.

אולי עם הרבה ניג'וסים ובלבולי מח יקבל טיפול ראשון חינם.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מעציב ומרגיז לגלות שזו ההתנהלות של קרסו, דרך נהדרת להרחיק לקוחות עם טעם מר בפיהם.

אני לא רוצה טיפול ראשון חינם. למעשה, לא רוצה בכלל לטפל אצלם, אין לי אינטרס לשלשל עוד כסף לכיסם. אני מעדיף לשלם למוסך מורשה אחר ולאגור חשבוניות כהוכחה למקרה שיהיה חלילה צורך לממש אחריות.

 

..השמן שוכב לו בקרטר של המנוע הסגור, בטמפ' החדר, בדיוק כמו שהוא שוכב לו במיכל שבחנות. פשוט אין פה בעיה.

אתה מתכוון לומר שהשמן שוכב בקרטר הסגור (אך לא אטום) בשמש הקופחת בבונדד בחום של ימי הקיץ הלוהטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמו בטמפרטורת החדר בשביל השמן - הוא לא מתחמם לטמפרטורת עבודה של מנוע ולא פוגש פיח.

לדעתי, אתה מגזים. לשמן מנוע סינטטי מלא לא יקרה לו שום דבר עד הטיפול הראשון.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטיניום אתה ממש מגזים עם זה שאתה מתרגז ונעלב מקרסו, זה לא זלזול ואין שום יבואן שיעשה דבר כזה עבורך ככה שאם קרסו מרחיקים לקוחות בגלל ההתנהלות הזו אז כנראה אף אחד לא יקנה פה רכב חדש בארץ.

 

זה פשוט לא משהו שעושים בארץ מה שאתה מבקש, ואני לא אתפלא שגם בחו״ל לא היו מחליפים עבורך עם כל הכבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תתחדש.

לדעתי הדרישה להחליף שמן מדי שנה מתייחסת לרכב פעיל. אם אכן השמן היה נפגע באופן משמעותי בפרק הזמן בו רכב נורמלי נמצא באחסון, יש להניח שהיצרן היה דואג שסוכנויות הרכב יחליפו את השמן לפני המסירה ולו רק כדי להמנע מבעיות מכניות בתקופת האחריות שהן כידוע על חשבון היצרן.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...