דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 28

נושא: חישובי יחס דחיסה... בלגן !!!

  1. #1
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    631
    צפרא טבא ליושבי הפורום המכובד.


    במהלך הכיפור עשיתי חשבון נפש עם עצמי והחלטתי בסוף, ככופר
    מוצהר, לעסוק בעוד חשבון חוץ מחשבון הנפש...

    הגיע הזמן להתחיל להרכיב חזרה את המנוע שמפורק אצלי על שולחן העבודה
    והגיע הרגע בו צריך להחליט מה לעשות לראש המנוע בכדי לאפשר אי-אלו
    דברים סימפטים ופליליים...

    למי שלא יודע עדיין... המנוע הוא מנוע של MG Metro Turbo.

    המנוע הזה מגיע במקור עם יחס דחיסה של 9.4 (כך נטען ע"י היצרן, בכל אופן)
    ולכן הוא מוגדש ב-7 PSI וגם זה רק אחרי 4500 סל"ד (לפני 4500 הגדישה
    עומדת על 4.5 PSI, וזה כדי לשמור על הגיר הרגיש והמזויין של הרכב הזה)

    מכיוון שהשדון רוצה יותר מ-90 כ"ס (לא הרבה יותר למען האמת) המקוריים
    הוא רוצה לגדוש קבוע בסביבות ה-10 PSI ועבור כך, הוא רוצה להוריד
    את יחס הדחיסה, כפי שהומלץ לו, לסביבות ה7.5 עד 8.

    ולכן... התחלתי בחישובי יחס הדחיסה וגיליתי כמה עובדות מעניינות.

    יחס הדחיסה, לכל מי שלא יודע מחושב על ידי נוסחה פשוטה כדלקמן :
    V1+V2
    -------
    V2

    כאשר V1 הוא נפח הצילינדר מנקודה מתה עליונה עד נקודה מתה תחתונה
    ו-V2 הוא נפח תא השריפה כאשר הבוכנה נמצאת ב- נ.מ.ע.

    פשוט, לא ?
    אז זהו... שלא כל כך.
    את V1 זה באמת פשוט לחשב, כי הרי מדובר בחלל עגול צילינדרי
    שחישוב הנפח מסתכם בנוסחת נפח גליל פשוטה ועם נתוני מהלך בוכנה וקוטר
    צילינדר אין בעיה להגיע לתוצאה...

    את V2 זה כבר בעיה...
    V2 בנוי מכמה נפחים שחישובם הוא לא קל... שלא לדבר על מדידתם :
    נפח (1) תא השריפה בראש המנוע עצמו, ללא קשר לבלוק.
    הנפח (2) של החלל שנמצא בין הבוכנה (מסביב לה) לצילינדר בין גובה החלק העליון ביותר של הבוכנה לגובה הרינגים.
    הנפח (3) של ה"צלחת" של הבוכנה, בהנחה שחלקה העליון אינו ישר לגמרי.
    הנפח (4) ש"לוקח" אטם הראש.
    הנפח (5) שנמצא מעל לפני הבוכנה ועד לגובה פני בלוק המנוע.

    יש כאלו שיגידו שחלק מהנפחים הם קטנוניים...
    אבל בדיקה קצרצרה גילתה לי אחרת...
    הידעתם שברכב שבו מהלך הבוכנה הוא 81.28 מ"מ וקדח הבוכנה הוא
    71.133 מ"מ... כל רבע מילימטר (!) של מהלך הבוכנה מסתכם ב-1 סמ"ק ?!
    כלומר... אם מדידת נפח מס.5 (או כל נפח אחר ב-V2) מתפקשש בטיפה'לה
    אפשר לקבל יחסי דחיסה שונים לגמרי ?!
    נפח 2 למשל מסתכם לעיתים כמעט ב-1 סמ"ק אף הוא !!!

    ואם מישהו הגיע עד לכאן וקרא את הכל... ושואל את עצמו מה אני רוצה...
    אז בעצם מה שאני רוצה זה לשאול האם יחסי הדחיסה שאנו מקבלים
    מהיצרנים הם מדוייקים בד"כ ?
    כמה הם משתנים כאשר המנוע מתלכלך מעט ?
    כמה הם משתנים אחרי אוברול ?
    האם מישהו פעם ירד לעומק העניין ?

    שאלה נוספת....
    למתמטיקאים שביניכם...
    נניח ויש חלל שצורתו ככיפה (חלק מכדור מושלם). האם יש למישהו
    יכולת לנסח נוסחה שתחשב את נפחו של החלל הזה בהנחה שהחלל אכן
    כדורי ולא אליפסי והנתונים שיש לנו הם הקוטר הגדול של הכיפה (בסיסה)
    וגובהה (המרחק בין הבסיס לבין הקצה שלה, "קודקודה") ?

    מצאתי אפליקציה שנותנת תוצאה מקורבת... אבל כאמור...
    קירוב זה לא שם המשחק כשמדברים על חישוב יחסי דחיסה... או שכן ?

    תודה מראש לחולי הרוח שקראו את ההודעה עד כאן...

    ...השדון

    ...השדון
    ------------------
    May the Force be with you...always
    ------------------
    כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    הנוסחה לנפח כדור (אם אני זוכר טוב...) היא - שלושת רבעי פאי בשלישית.

    אני אנסה לנסח במספרים - 3/4*3.1415*r^3

    אל תשכח לחלק את הקוטר בשתיים לפני שאתה מתחיל, ואת התוצאה לחלק בשתיים, כדי לקבל נפח של חצי כדור.
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.

  5. #3
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    631
    תודה, בוקסר, על התגובה...
    אבל לא ביקשתי נוסחה לכדור... אלא לכיפה שהיא חלק מכדור
    שאת רדיוסו או קוטרו של הכדור (הוירטואלי) השלם...אין לך.

    בכל מקרה... את הנוסחה לזה.... מצאתי.

    שאלה נוספת (איציק ?)

    איך לעזאזל מחלצים את הפין בוכנה מהטלטל והבוכנה ?
    אני יודע שבקטנועים זו לא בעיה מאחר והפין בוכנה מוגבל
    בתנועתו ע"י סירקליפ שמרגע הוצאתה הפין בוכנה יכול לנוע
    חופשי ימינה ושמאלה...
    ואני מכיר גם את הטלטלים שחובקים את הפין בוכנה ע"י חובק אינטגרלי
    שמחוזק ע"י בורג וחובק את הפין...
    אבל כאן מדובר בפין בוכנה שכנראה דורש חילוץ אחר...
    השאלה היא איזה....




    תודה.

    ...השדון
    ...השדון
    ------------------
    May the Force be with you...always
    ------------------
    כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

  6. #4
    נהג חדש (> 40 הודעות) הסימלון של מושיקו הנהג
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    107
    יחס הדחיסה אכן עולה ככל שמצטבר פיח בתאי השריפה. זאת הסיבה שעלולים להתחיל להופיע צלצולים ועל כן מומלץ להעלות את מספר האוקטן במידה אחת במצב כזה.

  7. #5
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    האם בסירקליפ התכוונת למעין טבעת מתכת בחלקה קטום?
    ב-2CV זה עובד ככה. מברג דק מאוד או פינצטה ירימו את הטבעת ויטיסו אותה (תעשה את זה בחדר סגור ,שתוכל למצוא אותה בסיום מעופה) ממקומה. אח"כ הוצאת פין הטלטל קלה מאוד (חתיכת עץ עגול או משהו דומה ופטיש שדופק עליו).

    ומה זאת החתימה המכוערת הזאת שלך? תוריד מייד !אני באתי קודם

  8. #6
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    631
    הסירקליפ היא בעצם טבעת קפיצית (חרוט ?)
    שנכנסת לחריץ שישנו בבוכנה, בקצוות הפין-בוכנה
    ומגבילה את תנועתו...

    אני חושב שאנחנו מדברים על אותו דבר... ואז פירוק
    הפין-בוכנה הוא אכן קל... אבל לא כך המצב אצלי.

    לגבי החתימה... מצטער ידידי...
    היא מלווה אותי בשנתיים האחרונות בכל פורום בו אני נמצא...

    אתה מוזמן לבדוק את העניין...


    ...השדון
    ...השדון
    ------------------
    May the Force be with you...always
    ------------------
    כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

  9. #7
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של FerretRacing
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    גבעתיים
    הודעות
    38
    יש מנועים בהם צריך לחמם את הבוכנה/תלתל בשביל לפרק את הפין.

  10. #8
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    חרוט?לא ממש -אני מדבר על משהו כמו ספרינג שייבה.

    החתימה?נו שויין ,אני משתמש ב-THE FORCE כבר כמה שנים.אבל שיהיה -מקסימום נעשה קרב חרבות אור
    ולי יש חרב אור באוטו ,נגד הכחולים...

  11. #9
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Earth
    הודעות
    25
    כיוון שהצגת את הבעיה של חישוב נפח של צורה "מסובכת" - וכאמור אתה זקוק לתוצאה מדוייקת.... אז אם יש לך אפשרות למלא במוזל מסויים את החלל אותו אתה רוצה למדוד (נפט לדוגמא - על מנת שלא יזיק למכלולים) - מלא את החלל המבוקש, לאחר מכן העבר את הנוזל לכלי שאת נפחו תוכל למדוד (מקווה שמדוייקת דיה).

    בהצלחה.

    איתי.

  12. #10
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    631
    הראש מנוע מפורק ולא היתה בעיה להשתמש גם במים מבלי להזיק
    וכך נעשה...
    אולם הסתבר שמים הם נוזל לא מוצלח שיודע "להמתח" ובידקת הנפח
    של ראש המנוע יכלה לנוע ב-2 סמ"ק לפחות לכאן או לכאן. לא טוב.
    הוצא לי להשתמש בנוזל אחר, בפורום אחר, או להשתמש בפלסטלינה.

    אבדוק את העניי יותר לעומק...

    ידידי החמוס...
    שמעתי על זה גם אני... על החימום... השאלה היא למה ?
    האם זה בגלל שאין שום חיבור ממשי בין הטלטל לפין ? רק לחץ ?

    ואם כן... היכן אפשר להשיג מכשיר חילוץ ?
    (דפיקות לא באות בחשבון)

    שאלה נוספת ליודעי דבר...

    האם יש מקום בארץ שיודע לעשות איזון-דינמי לגל ארכובה וגלגל תנופה ?
    אשמח לקבל פרטים על מישהו כזה.

    תודה לכולכם.

    ...השדון
    ...השדון
    ------------------
    May the Force be with you...always
    ------------------
    כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

  13. #11
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    631
    ציטוט RadarJedi כתב:
    חרוט?לא ממש -אני מדבר על משהו כמו ספרינג שייבה.

    החתימה?נו שויין ,אני משתמש ב-THE FORCE כבר כמה שנים.אבל שיהיה -מקסימום נעשה קרב חרבות אור
    ולי יש חרב אור באוטו ,נגד הכחולים...
    אם אכן מפריעה לך חתימתי... אפסיק להשתמש בה.

    בכל מקרה... לא יודע למה קפץ לראשי שאתה השתמשת במילה "חרוט"
    במקום במילה "קטום"...

    ואכן...אנחנו מדברים על אותו דבר. שייבה קפיצית ששואפת להפתח לצדדים.

    תודה.

    ...השדון
    ...השדון
    ------------------
    May the Force be with you...always
    ------------------
    כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

  14. #12
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    האם יש מקום בארץ שיודע לעשות איזון-דינמי לגל ארכובה וגלגל תנופה ?
    תגיד, השאלות זה אמיתי אושה אתה רוצה לבדוק את הרמה פה ?

  15. #13
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    אם אכן מפריעה לך חתימתי... אפסיק להשתמש בה.
    חלילה וחס,מה פתאום שתפסיק להשתמש? כל אחד שמשתמש ב"כח" זה מבורך...

    אנחנו לא צריכים שאיזה אפריים וויידר ייפול עלינו פתאום - לא ככה ?

  16. #14
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של FerretRacing
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    גבעתיים
    הודעות
    38
    ידידי החמוס...
    שמעתי על זה גם אני... על החימום... השאלה היא למה ?
    האם זה בגלל שאין שום חיבור ממשי בין הטלטל לפין ? רק לחץ ?

    &gt;&gt;אני אבדוק את זה בספר כשאחזור הבייתה.


    ואם כן... היכן אפשר להשיג מכשיר חילוץ ?
    (דפיקות לא באות בחשבון)

    &gt;&gt;לפי מה שזכור לי, שמים את הקונסטרוקציה באמבט חימום מיוחד, אבל אולי גם סתם תנור יכול להיות טוב.


    שאלה נוספת ליודעי דבר...

    האם יש מקום בארץ שיודע לעשות איזון-דינמי לגל ארכובה וגלגל תנופה ?
    אשמח לקבל פרטים על מישהו כזה.

    &gt;&gt;אם תמצא תודיע לי


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    ציטוט שלומי כתב:
    האם יש מקום בארץ שיודע לעשות איזון-דינמי לגל ארכובה וגלגל תנופה ?
    תגיד, השאלות זה אמיתי אושה אתה רוצה לבדוק את הרמה פה ?
    אתה מטיל ספק בכוונותיו של השדון??????
    כנראה שאתה לא עוקב אחרי מה שקורה בחצר שלו (גם אני כבר מזמן לא הייתי שם....)

    נ.ב. השדון כבר חילץ לי פין בוכנה אחת

    ובעניין מדידת הנפח עם נוזל (למי שהציע) - איך בדיוק תשפוך את הנוזל מהראש לתוך משורה?
    השיטה הנכונה תהיה למזוג ממשורה מלאה אל תוך הראש, ולראות כמה נוזל נשאר במשורה (ולהשתמש בנוזל עם מתח פנים נמוך)
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. שאלה - יחס דחיסה
    By מושיקו. in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 07/05/06, 1:02
  2. איך ממירים יחס דחיסה ללחץ דחיסה?
    By Arilou in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 08/12/05, 20:10
  3. הורדת יחס דחיסה VS העלאת יחס דחיסה???
    By 205 GTi in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 21/01/05, 10:21
  4. יחס דחיסה
    By Golf MK1 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 10/04/04, 12:07
  5. יחס דחיסה
    By Slonya in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 10/03/03, 3:06

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •