Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משפחתית עד 45K שנתונים 2014-2015


yonisi
שימו לב! השרשור הזה בן 2055 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אז עקב סיבות שונות נראה שלא נלך על משפחתית מלאה אלא על משהו קומפקטי יותר (סופר מיני עד מיני משפחתית). המועמדות כרגע הן:

שברולט סוניק 1600 LTZ:

יתרונות: מאובזרת טוב יחסית, גיר 6 הילוכים, אמורה להיות יחסית נוחה, זולה מאוד (אפשר להשיג 2014 באזור ה 30K)

חסרונות: אמינות מוטלת בספק (זה מנוע של קרוז 1600 שממה שאני יודע לא נחשבות להצלחה מסחררת)

 

שברולט סוניק 1400 טורבו RS:

יתרונות: רכב עם קצת "אופי" (למרות שבשום פנים לא באמת ספורטיבי) וכוח ככה שגם אני אהנה לנהוג עליו כשייצא לי פה ושם, מאובזרת, מחיר סביב 40K לרכבים עם קילו' סביר

חסרונות: לא יודע אם יש ממש

 

רנו קליאו 2014:

יתרונות: רכב יפה, מנוע 1200 טורבו עם לא מעט כוח (נהגתי עליה במשך שבוע כרכב חלופי מהעבודה), מאובזרת יחסית (חישוקי מגנזיום, מולטימדיה ממה שאני זוכר)

חסרונות: אמינות צרפתית? (איש רכב בעבודה אמר לי שאפילו בחדשות מהניילונים יש לפעמים בעיות כבר אחרי שבוע, פתאום רכב לא נוסע וכל מיני הזיות אחרות). האם יש ממה לדאוג? נראה שאפשר להשיג באזור ה 40K קליאו 1200 טורבו עם קילומטראז' סביר (נניח 80K)

 

יונדאי i20:

יתרונות: אמינה יחסית

חסרונות: מנוע 1400 מיושן, גיר 4 הילוכים מיושן, דלק בטח לא משהו, לא מאובזרת, משעממת (לטעמי)

 

אופל קורסה:

יתרונות: זולה יחסית (אפשר להשיג 2014 באזור ה 35K בפועל אני חושב לקילו' סביר)

חסרונות: מנוע 1400 מיושן, גיר 4 הילוכים (ב 2015 זה 6 הילוכים אבל לא בתקציב), משעממת (לטעמי), לא מאובזרת

 

מיצובישי אטראז':

יתרונות: זולה מאוד, יש בגאז' לא האצ'בק ועדיין גודל סביר, חסכונית ממה שקראתי

חסרונות: מנוע חלש, כנראה רועשת

 

עוד אופציות אפשריות:

סיטרואן C3 (מנוע 1600 מיושן, צרפתיה, מפחידה תמיד)

טויוטה יאריס - לא ממש בתקציב אלא אם שחוטות, אבל אולי בכל זאת כדאי אפילו למתוח טיפה - לטעמי משעממת ולא מאובזרת

יונדאי i25 - גבולית בתקציב אבל לטעמי משעממת (כמו ה i20).

 

מה אומרים?

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קליאו - מוח גיר שנוטה להתפגר באזור ה40-50 אלף קמ.

אטראז' אוטו זול ופשוט שסובל מזוויות גלגול ורועש, הייתי מעדיף כבר i25 אפילו אם היא פחות חסכונית ממנה.

מאזדה 2 סדאן יכולה להיות אופציה חלופית לאטראז ולi25, בדוק אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לגבי סיאט איביזה:

אני רואה שרוב אלו משנת 2014 לא בתקציב שלי, אבל אני כן רואה שיש כמה AM5 שכן בתקציב, יש כרגע ביד 2 שני רכבים כאלו במחיר 42K, זה 1200 אוטומט (DSG אני מניח).

 

האם יש חששות מסיאט איביזה או מהדגם הזה ספציפית? האם זה בגלל האבזור או משהו כזה? (אני רואה ג'אנטים רגילים ואולי גם אין מערכת מולטימדיה?)

 

האופציה השניה שהכי נראית לי היא שברולט סוניק RS, גם אני מניח שהמחיר יהיה באזור ה 40K.

 

באופן כללי ההאטצ'באק קיבלו עדיפות על הסדאן המיני.

 

עריכה:

אוקיי קראתי את המבחן דרך הזה:

https://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%9B%D7%91/2003/%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%9D/%D7%A1%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%91%D7%99%D7%96%D7%94-AM5---%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9A

 

ואני מניח שאני מבין את ההבדלים. וכנראה שאין מערכת מולטימדיה או שליטה מההגה, אבל לא כזה אסון. אופציה מעניינת.

 

ה DSG מפחיד? במיוחד לרכבים שגמעו כבר 100K?

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שברולט קרוז: אמין כמוהן לטפל בזמן, צריכת דלק סביב 1:10 , אחזקה סבירה

 

אני רוצה קרוז (אני מבחינתי הייתי זורם גם על מאליבו icon_smile.gif) ואפילו מצאתי ביד 2 כמה טובות עם מנוע 1.4 טורבו, אבל האשה לא רוצה בגלל המימדים, אז ירדנו סגמנט.

 

יותר קשה למצוא סופר מיני מאשר משפחתית או מנהלים :roll:

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה קרוז (אני מבחינתי הייתי זורם גם על מאליבו :smile:) ואפילו מצאתי ביד 2 כמה טובות עם מנוע 1.4 טורבו, אבל האשה לא רוצה בגלל המימדים, אז ירדנו סגמנט.

 

יותר קשה למצוא סופר מיני מאשר משפחתית או מנהלים :roll:

mg350 ,לפני שיתחילו רכב סיני דווקא אמין מאד, צריכת דלק סביב 1:11 , אחזקה סבירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז בניגוד לכותרת וכמו שרשמתי מעל, בסוף זו כנראה תהיה סופר מיני.

 

אז נסעתי היום לירושלים ליום טיול כזה מהעבודה ועל הדרך בבוקר עברתי אצל מישהו שמוכר שברולט סוניק RS.

ראיתי את הרכב והוא מצא חן בעיני

הבחור שמוכר בחור צעיר נחמד (צעיר בשבילי זה כל מי שלפחות 10 שנים פחות ממני, אני עוד מעט 40) שמוכר עקב כך שהוא עובר לקטנוע

הרכב שנת 2014 יד שלישית, נראה שמור, כמעט 80K ק"מ, ברשיון רכב כתוב 68K ק"מ, והוא שנה אצל הבחור ז"א שהוא עשה עליו קצת פחות מ 12K. יש טסט לכמעט שנה (7 2019).

עברתי על הרכב מסביב, נראה שהכל תקין, יש סדק קטן בין הפגוש האחורי לפח, שאלתי אותו לגבי זה והוא אמר לי שהייתה דפיקה בכנף שתוקנה, לא משהו רציני.

שאלתי אותו אם אני אקח את הרכב לבדיקה, האם צפויות בעיות שילדה, מנוע, גיר - אמר שלא והכל תקין.

הרכב בפנים במצב טוב - מאובזר מלא: ריפודי עור, מולטימדיה מקורית, סנרוף, וכל השאר בגימור RS לפי המפרט.

מבחינה חיצונית הרכב גם לא היה "מבריק להחשיד", הוא דווקא היה קצת מאובק, אהבתי את זה (מבחינתי זה עוד יותר מוריד את החשד שמישהו מנסה להתאמץ יותר מידי כדי למכור), הוא התנצל שהרכב לא שטוף אמרתי לו שזה שטויות.

עשיתי גם סיבוב של 5 דקות על הרכב, נוסע חלק כמו שהבחור אמר, אין בעיות מיוחדות.

 

עד כאן נראה שהכל בסדר ואני אישית אהבתי (הוא גם די מזכיר את הספארק ליסינג שלי מבחינת הצורה וגם יש כמה דברים נוספים משותפים כמו כפתורי השליטה וההגה). והכי חשוב, הוא מתאים לי מבחינת הגודל (סופר מיני) וגם יחסית מאובזר ולא "משעמם" כמו רוב סופר מיני בשנתון-תקציב הנ"ל. כמובן אין לי אשליות שמדובר ברכב ספורט או איזה טיל בליסטי, אבל בכל זאת המנוע טורבו ייתן אני מניח איזשוהי דחיפה כשאצטרך (רוב הזמן האשה תנהג עליו, אני אולי מידי פעם)

 

אני מתכנן ללכת על הרכב ולקחת אותו לבדיקה אחרי החג. ולכן רוצה לשאול כמה שאלות לפני כן:

 

1. לאיזה מכון בדיקות הכי טוב לקחת אותו באזור ירושלים? האם יש הבדלים במחיר ובאיכות הבדיקה בין המכונים השונים?

 

2. האם ריפודי עור בצבע שחור (הרכב צבע אפור עכבר) יגרמו לסבל בחום של הקיץ בבאר שבע? ונניח וכן, האם מדובר בענין קריטי שכדאי לשקול לוותר על הרכב בגללו? הנסיעות בכל מקרה יהיו תמיד עם מזגן, השאלה היא אם זה באמת נורא כמו שאנשים מספרים על עור?

 

3. האם יש הערות בבדיקה חוץ ממכות שלדה שעליהם פוסלים רכב במיידית? אני מניח שיש הערות שהמכון רושם בתור כסת"ח, איך לדעת ממה אפשר להתעלם?

 

תודה לעונים!

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר שלי מהעבודה הייתה כזו שהאכילה אותו מרורים, טורבו שהלך ב 8 אלף שח ותקלה בגיר בעוד כמה אלפים, תבדוק טוב את המכלולים האלה ואת מערכת הקרור.

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העצות!

 

אני מניח באופן כללי שסיפורי זוועות קיימים על כמעט כל דגם חוץ מהיפנאומטיות המשעממות. אמרתי לאשתי שבאותו סכום אני יכול לקנות i20 יוצאת ליסינג, עירומה משעממת ומיושנת עם מנוע 1.4 מיושן וגיר 4 הילוכים שפשוט תסע כמעט לנצח וזהו. כמובן שאם אני אקנה סוניק כזו והיא תתגלה כבור עמוק אז אני אוכל איזה כובע או שניים, אבל אני מוכן לקחת את הסיכון. ממה שקראתי (דיווחי גולשים ביד 2) וממה ששמעתי מאנשים אצלי בחברה על סוניק בדגמי הליסינג, הרכב באופן כללי דווקא די אמין ונוח לנהיגה. ל RS יש את הטורבו אבל זה אני מניח רכיב שיכול ללכת כמעט בכל רכב גודש באיזשהו שלב בחיים. מצד שני יש המון קרוזים ואסטרות על הכבישים עם אותו מנוע וטורבו (חלקן יוצאות ליסינג), וציון האמינות שלהם מגולשים ביד 2 דווקא די גבוה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית הייתי מחפש 208 מ-2015 עם המנוע והגיר החדשים (1.2 טורבו). הן קצת יקרות יותר לרוב, אבל לדעתי אחרי מיקוח תוכל להתקרב ליעד.

 

יש אחת שנסעה לא מעט (100k) בלובינסקי טרייד שמבקשים עליה מעט באופן קצת מחשיד, אבל אולי זה רק בגלל ק"מ, הייתי לפחות מתקשר אם הייתי במקומך: http://yad2.co.il/s/c/py1bks

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל מי שעזר. בסופו של דבר נקנתה שברולט סוניק RS 2014 יד שלישית (אני רביעית...), מנוע 1.4 טורבו 140 כ"ס וגיר פלנטרי 6 הילוכים (המנוע משותף גם לקרוז ולאופל אסטרה ואני חושב שגם הגיר), מחיר 38K ש"ח מאדם פרטי באזור ירושלים, טסט לשנה (עד יולי 2019)

 

הבדיקה בוצעה במכון טסט ליין בירושלים (שלפי מה שבדקתי פה בדיונים קודמים יצא הכי מומלץ לאזור ירושלים וידוע כמחמיר) ולא יצאה הכי להיט בעולם, אבל דיברתי עם הבודק והוא הסביר שרוב ההערות סבירות ובהתאם לגיל הרכב, סה"כ הרכב תקין מבחינת המכלולים העיקריים:

שלדה - נקייה

מנוע - קומפרסיה תקינה

גיר - יש נקישות (אבל לא משהו מיוחד), הזעה של שמן - את אז אני אבדוק יותר לעומק

 

יש כמה תיקוני בלאי נדרשים - למשל צמיגים אחוריים יבשים, רפידות בלמים (מנסיעה ברוורס נשמע לי לפחות שהרפידות האחוריות זקוקות להחלפה, הבודק אמר שהם לא בודקים רפידות). כמו כן דרוש כיוון פרונט.

 

מה שהכי מדאיג אותי זה החלק של המנוע - הקטע של מערכת הזרקה ותקע מערכת הצתה לקוי. שאלתי על זה והבודק מלמל משהו על זה שיש תקע הצתה וצריך לבדוק אותו, אבל לא פירט יתר על המידה.

שאר הדברים כמו רעשים, נקישות פנימיות ונזילות שמן קלות נשמע לי כמו כסת"ח אבל אינני בטוח כי אני לא מומחה.

 

לסיכום - הבודק אמר שסה"כ הרכב בסדר וצריך לבדוק יותר לעומק את ההערות שסומנו אבל אין משהו ממש חריג בבדיקה.

 

להלן טופס הבדיקה:

Car test results.jpg

 

נסעתי עם הרכב מירושלים לבאר שבע, הנסיעה הייתה חלקה סה"כ - תחילת הנסיעה כל היציאה מירושלים, אמצע הנסיעה דרך עמק האלה, רוב הזמן על 80-90 אחרי משאיות, עם כמה עקיפות, סוף הנסיעה כביש 6 ועד הכניסה לבאר שבע, רוב הזמן שיוט על 130.

 

סה"כ הרכב נוסע יפה מאוד, ולא חסר לו כוח זמין (מצד שני זה עדיין כולו שברולט סוניק :D), כשרציתי לעקוף הוא האיץ בלי בעיה, כמו כן הגיע למהירות גבוהה די בקלות (הגעתי ל 170 בכביש 6 רק כדי לבדוק).

 

צריכת הדלק במדידה במשאבה בכניסה לבאר שבע (לא אותה משאבה כמובן אבל שתיהן בתחנות פז ובשתיהן מדדתי "עד שנשפך קצת") הייתה 1/16.5 - מאוד הופתעתי, ציפיתי להרבה יותר גרועה כי גם לחצתי כמה וכמה פעמים במהלך הנסיעה, ואפילו המד במחשב הרכב הראה ממוצע 7.2 L/KM (איפסתי כמובן ביציאה מירושלים) אז ציפיתי למקסימום 1/14. לא רע בכלל מהבחינה הזו.

 

מבחינת אבזור - הרכב מאובזר ממש בהכל - מולטימדיה מובנית, בקרת שיוט, חימום במושבים הקדמיים, ג'אנטים מקוריים, ריפודי עור, סאנרוף, חימום למראות. ויש גם מערכת מובילאיי, בקיצור לא חסר כלום.

 

מתכוון לקחת אותו לעשות יישור קו ולבדוק את התקלות שנכתבו בבדיקה.

 

מצרף גם כמה תמונות:

IMG_20180913_152022.jpgIMG_20180913_152034.jpgIMG_20180913_152059.jpgIMG_20180913_152127.jpgIMG_20180913_152138.jpgIMG_20180913_152151.jpg

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2055 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...