Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קארוק Style מנוע 1 ליטר TSI או מנוע 1.6 TDI דיזל


meir_gi
שימו לב! השרשור הזה בן 2003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חודשיים מאוחר יותר...
  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם אני נמצא בהתלבטות בין הקארוק לאטקה.

האטקה עדיפה בעיניי מבחינות רבות, החל מעיצוב וכלה במנוע שמרגיש זריז ונמרץ יותר (1.4) ביחס ל 1.5 של הקארוק.

בנוסף, חלל הפנים של האטקה מסודר בצורה נכונה יותר, באופן שנותן בעיקר בספספל האחורי תחושה מרווחת יותר.

יחד עם זאת, לאטקה חסרון משמעותי אחד, בלבד, שסביר שיגרום לי לבחור בקארוק, והוא בכלל בטיחותי: באטקה, בשונה מבקארוק, לא מותקנת מערכת לתיקון סטייה מנתיב אקטיבית, אלא מערכת התרעה על סטייה מנתיב בלבד. בעיניי מדובר בחסרון משמעותי ולא זניח לשנת 2019. חבל מאוד שבצ'מפיון לא מבינים את העניין, ודואגים להכללת המערכת גם באטקה.

 

לגבי המנוע - ברשותי איביזה 2017, עם מנוע 1 ליטר טורבו. האיביזה הייתה כזכור הראשונה לקבל את המנוע משולש הצלינדרים הזה בקונצרן, שהפך להיות המנוע המוביל בקטגוריית הסופר מיני, המשפחתיות, ואף הקרוסאוברים של הקונצרן. בפרק זמן של פחות משנתיים, עשיתי עם הרכב 94,000 ק"מ, שזה לא מעט בלשון המעטה. מדובר במנוע מוצלח ביותר, זריז, חסכוני מאוד, עם כוח ומחץ שמותירים רכבים בעלי מנוע אטמוספרי עם נפח כפול מאחור. בנהיגה נכונה, מדובר במנוע חסכוני כאמור, עם צריכת דלק משלובת של 17.6 ליטר לק"מ כל עוד נוסעים בצורה רגועה ומתונה. ככל שלוחצים עליו יותר, הוא מעלה חיוך אך בו בזמן גם את צריכת הדלק בצורה משמעותית. המנוע אמין מאוד, שקט למדי, ולא חוויתי איתו תקלות כלשהן - כך שלדעתי אין מה לדאוג בהיבט הזה גם בשילוב שלו בקארוק. אני, אישית, בכל אופן, אבחר במנוע ה 1.5, ולו מן הטעם שהוא עשוי להיות בעל צריכת דלק דומה לשל ה 1 ליטר, בין היתר בשל שילבה של מערכת לניתוק 2 צלינדרים במנועי האטקה (1.4) והקארוק (1.5) בשיוט נינוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם התלבטתי בין שני הדגמים הללו (ועוד מספר דגמים נוספים) והסיבה שוויתרתי של האטקה היא בעיקר (כמו שאמה מציין) העדר התרעה ותיקון סטייה מנתיב מקורי ובמקום זה התקנה מקומית של מובילאיי.

אני התנגדתי במידה נחרצת להתקנה מקומית של מובילאי.

לעומת זה, באטקה יש מערכת מקורית חשובה שאין בקארוק בשתי רמות הגימור הראשונות (אמבישן וסטייל) וזה התרעה על שטח מת ותנועה צולבת מאחור. זה יכול אולי לאזן את התמונה למי שלא מתנגד למובילאי בהתקנה מקומית.

אני פחות התחברתי לעיצוב הפנימי באטקה לעומת הקארוק שנראה לי יותר סולידי והרגיש לי יותר נכון. בסוף בחרתי בקארוק סטייל 1.5.

לגבי המנוע, (לאחר מעט יותר מחודש עם הרכב) והוא מרגיש לי פחות נמרץ ממנוע ה 1.4 שהיה לי בגולף (125 כ"ס)....יכול להיות שהמנוע יפתח הוא ירגיש זריז יותר. לטעמי הגיר מכוייל לחיסכון וזה קצת מסרס את המנוע (במצב ספורט התגובה טובה יותר).

 

קח בחשבון שכרגע הבנתי שאין צפי להגעת קארוק עם מנוע 1.5 ליטר.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם התלבטתי בין שני הדגמים הללו (ועוד מספר דגמים נוספים) והסיבה שוויתרתי של האטקה היא בעיקר (כמו שאמה מציין) העדר התרעה ותיקון סטייה מנתיב מקורי ובמקום זה התקנה מקומית של מובילאיי.

אני התנגדתי במידה נחרצת להתקנה מקומית של מובילאי.

לעומת זה, באטקה יש מערכת מקורית חשובה שאין בקארוק בשתי רמות הגימור הראשונות (אמבישן וסטייל) וזה התרעה על שטח מת ותנועה צולבת מאחור. זה יכול אולי לאזן את התמונה למי שלא מתנגד למובילאי בהתקנה מקומית.

אני פחות התחברתי לעיצוב הפנימי באטקה לעומת הקארוק שנראה לי יותר סולידי והרגיש לי יותר נכון. בסוף בחרתי בקארוק סטייל 1.5.

לגבי המנוע, (לאחר מעט יותר מחודש עם הרכב) והוא מרגיש לי פחות נמרץ ממנוע ה 1.4 שהיה לי בגולף (125 כ"ס)....יכול להיות שהמנוע יפתח הוא ירגיש זריז יותר. לטעמי הגיר מכוייל לחיסכון וזה קצת מסרס את המנוע (במצב ספורט התגובה טובה יותר).

 

קח בחשבון שכרגע הבנתי שאין צפי להגעת קארוק עם מנוע 1.5 ליטר.....

 

רק אתקן אותך במשהו קטן - החל מיוני 2018 האטקה משווקת בישראל עם מערכת מקורית להתרעה על סטייה מנתיב, ולא עם מובילאיי. יחד עם זאת, כאמור, מדובר על מערכת התרעה ולא תיקון אקטיבי כמו בקארוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעדכון המפרט לאחרונה האטקה קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית בכל רמת הגימור אבל עדיין לא בקרת סטייה מנתיב מקורית והיא עדיין נמכרת עם מובילאיי.

 

אם צברת 94,000 ק"מ בפחות משנתיים לא כדאי לך לבחור באחד מדגמי הדיזל של הקארוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח? זה לא מה שנאמר לי שבחנתי את הנושא בסוף יולי. אמנם נאמר לי שנוספה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שלא היתה, אבל התרעה על סטייה מנתיב עדיין מתקבלת מהמובילאי.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2003 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...