Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן 2003 - סיכום 15 שנה !


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 2134 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום !

 

לכבוד הגעתה ליום הולדת נאה של 15 שנים על כבישי ארצינו אסכם קורותיה בקצרה.

מדובר ברנו מגאן דור ראשון אוטומטית מודל 2003 בתצורת 5 דלתות - האצ'בק. מנוע 1600 עם 16 שסתומים, 107 כ"ס וגיר אוטומטי ידוע לשימצה מסוג DPO / ALO.

דומני שמועטים כאן דיווחים על הסטוריית טיפולים/אחזקה במשך ארוך כל כך.

 

אכן, במהלך 15 השנים הרכב עבר לא מעט תהליכי אחזקה וגם תיקונים לא מעטים. כידוע, רנו מגאן ישנות לא

זכו, בלשון המעטה, לתדמית חיובית במיוחד בהקשרי אמינות.

 

האם באמירה כוללת ומסכמת הרכב היה אמין או בעייתי - כל אחד יחליט לעצמו. מסקנה שלי - בסוף.

 

ר2.jpgIMG_20180607_093254.jpgIMG_20180607_093419.jpgר1.jpg

 

הרכב ברשותי בדיוק 5 שנים. אני יד שנייה. הוא נקנה ב - 2013 מחבר פורום וותיק לאחר שפרסם מודעת פרסום כאן במדור מכירת רכבים בפורום. הרכב היה בבעלות הוריו המבוגרים מקנייתו כחדש ב - 2003 למשך 10 שנים. טופל אצלם כמעט רק במוסכי קרסו מורשים ונסע מעט, כנראה בעיקר בעיר.

קניתי ממנו את הרכב עם 71,000 ק"מ , לרכב בן עשור.

מאז שימש כחמש שנים לבני משפחה שונים שלי וגם לא נסע הרבה מדי. היים עומד על 107,800 ק"מ.

קניתי לפני 5 שנים את הרכב ללא בדיקה לאחר שהתרשמתי בשעתו ממצבו המצוין, ספר טיפולים המלא והמסודר שקיבלתי וכמובן מהמוכר ההגון.

 

היות וקיבלתי הסטוריית טיפולים/תיקונים מלאה ברכב מיומו הראשון אני יכול לפרט היטב כל קורות הרכב מאז מסירתו.

 

מה היה בהסטוריית הרכב של עשור אצל הבעלים הראשונים :

הרכב עלה לכביש ב - 2/6/2003. טיפולים במורשי קרסו - מנור פ"ת, מרום טכנוקאר פ"ת, המכונן ת"א.

 

8/12/2003 - 5500 ק"מ - ביקורת תקופתית.

 

23/1/2004 - 6,717 ק"מ - קרטוע. החלפת תקע לחיישן הצתה. החלפת תקע למתג אור פנימי.

 

12,920 - 11/08/2004 - מנוע מזייף, נורית צ'ק דולקת. החלפת סליל הצתה מס. 4 ומאריך הצתה למצתים.

14,969 - 5/11/2004 - החלפת שמן ופילטר שמן לבקשת לקוח. - 298 ש"ח.

 

19,934 20/05/2005 - החלפת גלגל רצועה של גל הארכובה, החלפת אלטרנטור, החלפת פולי מנוע, הח' רצועת מנוע שטוחה, פקק לראש מנוע.

דוושת בלם יורדת - דברי נהג - החלפת דיסקיות ללא חיוב, טיפול תקופתי - שמן מנוע, מסנן, מסנן אויר, אום דרם אחורי, מנורה קטנה.

תשלום - 906 ש"ח.

 

20,868 - 4/7/2005 - נורית צ'ק אנג'ין דולקת - החלפת סלילי הצתה - 1,2,3. השתתפות לקוח - 50% - 470 ש"ח.

 

- 24,011 - 13/11/2005 - מנוע מזייף - החלפת סליל הצתה 4, החלפת 3 מאריכי הצתה למצתים. חיוב לאחר השתתפות קרסו - 109 ש"ח.

 

- 26,372 - 28/2/2006 - רעשים בחלק אחורי - החלפת בולם זעזועים אחורי. 397 ש"ח.

 

- 29,758 - 3/8/2006 - בקורת תקופתית, בדיקת מעצורים, החלפת אום בלם אחורי. 236 ש"ח.

 

- 42,833 - 20/3/2007 - בדיקת דפיקות בצד אחורי ימין - החלפת בולם זעזועים אחורי ימין. 533 ש"ח.

 

- 35,763 - 17/5/2007 - טיפול מקיף - החלפת דיסקיות בלם קדמיות, החל' אום דרם אחורי , שמן מנוע+מסנן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים, מסנן דלק, הח' נוזל קירור, החל' נוזל בלמים. 1,777 ש"ח.

 

- 40,883 - 7/5/2008 - נקוי מסנן מזגן ותעלות מיזוג. ספריי ייעודי למזגן. 150 ש"ח.

 

- 41,200 - 23/05/2008 - 4 צמיגי דנלופ - 185-60-15 - דגם SP-01 + כיוון פרונט - 1,720 ש"ח. (צמיג ישיר פ"ת)

.

- 42,660 - 16/10/2008 - בקורת תקופתית. בד' איבוד מים - נמצא תקין.

 

- 45,449 - 2/6/2009 - טיפול מקיף. החלפת רצועת טיימינג+סט מותחנים, החלפת רצועה ומותחני מנוע, פקקים לראש מנוע, החל' תושבת אחורית למנוע, החל' נוזל קירור, פו"ה אלטרנטור לצורך החלפת פולי אלטר', החלפת משאבת מים, החלפת זרוע מומנט מנוע/גיר, שמן מנוע+מסנן, מסנן אויר.

מחיר כולל - 4,568 ש"ח

.

18/10/2009 מצבר ורטא 60 סילבר - 580 ש"ח.

 

- 50,780 -8/4/2010 - החלפת 2 צלחות בילום קדמיות ורפידות - 1,147 ש"ח.

 

- 55,073 - 3/1/2011 החלפת רפידות אחוריות ו - 2 משאבות בלם אחוריות, חריטת תופים אחוריים, החלפת נוזל בלמים. 1526 ש"ח.

 

- 55,300 - 14/01/2011 החלפת כרית גומי + תושבת מנוע - 139 ש"ח.

 

57,025 - - 13/5/2011 - טיפול תקופתי - שמן מנוע סופק ע"י לקוח, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן דלק,מצתים. 816 ש"ח.

 

7/10/2011 - 59,399 - החלפת תרמוסטט, בית תרמוסטט ונוזל קירור - 880 ש"ח.

 

 

טיפול במוסך שאפט ת"א :

- 64,500 - 1/7/2012 - טיפול 15,000 - שמן מנוע , מסנן שמן, מסנן אוויר - 520 ש"ח.

 

22/7/2012 מצבר סטארט אפ 56 - 440 ש"ח.

 

20/06/2013 - שיפוץ מדחס מזגן + וואקום גז+ גז - 1,000 ש"ח.

 

 

 

ב - 27/6/2013 קניתי את הרכב עם 71,000 ק"מ. .

 

ומה אצלי ?

 

טיפולים / תקלות / עלויות

 

23/10/2013 - 73,163 ק"מ - טיפול תקופתי עם קופון הנחה בקרסו מוטורס האומן י-ם : שמן מנוע + מסנן שמן + מסנן אוויר - 361 ש"ח.

 

23/10/2013 - 73,400 חלון קדמי שמאל נפל - שפוץ מנגנון - 400 ש"ח.

 

22/12/2014 - 84,400 חלון אחורי ימין נפל - שפוץ מנגנון - 350 ש"ח.

 

23/2/2015 - 86,163 טיפול תקופתי חיים לוי י-ם : שמן מנוע + מסנן שמן - 420 ש"ח.

 

23/07/2015 - 91,469 חיים לוי - י-ם - בדיקת טעינה + מצבר, החלפת אלטרנטור , החלפת סט רצועה + מותחנים למנוע - 2,247 ש"ח.

 

22/08/2015 - 92,100 גיר ( AL4 /DPO) הבעייה הידועה של של מכה וקפיצה למוד חירום הילוך 3. שיפוץ בלוק שסתומים + החלפת שמן גיר.

- ספי ויניב מכון גירים סגולה.

 

24/11/2015 - 93,600 -החלפת מצבר סטרטאפ - 450 ש"ח.

 

10/01/2016 - 94,700 - רכב לא מניע. בעיית קודנית תקולה. ביטול קודנית - 200 ש"ח.

 

15/02/2016 - 95,163 -פרוק והרכבת סטארטר משופץ - 702 ש"ח.

 

15/06/2016 - 96,657 - טיפול תקופתי בקרסו מוטורס האומן י-ם עם קופון הנחה : שמן מנוע + מסנן שמן + מסנן אוויר + מסנן מזגן + 4 מצתים + - 706 ש"ח.

 

22/02/2017 - 99,000 - חלון קדמי ימין נפל - שפוץ מנגנון - 350 ש"ח.

 

11/5/2017 - 100,200 -תיקון מזגן החלפת סט גומיות + ואקום גז = 300 ש"ח.

 

22/5/2017 - 100,400 -תיקון מזגן החלפת צינורות + צינור חימום + פקקים+ נוזל קירור + ואקום גז = 700 ש"ח.

 

12/6/2017 - 101,400 -החלפת 4 צמיגים דנלופ 185/60/15 SP SPORTING R1 - צמיגי אורון י-ם - 1,000 ש"ח.

 

25/12/2017 - 104,400 -החלפת מצבר שנפ - 470 ש"ח.

 

10/03/2018 - 106,203 - טיפול תקופתי : שמן מנוע + מסנן שמן עצמי + החלפה - 240 ש"ח.

 

06/06/2018 - 107,510 טיפול תקופתי + העברת טסט במוסך "גבע" תל אביב: החלפת סט תזמון (טיימינג) + מותחנים מקורי רנו , החלפת בלמים קדמיים רפידות + צלחות, החלפת תרמוסטט - תקוע חלקית , מגבים לא פועלים - החלפת מנוע מגבים למשופץ, החלפת מנוע צעדים מפירוק לתיקון סל"ד סרק גבוה, החלפת נוזל קירור, החלפת נוזל בלמים, החלפת 4 ברגים לגלגל קדמי. 3,785 ש"ח.

 

הערות שונות :

 

* הרכב לא עבר תאונות. מצב הרכב חיצונית ופנימית מצויין. כל המערכות פועלות ותקינות. כל הפלסטיקה בפנים עמידה ושלמה. אין כלל קרקושים/רעידות/רעשים.

הרכב נוסע מאוד שקט וחלק. רכות הנסיעה לא פחות ממדהימה - כמו שרק צרפתיות של פעם היו. הגיר - לאחר התיקון של בלוק השסתומים - מאוד חלק ונעים. המנוע חזק ושקט.

קוריוז - רק בטיפול האחרון ב"גבע" בוצע טיימינג אצלי. רצועת טיימינג החזיקה ללא החלפה מעל 60,000 ק"מ ו - 9 שנים. רונן ממוסך גבע ציין שהיא הייתה אכן עייפה. למרבה הפלא הוא ציין שמשאבת המים הייתה תקינה ולא נזקקה להחלפה לאחר פרק זמן זהה.

גם רפידות ודיסקים קדמיים החזיקו מעל 8 שנים/57,000 ק"מ מהחלפה קודמת.

 

מניתוח התקלות לאורך השנים ניתן לראות שיש מכלולים בעייתיים ויש עמידים מאוד.

היה לי גם מגאן II עם מנוע וגיר זהה שנים רבות. באופן יחסי דור I היה יותר עמיד ואמין. ללא בעיות חשמל/אלקטרוניקה/ פלסטיקת פנים בהן נתקלתי בדור החדש יותר.

 

 

* המנוע אינו צורך שמן כלל ואין צורך בתוספת שמן בין טיפולים. (כנראה טבעי למנוע הזה).

 

* רוב המערכות והמכלולים העיקריים מקוריים - מנוע, גיר, מערכת קירור , משאבות שונות (הגה, בלמים), צינורות , חיווט וכבלים , חיישנים ועוד.

 

* צריכת דלק - בעיר 1:8 , בינעירוני 1:15 , משולב - 1:12

 

מסקנה :

הרכב אמנם נסע מעט יחסית, אבל בעיקר בנסיעות עירוניות עם התנעות מרובות ושעות מנוע לא מעטות. גזר הדין שלי - אמינה באופן סביר וחלקי, אבל לא גרועה ממש.

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הייתה אצלנו עד לפני 8 שנים סובארו אימפרזה מ1995-2010 שעשתה 120,000ק"מ.

ולא הוחלף בה רבע ממה שהלך אצלך.

 

לדעתי,עבור רכב שמביא איתו אפס ערך מוסך ביחס לאימפרזה מקבילה-זוועה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה ביקר במוסך בתחילת דרכו יותר מדי פעמים, גם כאשר בקושי נסע. קשה לי לקרוא לזה אמינות סבירה. סלילי+ מאריכי הצתה הוחלפו בקצב לא סביר, חלונות נפלו יותר מדי. אלטרנאור+ מדחס שבקו מוקדם מדי.

בנוסף, עלות החלפת טיימינג + כל הנלווים במוסך מורשה גבוהה מאוד.

בתקופת החזקתך אכן האמינות סבירה. לא רשמת מה היתה עלות השיפוץ של הגיר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלת vladclar - לא ציינתי עלות שיפוץ בלוק השסתומים בגיר כי לא איתרתי את הקבלה. למיטב זכרוני בין 1.5 ל 2.K.

לגבי הרכב ועתידו - אין כוונה למכרו, שווה ממש מעט בשוק. לאחר יישור הקו במוסך "גבע" המעולה בחודש האחרון ימשיך לשמש כרכב משני.

זוגתי מעדיפה שאסיע אותה ברכב זה לנסיעות בינעירוניות על פני רכב חדש בעשור ממנו. להרגשתה זה רכב מאוד נוח לנסיעה ארוכה על גבי כבישי ארצינו המטולאים ובשילוב המזגן המקפיא שבו הוא המועדף לטעמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקופה של 5 שנים ו36k ק"מ , שילמת 14681 ש"ח בהוצאות אחזקה ותיקון , 2936.2 ש"ח בממוצע לשנה.

 

בתקופה של 10 שנים ו71k ק"מ , הבעלים הקודם שילם 18062 ש"ח בהוצאות אחזקה ותיקון , 1806 ש"ח בממוצע לשנה.

 

כלומר עלויות האחזקה גדלו ב1130 ש"ח לשנה , במחצית הזמן של הבעלות הקודמת.

 

אני מניח שאם נשווה את האמינות של הרכב הנ"ל לרכב שהלך לו גיר/מנוע אפשר לומר שמדובר ברכב אמין באופן סביר וחלקי...

 

עריכה: הוספתי הערכת מחיר על תיקון גיר ב2K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי במשך חמש שנים כמעט 100 אלף ק"מ על מאזדה 5 לא חדשה. הגיעה בת 4 עם 44 אלף ק"מ וחזרה אחרי 5 שנים עם 138 אלף. חוץ ממוט מיצב מרעיש ונזילה קטנה מהרדיאוטור בחודש האחרון... אפס תקלות.

 

מהסיכום שלך עולה הרושם שהמכונית פשוט גרועה בהיבט האמינות.

הצרפתית הרוויחו ביושר את המוניטין המפוקפק.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר (קצת) את הבעלים הקודמים, ראיתי את הרכב הזה בשנת 2011 או 2012. הוא היה במצב מדהים וחדש לחלוטין, כבר אז "שריינתי" אותו. אבל עד שהוצע למכורה, קניתי אוטו אחר.

 

 

החזקתי בעבר קליאו מודל 1999 אוטמטית וקנגו מודל 2000, לשתיהן הסטוריה מלאה במוסכים מורשים.

בשנים הראשונות לשתיהן היו משמעותית פחות תקלות ושתיהן נסעו הרבה יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאם הרכב הזה היה אצל מישהו שנוסע ק"מ פלוס מינוס ממוצע, עם רמת אחזקה ממוצעת, היה כבר מתפרק לאטומים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף, אכן בהתחלה הרכב היה צריך יותר אחזקה מהממוצע לטעמי.

אמנם אין לי דרך להשיג את הסיכום אחזקה שלה, אבל להורים של חבר הייתה מגאן סדאן ידנית מ2001, שהייתה אצלם מיד ראשונה,

ועשתה אצלם 364 אלף ק"מ עד לפני שנתיים. גם להם הייתה בהתחלה בעיה עם מצתים אבל אחרי זה לא היה משהו מיוחד והואוטו המשיך לנסוע. החליטו להשבית אוטו עקב תקלה חשמלית שעלתה יותר משווי הרכב לתיקון.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים הראשונות של הרכב כמות התקלות גבוהה מידי לרכב שעבר 70000 (עד שרכשת אותו) ואני לא נכנס בכלל לעניין ירידת הערך באותם שנים. דווקא אחרי שקנית את הרכב ה5 שנים האחרונות לא נוראיות לרכב ישן אם כי זה לא מדד לאמינות וכמו שנאמר בצדק רנו קיבלו זאת באותם שנים.

אני מכיר מישהו שקנה ב8K את גירסת הדיזל ידני עם והחזיק את הרכב שנתים עם מעל ל300K (אולי עדיין היום) והרכב היה סבבה (מה שכן לא ידוע כל כך העבר של הרכב). כנראה גירסה זו הייתה מוצלחת לזמנו.

מסרב לחתום:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לי שתיים כאלו, שתיהן דיזל, אחת אוטומטית השניה ידנית. עשיתי ב4 שנים קרוב ל100K ק"מ על שתיהן (80 על האוטומטית ו20 על הידנית). שתיהן עברו את ה300K ק"מ (האוטומטית הגיעה ל350). ולא היה לי רבע מהתקלות שפות"ש מתאר. לדעתי הוא נפל על לימון לא קטן.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תירוץ נתת לעצמך, הוא לא מעט אמין ולא אמין יחסית ולא לא אמין יחסית. הרכב לא אמין נקודה.

למה החליפו שמן מנוע חצי שנה אחרי ההחלפה הראשונה עוד פעם? לא ברור לי.

ההוצאות עצמן נמוכות (תושבת מנוע בפחות מ150 שקל)

חלונות נופלים, בעיות בהצתה.. נורות מנוע לאוטו חדש, זה לא אמין.

יש לי רכב עם 250 אלף קמ והיסטוריה מיומו הראשון לפני 8 שנים, ולא החליפו לו כל כך הרבה חלקים כמו המגאן הזו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הראשון שלי היה כזאת לבנה 2001.

 

זכור לי שהחלפתי את אחד המחשבים כי נורת בלם הפסיקה לפעול יום בהיר אחד (סביב ה3,000).

טיימינג+ משאבת מים (3,200).

מצבר, צמיגים בלמים ו2 טיפולים.

הכל נפל על המשמרת שלי (קניתי אותה בת 9 מקרסו-טרייד).

 

אחרי שנה וחצי של אחזקה מכרתי.

וזה בעיקר בגלל שתדירות ה"מכה-הילוך-שלישי-עצירה-כיבוי-הדלקה" עלתה, והתחילו דפיקות בפנייה ימינה שלא הצליחו לפתור, והמנוע התחיל להתחמם בעמידה. תוקן וטופל במרכזי בחוצות המפרץ, עד היום כואב לי הכיס.

 

למיטב זכרוני היא לא הייתה כזאת נוחה. הפונטו שבאה אחריה הייתה נוחה בהרבה.

צריכת הדלק הייתה סביב ה 1-11 משולב.

 

מה שכן זכור לי שכל מי שנכנס לי לאוטו היה שואל "מה, אי אפשר להוריד את החלון?"

ואז הייתי חוזר על עצמי בפעם המאה: "הכפתורים באמצע, לא על הדלת".

"איפה באמצע"

"פה מאחוריי" (שולח יד אחורה ולוחץ בשבילהם).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2134 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...