Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Mazda 2 Vs Citroen C3 Vs Peugeot 208


shays10
שימו לב! השרשור הזה בן 2166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי חברים,

 

אז כפי שהכותרת גילתה, אני מתלבט בין מאזדה 2, 208 וסיטרואן סי3.

 

מה חשוב לי? בטיחות, אבזור, מחיר וירידת ערך/סחירות (תכף נרחיב על עניין ירידת הערך). כרגע מדובר על רכב לזוג, אולי בעתיד משפחה קטנה :)

 

ביצעתי את כל שלושת נסיעות המבחן.

הc3 מהממת. הייתה גם הכי נוחה ומאובזרת מבין כל הרכבים.

ה208 והמאזדה 2 היו סבירות, המאזדה 2 אולי טיפה יותר כיפית לנהיגה אבל אולי גם מעט צפופה.

 

האופציות הן:

מאזדה 2 דינאמיק:

בסביבות ה105 אלף שח יבואן, 90.5 אלף שח מ0 קילומטר. הבדל מספיק משמעותי כדי לשקול קניה מ0 ק״מ. מצד שני, ימי המבצעים של מאזדה עדיין לא התחילו, אז אם תהיה הנחה משמעותית, כנראה שלא אלך על 0 ק״מ בכל מקרה.

 

פג׳ו 208:

גירסת הAccess plus מ0 ק״מ ב73 אלף ש״ח. זול מאוד, אבל גירסה כמעט ערומה. בלי USB(??), מסך מגע, בלוטות׳ ושאר ירקות. כוללת התקנה מקומיות של מערכת מולטימדיה. (לכן הplus בשם הגירסה) נוטה לפסול על הסף עקב חוסר באבזור .

יבואן: גירסת ה Active pro SLINE שכוללת גם את העיצוב הספורטיבי וגם את האיבזור שחסר ב Access ב90 אלף ש״ח. מחיר מיוחד לימי המכירות של פג׳ו.

 

סיטרואן c3: (מהממת)

גירסת הShine בערך ב94K וגירסת הShine pack בערך ב97K. עדיין לא ברור אם הציעו לי מחיר של ימי המכירות שלהם שמתחילים ב15 לחודש (כנראה שלא).

 

ההתלבטות היא בין הc3 shine pack לבין הSLINE של ה208, עד הרגע שבו מתחילים לדבר על סחירות. לפני כשלוש שנים כמעט ורכשתי רנו קליאו חדשה עד שעלה נושא ה״צרפתיות״. ואז התקפלתי, ביצעתי עסקת נטו ליס על יונדאי i20 והשתעממתי למוות.

השאלה היא לא האם רנו וסיטרואן אמינות או לא. כנראה שכן. השאלה היא כמה ירידת ערך אספוג לאחר 4-5 שנים, בהתאם לחוכמת ההמונים (שהיא - צרפתיות זה נורא ואיום), בהשוואה למכונית סופר מיני דומה שאיננה צרפתית.

 

הfallback שלי, בהנחה שתצליחו לשכנע אותי לא לקנות סיטרואן או פג׳ו, היא מאזדה 2 - הבעיה שהיא יקרה מאוד ואני לא בטוח שהתמורה שווה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת סחירות לשם מזדה תדמית טובה יותר.

כרכב הייתי מעדיף את הסיטרואן על פני הפיגו, לדעתי בפנים היא ניראית הרבה יותר מעניינת, מעכשיו היא מקבלת גם בלימה אוטונומית לכן צריך לבדוק שהדגם שתזמין יגיע עם הבלימה האוטונומית כבר.

בנוסף הסיטרואן מאובזרת יותר.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיג'ו הכי פחות אטרקטיבית מבין ה-3, במיוחד כאשר מדובר בחדשה מהסוכנות ולא ליסינג 0 ק"מ.

המאזדה טובה ושומרת על ערכה, אך היא צפופה ובעלת תא המטען הקטן ביותר, ובנוסף יש בה מובילאיי שב-c3 כבר אין.

ה-c3 היא העסקה הכי אטרקטיבית מבין ה-3 לדעתי, רק כך בחשבון שהיא גם הכי פחות מהנה לנהיגה.

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתיימר לדעת את נפילת הערך.

 

מה שכן, קשה לי לראות איך הפיג'ו תהיה עדיפה על הסיטרואן, כשיש לך כזו העדפה לטובת האחרונה. ישנו הבדל במחיר, אך הוא קטן יחסית לתקציב. אם אין לפיג'ו שום יתרון, לדעתי הבחירה צריכה להיות בין ה-C3 למאזדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה208 עומדת לפני מתיכת פנים והוספת בלימה אוטונומית.

הC3 עדיפה מכל פרמטר והכמה גרושים שתלשם יותר עדיפים.

המאזדה כמעט בטוח תשמור על המחירון שלה בצורה החזקה ביותר ומשמעותית יותר מהצרפתיות.

השאלה אם אתה קונה רכב בשבילך עצמך כדי לנהוג בו או בשביל למכור אותו.

אני אישית הייתי קונה את הC3 מבלי לחשוב פעמיים, אבל אם ירידת הערך חשובה לך בערך עליון תקנה את המאזדה 2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה כתבה באתר אחר שהוסיפו ל208 בלימה אוטונומית, אבל אני לא מוצא לזה סימוכין באתר היבואן.

בכל מקרה ה208 לא לקראת מתיחת פנים, אלא דגם חדש שיושק בטווח של שנה פלוס מינוס.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בפייסבוק פיגו פירסמה שהיא מוסיפה בלימה אוטונומית.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההתייחסות! כמה שאלות המשך:

 

1. אכן, בנסיעת מבחן בc3 נאמר שיש מערכת בלימה אוטונומית (עד 85 קמ״ש - הגיוני? או שהייתי לא מפוקס?) בכל מקרה אני אעשה דאבל צ׳ק.

2. לגבי מוביל איי, הc3 היא היחידה שאין לה מוביל איי אלא מערכת הגנה מקורית מהיצרן. מה היתרון והחיסרון של זה?

3. לגבי סחירות. סתם כדי שיהיו לי נתונים לשחק איתם, לקחתי את מאזדה 2 בשלושת השנים האחרונות לפי מחירון לוי יצחק.

2018 - 104940 ש״ח

2015 - 55120 ש״ח

 

גם ביד 2 המחירים בסדר גודל של לוי יצחק (אלא אם כן יש מכונית שעשתה 140K בשלוש שנים ואז הערך שלה צנח לסביבות ה46.)

ברור שלא כלכלי למכור לאחר שלוש שנים, ואני מתכנן למשוך את האוטו קצת יותר אבל בכל מקרה - זה איבוד ערך מאוד גבוה להערכתי (או שמא ההערכה שלי לא מכויילת ואני אמור לצפות לנפילה דרסטית יותר בסיטרואן ובפג׳ו?)

תקנו אותי אם אני טועה :)

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשים לב שהמאזדה 2 עשתה החלפת דור משמעותית ב2015, בחלק מהשני נמכרו הדור הישן ובחלק הדור החדש - הדור הישן הוא רכב יחסית מיושן שנמכר במבצעים לקראת סוף חייו ולכן נדרש ליחס את הפרשי הדורות.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלה המקורית: רכב חדש מאבד הרבה ערך, רכב צרפתי מאבד הרבה ערך, ורכב צרפתי חדש מאבד יותר.

 

הדרך היחידה להפסיד פחות היא לקנות רכב משומש (אפילו חדש יחסית, נניח 16-17), לדעתי זה פיתרון מצויין אבל לא לכולם הוא מתאים.

 

תנסה לכמת את ירידת הערך הצפויה: תסתכל ביד2 מה המחירים שמבקשים על רכבים דומים, בפיג'ו ובמאזדה מ-2015, שלפניה מדובר ברכב שונה לגמרי במאזדה ומנוע וגיר שונים בפיג'ו, וב-c3 מ-2017.

 

כשיש לך איזושהיא הערכה לירידת ערך, תחשב את ההבדל ותראה אם ההפרש הזה משתלם עבורך.

 

אגב i20, בקרוב היא אמורה לקבל מנוע וגיר חדשים, אז אולי היא תהיה פחות משעממת.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי היתרון שחוסר מוביילי היא שלא מתעסקים עם המערכת החשמל ולא מפרקים דברים, אחרי יכולים להופיע קירקושים לכן אני מעדיף מערכת המיצרן.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חסרון אפשרי של מערכת מקורית זה שהיא לא בהכרח תיתן את כל ההתראות שהמובילאיי נותן.

היתרון הברור של מערכת מקורית זה פחות התעסקות עם החשמל והפלסטיקה של הרכב והעובדה שלא תקוע לך מסך ועוד רכיב על השמשה וגוזלים שדה ראייה.

אני בספק אם יחידת ההינע החדשה ביונדאי (רובוטי כפול מצמדים משודך לליטר טורבו) יהפוך אותה למעניינת יותר לנסיעה, לפחות מנהיגה בכמה מרכבי הקונצרן החדשים,

אבל ימים יגידו.

המאזדה היא הסופרמיני האסייתית העדיפה לטעמי, אם אתה לא צריך מרווח מאחור ויכול לחיות עם צריכת דלק ממוצעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיטרואן מצאה חן בעיניך, ובצדק.

הרכב ממש מיוחד ומפנק, ולאחרונה גם בטיחותי יותר מכל השאר.

יש השבוע ימי מכירות, ממליץ להגיע לשם ולא להתבייש להתמקח למרות שינסו להציג את המחיר כ"מחיר מבצע".

אם אתה לא צריך טרייד או מימון יהיה לך הרבה יותר קל להוריד את המחיר.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...