Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה עם VOLVO V40 T4 R-Design Plus


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 2176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שנה, בחודש מאי 2017 עברתי מפוקוס אקובוסט 2012, לווולוו V40 שנת 2016, אני הייתי יד שניה, קניתי עם 30K על השעון רכב בן 10 חודשים, במצב חדש לחלוטין.

 

אז מה היה לנו שם?

 

עיצוב - מהיפים שיש לרכבי האצ'בק בקטגוריה לדעתי, בעיקר מאחור, אבל גם בכללי. הייתי נהנה למצוא את הרכב בחניה. עיצוב ספורטיבי אבל לא צעקני מדי, אלגנטי במידה מסויימת ובטח לא 'זקן' כמו התדמית של היצרן.

תא נוסעים איכותי עם מושבים מעולים - לא עור מלא שאני פחות אוהב, אלא אלקנטרה משולב עור, בדיוק במקומות הנכונים. המושבים נוחים ביותר, גם אחרי נהיגה של 4 שעות יצאתי כמו חדש.

החומרים מצויינים ברובם, לא ברמה של רכב יוקרה אבל בהחלט בליגה של המובילות בתחום המשפחתיות (גולף וכו').

הרבה מתלוננים על הנדסת האנוש ועודף הכפתורים בקונסולה. מבחינתי כפתורים עדיפים על מסך מגע בנהיגה, קל מאד לתפעל הכל על עיוור. אפילו ללוח המקשים הנומרי מצאתי שימוש לא מעט - בחיוג למקומות עם מענה קולי הרבה יותר נוח ללחוץ על מקשים פיזיים מאשר על המסך בטלפון, בטח אם מדובר בהקלדת ת.ז וכו'. אפשר לעשות את זה בקלות בלי להסתכל למטה. הכפתורים על ההגה לעומת זאת פחות מוצלחים מבחינת הנדסת אנוש (שליטה בטלפון ובמולטימדיה לא הכי נוחה).

מערכת המולטימדיה סבירה אבל קצת איטית לטעמי, הסאונד בסדר פלוס. יש הרדיסק מובנה של 10GB שאליו אפשר להעתיק מוזיקה מDOK, לא ממש מצאתי יתרון לזה.

יש גג פנורמי - שזה נחמד בימים לא חמים או בערב, לא פיצ'ר קריטי אבל מגניב. לא הרגשתי חימום יתר מהוילון שסוגר אותו.

המזגן עושה עבודה מעולה, עד כדי מוגזמת, אין תלונות. מה שמוזר זה שהמאוורר עובד בצורה לא יציבה ומשנה מהירות כל כמה שניות לבד, במוסך טענו ש'ככה זה'..

באופן תמוה אין פתחי מזגן לספסל האחורי (כמו שיש ב-S60 למשל), חבל.

מאחור יש מקום סביר לשני מבוגרים, השלישי קצת יסבול אבל אפשרי לנסיעות לא ארוכות (בוצע).

תא המטען די קטן ורדוד, אבל יש את היתרון של קיפול המושבים האחוריים למקרים שדרוש נפח יותר גדול.

 

איך זה נוסע ?

 

מדובר במנוע 2.0 ליטר עם 190 כ"ס, של וולוו, עם תיבה 6 הילוכים פלנטרית.

המנוע מושך יפה, אבל לא אוהב סל"ד גבוה, גם מאבד נשימה וגם מרעיש מדי. קצת אופי של מנוע דיזל.

בשיוט רגוע הרכב מאד מהנה, שקט ומבודד, נוח למדי. אין בעיה לנהל שיחת טלפון במהירויות גבוהות.

גם הגיר עובד מצויין בנסיעה נורמלית, נעים מאד לשימוש ודי לא מורגש. אם מנסים לאתגר אותו בנסיעה קצת יותר ספורטיבית נתקלים בחוסר שיתוף פעולה - ההעברות איטיות מדי, המנוע גם לא אוהב את זה, אין שליטה מההגה על ההילוכים, רק בידית. גם שאר הרכב לא כזה מתלהב מהעניין - הטרן אין איטי, הבלמים נכנעים מהר מדי, זויות הגלגול גדולות מדי, וזה לא ממש מהנה. אין ניתוק בקרות מלא, רק בקרת משיכה שלא משנה הרבה כי אין יותר מדי כוח מתפרץ.

 

צריכת דלק נעה סביב 1 ל-9.5, אבל צריך לזכור שזה בתוואי הררי (עליה וירידה של הכרמל כל יום), ועם רגל ממש לא קלה על הגז. בתנאים רגילים בנסיעה משולבת אפשר לעשות בקלות 1 ל-11/12.

 

מבחינת אמינות ואחזקה - קניתי את הרכב עם תוספת של אחריות שנה שלישית שהרוכש המקורי שילם עליה, וזה הגיע גם עם 3 טיפולים ראשונים חינם. אז לי יצא לעשות טיפול אחד - 45 אלף, והוא לא עלה לי.

אבל חשבונית ראיתי, והסדר גודל היה סביר, סביב 1000 ש"ח לטיפול.

הבלמים והדיסקים הקדמיים היו צריכים החלפה בסביבות 45K, קיבלתי הצעה מהמוסך המורשה על סך של 1800 ש"ח לחלקים מקוריים.

אחרי בירורים וחפירות הזמנתי סט רפידות קרמיות של ATE מאמזון, וצלחות של TRW קניתי בארץ, כולל עבודה יצא לי 900 ש"ח, בדיוק חצי, ועם רפידות עדיפות על המקוריות.

עוד ביקור במוסך היה עקב רעש מאיזור המנוע תחת האצה חזקה, אחרי כמה בדיקות מצאו שהברגים בסעפת הפליטה לא היו מחוזקים עד הסוף, סגרו והבעיה נפתרה.

 

עוד הוצאות שהיו לי זה סט צמיגים (מישלן PS4), שעלה 3000 ש"ח לרביעיה, ואגרת רישוי של כ-2300 ש"ח.

 

אחרי שנה עם הוולוו מד המרחק הראה 53000, והחלטתי שמספיק לי, הגיע הזמן להחליף.

לא סיפק לי את הכיף בנהיגה שציפיתי לו (פאק שלי שלא בחנתי אותו מספיק טוב לפני). עם הפוקוס הרבה יותר נהניתי. לאנשים שנוהגים בלי יומרות ספורטיביות מוגזמות, זה רכב מעולה לטעמי.

 

אז פרסמתי מודעה בכמה מקומות, במחיר שהוא קצת *מעל* המחירון המשוקלל, ואחרי שבועיים הרכב נמכר במחיר שביקשתי. להפתעתי היו בשבוע 3-4 קונים רציניים שרצו לבוא לראות ולסגור במחיר הגיוני.

 

הקונה לקח את הרכב לבדיקה במכון קומפיוטסט בטירת הכרמל, שיצאו מאד מאד מקצועיים - הצביעו על כמה דברים בודדים שהיו לא תקינים, וכל השאר יצא תקין, בלי כסת"חים מיותרים בכלל, מפתיע.

בבדיקה על הדיינו שלהם יצא 184 כ"ס (האמינות של המדידה מוטלת בספק אבל יותר טוב מכלום).

מה שהיה לא תקין זה שני צמיגים גמורים (היה ידוע מראש), מכסה טיימינג משוחרר, ורעשים ממתלה קדמי.

הקונה לקח את הרכב למוסך עם תוצאות הבדיקה - ואכן הוחלפו לו מכסה טיימינג ומשולשים קדמיים תחת האחריות.

ירידת ערך במחירון הבסיסי מהקניה למכירה הייתה על סך 25K (היה 147, ירד ל-122), שזה כ-17%. היד הנוספת והקילומטרז' הגדילו את זה משמעותית, אבל מצד שני קניתי בפחות מהמחירון ומכרתי ביותר אז זה גם בערך מה שהפסדתי בשנה.

 

בשורה התחתונה לדעתי מדובר בקניה מצויינת למי שמחפש רכב האצ'בק פרימיום בלי יומרות ספורטיביות במיוחד, באותו כסף שקונים סתם מאזדה 3 או פוקוס או משהו בסגנון, אפשר לרדת שנה אחת ולחפש אחת כזאת.

חשוב לדעתי ללכת רק על R DESIGN ולא פחות ממנוע T4 190 כ"ס (שזה רק מאמצע 2016).

לא להתקרב למנוע/גיר של פורד מהדגמים של לפני זה.

 

ואיך אפשר בלי כמה תמונות?

 

IMG_3130.jpgIMG_3134.jpgIMG_3140.jpgIMG_3137.jpgIMG_3136.jpg

 

(בשבוע הבא תגיע המחליפה, ואעדכן את החתימה והתמונה).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן עושה עבודה מעולה, עד כדי מוגזמת, אין תלונות. מה שמוזר זה שהמאוורר עובד בצורה לא יציבה ומשנה מהירות כל כמה שניות לבד, במוסך טענו ש'ככה זה'..

 

אולי כי זה בקרת אקלים ולא מזגן פשוט ויש לה אלגוריתם כלשהו שהיא פועלת לפיו?

 

אגב נהגת ממש אגרסיבי? אם הספקת לגמור שני צמיגים חדשים של מישלין תוך שנה.

עריכה אחרונה על ידי arco1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי קצת ניסיון עם רכבים עם בקרת אקלים, זה לא משתנה בתדירות כזאת..

 

צמיגים החלפתי ב30000 שניים והם החזיקו 20000 בערך, זה סביר מאד בשבילי :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קופרה זו אליפות על!

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע רכב מעניין סה"כ, תודה על הסקירה,

 

אך למה קופרה כאשר בסוף הכתבה אתה מציין לא להתקרב למנוע/גיר של פורד, הרי לקופרה לא יהיה גיר טוב יותר.

 

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה בבחירה הבאה. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהפוך את לזה לדיון קופרה, אבל הגיר שלה ממש לא בעייתי (קלאץ׳ רטוב דסג6). ויש אחריות בכל מקרה..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא.

אני מאוד אוהב את הקווים והתכנון של הוולוו עם הV40, אלגנטי, מרענן!

השלדה מעולה אגב ברמה הדינאמית, אבל בשביל טנגו צריך שעוד מכלולים יסייעו במלאכה.

הזכרת שלא נהנית איתה בפן הספורטיבי, אז רק אסב את תשומת ליבך כי אם בהנאה בנהיגה עסקינן אז הקופרה שהיא אול הראונדרית נהדרת במחיר אטרקטיבי גם חסרה את אותו הקסם שמורח ומותח לך את החיוך.

חפש לך 135\ או טוב יותר BRZ\ND בהנחה ותוכל להתפשר על גיר רגיל ופרקטיות.

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים (מרוצה) של v40 עם מנוע וגיר של פורד - לא ברור לי על מה אתה מתבסס כשאתה אומר להתרחק מהמנוע והגיר הללו. הגיר הוא גיר עם מצמדים רטובים, והמנוע הגם שעבר שני תיקונים במסגרת ריקול, מתפקד נהדר. נכון, היה פה מישהו שהיתה לו בעיה בגיר (שסודרה ע" היבואן) אבל ממש לא מדובר בתקלות סדרתיות שבגללן צריך להימנע מהדגמים עם המנוע והגיר הזה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח שאתה מרוצה אבל אתה מדגם של אחד..

שמעתי ממכונאי שעובד במוסך מורשה וולוו שהחליף מנועי אקובוסט באחריות כמו גרעינים. והגיר הרטוב גם במונדיאו לא חף מבעיות..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמיתה לעבודה מחזיקה בוולוו xc60 שנת 2013 עם התיבה המדוברת, שעברה פחות מ- 90k.

בחודש האחרון הרכב נגרר לשיפוץ של הגיר מאחר והרכב סירב להאיץ מעל 70 קמ״ש.

יומיים לאחר התיקון, הרכב נגרר למוסך בשנית עם אותה הבעיה והגיר הוחלף.

למזלה האחריות המורחבת על הגיר עדיין בתוקף.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעולה, אני מאוד מתחבר עם הכתוב.

 

אני כבר עם 6K ק"מ בV40 שלי, נהנה מכל רגע.

נכון, היא לא ממש ספורטיבית, אפילו האיביזה הקודמת שלי יותר שובבה ומהנה ממנה מבחינת ניהוג.

הרכב הזה מיועד לבלוע מרחקים גדולים במהירות ונוחות וזה בדיוק מה שחיפשתי.

יחסית לגדולו מדובר ב"טנק" קטן שממש דבוק לכביש, רוחות צד חזקות בכביש שש לא מזיזות לו.

ה V40 מגיע מהר מאוד למהירות שיוט גבוהה ונשאר שם ללא מאמץ.

 

בנוסף ראוי לציין שהכיסאות ברכב הזה מעולים, ליגה אחת מעל כולם (אצלי יש עור מלא).

אביזור הבטיחות מרשים , אין צורך במוביל איי כבר מרמת האביזור הבסיסית.

פנסי הלד עוקבי הפניה עושים עבודה מצוינת, הרבה יותר קל לנהוג בלילה.

 

במסלול שלי צריכת הדלק טובה יותר, באזור ה 12.5 ק"מ לליטר עם רגל כבדה בבין עירוני מישורי.

המיזוג מעולה, אצלי מהירות המאוורר לא משתנה כלל. אני קובע את הטמפרטורה ועוצמת המפוח וכך זה נשאר במהלך כל הנסיעה.

 

נ.ב

תודה על העזרה בתושבת של הטלפון. התושבת של ProClip יושבת בול! מומלץ מאוד.

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...