מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

  1. #1
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2018
    הודעות
    2

    טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    היי חברה!
    עברתי אחרי תקופה מסוימת של רכב אוטומט לרכב ידני
    ובגלל שזה רכב חדש הייתי רוצה לדעת אם ההרגלים שלי נכונים ושהם לא פוגעים
    בחלקי הרכב השונים!

    קראתי כמה הודעות בפורום כאן אודות בלימה של רכב לקראת רמזור אדום בצומת והייתי רוצה לדעת יותר טוב כיצד לעשות זאת? נגיד אני מגיע ב-60 קמ"ש לצומת עם רמזור אדום - האם כדאי לי להשתמש בבלמים ולחיצה על קלאצ' רצוף ( בלי להוריד הילוך הילוך ) עד להגעה של מהירות המתאימה להילוך ראשון ( ומשם הורדה לניוטרל ) או בלימה קלה / בינונית ובכל פעם הורדה של הילוך עד להגעה להילוך ראשון ?

    קראתי שאחד מהשניים מזיק יותר מהשני ואני לא הבנתי בדיוק עד הסוף מי מהם...

    ( אני חושב שיעלו לי עוד שאלות בהמשך, חשוב לי מאוד השאלה למעלה )
    תודה!


  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של stum
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2015
    הודעות
    1,058

    בעניין: [עזרה] טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    דאג פחות מהבלאי לגיר או לרפידות הבלמים, ויותר לאיך אתה שולט על הרכב כל זמן שהוא בתנועה.
    ברגע שהוצאת את הרכב מהילוך - יש לך הרבה פחות שליטה עליו.
    עצירה במעבר מהילוך להילוך לפעמים אפילו 2 הילוכים (מ5 ל 3 לדוגמא) תלוי בקצב התנועה תיהיה עדיפה מכל בחינה.

    לא צריך להיות מצב שאתה מחזיק קלאצ' למטה ליותר משנייה-שתיים כמעט אף פעם.
    הרכב בתנועה משמע הילוך משולב. ברמזור אדום אתה מוציא לניוטרל ומשחרר קלאצ'.
    ציטוט Nemesis כתב: הצג הודעה
    כדי לעקוף מישהו בכביש מהיר במהירויות 90-120 קמ"ש צריך להגיש בקשה בשלושה העתקים שבועיים מראש.

  4. חבר הפורום הבא הודה לstum על ההודעה המועילה הזאת:


  5. #3
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Coro
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2017
    הודעות
    461

    בעניין: [עזרה] טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    בחיים אל תנהג בניוטרל. אתה צריך להיות בהילוך מתאים למקרה חירום.
    אתה לא צריך לעבור את כל ההילוכים בבלימה, זה לא שיעור נהיגה. אתה בולם ומוריד הילוך להילוך נמוך יותר בהתאם לתנאי הכביש. אל תוריד להילוך שמעלה את סל"ד המנוע מעל ל3000-3500 בנהיגה רגועה, לפעמים תוריד לשלישי ותבלום במקביל ואז תהיה במהירות שקרובה לעצירה, אז אין צורך לעבור לשני (בטח לא לראשון). לפעמים אתה תצא מכביש מהיר ליציאה במהלך ירידה שבסופה פנייה חדה שתרצה לצאת ממנה במהירות, אז תוריד ל4 אז ל3 וממש לפני הפנייה ל2... לפעמים אתה תבלום חזק ואז מ5 כבר תעבור ל3.. אתה כבר תבין לבד. מעבירים להילוך שמתאים למהירות. אומרים שעדיף לשחוק את הרפידות ולא את הקלאץ ואני חושב שזה לא תמיד כזה חד וחלק. אני נהגתי על ידני 8 שנים ולא הייתי צריך להחליף לא קלאץ' ולא רפידות - והרפידות נבדקו כל טיפול. זה הכל תלוי איך אתה נוהג, אם אתה מוריד הילוך בעדינות להילוך המתאים, ואיכות הרפידות.


  6. חבר הפורום הבא הודה לCoro על ההודעה המועילה הזאת:


  7. #4
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2018
    הודעות
    2

    בעניין: [עזרה] טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    ציטוט stum כתב: הצג הודעה
    דאג פחות מהבלאי לגיר או לרפידות הבלמים, ויותר לאיך אתה שולט על הרכב כל זמן שהוא בתנועה.
    ברגע שהוצאת את הרכב מהילוך - יש לך הרבה פחות שליטה עליו.
    עצירה במעבר מהילוך להילוך לפעמים אפילו 2 הילוכים (מ5 ל 3 לדוגמא) תלוי בקצב התנועה תיהיה עדיפה מכל בחינה.

    לא צריך להיות מצב שאתה מחזיק קלאצ' למטה ליותר משנייה-שתיים כמעט אף פעם.
    הרכב בתנועה משמע הילוך משולב. ברמזור אדום אתה מוציא לניוטרל ומשחרר קלאצ'.
    ציטוט Coro כתב: הצג הודעה
    בחיים אל תנהג בניוטרל. אתה צריך להיות בהילוך מתאים למקרה חירום.
    אתה לא צריך לעבור את כל ההילוכים בבלימה, זה לא שיעור נהיגה. אתה בולם ומוריד הילוך להילוך נמוך יותר בהתאם לתנאי הכביש. אל תוריד להילוך שמעלה את סל"ד המנוע מעל ל3000-3500 בנהיגה רגועה, לפעמים תוריד לשלישי ותבלום במקביל ואז תהיה במהירות שקרובה לעצירה, אז אין צורך לעבור לשני (בטח לא לראשון). לפעמים אתה תצא מכביש מהיר ליציאה במהלך ירידה שבסופה פנייה חדה שתרצה לצאת ממנה במהירות, אז תוריד ל4 אז ל3 וממש לפני הפנייה ל2... לפעמים אתה תבלום חזק ואז מ5 כבר תעבור ל3.. אתה כבר תבין לבד. מעבירים להילוך שמתאים למהירות. אומרים שעדיף לשחוק את הרפידות ולא את הקלאץ ואני חושב שזה לא תמיד כזה חד וחלק. אני נהגתי על ידני 8 שנים ולא הייתי צריך להחליף לא קלאץ' ולא רפידות - והרפידות נבדקו כל טיפול. זה הכל תלוי איך אתה נוהג, אם אתה מוריד הילוך בעדינות להילוך המתאים, ואיכות הרפידות.
    הבנתי, תודה לשניכם על התגובה!
    מאוד רוצה לשמור על הרכב כפי שהוא ^_^

  8. #5
    פורמוהוליק הסימלון של EliC25
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2013
    מיקום
    Ra'anana, Israel, Israel
    הודעות
    4,110

    בעניין: [עזרה] טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    לי היה הרגל לא טוב משיעורי הנהיגה לבלום עם ההילוכים, להורעד אחד אחד.
    שיניתי את זה כך שאני בולם למשל בהילוך שישי עד שהסלד נמוך, ואז מוריד לשלישי ומשם לניוטרל בעמידה מוחלטת.
    תשתדל לא להשען עם היד על ידית ההילוכים בזמן נסיעה.
    שחרר קלאץ לאט עם ליווי גז בתאוצה.
    וזהו בעיקרון, תהנה מהרכב, אין דבר יותר מהנה מרכב ידני.
    KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP Manual
    Past:
    Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96
    ציטוט EliC25 כתב: הצג הודעה
    מג'נטיס דיזל שרשור בהמשכים

  9. חבר הפורום הבא הודה לEliC25 על ההודעה המועילה הזאת:


  10. #6
    מוביל דעה הסימלון של yoav911gt2
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2008
    הודעות
    9,197

    בעניין: [עזרה] טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    מומלץ לראות את הסרטון הזה בשביל לדעת מה לא לעשות ולמה לא לעשות את זה עם גיר ידני.
    מעבר לסיבות שפורטו כאן, גלישה בניוטרל צורכת דלק לעומת גלישה עם הילוך משולב. (וכמובן בלי גז)
    אני אישית מוציא לניוטרל כמה שניות לפני עצירה.


  11. #7
    פורמוהוליק הסימלון של EliC25
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2013
    מיקום
    Ra'anana, Israel, Israel
    הודעות
    4,110

    בעניין: [עזרה] טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    ציטוט yoav911gt2 כתב: הצג הודעה
    מומלץ לראות את הסרטון הזה בשביל לדעת מה לא לעשות ולמה לא לעשות את זה עם גיר ידני.
    מעבר לסיבות שפורטו כאן, גלישה בניוטרל צורכת דלק לעומת גלישה עם הילוך משולב. (וכמובן בלי גז)
    אני אישית מוציא לניוטרל כמה שניות לפני עצירה.
    לא תמיד, אם אתה במהירות נמוכה בהילוך גבוה, המנוע יזריק דלק כדי לשמור על עצמו דולק.
    ולא צירפת שום סרטון
    KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP Manual
    Past:
    Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96
    ציטוט EliC25 כתב: הצג הודעה
    מג'נטיס דיזל שרשור בהמשכים

  12. #8
    אחראי פורום טכני הסימלון של Buki
    תאריך הצטרפות
    מאי 2003
    הודעות
    25,941

    בעניין: [עזרה] טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    ציטוט yoav911gt2 כתב: הצג הודעה
    גלישה בניוטרל צורכת דלק לעומת גלישה עם הילוך משולב. (וכמובן בלי גז)
    זה נכון עקרונית אבל לא תמיד נכון מעשית.
    נסיעה בהילוך גם בולמת את הרכב, גלישה בניוטרל לא.
    ראשית כל, בגיר ידני צריך להיות תמיד עם הילוך משולב.

    עכשיו לצורך דיון תאורטי, אם אתה במהירות 100 קמ"ש עוזב את הגז וממשיך לנסוע עד שהרכב נעצר. בהילוך הרכב יעצור אחרי 200 מטר, בניוטרל יעצור 1000 מטר.

    אז בהמלך ה 200 האלו שהיית בהילוך אין צריכת דלק, אבל בשביל לנסוע עוד 800 מטר כדי להשוות עם המצב השני צריך ללחוץ על הגז ולצרוך לדק.

    כל שבתאוריה בכביש מישורי נסיעה בניוטרל יותר חסכונית.



  13. #9
    מוביל דעה הסימלון של yoav911gt2
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2008
    הודעות
    9,197

    בעניין: טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    הסרטון שמשום מה לא עלה.
    וכן בוקי, אתה צודק, ומה שאמרתי רלוונטי לרוב במישור עם שיפוע קל או בירידה.
    המקרה שאני לא זוכר שהוא מעלה בסרטון הנ"ל או בסרטון אחר שלו, שבו לניוטרל יתרון מובהק על תאוצה בהילוך, זה במקרה של ירידה ואחריה מיד עליה, שם הצריכת דלק של הניוטרל בירידה עדיפה על הצריכת דלק שצריך להשקיע אחר כך בעלייה.


  14. #10
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2012
    הודעות
    157

    בעניין: טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    אני רק שאלה:
    בירידה ארוכה אני משלב להילוך נמוך, הסל״ד קובץ בעוד איזה 1000 - צריכת הדלק נמוכה מבניוטרל?!

  15. #11
    אחראי פורום טכני הסימלון של Buki
    תאריך הצטרפות
    מאי 2003
    הודעות
    25,941

    בעניין: טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    כל עוד אתה בהילוך בירידה מעל 1500 סל"ד בערך, אין צריכת דלק בכלל.



  16. חבר הפורום הבא הודה לBuki על ההודעה המועילה הזאת:



  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #12
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2012
    הודעות
    157

    בעניין: טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני

    זה ״בריא״/עדיף למנוע ככה?
    אין סיבה לעזור לו קצת עם הבלמים?


נושאים דומים

  1. טיפים לשמירה על הגיר והמנוע בנסיעה בבקשה
    By ktm690smc in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28/09/16, 11:22
  2. טיפים לשמירה על הרכב
    By kamaodd in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 06/08/16, 0:11
  3. 5 טיפים מועילים לשמירה על הקלאצ' בתיבת הילוכים ידנית
    By איתמר in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 42
    הודעה אחרונה: 09/03/16, 21:45
  4. סיאט לאון טורבו - טיפים לשמירה על המנוע.
    By vik014 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 29/11/07, 7:24
  5. טיפים לרכיבה נכונה
    By Gilgul in forum פורום אופנועים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 15/04/05, 1:10

Tags for this Thread

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •