Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו XV 2.0 Eyesight - בחירה ושרשור מתגלגל


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 1737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מחר אני נוסע לסוכנות לאסוף את הסובארו XV שקניתי. בהודעה הזו אספר קצת על תהליך הבחירה.

בתור אדם מאוד מחושב, יש לי תכנית עשור לקניית רכבים: קונים רכב חדש בתחילת שנה. 5 שנים הוא משמש כרכב הראשי בבית, 5 שנים כרכב המשני ואז נמכר בסוף שנה, ומזמינים רכב חדש לתחילת השנה הבאה ("מרוויחים מודל" בכל פעם). לפני כשנה וחצי הפריוס (הרכב השני בבית) התקרבה לסוף העשור שלה והאוריס ל-4 שנים (איחרתי בקנייה שלה. תיכף תבינו למה...). התחלתי לבדוק רכב חדש. אפילו הזמנתי סוזוקי ויאטרה במבצע חבר, אבל נסיעת מבחן ארוכה יותר גילתה לי שהוא לא מספיק נוח לי וביטלתי את ההזמנה. החלטתי למשוך עוד שנה עם הרכבים הנוכחיים. בינתיים אשתי התלבטה אם היא בכלל רוצה את האוריס או שהיא מעדיפה להישאר עם הפריוס (היא לא אהבה את הצפיפות של האוריס ואת ההגה המהיר שלה). לבסוף החליטה על האוריס.

בסוף יולי היתה הזדמנות לרכוש את הפיג'ו 3008 בהנחה דרך קבוצת הרכישה של הפורום. ביצעתי הזמנה לדיזל פרימיום לתחילת שנה זו, אבל לא הייתי סגור עליה.

במהלך החצי שנה האחרונות בחנתי לא מעט מכוניות רלוונטיות בעשרות קריטריונים. מנוחות ושקט בנסיעה, דרך מערכות בטיחות אקטיביות, ציוני מבחני בטיחות, אביזרי נוחות ועד יכולות שטח, וצריכת דלק. בנוסף נמדדו במכוניות הגובה של אדן החלון האחורי (מאפשר לילד לראות), רוחב וגובה הדלת האחוורית (להכנסת והוצאת ילד ישן), רוחב פתח תא המטען, גובה תא המטען עד הגג, מאפייני הובלת מטען ארוך ועוד ועוד.

רוב הקריטריונים מפורטים במסמך המצורף, אבל היו עוד מספר קריטריונים (עדכונים לריבועים צהובים) שהקובץ שהכיל אותם נמחק לי לצערי.

בנוסף לרכבים המפורטים במסמך (איוניק על שתי גרסאותיו, נירו, 3008 פרימיום דיזל, XV 2.0 Eyesight, ראב4 היברידי ו-Q2), בדקתי בסוכנות ופסלתי על הסף גם את הויטארה, אאוטלאנדר, אקליפס קרוס, קשקאי, X-Trail, והספורטאז'. היו עוד כמה עשרות רכבים שנפסלו עוד לפני הביקור בסוכנות בשל מחסור ביותר מידי מערכות קריטיות.

ה-3008 היה מאוד מפתה מצד אחד. מצד שני, הנסיון האישי שלי עם PSA ולובינסקי, שחודד עם מספר סיפורים שקראתי בפורום (אפקט פוסט טראומה), בנוסף למספר דברים שהטרידו אותי ברכב עצמו (חלון אחורי גבוה, טווח מהירויות פחות טוב של בקרת השיוט האדפטיבית, מרווח ראש מצומצם מלפנים בשל חלון השמש, העובדה שהרכב לא נבחן בטיחותית בארה"ב ועוד כמה פחות משמעותיים) גרמו לי לבטל את ההזמנה.

לא היה רכב שענה על כל הדרישות וישבתי על הגדר. חשבתי לחכות עד שהקארוק יהיה זמין בליסינג (אני ממש לא מעוניין לרכוש רכב מצ'מפיון). חשבתי לחכות ל"רכב הבא שייצא".

אבל אז, מישהו נכנס לי ברכב בחניה --> אבדן להלכה --> צריך לרכוש רכב. סוף סוף מישהו הכריח אותי...

לצערי הוא נכנס באוריס, אז נמשוך עם הפריוס עוד שנה וחצי ואז נצטרך לקנות עוד רכב. כל החישוב נדפק :-).

 

ההתלבטות הסופית היתה בין הנירו, האיוניק סופרים וה-XV 2.0 Eyesight.

ערכתי טבלת השוואה בין 3 הרכבים (ראו במסמך המצורף). לגמר עלו הנירו וסובארו ולבסוף נבחרה הסובארו.

בסופו של דבר כל אחד מהרכבים הביא מספר דברים שונים שחשובים לי והבחירה היתה קשה. הנירו הביא איכות סביבה וחסכנות בדלק (שני הרכבים האחרונים שלי היו היברידים), בנוסף יש בנירו מיזוג ליושבים מאחור ותיקון אקטיבי לסטייה מנתיב שמאוד רציתי. מהדברים שהיו לי קריטיים חסרה לו יכולת השמירה על נתיב ועל מהירות בפקק. והראות שלו מהמושב האחורי היתה פחות טובה (3 ס"מ נשמע מעט, אבל זה 6 ס"מ בגובה הילד. זה משמעותי).

 

הסובארו הביא בטיחות (הרכב הבטוח ביותר בצד הזה של 200K), גם בשל קשיחות המרכב, גם בשל העובדה שעמד בהצלחה יתרה בכל המבחנים האירופאים והאמריקנים (כולל העובדה שהדגם הקודם היה אחד היחידם שעמד גם במבחנים חדשים אליהם לא התכוננה), גם בשל מערכת ההנעה שלו וגם בשל אוסף מערכות הבטיחות הרחב ביותר (התרעה על רכב בשטח המת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, פנסים אדפטיבים ועוד). חסרה לו רק שמירה אקטיבית על נתיב (ואני מקווה שניתן יהיה להוסיף, שכן זו מערכת קיימת שמנוטרלת בארץ, כלומר עדכון תכנה יכול לפתוח אותה). הסובארו הביא גם ערך מוסף של יכולת שטח. זה מאוד קורץ לי כמשהו שבא לי לנסות ולראות אם אתחבר אליו. הוא יותר נוח ויותר שקט בנסיעה בינעירונית (90% מהנסיעה שלי) מהנירו. בצד החוסרים לסובארו חסר מיזוג מאחור והייתי שמח אם אדן החלון האחורי שלו היה מעט נמוך יותר. גם תא המטען קטן יחסית (במציאות הוא יותר גדול ממה שאומרים הנתונים הרשמיים, כי תמיד אפשר להסיר את הוילון).

 

מה שסגר את הפינה סופית היה השירות שקיבלתי בסובארו ברזילי בירושלים, בנוסף ל-5 שנות האחריות על 150 אלף ק"מ. נתנו לי רכב גישור עד להגעת הרכב החדש, התחייבו לרכוש את הרכב חזרה במחיר מחירון (במזומן) לאחר שלוש שנים ומעלה (ללא הגבלת זמן) וטיפול חינם. בנוסף הם לוקחים ומחזירים את הרכב מטיפולים, למרות שאני גר 25 ק"מ מהמוסך. על החוויה כולה אני צופה לשלם על הסובארו 600 שקל לחודש יותר מאשר על הנירו (בתחשיב של עלות כוללת ב-5 השנים הראשונות. נסועה של 30,000 ק"מ בשנה). מקווה שזה יוכיח את עצמו כשווה את זה.

 

בימים הקרובים אעדכן על איסוף הרכב והחוויות הראשונות.

השוואת רכבים - מוקדמות.pdf

השוואת רכבים - חצי גמר וגמר.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זו ללא שום ספק ההשוואה הכי מפורטת שנתקלתי בה ever. התרשמתי עמוקות!

 

רק משהו אחד היה חסר לי - אחרי כל המספרים האלו, לא מוזכר בשום מקום ההתחברות שלך לרכב בנסיעת מבחן. כאילו הבחירה היא לגמרי רציונלית על סמך גובה החלון, מפרט הבטיחות האקטיבית ורוחב הדלת האחורית (בין היתר).

 

לא קרה לך אף פעם (נגיד, עם ההיברידיות) שירדת מהרכב אחרי נסיעת מבחן ואמרת לעצמך "רציונלית זה הרכב הכי מתאים, אבל אין שום סיכוי שאני נוהג בדבר הזה בעשור הבא"? או "וואו, איזה בן ז@#ה של אוטו, חייב את זה אפילו אם אין לו זיהוי של ציפורים בשטח מת, והילדים מאחורה רואים 3 ס"מ פחות עד גיל שמונה"?

 

אני לא מזלזל חס וחלילה בקריטריונים האובייקטיביים, רק מנסה להגיד ש(לפחות לי) יש רכבים שאני יותר ופחות מתחבר אליהם, וזה לא תמיד בא לידי ביטוי בהתאמה האובייקטיבית והמדידה למשימה בשטח. לפעמים אני הולך עם מה שיותר כיף לי, גם אם הוא פחות מתאים, עד גבול מסוים (למשל, לא הייתי קונה 500 אבארט' לנסיעות יומיות עם שני ילדים).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה מהרכב!

עשית בחירה שונה מהעדר אבל בתמורה תקבל רכב ייחודי שמציע יכולת אמיתית לרדת מהכביש.

אני ניסיתי את האימפרזה האצ'בק 2 ליטר שאמורה להיות מאוד קרובה ולמרות שהגעתי עם ציפיות ברצפה הרשמתי ממנה מאוד. בלי גירים מתוחכמים ומנועי טורבו ובתכנון מסורתי מאוד התקבלה מכונית נוחה במיוחד, מבחינתי המשפחתית הכי נוחה בישראל, התנהגות הכביש טובה מאוד ויחידת ההנעה מספקת את הסחורה בסך הכל ומאוד נעימה בשימוש יום יומי.

החסרון הכי גדול היה המחסור במערכות בטיחות שטופל בXV. תא המטען הקטן פוגם בשימושיות אבל יש פסי גגון למקרי קצה.

 

אשמח אם תמשיך לעדכן לאחר שתקבל את הרכב, לא חשבתי שאגיד את זה אבל הוא מאוד מסקרן כמועמד להיות הרכב הבא שלי, או האימפרזה אם יהיו מערכות בטיחות ואתגבר על העיצוב.

 

סע בדרכים טובות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פו הדב,

שמח שאהבת את התקציר שלי ;-).

לגביי החיבור לרכב - כמה דברים:

- רכב שלא אתחבר אליו בכלל - לא יהיה ברשימה (זו הסיבה שאאוטלאנדר לא שם, זו הסיבה שויטארה לא נקנתה).

- אני אוהב לנהוג, אוהב מכוניות, אבל ממש לא נהנה מנהיגה ספורטיבית. הנהיגה שלי היא רגועה וכיפית. מבחינתי סעיף הנוחות והרעש מסכמים את זה. סעיף הנוחות הוא הסעיף החשוב ביותר מבחינתי בטסלה. הוא כולל את חווית הנהיגה כולה. אני קורא לזה נוחות. יכול להבין אנשים שיקראו לזה אחרת. הפכתי גם את זה לציון כדי להתחשב בזה בסיכום הכללי.

- יש רכבים רבים שלא התחברתי אליהם. אתה יכול לקורא רק מהימים האחרונים סקירות שלי על ההונדה ג'אז ועל הקיה פיקנטו שממש לא התחברתי אליהם. בעבר כתבתי גם על ה-Q3 שממש לא אהבתי. היו כמובן עוד רכבים רבים שפחות אהבתי.

- דוקא היברידיות אני מאוד אוהב. זו חוויית הנהיגה שאני מחפש (חוץ מההגה של הפריוס).

- בסופו של דבר ההחלטה בין העולות לגמר לא התבצעה עם הראש...

 

מייק,

תודה. אעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה לא היתה דווקא לנהיגה ספורטיבית, אלא באופן כללי למה שמעניין אותך. זה יכול להיות עיצוב, נוחות, מרווח, אבזור, ווטאבר, רק שזה משהו בתחושה שקשה לכמת במספרים. הבנתי עכשיו שזה יושב תחת סעיף ה'"נוחות" באקסל שלך.

 

סתם לדוגמא: ה-c4 פיקאסו הקצר הוא מן רכב כזה, שבגדול חסרות לו כמה וכמה תכונות חשובות (נניח בטיחות אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית), אבל המרווח האינסופי כמעט והעיצוב (פנים) המגניב ביחד עם הייחודיות עדיין קצת עושים לי את זה. פשוט אין לי מספיק ילדים בשביל באמת לקנות דבר כזה (כן, אני יודע שאני קצת מוזר).

 

בכל אופן, תתחדש ותהנה!

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הפיקאסו הקצר נבדק בסוכנות :-).

נפל לפני נסיעת המבחן כי מגן השמש הציק לי בראש ולא יכולתי להגיע לתנוחת נהיגה כרצוני, בגלל מערכות הבטיחות ובגלל הבעיה שלי עם PSA ולובינסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת סקירה מפורטת ביותר ומרשימה.

באמת קצת הפריע לי ה"אובר רציונאליות" כאן, לי טיפה נראה שייחסת חשיבות גבוה מדי לדברים שוליים יחסית אבל זה לא משנה כי בשורה התחתונה עשית בחירה מצויינת ולא משנה מאיזה שיקולים הגעת אליה, למרות שבהסתכלות ל10 שנים קדימה נראה לי שהפיג'ו היא עסקה טובה יותר.

אגב מילה על שמעון ברזילי, באמת תותח אמיתי, את ההטבות שהוא נותן באמת לא מצאתי בשום מקום אחר.

אצלו קניתי את הברז וגם הלכתי לעזור לאחותי למצוא את הרכב הבא שלה, הxv הייתה מועמדת. התרשמתי מאוד מהעדכון החיצוני והפנימי, לדעתי משמעותי מאוד עיצובית ואיכותית. במקרה שלה כנראה שתבחר בסוף דאצ'יה דאסטר (החדשה אם לא תהיה קפיצה במחיר). עם כל הכבוד לכל המתחרים אף אחד לא מצליח באמת להתחרות בתמורה שהיא נותנת למחיר.

 

Sent from my HUAWEI VNS-L22 using Tapatalk

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחרת טוב.. הרכב השני בבית מזה כשנה וחצי בערך הוא אוטבק 2017 עם מערכת EYESIGHT.

אני מאוד מבסוט מהבטיחות של המערכת, לא פעם ולא פעמיים הרכב הגיב בבלימת חירום עוד לפני שהספקתי להגיע לדוושה וגם מערכת שמירת הנתיב היא בסה״כ פיצ׳ר נחמד בנסיעות ארוכות (אם כי הוא לא מופעל בארץ, אני מקווה שיפעילו אותו עבורכם בקרוב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שהיתה כאן אובר רציונאליות. בסופו של דבר הבחירות לא נעשו על ידי האקסל (שים לב שאין משקלים כל דבר, ואין סיכומי נקודות). הוא היווה רפרנס בשבילי על מנת להזכיר לי דברים ברכבים שנבחנו לאורך תקופה ארוכה. אם המבחן היה רציונאלי בלבד - הסובארו לא היתה נבחרת.

לא יודע לאיזה "דברים קטנים" אתה מתייחס. אם זה בקבוצת הדיל ברייקר - היא מכילה רשימה של דברים שאו שלא ראיתי סיבה לוותר עליהם ברכב ב-2018 או שממש רציתי. הם לא כולם שווים.

לגביי ההסתכלות ל-10 שנים קדימה והפיג'ו. את ה- C5 שהיתה לי מכרתי כשהיתה בת 10, עם אינסוף תקלות ומרורים. ולא מדובר רק על עלויות התיקון. מהן לפחות 10 תקלות סדרתיות שלא זכו להתייחסות של היבואן / יצרן.

וחוץ מזה שבזמן הנוכחי, הייתי רוצה אופציית יציאה בזמן קרוב יותר. מי יודע איזה טכנולוגיות יכנסו למכוניות בשנים הקרובות.

הדאסטר מהווה תמורה טובה רק כשלא שמים דגש על בטיחות (אקטיבית או פסיבית). מבחינתי זה משהו שלא אוכל לחיות עם עצמי אם יקרה משהו בעתיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן בדיקה ברמת חולנית, במובן הטוב של המילה -:)

 

לגבי מושב נהג חשמלי, אפשר היה להוסיף תת סעיף: עם זכרונות/ בלי זכרונת (בלי פיצ׳ר זה, היתרון של תפעול חשמלי הוא אפילו חסרון מאחר והתפעול איטי ומייגע יותר מתפעול ידני).

 

אני רוצה לציין את הטיפ הגדול ביותר לרכישת רכב שיש לי להציע ואשר הגעתי אליו לאחר שנאלצתי לשכור רכבים עד לקבלת הרכב החדש אותו רכשתי בעצמי והוא לשכור את הרכבים הפוטנציאליים שעלו לגמר לתקופה של לפחות שבוע (ככל שהדבר ניתן).

 

עד שאתה לא נוהג ברכב באופן המדמה כמה שיותר את תנאי הנהיגה הרגילים שלך אתה לא מכיר את הרכב.

 

נסיעת מבחן או נסיעות מבחן יתנו אינדיקציה מאד ראשונית ולא עמוקה מספיק כדי ש״תעכל״ את הרכב.

 

כמו כן קיימת חשיבות רבה לשכור כמה רכבים בסמיכות זמנים, שכן ההשוואה ביניהם גורמת לחידוד זיהוי התכונות של כל אחד מהם.

 

השכרת הרכבים טובה בעיקר כדי לזקק את התכונות הבסיסיות של הרכב והם נוחות הנסיעה, רמות הרעש, אופי יחידת ההנעה, אופי התנהגות הכביש.

 

התחדד אצלי שאלו הדברים החשובים לי ברכב, אלו הדברים שאתה מרגיש ברמה היומיומית. שאר הדברים במקומם מונח אבל צריך קודם להתחבר לבסיס :)

 

אני בכל פעם ״מופתע״ מחדש לאחר קבלת רכב חדש, עד כמה אני לא מכיר אותו (ואת הדברים הפחות טובים בו, הדברים הטובים זאת הפתעה רצויה :-)).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז תתחדש, שאפו על תהליך המיון.

 

חשוב לי להבין את הסיפור של מערכת תיקון נתיב המנוטרלת. בהשקת הדגם סמלת התגאתה אם אני זוכר נכון שמכלול מערכות הבטיחות של האייסייט מלא, עכשיו אני לומד שלא.

 

מה נאמר לך בסוכנות כששאלת?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרין,

שים לב לנקודה השנייה ב"מגניב". לא סתם הזכרונות מדורגים גבוה מהכסא החשמלי עצמו. אני מסכים איתך - כסא חשמלי ללא זכרונות זה לא משהו.

מסכים איתך גם לגביי נהיגה בתנאי יום יום. עשיתי זאת עם האיוניק. היה פחות רלוונטי לחלק מהרכבים האחרים כאן (לא היה מאיפה וזמן ההחלטה הסופי היה קצר). מצד שני, תמיד מפתיע אותי מכמה אפשר ללמוד על אוטו ברבע שעה של נהיגה

נהג מתחיל,

נאמר לי שסובארו בוחנים את המערכת בארץ כבר שנתיים, ושסימון הנתיבים בארץ גרוע ושהם לא מוכנים לקחת אחריות על פעולה אקטיבית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, זה מעניין - סובארו או סמל"ת היבואנית?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מפתיע אותי שאחרי שני רכבים היברידיים אתה בוחר ברכב עם מנוע בנזין ל-10 השנים הקרובות, 2028 זה שנתיים לפני שבהרבה מדינות בעולם יפסיקו לשווק רכבים שמונעים ע"י בנזין ודיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...