Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נכון לנסוע ישר אחרי ההנעה?


raz2058
שימו לב! השרשור הזה בן 2264 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי, לאחר ויכוח עם חבר חייב לשאול שאלה, אני בדרך כלל (רנו קליאו 14) אחרי ההנעה מחכה -3

2-3 דקות ברכב שטורים ירדו והמנוע קצת יתחמם (לבנתיים מגלגל סיגריה ומחבר את הפלאפון למערכת) המנורה שאומרת שהמנוע קר עדיין דולקת רק לאחר נסיעה נכבת ואז מרשה לעצמי למשוך קצת הילוכים.

לעומת זאת חבר שלי מניע את הרכב וישר נוסע בלי לחכות אפילו שנייה ונוסע כאילו המנוע חם הוא טוען שזה היה נכון לרכבים ישנים אך כיום אין בעיה להניע ולנסוע.

 

מי צודק בעניין הזה?

 

בנוסף גם השכנה שלי הערתי לה שהוונטה שלה לא מפסיקה לעבוד ושתבדוק את זה ונאמר לי שהיא לא מכבה את המזגן ואיך שהיא מניעה את הרכב המזגן ישר עובד גם בחימום וגם בקירור הסברתי לה שזה לא בריא לרכב כי המנוע קר והוונטה עובדת (גם הסברתי לה שבחורף אין טעם להדליק ישר מזגן על חימום כי המנוע קר ויוצא אוויר קר) אך לא הבינה ואמרה לי ברגע שהמנוע חם יצא לי אוויר חם לבנתיים שיצא קר ובקיץ שהאוטו יתקרר מהר כי הוא חשוף לשמש.

התשובה שלה כלכך עצבנה אותי שפשוט חתכתי את השיחה איתה והלכתי לדרכי, פשוט כואב לי על הרכב ועל מי שירכוש את הרכב אחריה כי הבלאי רק הולך וגובר

 

או שאולי אני זה שטועה פה? אשמח לייעוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה חצי טועה והחבר שלך חצי צודק. מספיק לחכות עשר שניות ולהתחיל נסיעה מייד. אני מאמין שזה כתוב בכל ספר רכב מודרני. מה שכן, בדקות הראשונות כשהמנוע קר צריך לנסוע בעדינות ולא ללחוץ.

 

לגבי השכנה שלך ,רד מזה. מה גם שלמיטב ידיעתי כל עוד המנוע קר נוזל הקירור זורם במעגל הקטן והרדיאטור חסום, כך שהוונטה לא משפיעה. נכון כמובן שאין מה להדליק מזגן בחורף, להוציא ייבוש אדים, משום שהמזגן ברכב מקרר בלבד.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

פעם גם אני הייתי מחכה שהמנוע יתחמם לאחר ההתנעה. היום מתניע ומיד יוצא לדרך. נוהג על טורים נמוכים ולא עובר את ה- 3,000 סל"ד, עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.

 

לגבי מזגן- לפחות ברכב שלי, במקרה שהמזגן הושאר פועל המדחס מתחיל לעבוד רק כמה שניות לאחת התנעת המנוע והרכב שלי בן 16...

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורן - דומני שהבחור מדבר על מניפת האוורור, לא על מניפת המצנן (שמופעלת על ידי חיישן הטמפרטורה). מכן מקום, בחור, לא יקרה כלום אם הוונטה פועלת, הרכיב הזה יכול לפעול הרבה שנים בלי תקלות. סה"כ השכנה צודקת, אויר טרי הוא אויר טוב, ואם המזגן פועל וזרם האיר מכוון לחלונות (לפחות חלקו) יימנע עיבוי\העיבוי יתאדה. בקו התחתן אין כאן נכון ולא נכון, אלא מה שמתאים למפעיל הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להניע וישר לנסוע בעומס מתון בדקות הראשונות.

 

מי שממתין לפני נסיעה מגדיל את הבלאי של המנוע. למה? בעמידה בסרק מנוע מגיע לטמפ' עבודה הרבה יותר לאט מאשר בנסיעה, סה"כ זמן עבודה שלו מתחת לטמפ' עבודה, במצב קר שמייצר הכי הרבה בלאי - מתארך.

 

 

ככה בדיוק זה היה גם ברכב ישן מלפני 40 שנה, שום דבר בהיבט הזה לא השתנה.

 

הפעלת אוורור פנימי (לא משנה עם מזגן או בלי מזגן) מגדילה מעט את זמן ההגעה לטמפ' עבודה, לא משהו שצריך באמת לקחת בחשבון.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנורה שאומרת שהמנוע קר עדיין דולקת רק לאחר נסיעה נכבת ואז מרשה לעצמי למשוך קצת הילוכים.

 

זה שהנורה כבית לא אומר שהרכב הגיע לטמפרטורת העבודה ולכן לא ממולץ "ללחוץ" בשלב הזה. לוקח למנוע ולשאר המכלולים כמה דקות טובות של נסיעה כדי להגיע לטמפרטורת העבודה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף כאמור להתחיל לנהוג במתינות לאחר כמה שניות (5-15), הסיבה לחכות היא היסטורית מימי הקרבורטור, כפי שמסביר המהנדס החביב עלי:

 

ככה תשמור על המנוע שיזכה לאריכות ימים, ולא תדליק סיגריה שתקצר את החיים שלך, וגם עולה לך המון כסף (גלגול לא עולה מספיק כסף לצערי, בגלל טעות במיסוי). מצטער שאני נופל עליך בפורום רכב, אבל לשאול שאלה על בלאי עקיף למנוע ולתאר סיגריה תוך כדי זה פשוט צורם לי מאוד (אגב, הבלאי הוא הצטברות פיח על הצילינדר. מצחיק או עצוב). אתה בחור צעיר (שזה פחות מ-70) וההתמכרות לסיגריה היא בעיקר פסיכולוגית. אתה מממן את תאגידי הטבק, הם פשוט עושים כסף מהתמכרות של אנשים וגורמים לסבל בריאותי שלא יתואר בסוף החיים. זה הגורם מקצר החיים הניתן למניעה מספר 1, בכל קופות החולים יש סנדאות גמילה, ואפשר להעזר בתרופה שתקל על הגמילה.

 

נפתחה לא מזמן קבוצה בפייסבוק לגמילה מעישון. אני ממליץ!

 

בקשר לחימום: יש מעט רכבים שהחימום בהם לא פועל רק על רדיאטור פנימי, והדלקת מזגן גורמת לחימום מיידי. בכל מקרה מציע לא להתעצבן מדברים כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצבים מעלים לחץ דם

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף כאמור להתחיל לנהוג במתינות לאחר כמה שניות (5-15), הסיבה לחכות היא היסטורית מימי הקרבורטור, כפי שמסביר המהנדס החביב עלי:

 

יצא לי לנהוג די הרבה ברכבי קרבורטור ולפחות במזג אוויר של הארץ התשובה היא אותה תשובה כבו ברכבי הזרקה: אתה רוצה לקצר את זמן פעולת המנוע עם צ'וק מופעל. זה מכיוון שעם צ'יוק מופעל הוא פועל על תערובת עשירה מאוד מאוד שמבזבזת דלק ומדללת את השמן.

 

 

איך אתה יכול לקצר את זמן העבודה עם צ'וק מופעל? על ידי התחלת נסיעה (בומס מתון ובסל"ד נמוך/בינוני) מיד אחרי ההתנעה. בנסיעה המנוע יגיע לטמפ' עבודה יותר מהר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה בלי להזכיר את בזבוז הדלק וכח המנוע על מזגן שלא עושה כלום, רק בגלל העצלנות להדליק ולכבות אותו כשצריך.

בטח גם נוסעת עם אורות גבוהים בכל שעה ובכל עונות השנה.

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(לבנתיים מגלגל סיגריה ומחבר את הפלאפון למערכת)

אם הטלפון שלך לא מתחבר למערכת אוטומטית יש לך בעיה שם.

אה, וגם תזכיר לי לא לרכוש ממך רכב... [emoji6]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אז בתחילת נסיעה מומלץ להמתין לא יותר מכמה שניות ואז להתחיל לנהוג בצורה רגועה ועם טורים נמוכים עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה ורק אז אפשר לאמץ אותו, הבנתי.

 

ומה לגבי סיום נסיעה (בעיקר רכבים עם מנועי טורבו), הבנתי שמומלץ להעביר להילוך סרק ולשבת בחנייה עוד 2-3 דקות לפני כיבוי המנוע על מנת למנוע בלאי, זה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון צריך לקרר את הטורבו רק לאחר סיום "סאשן" נמרץ במיוחד. מה שאני עושה בפועל: מרגע שאני נכנס למתחם החניה (ירידה) כולל המתנה לשער שיפתח, וגם את ה-30 מטר שאחרי השער, הכל אני עושה ב-D בסיבובי סרק. גם ברוורס אני נוסע ללא מצערת. הרכב דיזל עם מומנט די בריא שמזיז את הרכב בסרק, כך שמלבד המקטע שבו אני מתקדם ללא מצערת (10-20 שניות, אפשר לקצר כמה שניות עם מצערת, בכל זאת, זה חניון) אני לא ממתין לרגע. בחוץ למעט אחרי עלייה מאומצת אני לא ממתין יותר מדי. מנוע דיזל - זה לא נעים לי ולשכנים.

 

ברכבי START_STOP סביר להניח שקיים מנגנון קרור, לא התעמקתי בזה.

 

יצא לי לנהוג די הרבה ברכבי קרבורטור ולפחות במזג אוויר של הארץ התשובה היא אותה תשובה כבו ברכבי הזרקה: אתה רוצה לקצר את זמן פעולת המנוע עם צ'וק מופעל. זה מכיוון שעם צ'יוק מופעל הוא פועל על תערובת עשירה מאוד מאוד שמבזבזת דלק ומדללת את השמן.

 

 

איך אתה יכול לקצר את זמן העבודה עם צ'וק מופעל? על ידי התחלת נסיעה (בומס מתון ובסל"ד נמוך/בינוני) מיד אחרי ההתנעה. בנסיעה המנוע יגיע לטמפ' עבודה יותר מהר.

האמת שיצא לי לנהוג לא מעט ברכב קרבורטור עם צ'וק ידני. בחורף הייתי מעביר את כניסת האוויר לחלק החם יותר, מפעיל צ'וק ולא מחכה יותר מכמה שניות. סוגר את הצ'וק בהדרגה לאחר דקות בודדות. זה היה כמובן לפני ימי הפורום.

 

גם הבחור בסרטון אומר שצריך לחכות רק בטמפרטורות קרות (כמעט לא קיים בארץ), והזכרתי את זה מסיבה היסטורית (מי שהביא את המנהג הזה הביא אותו מארצות קרות בתקופת הקרבורטור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו מקורר גם אחרי כיבוי המנוע, שומעים ומרגישים זרימת מים מוגברת על צינור המים שנכנס לטורבו.

 

 

הכי בריא זה לחכות שהטורים ירדו ל1500 סל''ד ולנסוע רגוע עד טמפרטורת עבודה.

מי קבע את זה? אותו אחד שאמר לשים סיליקון שחור על צמיג מתקלף?

המנוע עובד בטורים גבוהים כדי לחמם את עצמו (בפשטות), תן למנוע את מה שהוא צריך ותתחיל נסיעה כדי שיגיע לטמפ' עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2264 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...