Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ב.מ.וו סדרה 1 שנת 2013 - חוו"ד?


Mike Lowrey
שימו לב! השרשור הזה בן 2280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חושב על רכישה של הרכב הנ"ל (גיר אוטומט דגם ביזנס, 170 כ"ס)

אשמח לשמוע על הרכב כמה שיותר.

אמינות? האם יש מחלות שעליי לדעת עליהן?

צריכת דלק אמיתית?

עלות אחזקה? (טיפולים שוטפים בעיקר)

חוו"ד כללית?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אני מדגיש כגילוי נאות שאני אינטרסנט כי אני בדיוק מוכר כזו מודל 2012 (170 כ"ס בגירסה המאובזרת יותר) אבל אף אחד אחר לא עונה לך אז אני אפרט מהנסיון שלי.

 

הרכב לא עשה אצלי שום בעיה מיוחדת בכמעט 5.5 שנים והאמינות שלו היתה גבוהה מאוד ביחס לכל רכב אחר שהיה לי לפניו.

הדבר החמור ביותר שקרה לי איתו היה שפלאג אחד הלך בזמן נסיעה אבל גם זה היה לפני כמעט שנה וממש שניה לפני שהגעתי לטיפול שבו היה צריך להחליף פלאגים. בנוסף, החלפתי גם באותה הזדמנות את צינור יניקת האוויר ואת מיכל העיבוי כי הם הראו סימנים של שחיקה ומקריאה באתרים מחו"ל התברר לי שמדובר בבלאי מוכר יחסית בדגמים האלה.

צריכת הדלק היתה טובה מאוד (כ14 ק"מ לליטר) אבל היא נובעת מזה שנסעתי איתה בעיקר בכבישים בינעירוניים על הילוך שמיני (היא משייטת על 100 קמ"ש בכ1700 סל"ד). בתקופות שבהם נסעתי נסיעות עירוניות, הצריכה עמדה על איזור ה8 ק"מ לליטר.

העלויות השוטפות במוסך המרכזי (זה שממוקם בפ"ת) הן אסטרונומיות. מדובר במוסך יקר בצורה קיצונית (ומלוקק בצורה קיצונית) אבל לא מקצועי או אמין בצורה יוצאת דופן. במוסכים מומחים, שהם לא חלק מהרשת של היבואן, המחיר צריך להיות סביר הרבה יותר (לפחות מקריאה של חומר ברשת) אבל אתה צריך להניח שזה עדיין יהיה יקר בעשרות אחוזים מרכבים פשוטים. גם הביטוח יכול להיות יקר אבל זה תלוי בהרבה פרמטרים.

מבחינה כללית, זה רכב מדהים. מנוע חזק וגמיש, תיבה אוטומטית (8 הילוכים של ZF) שנחשבת כבר שנים כטובה ביותר בעולם, מתלים מצוינים שמספקים אחיזת כביש מצוינת מבלי שהרכב נוקשה וקופצני, היגוי חד מאוד וממושקל היטב, הנעה אחורית ואיכות חומרים ברמה אחרת (פנים/חוץ/צביעה...). לרעה אני אציין שזה לא רכב נוח ופרקטי במיוחד. המושבים הם מהזן הגרמני נוקשה, המושבים האחוריים צפופים נורא והרכב לא במיוחד שקט במהירויות בינעירוניות (בעיקר מהצמיגים). אם יש לך משפחה עם ילדים אז זה לא האוטו.

 

לבסוף, אם אתה עדיין בקטע, אני גם כאמור מוכר את שלי שהיא במצב טוב מאוד יחסית לרכבים האחרים שמופיעים ביד 2. יש פרטים נוספים ותמונות בפורום מכירת הרכב באתר ויש גם גמישות במחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי אין בעיות ספציפיות במנוע הזה.

מדובר במנוע שפותח ביחד עם PSA ובגירסה שPSA ייצרה (וישבה גם בדגמים מוקדמים של מיני) היו בשנים הראשונות בעיות עם שרשרת הטיימינג אבל ברכב הזה יש מנוע במבנה מעט שונה והוא מייצור של BMW וכשחיפשתי בפורומים ואתרים בינלאומיים בעיות במנוע הספציפי הזה (N13), לא מצאתי התייחסויות לבעיות דומות.

לגבי הטורבו, אני לא מכיר בעיות מיוחדת. לפני כמה חודשים החלפתי את הגומיה בחיבור של השמן לטורבו משום שהופיעה שם דליפה קטנה שגרמה לקצת ריח אבל זה לא בדיוק בעיה בטורבו.

 

בסופו של דבר מדובר במנוע שזכה במשך 8 שנים רצופות בתחרות מנוע השנה בקטגוריה שלו (והודח רק לאחרונה על ידי מנוע ה1.5 ליטר החדש של ב.מ.וו)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...