Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בפוקוס - חווית רכישה ומכירת רכב איטלקי יד 2


mightybear
שימו לב! השרשור הזה בן 2279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברי הפורום,

 

בתקופה האחרונה לקחתי לעצמי לפרוייקט בעקבות הצתרפותו העתידה של היורש למשפחה, להחלפת הפונטו איבו האהובה שלי לרכב גדול יותר. תהליך המכירה עצמו לימד אותי הרבה דברים על מצב שוק היד 2 בארץ ועל טיב האנשים שיוצרים קשר לגבי הרכב. גם תהליך מציאת המחליפה היה לא פשוט. חשבתי לתאר את זה בפוסט כאן.

 

תהליך המכירה

אז מאז שהחלטתי למכור, עברו מספר חודשים, מספר רב של מתעניינים ("אבל למה אתה מבקש כל כך הרבה על פונטו"?) ומספר לא קטן של אנשים שבאו לראות את הרכב. הגעתי אפילו פעם אחת למצב שהקונה הפוטנציאלי ואני הסכמנו כבר על המחיר, יחד עם הוריו של הקונה, לחצנו ידיים - וביום המכירה הקונה פשוט 'נעלם' והפסיק לענות לטלפונים... תסכול.

רוב האנשים מדברים ישר על המחיר. פתאום כל אחד "מגיע מרחוק" ורוצה להבין עד כמה נמוך אני יכול לרדת. לא משנה שהיה כתוב במודעה שמדבר על המחיר ליד הרכב - זה היה נראה כאילו זה הדבר הכי חשוב - אפילו יותר מהמצב המכני של הרכב. היו כמובן הרבה אנשים רציניים, אבל בתור מוכר של רכב, היה לי קשה לעשות את הירידה הזאת במחיר, למרות שידעתי עד כמה הרכב שווה ונדיר במחוזותינו.

לבסוף, חבר של מישהו שעובד איתי במשרד הגיע להתעניין על הרכב (בכלל דרך יד2), עשה נסיעת מבחן, התלהב - ויומיים לאחר מכן עשה העברת בעלות ללא בדיקה מוקדמת. כיף לי לדעת שהרכב שלי עבר ליד פרטית שיודעת ומעריכה את הרכב. לגבי המחיר? מחירון (דאז) פחות כ10 אחוז בערך. עדיין מקווה שאזהה עוד את הרכב שלי מסתובב לו באזור תל אביב :wink:

 

אז מה לא קונים?

לא היה פשוט למצוא מחליפה. ידעתי שאני מחפש רכב משפחתי, אוטמטי (אחרי 3 שנים עם ידני בתוואי דרך עירוני - אמרתי נואש). ידעתי שאני גם רוצה רכב עם כוח. ידעתי שאני רוצה גם שפנים הרכב יהיה איכותי ויתן תחושה טובה. בנוסף לגבי התקציב, אנחנו בתהליכים של רכישת דירה, לכן גם התקציב היה מוגבל (סביב ה-45 אלף). בהתחלה אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאוכל למצוא מחליפה ראוייה במחיר הזה - ושקלתי להעלות את התקציב לאזור ה-60.

השתעשעתי עם הרעיון של C30 T5 - ירדתי מהר בגלל ה-3 דלתות.

מאזדה 3 ספיריט מתוחת פנים? ירדתי מהר בגלל המחיר.

308 מתוחת פנים? אין הרבה אקסמפלרים. פחות התחברתי לצג המגע הכל יכול.

גולייטה? פחדתי מהמולטיאייר שנתן בי כבר אותותיו בעבר. אני יודע... יש רכבים שמטופלים כהלכה כל 8 אלף ק"מ, אבל אלה מבקשים הרבה מעל המחירון.

אסטרה - אחלה של רכב. מבאס הקטע של ג'נטים ברזל. הרגישה לי... קצת מיושנת, גם הגיר. פחות התחברתי.

גולף - צריך לרדת לשנתונים נמוכים בשביל לקבל את הגרסאות המעניינות.

 

אז מה כן קונים?

אז כל פעם שהעברתי בראש את רשימת המתמודדות והפוקוס עלתה, ישר הורדתי אותה בגלל הנושא של הגיר. אמרתי לעצמי - מה אני צריך להתעסק עכשיו עם גיר בעייתי. עד שהחלטתי לרדת לשורש העניין ולהבין את הבעיה של הגיר, ואיך הוא התקדם מאז 2012.

השרשור הזה לדוגמא, לא בישר טובות - אבל הרגשתי בין השורות כי כן יש התקדמות בנושא מצד דלק מוטורס. וגם עבר זמן מאז העדכון האחרון בו.

מבחן הדרך הזה (גרסה מצולמת) ממרץ 2017 בישר טובות. המשכתי לחקור. הבנתי כי הוחלף סט הקלאצ' ע"י פורד העולמית, וניתנה אחריות מורחבת ל10 שנים על מחשב הגיר ו7 שנים על הגיר בכלליותו.

אז החלטתי לעשות נסיעת מבחן ולהרגיש מקרוב את הגיר הבעייתי. החלטתי לחפש את גרסת ה2 ליטר טיטניום ונסעתי על 3 אקסמפלרים שונים. בשלושתם ניסיתי לדמות את המצבים שבהם הגיר מתקשה בהם, כלומר זחילה, העברת הילוך 1-2 והחלפת להילוך אחורי. בשלושתם, העברת ההילוכים התבצעה בצורה חלקה ולא מורגשת לא משנה עד כמה ניסיתי 'לעבוד' על הגיר (גם במצב ידני וגם בספורט). בעלת רכב אחת טענה כי הגיר הוא אוטומטי רגיל ולא הבינה על מה הרובוטי הזה שאני מדבר עליו.

בגדול הרכב הזה בדרגת הגימור הזאת מאוד הרשים אותי. איכות הרכבה מעולה (הכל יחסית לפיאט) ועוד המון דברים מסביב שתורמים להרגשה כללית טובה ברכב (סאנרוף, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת, מחשב רכב צבעוני), המושבים של הרכב מאוד תומכים ומאוד נוחים (יש אפילו תמיכה משתנה לגב התחתון). גם מערכת השמע המקורית מספיקה לי בהחלט (AUX, USB ויחד עם 9 רמקולים ומסך צבעוני 4 אינץ). הנעה ללא מפתח? פיצ'ר נחמד (אבל ממש לא דיל ברייקר). בקרת שיוט ומגביל מהירות - פחות משתמש, אבל בהחלט יכול להועיל.

אמנם המנוע כאן אטמוספרי, אבל ה-170 כ"ס מורגשים אם מאמצים את הרכב. הרגשתי יותר בטוח לעקוף עם הרכב יחסית לפונטו (שנהנתה ממונט גבוה יותר ומשקל נמוך יותר), אולי בגלל החלפת ההילוכים המהירה. בפונטו, היה צורך במיומנות העברת הילוכים טובה על מנת באמת לצבור מהירות מהר. בפוקוס - אין צורך.

הכלה

אז הכלה היא פוקוס מרץ 2012, 72 אלף ק"מ, יד2 - אפור כהה (אפור ליילי, בשפת פורד), טיטניום. מחיר סביב התקציב הנמוך שהקצבנו. האקסמפלר הספציפי הזה הגיע גם עם חיישני רוורס קדמיים ואחוריים ומערכת עזר לחנייה - שזה בעצמו פי'צר נחמד ביותר, גרם לצחקוק קל לאשתי שהדגמתי לה אותו, אבל פחות שימושי ביום יום. החיישנים הגרפיים הקדמיים - מועילים מאוד, במיוחד בזמן שיקח לי להתרגל למימדי הרכב.

סיכום

ביינתים בסך הכל שבועיים עם הרכב. מאוד מרוצה. צריכת הדלק בהחלט סבירה (ביינתים נסיעות עירונית בלבד, 22 קמ"ש ממוצע, ו1-10.5). האוטו שקט מאוד, ללא כל הקרקושים שהייתי רגיל אליהם. משרה תחושת בטחון ונוכחות על הכביש. מבחינת ההיגוי של הרכב, עדיין לא בחנתי את יתרונותיה של השלדה המהוללת של הפוקוס, אבל כבר שמתי לב להבדלים בפניות רחבות במהירות גבוהה.

מקווה מאוד לא להתבדות עם הגיר. אמנם האחריות היא עד 2019 - אבל מקווה להחזיק ברכב הרבה אחרי. קיבלתי גם את המידע (למרות שלא מצאתי תימוכין כתוב) כי הגיר של גרסת ה2 ליטר שונה מגרסת ה1.6 - והוא רטוב בניגוד ליבש.

בהזדמנות זאת רוצה גם לומר מילה טובה לעדי, ממוסך "שי לי" באור יהודה על העזרה בבחירת הרכב ועל טיפול מסור במוסך (שבו עודכנה תוכנת הגיר והוחלפו קלא'צים).

 

קצת תמונות:

WhatsApp Image 2018-01-24 at 15.01.58.jpeg

WhatsApp Image 2018-01-24 at 15.01.58 (2).jpeg

WhatsApp Image 2018-01-24 at 15.01.58 (1).jpeg

היום: Fiat Bravo Tjet

בעבר: Ford Focus Mk3 2.0 Titanium, BMW Z4 E85 3.0, BMW 118i F20
בעבר הרחוק: האיטלקיה האדומה - Fiat Punto Evo MultiAir Turbo 135 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש!

קיבלתי לא מזמן פוקוס סטיישן מאותו שנתון כרכב חלופי. אני מאוד מקווה שבשילך שהמידע שקיבלת אכן נכון והגיר בגרסה האטמוספרית שונה מהגיר שמצוות למנוע הטורבו. שם הוא פשוט הרס את חווית הנהיגה ברכב, שחוץ מעניין הגיר הייתה מעולה - רכב נוח, חזק ונעים.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי רכב זהה בליסינג (2012 טיטניום 2.0), הגיר עם מצמד יבש כמו ב1.6 ובעייתי כמוהו, אבל הוא שונה מהגיר ב1.6 מבחינת יחסי העברה. אם אכן שיפרו את הקלאצ׳ים והתוכנה אז בהחלט מדובר ברכישה מעולה, מאד אהבתי אותו בזמנו עד שהלך בטוטאלוס..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע על תאונות בחזית?

 

תתחדש!

 

תודה! גם אני שמתי לב להבדלים קלים בצבע - אבל לא התרחשה תאונה ב-3 שנים האחרונות, וגם אם כן, אין לה משמעות על השלדה (לקחתי את הרכב לבדיקה), והחיישנים הקדמיים עובדים כהלכה.

 

תתחדש, אם הגיר באמת תוקן זה חבל על הזמן בשביל הקונים :)

 

תודה! גם אני מקווה לטוב.

 

היה לי רכב זהה בליסינג (2012 טיטניום 2.0), הגיר עם מצמד יבש כמו ב1.6 ובעייתי כמוהו, אבל הוא שונה מהגיר ב1.6 מבחינת יחסי העברה. אם אכן שיפרו את הקלאצ׳ים והתוכנה אז בהחלט מדובר ברכישה מעולה, מאד אהבתי אותו בזמנו עד שהלך בטוטאלוס..

 

כן, ראיתי את השרשור המקיף שלך עם פורד :) קיבלתי את המידע הזה מעדי ממוסך מורשה פורד. מקווה שהוא צודק. ממש אהבת את הפלטפרומה הזאת אני מבין (2 פוקוס + V40).

היום: Fiat Bravo Tjet

בעבר: Ford Focus Mk3 2.0 Titanium, BMW Z4 E85 3.0, BMW 118i F20
בעבר הרחוק: האיטלקיה האדומה - Fiat Punto Evo MultiAir Turbo 135 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

קיבלתי לא מזמן פוקוס סטיישן מאותו שנתון כרכב חלופי. אני מאוד מקווה שבשילך שהמידע שקיבלת אכן נכון והגיר בגרסה האטמוספרית שונה מהגיר שמצוות למנוע הטורבו. שם הוא פשוט הרס את חווית הנהיגה ברכב, שחוץ מעניין הגיר הייתה מעולה - רכב נוח, חזק ונעים.

לאיזו פוקוס 2012 היה מנוע טורבו וגיר אוטו'? :shock:

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה זה היה רכב בליסינג מימוני?

 

אוטו מגניב, תשים לב לתושבת מנוע העליונה ימין ( רגישה) .

 

באמת אותו מגניב 8) הזכרון הפורומי שלך עובד כהלכה :wink: נכון - יד1 נרכשה תחת ליסינג מימוני, יש מסמכים המעידים על העסקה, כמובן שזה בא לידי ביטוי במחיר הקנייה. תושבת מנוע העליונה בצד ימין כבר הוחלפה.

היום: Fiat Bravo Tjet

בעבר: Ford Focus Mk3 2.0 Titanium, BMW Z4 E85 3.0, BMW 118i F20
בעבר הרחוק: האיטלקיה האדומה - Fiat Punto Evo MultiAir Turbo 135 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את הפיאט שלך מפורסמת פה, עד שהבנתי מה מיוחד בה וקצת לחקור היא נמכרה (וזה מצחיק כי היא הייתה בלוח כמה חודשים טובים, אני והמזל שלי)

לבסוף קניתי רכב אחר שפורסם כאן בפורום.

 

תתחדש ותהנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיזו פוקוס 2012 היה מנוע טורבו וגיר אוטו'? :shock:

צודקת, מדובר כמובן ב1.6 125 כ"ס אטמוספרי.

אני רגיל לפוקוס החדשה (פלנטרית) וכבר מתייחס אליה כטורבו באופן קבוע.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקופה האחרונה לקחתי לעצמי לפרוייקט בעקבות הצתרפותו העתידה של היורש למשפחה

תתחדש, ומזל טוב על הגעתו הצפויה של היורש!

 

תהליך המכירה

רוב האנשים מדברים ישר על המחיר. פתאום כל אחד "מגיע מרחוק" ורוצה להבין עד כמה נמוך אני יכול לרדת. לא משנה שהיה כתוב במודעה שמדבר על המחיר ליד הרכב - זה היה נראה כאילו זה הדבר הכי חשוב - אפילו יותר מהמצב המכני של הרכב. היו כמובן הרבה אנשים רציניים, אבל בתור מוכר של רכב, היה לי קשה לעשות את הירידה הזאת במחיר, למרות שידעתי עד כמה הרכב שווה ונדיר במחוזותינו.

זה קצת פסיכולוגיה, אבל אנשים אוהבים לצאת "מנצחים" במקרים כאלו (אחרת הם מרגישים שהם פראיירים, רחמנא ליצלן), וכדי לנצח הם חייבים להוריד את המוכר במחיר.

בהתלבטות דומה שהיתה לי לא מזמן, העדפתי לקבל קצת פחות אבל לא להתקע עם שני רכבים לזמן ארוך.

 

בגדול הרכב הזה בדרגת הגימור הזאת מאוד הרשים אותי. איכות הרכבה מעולה (הכל יחסית לפיאט) ועוד המון דברים מסביב שתורמים להרגשה כללית טובה ברכב (סאנרוף, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת, מחשב רכב צבעוני), המושבים של הרכב מאוד תומכים ומאוד נוחים (יש אפילו תמיכה משתנה לגב התחתון). גם מערכת השמע המקורית מספיקה לי בהחלט (AUX, USB ויחד עם 9 רמקולים ומסך צבעוני 4 אינץ). הנעה ללא מפתח? פיצ'ר נחמד (אבל ממש לא דיל ברייקר). בקרת שיוט ומגביל מהירות - פחות משתמש, אבל בהחלט יכול להועיל.

מסכים עם הכל, רק שאני מגיע מהצד השני, אז להגיד על המושבים מאוד נוחים נראה לי הגזמה פראית. סבירים וקשיחים זה המקסימום שהייתי נותן להם⁦ ⁦;-)

 

בהזדמנות זאת רוצה גם לומר מילה טובה לעדי, ממוסך "שי לי" באור יהודה על העזרה בבחירת הרכב ועל טיפול מסור במוסך (שבו עודכנה תוכנת הגיר והוחלפו קלא'צים).

מסכים לגמרי⁦⁦⁦:-)

 

בסה"כ רכב ממש כיפי, לא יצא לי לנסות את השילוב הזה של הגיר והמנוע, אבל אם אתה מרוצה זה מה שחשוב. תתחדש!

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...