Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת מעצור דלת נהג סיטרואן ברלינגו דור 3


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1728 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעצור דלת התחיל לעשות "קליקים" חזקים מאוד בכל סגירה. גירוז לא עזר. אחרי שמבינים איך עובד המנגנון, מבינים שגירוז לא יכול לעזור, הזרוע אמור לסובב את גלגלות הפלסטיק ולא להחליק עליהן. עם גירוז הוא רק יחליק יותר.

 

כלים:

ביט טורקס T40

מברג טורקס T20

ביט או מברג טורקס T30

מברד שטוח קטן

פלייר קטן

מברגת אימפקט

ידית רצ'ט 1/4

בוקסה 10

 

זמן עבודה כשעה.

 

רצוי להוציא את כל הג'אנק שמחזיקים בכיס של הדלת אבל לא חובה. אפשר להשאיר אותו בכייף במקום, רק להיזהר לא להטות את הריפוד יותר מידי כדי לא להטריד אותו...

מגביהים מעט את ה TRIM של ידית פתיחה פנימית, מהחלק התחתון. זה למקרה שהוא ישרט בזמן הפעולה הזו, למטה לא רואים את השריטות.

1.jpg

 

מהשלב הזה, עם היד בלבד מושכים את ה TRIM ומפרקים אותו.

2.jpg3.jpg

 

מפרקים במשיכה את משולש של המראה.

4.jpg

 

 

שני ברגי טורקס T30 שבתוך הידית הפנימית.

5.jpg6.jpg

 

שני ברגי טורקס T20 ארוכים בצד שמאל של ריפוד הדלת.

7.jpg8.jpg

 

בורג אחד טורקס T20 קצר מתחת למשולש של המראה.

9.jpg

 

להרחיק את ריפוד הדלת ולמשוך בכוח, אפשרי בלי כלים.

התחלתי בצד ימין.

10.jpg

 

המשכתי בצד שמאל.

11.jpg

 

עד שכל הריפוד יוצא.

12.jpg

 

בתוך הדלת, צריך להפריד את בידוד הרעשים בפינה הימנית עליונה, רציוי להשאיר אותו שלם. הוא מודבק עם דבק מסטיק. אפשר עם אותו דבק להדביק אותו חזרה אחר כך.

 

13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בורג שמחזיק את הזרוע של המעצור. טורקס T40. סגור עם לוקטייט + יש לו נעילה עצמית. לא הלך עם כלים ידניים, התחיל להיחרש. נכנע תוך כמה שניות למברגת אימפקט קטנה.

 

17.jpg

18.jpg

 

עם בוקסה 10 פותחים את שני הברגים של המעצור.

19.jpg

 

ושולפים את המעצור בזהירות החוצה.

20.jpg

 

מעצור חדש ליד ישן, שימו לב לגלגלת פלסטיק שנשחקה במעצור הישן, היא לא מסתובבת וזה מה שעושה את הרעש.

21N.jpg21O.jpg27.jpg

 

מרכיבים את המעצור החדש למקום ומהדקים את שלושת הברגים. מדביקים את בידוד הרעשים חזרה.

 

עכשיו השלב הכי מעצבן, באוטו הזה משם מה כל הקליפסים שמחזיקים את הריפוד של הדלת לא יצאו יחד איתו. במכוניות אחריות הם כן יוצאים בדרך כלל.

 

היה צריך להוציא את כל הקליפסים בעזרת פלייר קטן ומברג שטוח דק. בעדינות כי הם נשברים בקלות.

22.jpg

 

ככה נראה הקליפס, יש לו גומיית אטימה שגם אותה קל מאוד להרוס אם לא נזהרים. אולי עדיף מראש לרכוש 10 קליפסים חדשים. אני לא רכשתי, השתמשתי בקיימים. הצלחתי להשאיר את כולם שלמים.

23.jpg

 

מקום של הקליפס בריפוד הדלת.

24.jpg

 

את כל הקליפסים מכניסים למקומות שלהם לפני שמחזירים את הריפוד.

25.jpg

 

מרכיבים ומצמידים את הריפוד, עוברים על כל ההיקף כדי שכל הקליפסים ינעלו. מחזירים את המשולש של המראה. מבריגים את שלושת ברגי T20.

מבריגים חזרה שני ברגים שבתוך הידית ומרכיבים את ה TRIM בלחיצה.

 

מק"ט של החלק:

28.jpg

 

 

נהנים מדלת שנסגרת שקט :-)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

עברה שנה וגם המעצור החדש מתחיל להשמיע רעשים.

 

יש למישו ניסייון עם מעצורים תחליפיים כמו זה?

 

https://www.ebay.com/itm/Front-Door-Hinge-Stop-Check-Strap-Limitery-9181P2-for-Peugeot-Partner-Citroen/272886982035?epid=25007186652&hash=item3f8954e593:g:ApwAAOSwwIJZ4bJ-:rk:1:pf:0

 

 

יותר גרועים מהמקוריים?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם במעצור קיימים שני גלגלי פלסטיק?

אצלי באופל קיים מנגנון דומה שלאחר כ 13 שנים התחיל לעשות קליקים

יש lifehack של לסובב את המנגנון 180 מעלות ואז המנגנון יתחיל להחליק על הגלגל פלסטיק השני שלא נשחק כמו הראשון כי הוא רק מוביל על הזרוע ישרה

 

מגנון על אופל ווקטרה 2004

סרטון להמחשה

עריכה אחרונה על ידי vic1234
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם במעצור קיימים שני גלגלי פלסטיק?

 

לא, רק אחד. הוא זה שנאכל כמובן. הזמנתי את התחליפי שבקישור, מקווה שיחזיק יותר טוב מהמקוריים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Inked21N_LI.jpgבטוח שאין גלגל נוסף

מה שמסומן באדום זה לא גלגל?

אחד שנע על הזרועה מהצד הפנימי זרוע עם גלים מה שמגביל את הפתיחה, שם רוב השחיקה מתרחשת

וצד שני של הזרוע שהוא חלק והגלגל נע שם פשוט על זרוע ישרה

 

אם המנגנון הוא יחיד לצד ימין ושמאל אז אני מאמין שזה אותו עיקרון כמו אצלי באופל

עריכה אחרונה על ידי vic1234
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם קניתי, תחליפי מאיביי ממוכר מטורקיה לרנו לוגאן, היה על הפנים , ממש היה זז קשה, מקווה שאצלך יצא יותר מוצלח, ממש נישמח אם תעדכן אותנו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אעדכן כמובן.

 

זה שהמקורי מחזיק רק שנה, לא סביר. בסדר, נוסע הרבה והרבה פעמים ביום דלת הנהג נפתחת. אבל עדיין - שנה זה מעט מידי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבותייך החלטתי גם אני להזמין מעצור לדלתות אחוריות של ה-C4 במשפחה.

המצב אצלנו הוא שאין רעשים, אבל גם אין עצירה של הדלתות מאחור בשום פוזיציה.

בגלל שהרכב הולך לשרת גם תינוקת קטנה, צריך לסדר את האפשרות לפתיחת דלת מבלי שתסגר בצורה עצמאית.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיע המעצור התורכי, נראה ברמת איכות טובה. כולל משלוח עלה פחות משליש ממה שעולה מקורי בארץ.

 

 

כרגע המעצור הקודים עוד עובד סביר, השחיקה רק בשלב ההתחלתי. כאשר הקליקים יתחזקו, אחליף.

 

 

ל vic1234 - באמת יש שתי גלגלות פלסטיק אבל נראה לי שדי קשה להחליף בינהן.

 

 

20181112_083815.jpeg20181112_083825.jpeg20181112_083847.jpeg20181112_083855.jpeg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

היום החלפתי את המעצור השני המקורי שנשחק באותה צורה בדיוק כמו הראשון במעצור תורכי תחליפי מ Ebay שעלה פחות משליש מהמקורי, אותו מעצור שהזמנתי לפני חצי שנה.

 

שני מעצורי דלת ב 3 שנים - לא הכי סימפטי. החברה' הצרפתיים - תשקיעו קצת בשיפור המכלול הזה :-)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
אני גם קניתי, תחליפי מאיביי ממוכר מטורקיה לרנו לוגאן, היה על הפנים , ממש היה זז קשה, מקווה שאצלך יצא יותר מוצלח, ממש נישמח אם תעדכן אותנו
אין הפתעות, כרגיל וכמו ברוב המקרים חלק תחליפי של יצרן לא ידוע לא שווה כלום.

 

הרכבתי אותו לפני שבוע וקצת והוא כבר התחיל להרעיש, בנתיים חלש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1728 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...