Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר DSG פורד גלקסי 2012


Bar3133
שימו לב! השרשור הזה בן 2059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום וברכה לכולם..

לפני שנה קניתי פורד גלקסי 2012 מנוע 2.0 לי' אקובוסט.

גיר 6 הילוכים רובוטי כפול מצמדים.. (את זה אני יודע מקריאה באתרים שונים על הרכב..)

קראתי הרבה על הגיר הרובוטי כפול מצמדי (DSG אם אני לא טועה..) על מעלותיו ועל חסרונותיו..

ורציתי לשתף אתכם בחוויה שלי עם הגיר הזה..

אז ככה: אני נהג די אגרסיבי, ובנהיגה אגרסיבית הכל מתפקד ללא רבב, כלומר העברת הילוכים אפשר לומר מושלמת.. אם כי ניתן לסייג ולומר שפעם ב.. הגיר מתבלבל, אבל זה זניח. צריכת הדלק שלי 1/6.8 שזה המון אני יודע.. (בעבר היה לי קיאה קרניבל ז"ל מנוע 3.0 לי' צריכת סולר 1/7 בערך, והכל בנהיגה אגרסיבית).

מתוך רצון לשפר את צריכת הדלק עשיתי בדיקה.. התחלתי לנסוע כמו צב!! פשוט מאוד האצות איטיות להחריד בלי קיקים שומר על הימין כביש 22 בצפון שומר על מהירות של 70 קמ"ש. והתוצאה לא אחרה לבוא.. בבדיקה האחרונה הרכב אכל 1/8.7 ליטר לק"מ. שזה שיפור יפה מאוד. שלא נדבר על צריכה מחוץ לעיר רגועה 1/16.

ועכשיו לעיקר:

כעת שהתחלתי לנסוע לאט אני מתחיל להרגיש את נחת זרועו של הגיר.. מעבר בין ראשון לשני בעיקר בעליות אך מידי פעם גם במישור במהירות נמוכה, אני מרגיש שזה לא עובר חלק.. לפעמים אני מרגיש כמו דחיפה קלה שהרכב מעביר הילוך.. נותן הרגשה ממש לא נעימה. ובשאר ההילוכים הכל עובד מצויין. אציין שאני ככל שאני לוחץ יותר על הדוושה בתאוצה מ-0 התופעה פוחתת, עד שנעלמת לגמרי..

האם זה מוכר למישהו? האם זה סביר? או שיש כאן בעיה רצינית???

תודה רבה לעונים מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התחושה מוכרת מהאח הקטן (אס-מקס).

במהירויות זחילה, המעבר בין ראשון לשני לא תמיד חלק.

כנראה שאין לזה פיתרון.

1/16??? בחיים לא. יש לך איזו טעות בחישוב. אצלי זה נע בין 1/7 ל-1/9,

אולי עם רוח גבית ומזל אצליח להגיע ל-1/10 אילו זה היה מעניין אותי.

אקוסובט זה להתרגזנויות, זה כל הכיף, חבל על המאמץ לחסוך. :viking:

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העברת ההילוכים בין ראשון לשני לפעמים לא מורגש כלל , לפעמים מורגש בקטנה, ולפעמים מציק.. כמו שאמרו פה למעלה .. ככל שתחילת הנסיעה (מעמידה) מזדחלת כך זה מורגש יותר.. למען האמת הלכתי למוסך מורשה פורד וחיברו את הרכב למחשב, כרגע אין שום הודעה משמעותית, האם לדעתכם אני צריך לחפור עוד ועוד למציאת פתרון או שזה הגיר וזה הרכב ולהשלים עם זה..

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, תופעה מוכרת ברוב הגירים הרובוטיים, נהיגה אסרטיבית נחמדה, ונהיגה כמו צב מוציאה את כל המיץ מהגיר הרובוטי המבולבל

לא יודע על מה אתה מסתמך - אבל מניסיון של 8 שנים עם DSG6 - זה ממש לא! אולי בגירים עם מצמדים יבשים. החלפות ההילוכים בתיבה רטובה חלקות ומהירות בצורה מדהימה - יותר מכל גיר פלנטרי.

חבל שיותר מדי קביעות מצוטטות על פי שמועות או ניסיון חלקי ובהכללות גורפות מדי.

מאידך, אני מתנהל כשבוע עם פורד פוקוס רובוטית (ליסינג תחליפי) - וחווה בדיוק את אותה התופעה: מכות בהעלאה מראשון לשני ותחת עומס גם מצמדים מחליקים.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים:

1. אני יודע שזה גיר רובוטי דו מצמדי. האם זה DSG? (בזמן פתיחת האשכול חשבתי שכן האם טעיתי?)

2. האם הגיר של הגלקסי עובד על רטוב או על יבש?

3. החלפת שמן גיר בוצעה לפני שנה מאז עברו 13000 ק״מ

4. בכללי שמעתי שגיר רובוטי במיוחד בדורות הראשונים כלומר שנים 10,11,12 העברת הילוכים ראשון שני לא לא עובר חלק..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DSG זה הכינוי המסחרי של הגיר הרובוטי כפול מצמדים של קונצרן פולקסווגן.

במקרה של פורד הגיר נקרא פאוורשיפט ומיוצר על ידי גטראג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי אמנם האח הקטן והיבש במשפחת הגירים של Getrag, אז אני לא יודע אם זה רלוונטי גם לגיר הרטוב של הגלקסי, אבל אני בהחלט מכיר את ההתנהגות הזו. לפחות אצלי אני משוכנע שאין קשר למצב המצמדים, שאצלי כנראה במצב טוב, אין רעידות, אין החלקות, וההתנהגות הזו לא השתנתה כלל בשנתיים שהרכב אצלי.

 

הגיר הזה אוהב החלטיות, לא אוהב שמרפרפים על הגז, ולא אוהב מעברי גז-ברקס, אוהב שלוחצים בהחלטיות על אחד משניהם. כדי להמנע מהעברות מעצבנות עם הרבה רעש וצלצולים, צריך לשמור את הגיר בהילוך שרוצים על ידי שליטה מדוייקת בגז, זה משהו שמתרגלים ולומדים עם הזמן. זה לא באמת גיר אוטומטי - צריך ללמוד אותו ולהיות תמיד צעד אחד לפניו.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שיש תופעות בגיר רובוטי זה ברור.. חיפוש פשוט באינטרנט מעלה ים תלונות של אנשים בישראל ובעולם.. כולם טועים?? שיש תופעה השאלה היא האם זה חלק מהגיר הרובוטי ותופעותיו או שזה תקלה שצריכה טיפול..

ככה לעניות דעתי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להבדיל בין המוזרויות האינהרנטיות של הגיר לבין תקלות; לדעתי מה שאתה מתאר זו אחת מהמוזרויות הללו (נסה להכנס ממצב עמידה לכיכר שנמצאת בירידה - ספר איך היה) ולא תקלה.

 

ושוב אני מסייג את דבריי, שהניסיון שלי הוא ברכב אחר עם גיר דו-מצמדי יבש של Getrag.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, לאחר כל הניחושים אלו הן התשובות:

 

1. זהו אינו גיר מדגם DSG המשוייך לפלוצוואגן, זהו גיר DCT הנקרא POWERSHIFT בעל מצמדים רטובים מבית GETRAG מדגם 6DCT450 עם מומנט מירבי של 45 קג"מ.

 

2. הגיר הבעייתי של פורד היה בעברו בפורד פוקוס והיה מדובר על מצמדים יבשים מדגם 6DCT250 עם מומנט מירבי של 25 קג"מ - זה הגיר שהבחור מליסינג שהגיב, נוהג ואינו מודע לכך. אלו מצמדים יבשים = באסה.

זהו הגיר הבעייתי של פורד, היה נקרא גם כן POWERSHIFT והוא עשה כאב ראש אחד גדול ונחל כישלון ולכן הוחלף במהרה בגיר פלנטרי רגיל בדגמים הבאים והיה בעיה גלובלית לא קטנה עבור פורד.

לכן, כל מה שקראת על POWERSHIFT היה רלוונטי לפורד פוקוס, לא למונדאו.

 

3. פורד אינה מייצרת את הגירים אלה חברת GETRAG ואלו הם לא גירים מבית פורד

 

4. כמה ק"מ יש לרכב שלך? יש לעשות טיפול כל 3 שנים או כל 60K ק"מ על השעון ומומלץ, אף מוקדם הרבה יותר אם מתאפשר.

הטיפול כולל החלפת שמן גיר + החלפת הפילטר ובמוסך צריכים לאפס את הגיר ללמידה מחדש, מומלץ.

במידה ולא עשו טיפול או שדילגו, זיהום השמן עלול לגרום לבעיות קשות בגיר וחוסר נוחות בנסיעה.

יש לעשות שימוש אך ורק בשמן גיר מקורי, מנסיון של חברי פורום אשר עשו שימוש בתחליפיים, דיווחו על בעיות ובחזור למקורי, הן נפתרו.

 

5. לאחר שתגיד כמה ק"מ יש לך, או תוכל לענות גם האם בצעו טיפול בעבר והיכן, תבדוק גם איזה סוג שמן והיכן הטיפול בוצע, מרכיב קריטי. האם הוחלף המסנן גיר גם כן? תוודא הכל.

 

6. לכל הגירים הכפולי מצמדים יש תופעות של אי וודאות במקרים כאלו ואחרים, לא משנה אם זה DSG6 או DSG7 וכן הלאה, היצרנים פשוט מרמים בעזרת תוכנה והחלקה של המצב, במוקדם או במאוחר תופעות אלו יופיעו.

בפקקים? עבור ל S או לידני בין 1 ל 2, יותר נוח.

 

7. 1 ל 16 אכן אפשרי בשיוט נינוח על 100 בכביש 6 מיקנעם לאשדוד והלוך עם מיזוג וכאשר מצב הרכב במיטבו. חזרתי על זה מספר פעמים ולא מבין למה עדיין מופתעים.

עשיתי 1 ל 13 עם רכב מלא עם 4 אנשים כבדים + תא מטען מפוצץ בציוד כבד + מיכל דלק מלא על 100 בכביש 6 הלוך חזור מאשדוד לצפון ותדלוק במשאבה כולל מיזוג כמובן.

 

8. עכשיו, הפתרון: תוכנת ניהול גיר העולה 300 פאונד כולל משלוח עד הבית תוך מספר ימים. מחברים לשקע מעדכנים את הפרמטרים אוטומטית ויש לך גיר חדש.

רכשתי, זה עובד ובקרוב אפרסם פוסט בנושא לאחר שאסיים לנהוג 100+ ק"מ וכו'.

זה שיפר משמעותית ולגמריי את הבעיות במעבר בין 1 ל 2 ובכללי, תגובתיות, מהירות ונוחות הגיר היא הבדל גדול. נוסף על כך, ההספק שעובר דרכו כעת גדל.

https://www.tmcmotorsport.com/autoflash-automatic-gearbox-tuning

 

 

לאחר שתעדכן את כל המידע הנדרש מהשאלות בבקשה, נוכל להמשיך לסייע לך עד אז, מריחה והתכתבות מיותרת על דברים לא נכונים רק תרחיק אותך מהפתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב מטופל במוסך מורשה פורד בלבד, ויש הסטוריה מסודרת בעניין.. אני עשיתי טיפול 120000 איך שקניתי את הרכב החליפו פשוט כל שמן אפשרי וכל פילטר אפשרי יצאתי מישם מעל 4000 ש״ח, ובהזדמנות זו הוחלף שמן גער ופילטר גיר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...