Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אש וקרח, שילוב מנצח. רשמי טיול משפחתי באיסלנד


sperial
שימו לב! השרשור הזה בן 2374 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תחילתו של הטיול ספונטנית לגמרי: לפני מספר חודשים הופיעה ידיעה כי חברת התעופה האיסלנדית WOW air פותחת קו תעופה ישיר מתל אביב לרייקיואויק, בירת איסלנד. וכיון שאיסלנד היתה ב wish list-המשפחתי בני הבכור ישב על האתר ברגע פתיחת מכירת הכרטיסים. אבל זה היה בשעות הקטנות של הלילה, ועד שהתקבל האישור מהפיקוד העליון המחירים החלו לעלות. בסופו של דבר נרכשו כרטיסי טיסה ל-נוסעים ושלוש מזוודות, ובהמשך, כאשר ראינו שהמטוס מתחיל להתמלא הוספנו גם מושבים מובטחים על מנת שכל המשפחה תשב יחד בטיסות הדי ארוכות האלה.

 

השלב הבא היה תכנון הטיול. התברר כי יש שני גורמים מגבילים: האחד הוא מרחקים, שטח האי בערך פי 5 משטח מדינת ישראל, מספר תושביו דומה למספר תושבי חיפה, המרחקים גדולים ויש קטעים העבירים לרכב שטח בלבד. כמוכן, כיון שהכרטיסים הוזמנו לסוכות, עלה גם חשש כי מזג האויר הסתוי יפריע לטיול (עונת התיירות מסתיימת בין סוף אוגוסט לאמצע ספטמבר). לפיכך הוחלט לצמצם את אזור הטיול לדרום-מערב האי.

 

טיסות: כאמור, כרטיסי הטיסה נרכשו בחברת ה-low cost האיסלנדית WOW. הטיסות מבוצעות 4 פעמים בשבוע (החל מהחורף 3 פעמים) במטוס מדגם A321neo בתצורת ישיבה צפופה, עם 218 מושבים ומרווח בין השורות "30. משך הטיסה בממוצע כ-6:30 שעות (בחזור קצת פחות) - אולם ביום בו טסנו היו רוחות נגדיות חזקות והטיסה התמשכה כשעה יותר. עם הנחיתה עברנו בדיקה בטחונית (מבוצעת באיסלנד לכל טיסה שמגיעה ממקור שאינו באיחוד האירופי או ברה"ב), ביקורת דרכונים (זריזה מאד) ואז התברר כי המזוודות לא הגיעו. זאת אומרת שמבין למעלה מ-200 נוסעים הגיעו לא יותר מ-20 מזוודות. משמועות ששמענו בהמשך למדנו כי כנראה שמדובר בתופעה לא כל כך נדירה בטיסות לאיסלנד, ולא רק מישראל.

 

לינה: הטיול תוכנן על בסיס שלושה מוקדים: 2 לילות בעיירה Borgarnes שבמערב האי, 2 לילות בעיירה Sellfos שבדרומו ושלושת הלילות האחרונים ברייקיואויק הבירה. בדיעבד התברר כי יכולנו לוותר על לילה אחד ברייקיאויק לטובת אחד משני המקומות האחרים. כיון שהמלונות באיסלנד יקרים מאד ובמלונות בסיסיים שמחירם סביר אין שירותים צמודים לחדרים, הוזמנה לינה בצימרים, גם אם חלקם פורסם כ-"Guesthouse" אלה אינם זולים, אבל נוחים, נקיים ומצויידים היטב.

 

רכב: כיון שנסענו בהרכב משפחתי מלא (חמישה מבוגרים) רציתי להבטיח רכב מדגם שיספק את צרכינו, וגם יהיה בעל הנעה 4X4, למקרה שמזג האויר לבגוד בנו. הפתרון היה הזמנת סקודה אוקטביה סטיישן דיזל 4X4, הוזמנה דרך הרץ בישראל, אבל רק לאחר שבשיחה עם משרד הרץ ברייקיאויק התברר כי מדובר בדגם היחיד בקבוצה, ולכן הוא מובטח. הרכב שהתקבל היה ברמת גימור בסיסית - אפילו לא היתה מערכת ניווט - אבל בכל זאת צ'ופר אחד - המושבים האחוריים כובדו בחיבור USB וגם בשקע 220וולט ששימש לטעינת מחשבים ניידים. מבחינת חוית ההשכרה מצאנו שבניגוד לכתוב באתרי אינטרנט רבים דוכני ההשכרה נמצאים בתוך בית הנתיבות ומגרשי הרכב במרחק כמה עשרות מטרים, ההחזרה אמנם במקום יותר מרוחק, אבל עדיין בטווח הליכה רגלית של דקות אחדות (אם כי יש גם שאטל לטרמינל, אני מניח ששימושי בימים של מזג אויר קשה). הליך שכירת הרכב היה סטנדרטי, ההחזרה זריזה מאד וחשבונית התקבלה במייל תוך דקות אחדות.

 

נהיגה: העונה בה ביקרנו עדיין נוחה, יש גשם אולם לא שלג או קרח על הכבישים. רשת הכבישים באיסלנד בנויה מכביש טבעת המקיף את האי (כביש הטבעת, או כביש מס' 1), וכבישים לאתרים השונים. כבישים אלה הינם כבישים חד מסלוליים ודו נתיביים, מרביתם באיכות סלילה טובה, אם כי חסרי שוליים. כביש כפול קיים רק בין הבירה רייקיואויק לשדה התעופה שלה בקפלאוויק, מרחק כ-40 ק"מ, וכן כביש עורקי החוצה את רייקיואיק. כבישים אלה אינם מהירים, ויש בהם רמזורים ומעגלי תנועה רבים. איכות האספלט בד"כ טובה אולם בנסיעה מרייקיואיק לקפלאוויק היתה לי תחושה של סף אבדן אחיזה, ככל הנראה שילוב של רטיבות מגשם, צמיגים אחוריים גנריים (הקדמיים היו דאנלופ, לא שמתי לב מאיזה דגם) ורוח צד חזקה. הכבישים זרועי מצלמות מהירות (ובתוך רייקיואויק גם מצלמות רמזור) המצלמות מלפנים בסף אכיפה של 5 קמ"ש, ולפחות פעם אחת ראיתי פלאש אדום מול הרכב שנסע כמה מאות מטרים לפני. לא הזכרתי את המונח "כבישי F" - אלה כבישי הרים המצריכים רכבי שטח, ופתוחים רק בקיץ. אלה משר,ים את האזורים ההררים שאינם מיושבים. חלקם מצריכים "סופר ג'יפ"ים (זה הביטוי המקובל) לחציית תוואים קשים, כולל נהרות.

 

הנהגים באיסלנד יותר תוקפניים מהרגיל באירופה - עוקפים בצורה די אגרסיבית, גם על קו לבן ובמהירות שמעל המותר, נצמדים מאד לרכב הנעקף וחוזרים לימין בלי להמתין ליצירת מרווח מספק מהרכב הנעקף. במעגלי תנועה זכות הקדימה נלקחת בלי הרבה חשבון, וגניבת רמזורים אינה נדירה. עם זאת במהלך הטיול שמעתי צפירות רק פעם או פעמיים.

 

מהלך הטיול: הטיול תוכנן ל-7.5 ימים, ועיקרו ביקור באתרי טבע הייחודיים לאי הזה, שמאופיין על ידי הבסיס הגעשי שלו והאקלים הקר. הביצוע השתנה בגלל אבדן המזוודות, ואביא אותו לפי סדר הביצוע:

 

יום 1 - טיסת יום, הגעה בשעות אחה"צ המאוחרות + ביצוע קניות דחופות. נהיגה בחושך לצימר.

 

יום 2 - הוקדש לחצי האי .Snaefellsnes נהיגה לאורך חופים בזלתיים, ביקור במערת הלבה Vantshellir , מפל המים kirkjufellsfoss ותצפית הר kirkjufell . בחזרה לעיירה ביקור במוזיאון העירוני הקטן המתאר את תולדות ההתיישבות באיסלנד וקומה שלמה בו מוקדשת ל"סאגה" - המיתולוגיה של איסלנד. בהמשך התברר כי שני המוטיבים האלה חוזרים בהרבה מוזיאונים באי.

 

יום 3 - בגלל הצורך לחזור לנמה"ת היום הוקדש לחצי האי Reykjanes . תחילה ביקור במוזיאונים המוקדשים לויקינגים שיסדו את המושבה ולדייג המהווה מקור חשוב לפרנסת תושבי האי, ומשם שוב לתופעות הטבע הייחודיות: "גשר בין יבשות" הממוקם מעל ואדי קטן במקום בו הלוח הטקטוני של צפון אמריקה מתרחק מזה של אירואסיה, שדה גיאותרמי עם נביעות קיטור (הנושא ריח עז של גופרית), שדה נוסף בו קיטור נובע מתוך האדמה הלוהטת, תצפית על משברי גלי האוקינוס וביקור במרכז המבקרים של תחנת כוח גיאותרמית - בה מפיקים חשמל מהקיטור היוצא מבטן האדמה. התחנה היא גם מקור המים החמים המוזרמים לרייקיאויק והמשמשים להסקה, לרחצה ולבישול (וכאן המקום להזהיר את המבקרים: אצלנו המים מסופקים מדוודים בטמפרטורה של 55-60 מעלות, ברייקיאויק המיים הגיאותרמיים בטמפרטורה של 73 מעלות. להזהר במקלחת). בסוף היום הגעה לצימר ב-Sellfoss.

 

יום 4 - הפעם נסיעה מזרחה לאורך חופה הדרומי של איסלנד. ביקור בשני מפלי מים Seljaland ו-Skogafoss, בשמורת קרחון Solheimajpkill , בתצורת הקשתות Dyrholaey ובחוף השחור Kirkjufjara . בכל המקומות האלה מסלולי הליכה המצריכים כשעה כל אחד. בדרך גם עצירה במרכז המבקרים Lava Center המוקדש ל-30 הרי הגעש הפעילים שבאיסלנד ולהתפרצויותיהם.

 

יום 5 - יום ב"מעגל הזהב" הקלאסי של איסלנד. מכתש Kerið מפלי Gullfoss, שמורת הגיזרים Geysir והגן הלאומי Þingvellir (בשפה האיסלנדית מספר תווים שאינם מוכרים באנגלית המודרנית).

 

ימים 6 ו-7 - העיר רייקיאויק והמוזיאונים שבה, המוקדשים לתופעות הטבע הייחודיות לאיסלנד ולהיסטוריה של ההתיישבות בה וגם ה-phallological center המוכר לישראלים כ"מוזיאון הבולבולים" ובו אוסף הזוי לחלוטין של מוצגים הקשורים לאברי מין זכריים, מאלה של יונקים ימיים ועד לאלה של ספורטאים איסלנדיים. כבונוס בילינו בכיכר המרכזית בחגיגות של עלית נבחרת הכדורגל האיסלנדית למונדיאל.

 

וביום האחרון, כמילוי זמן עד הטיסה, עוד איזה 200 ק"מ של נסיעה לאורך חופי Hvalfjörður אשר מצפון רייקיאויק.

 

אז - בסיכום הפוסט הארוך הזה: מה היה לנו?

 

תופעות טבע - קרחונים, מפלי מים, גייזרים, שדות גיאותרמיים פולטי קיטור, וכמובן כל מה שהרי הגעש יודעים לייצר. וכבונוס - חזינו פעמיים בזוהר הצפוני, פעם מהקרקע, ובפעם השניה מגובה 10 ק"מ בטיסה הביתה.

 

מוזיאונים ומרכזי מבקרים מודרניים ובטוב טעם.

 

תושבים מאירי פנים השמחים לעזור, כולם, עד אחרון הקופאים בסופרמרקט, דוברי אנגלית שוטפת.

 

כ-1500 ק"מ נהיגה ולגימת 88 ליטר סולר - כלומר כ-17 קמ"ל (במשאבה).

 

והעלויות: יצאנו בזול, בזכות טיסות זולות, $2000 לכל המשפחה (5 אנשים). השהות באיסלנד יקרה מאד. הכניסה לאתרי הטבע בדרך כלל חינם, אבל כל מוזיאון יעלה 50-100 ש"לח לאדם , ולילה בצימר יעלה 600-1200 ש"ח, גם בעיירות. ככר לחם קטנה עולה 15 ש"ח, עגבניות 30-80 ש"ח לק"ג.

 

אבל שווה כל פרוטה.

 

דיסקלימר: טיילנו בקטע המיושב של איסלנד בעונה נוחה יחסית. בעונות הקרות דרושים התארגנות וזהירות מתאימים. וחלק מאתרים לא נגישים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה הממצה

 

אחד מהמקומות ברשימה שלי

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראש שלם של כבשה אכלתם כמו איסלנדים טובים?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, אנחנו קשים בענייני אוכל, וחוץ מזה שומרים כשרות לייט, כך שנמנעים בחו"ל מבשר שאינו עוף. גם לא חיפשנו כריש או לוויתן.

 

חוץ מזה, ראש של כבש וראש של דג זה הצד המרוקאי בראש השנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי ספריאל, עכשיו בגללך רצות לי למעלה פרסומות באיסלנדית.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר טוב מהפרסומות בפרסית שרצו לי מאז הטיול בסין עד הטיול באיסלנד

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף, יעד מעניין, ובהחלט ברשימה, אבל אני עדיין לא שלם לגביו (ולא יודע למה).

ביום השני חזרתם לשדה התעופה כדי לאסוף את המזוודות? פיצו אתכם על הפאשלה?

מה עושה מי שלא אוהב מוזאונים, יש תחליפי בילוי?

כמה עולה לשלוח מזוודה בבטן המטוס? אם שולחים מזוודה עם ביגוד ומזוודה עם עגבניות, זה עשוי לכסות את עלויות הטיול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוזיאונים שלהם ממש לא סטנדרטיים. כלומר, אני ויתרתי על מוזיאוני האמנות, ויש ברייקיאויק כמה כאלה.

 

אז איזה מוזיאונים יש:

 

מוזיאונים לתולדות ההתיישובת - בכל מקום, כל אחד מזוית קצת שונה. וגם מוזיאוני "סאגה" המוקדשים לסיפורי המסורת, בדרך כלל עם כל מיני בובות בגודל אנושי. בדרל כלל מספרים את אותו סיפור, ובכל מקום עם טויסט אחר.

 

מוזיאוני טבע - כאן המציאות עולה על הדמיון. המוזיאונים מודרניים, משתמשים במיטב הטכנולוגיה ומסבירים היטב את תופעות הטבע - הרי געש, קרחונים, הזוהר הצפוני, החיים בים (גם חיי הדייגים וגם בעלי החיים. מוזיאון הלוויתנים מדהים).

 

אבל המוזיאונים מתרכזים ברייקיאויק, ובעיירות הם קטנים. עיקר הטיול הוא טבע. טבע פראי ועוצמתי. וזה לא שראית מפל מים אחד אז ראית את כולם - הם שונים זה מזה, וכל אחד מציע משהו נוסף. באחד אתה הולך בצידו האחורי. באחר מטפלס לראשו. המפורסם ביותר עוצמתי עד שיש הטוענים שהוא מרשים יותר מהניאגרה (לדעתי זו גוזמה, אבל, עדיין, כיון שהוא לא ממוסחר כמו הניאגרה יש לו ייחוד). כך גם הקרחונים (אנחנו לא הקדשנו להם זמן מספק, כיון שהטיול שלנו קצר מדי). ושדות הלבה, והשדות הגיאותרמיים, וחופי האוקיאנוס. ועוד ועוד ועוד. וצריך להוסיף שאנחנו ביקרנו רק בחלק הדרום-מערבי של האי. לא ביקרנו בהרים שבמרכזו. לא ב-westfjords. לא בצפון. לא בקרחונים שבמזרח. סה"כ היינו באי 7.5 ימים, טיול מספק מצריך לפחות 2-3 שבועות, ועדיף בקיץ (אם כי אז האי יותר מלא, יותר קשה למצוא מלוות והכל יותר יקר).

 

ואחרי יום כזה, כאשר חוזרים לחדר רוצים רק לישון. אבל אז (למזלנו) בעלת הצימר הקישה בדלת - הופיע הזהור הצפוני. אז לבשנו חלוקי רחצה (זוכרים שהמוודות לא הגיעו?) ויצאנו לחצר ב-5 מעלות או פחות לתצפית וסשן של צילומים (ולקח זמן עד שהצלחנו לקבל תמונות סבירות).

 

יש באיסלנד חיי לילה - במיוחד ברייקיאויק. אנחנו לא אנשי לילה, אבל זכינו לעד ארוע: נבחרת איסלנד עלתה למונדיאל. אז יצאתי עם הבנים לעיר, ישבנו בפאב שיש בו 20 טלויזיות (בכניסה יש שלט המסביר לנשים שכדאי להן לשים שם את הגברים שלה, כדי שלא יפריעו בקניות) ושתינו בירה. ואחר כך יצאנו לכיכר המרכזית (Ingolfur) הצטרפנו קצת לחגיגות.

 

לגבי מחיר הטיסות - זה תלוי בתאריך. כיון שמדובר בחברת low cost הכריס כולל רק תיק גב קטן, ואם רוצי טרולי לקבינה או מזוודה של 20 ק"ג לבטן המטוס צריך להוסיף - נדמה לי 40 ו-40 דולר לפריט לכיוון, אבל זה מחירון 2017, צריך לבדוקאת מחירון 2018. או לטוס עם קונקשן באירופה (פגשנו חבורה שלאחר הטיול באיסלנד המשיכה עוד כמה ימים בברלין).

 

לגבי הפיצוי - זה עדיין בהליכים. עם זאת חברת ביטוח (פספורט קארד) נתנה מיד $150 ואילו היה צורך היו מוסיפים. השירות שלהם היה מצויין.

 

אחד הדברים הטובים באיסלנד הוא שאפשר להתנהל בלי מזומן. הכל ניתן לתשלום בכרטיס אשראי, וכיון שעמלת מט"ח בכרטיס שלי היא 2.3% זה פחות מעמלת ההמרה משקל לאירו ומאירו לקרונות. אין שום בעיה לשלם בכ"א גם סכומים קטנים של 100-200 קרונות (כלומר שקלים בודדים. הקרונה שוה היום 3.3 אגורות, כלומר 30 קרונות לשקל. כאשר היינו שם היתה עוד יותר נמוכה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המצויינת (כרגיל אצלך) - איך היה מזג האויר? האם בדיעבד היה מתאים לטיול או כבר קיצוני מדי (לצד הקר)?

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזג האויר היה טוב, טמפרטורות סביב 5-10 מעלות וקצת גשם טורדני - זה לא הפריע יותר מדי.

 

הבעיה המרכזית באיסלנד היא רוחות שיכולות להיות עזות. שבוע לפני הנסיעה היו תחזיות לרוחות של עד 80 קמ"ש, אבל אלה לא התממשו, ובסופו של דבר היו רוחות חזקות אבל לא במידה שמנעה טיולים.

 

אחת הבעיות באיסלנד היא השילוב של רוח עזה עם אפר געשי. באי יש אפר רב, במיוחד מאז התפרצות ה-Eyjafjallajökull אשר שיתקה את התעופה באירופה ב-2010. כאשר האדמה יבשה ויש רוח חזקה האפר יכול לגרום נזק עצום לכלי הרכב - מה שקרוי sandblasting. אפשר לרכוש ביטוח נגד נזק זה, שהוא יקר וכרוך גם בהשתתפות עצמית גבוהה (230000 קרונות, שהן למעלה מ-7500 ש"ח). המלצת חברות ההשכרה היא לבדוק את תחזית מזג האויר, ולרכוש את הבטוח אם התחזית מעלה חשש לתנאים כאלה. זקים נוספים של רוח חזקה הם שבירת דלתות רכב בעת הפתיחה (אם יש רוח חזקה מידו האחורי של הרכב היא עיפה את הדלת לפנים ומעקמת או שוברת את הצירים, לכן בתנאים כאלה יש לחנות עם חזית הרכב לרוח) וכן שריטות מחצץ המועף מכלי רכב אחרים. אישית לא נתקלתי בבעיה, אבל היא מוזכרת בכל אתר העוסק בשכירת רכב באיסלנד.

 

עוד בעניין נהיגה - יש באיקטע אגרה אחד, מנהרת Hvalfjörður שארכה כאורך מנהרות הכרמל, חוסכת עיקוף של איזה 80-100 ק"מ, והאגרה בה 1000 קרונות (33 ש"ח), לא כולל קנסות מהירות שאפשר לקבל מאיזה תריסר מצלמות המותקנות לאורכה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הסקירה המפורטת, וואו, איזה יעד מדהים ושונה!

בהחלט נכנס לרשימת היעדים אותם אבקש מתנה מפיית השיניים.

איך פאקינג הסתדרתם 6 ימים בלי המזוודות שלכם???

מה עם כל הבגדים? כלי הרחצה? משקפיים? נעליים? איך מסתדרים בלי כל זה??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברנו למזודות אחרי יומיים, כך שזה לא היה עד כדי כך נורא. כנראה שלמי שטס בטיסה יום אחרי כן לקח 3 ימים עד שקיבל את מטענו. הלקח פשוט - לשים בתיק הגב סט להחלפה. הבעיה היתה שהחברה מגבילה מאד את גודל תיק הגב, ונזקקנו למזון לדרך (עניין של לפחות 12 שעות בלי העיכוב בגלל המזוודה) וג המחשבים והמצלמות תפסו לא מעט מקום.

 

חוץ מזה, ש לנו קצת ניסיון בטיולים. אז מסיבה זו, ובגלל מגבלות המטען, היו לנו ציוד חם ונעלי הליכה עלינו, כמובן שהמשקפיים צמודים בתיק הגב. ואת אחה"צ הראשון שלנו בזבזנו בשוטטות בסופרמרקטים ובחנויות קודם ליד שדה התעופה ואחר כך ברייקיאויק, עד שמצאנו כמה פריטים חשובים כמו לבנים וגרביים להחלפה, כלי רחצה וקצת מזון ליום הראשון. ובמקום להגיע לצימר ב-7 בערב הגענו סביב 10, כמובן אחרי שהנהיגה הראשונה שלנו באותה ארץ זרה היתה בחושך. לפחות וייז לא הכזיב (הקניה הראשונה היתה שני כרטיסי סים עם חבילת דאטא ראויה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...