Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך מקוצר להתחברות למחשב רכב ברכבי פיאט (Fiat)


innvision

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

בעקבות השרשור הבא : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?556443-%D7%A7%D7%95%D7%93-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%95

החלטתי לנסות ולהתחבר למחשב בצורה מלאה. ניסיתי למצוא את המתאם המתאים בעלות המינימלית שיאפשר קישוריות נורמלית, הכוונה היא חיבור לכל מחשבי/מודולי הרכב, ובנוסף יאפשר להפעיל את כל התכונות והאפשרויות שתוכנת הדיאגנוסטיקה מאפשרת.

 

1. תוכנת הדיאגנוסטיקה

 

 

 

מומלץ להשתמש בתוכנת דיאגנוסטיקה מקצועית שמיועדת במיוחד עבור קונצרן פיאט. רוב הסיכויים שתוכנות גנריות/כלליות לא יעבדו/ יעבדו בצורה חלקית/ לא יתמכו בחלק מהמחשבים שברכב/ יציגו ערכים לא מתאימים/ לא יאפשרו הפעלות ותכונות כיול מתקדמות.

במקרה שלי אני השתמשתי בתוכנת Multiecuscan- http://www.multiecuscan.net/

נעזרתי גם בהסברים מאתר התוכנה, יש חומר עזר נרחב.

ניתן גם כמובן להשתמש בתוכנות אחרות שמציעות תמיכה מתקדמת לרכבי פיאט.

 

2. מתאם OBD

 

 

 

אז כאן יש בעיה קטנה, מסתבר שלא כל מתאם גנרי מבוסס שבב ELM327 מתאים למשימה. חלק מהמתאמים הזולים שנמכרים באיביי הם עם שבב תואם ELM ולא של היצרן המקורי. בעקבות כך ואולי גם בקבות סיבות נוספות (לא ממש חקרתי את מהות בעיית התאימות לעומק) השימוש בהם יהיה בעייתי מאוד ויגרום לשלל תקלות ובעיות התחברות, כפי שאתאר בהמשך.

בכל מקרה אחת הבעיות במתאמים האלו היא בעיית טרמינציה של קו ה CAN BUS, ובקישור הבא מוצע פתרון: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493

אדגיש, אני לא ניסיתי ל"תקן" את המודולים שרכשתי ולא עבדו, אלא בדקתי אחרים עד שמצאתי אחד שעובד. אציין גם שהמודולים כעיקרון תקינים ועובדים ברכבים אחרים, אך לא בפיאט. לדעתי במחיר שניתן לרכוש אחד תקין, לא שווה להתעסק בזה, אבל אם מישהו ירים את הכפפה וירצה לנסות ולהשמיש אחד, אני מוכן לתרום מתאם לניסוי.

 

2.א מתאמים שלא כדאי לרכוש, ותאור הבעיות שלהם

הערה: כיוון שמדובר במתאמים גנריים סיניים קשה באמת להתייחס באופן חד משמעי לסוג המתאם (אין יצרן או דגם על המודול עצמו, אלא כיתוב גנרי). המעטפת החיצונית לרוב כמעט זהה לרוב המוכרים, היום יכול להיות שם שבב א' ומחר אחד שונה לגמרי, אין גם שום ביטחון שהמתאם שאני צילמתי יהיה זהה לזה שיוזמן ממוכר אחר ( שוב, אותו מארז פלסטיק גנרי טיפוסי). היא לכך אתאר את המתאמים בתיאור סכמתי קצר ותמונה.

2.א.1 מתאם כחול קצר בלוטות

 

attachment.php?attachmentid=489078&d=1497218723

זה היה ללא ספק המתאם הגרוע ביותר שבדקתי. עם חיבור המודול הופיעו התופעות הבאות:

 

  • הרכב לא הניע
  • נורות התקלה ברכב נדלקו
  • לא היה ניתן להתחבר כלל למחשב הרכב
  • המודול קצר מאוד, ולאחר שדחפתי אותו לשקע היה מאוד קשה לשלוף אותו (אבל זו בעיה פיזית, לבסוף הברגתי ברגים לפלסטיק של המתאם ומשכתי החוצה).

אדגיש שהמתאם הזה עבד לא רע בכלל עם מספר רכבים אחרים (למשל טויוטה יאריס 2012, שברולט קרוז 2009 ). לפיאט מאוד לא מומלץ, אלא אם כן אתם מעוניינים להשבית למישהו רכב.

2.א.2 מתאם כתום\כחול ארוך בלוטות

 

attachment.php?attachmentid=489079&d=1497218729

הפעם :

 

  • נדלקו נורות תקלה
  • הרכב הצליח להניע
  • נבדק רק באמצעות OBD Torque בלבד בטלפון, הצליח לקרוא חלק מהנתונים ותקלות.

כיוון שעברתי למתאם הבא (גרסת USB של הנוכחי) והעובדה שנדלקו נורות תקלה בזמן החיבור לא בדקתי אפילו באמצעות המחשב ועברתי למתאם הבא.

2.א.3 מתאם כתום\כחול ארוך USB

 

attachment.php?attachmentid=489080&d=1497218735

תופעות:

 

  • לא נדלקו נורות תקלה (הללויה)
  • רכב מניע
  • מצליח להתחבר חלקית (דרך Multiecuscan), רק למחשב המנוע, וגם שם יש בעיות:

לא מצליח לאפס תקלה קיימת (תקלת תקשורת, שיש סיכוי טוב שנרשמה בכלל עקב שימוש במתאם לא מתאים), לא ניתן להפעיל ACTUATORS בתוכנה.

 

  • בעזרת מתאם (פירוט בסעיף 3) ניתן להתחבר למחשב כריות האוויר ונדמה לי גם של ABS.

 

 

2.א.4 מתאם כחול KKL+

 

attachment.php?attachmentid=489081&d=1497218739

תופעות:

 

  • לא נדלקו נורות תקלה.
  • רכב מניע
  • מצליח להתחבר למחשב ניהול המנוע (אבל, רק אליו אם אני לא טועה)
  • מצליח לאפס את התקלה שבזיכרון (התקלה גם לא חזרה)
  • לא ניתן להפעיל ACTUATORS בתוכנה.

 

 

 

2.ב מתאמים מומלצים

באופן עקרוני יצרן התוכנה ממליץ על רשימה של מתאמים עם הסבר על כל אחד מהם:

http://www.multiecuscan.net/HowToUse.aspx

 

2.ב.1 CANtieCAR interface (לא בדקתי, מומלץ ע"י יצרן התוכנה)

מדובר במתאם שנראה איכותי מאוד, תומך USB ו בלוטות. הוא כולל את התוכנה המקורית+ רישיון שעובד בכל מחשב (בתנאי שמשתמשים עם המתאם עצמו שמכיל "מפתח").

היתרון העיקרי של המתאם הזה הוא ביכולת ה multiplex שלו, המשמעות היא שאין צורך בכבלים מתאמים נוספים כדי להתחבר למחשבי הרכב השונים ( הסבר נוסף בסעיף 3 ).

החיסרון העיקרי הוא המחיר- http://www.multiecuscan.net/OrderMultiplexed.aspx

2.ב.2 מתאם ירוק\כחול ארוך USB, מותאם לפיאט

attachment.php?attachmentid=489082&d=1497218744

זה המתאם שעצרתי בו, כיוון שכל האופציות והחיבורים עבדו אתו, בינתיים על שני רכבים, פיאט פונטו 16v רציפה שנת 2006, ופונטו מולטיאייר טורבו שנת 2010 ידנית.

המתאם מבוסס גם הוא על שבב ELM327 (חיקוי/תואם) אבל עבר התאמה לרכבי פיאט. גם כאן מדובר במארז גנרי שלא אומר הרבה, לכן, אני מצרף קישור למוכר שרכשתי ממנו, ואני יודע שהמוצר שלו עובד בצורה טובה (לפחות אצלי, מקווה שגם אצל מי שיזמין). אני מדגיש, לא מדובר בשבב ELM327 מקורי אלא בגרסת חיקוי סינית שעברה את השינוי בטרמינציה (ואולי שינויים נוספים, אני לא יודע בוודאות) כדי שתתאים לעבודה עם רכבי פיאט. מי שמעוניין בגרסה עם שבב מקורי של ELM יכול לבדוק את ההמלצות של היצרן בסעיף 2.ב או לחפש אחד מקורי, הבעיה ב EBAY שהאמון שלי בקבלת מוצר מקורי נמוך. קישור למכירה ( הסתיימה, אבל יש למוכר מכירות חדשות כל הזמן, העלות סביב 90 ₪ כולל משלוח):

http://www.ebay.com/itm/272543884574?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

יתרונות:

 

  • עובד נהדר (לפחות בשני הרכבים שבדקתי) עם כל מחשבי הרכב (יש צורך בכבלים מתאמים, סעיף 3).
  • מחיר זול מאוד.

חסרונות:

 

  • מוצר סיני גנרי שעבר הסבה.
  • האמינות לאורך זמן אינה ידועה.

 

3. כבלים מתאמים

 

כיוון שחלק ממחשבי הרכב/מודולים לא מחוברים בקונטור במקום הסטנדרטי שהם בדרך כלל מחוברים אליו, ש צורך להצליב חלק מהפינים כדי לתקשר עם המערכות השונות ברכב. לדוגמא כדי להתחבר למחשב כריות האוויר בדרך כלל יש צורך בכבל המתאם בצבע אדום.

במידה ורוכשים את המתאם עם תכונת הריבוב (multiplex) שבסעיף 2.ב.1, אין צורך בכבלים מתאמים (למעט זה של ה-3 פינים עבור רכבים ישנים).

באופן כללי, המתאמים משנים את גישור הפינים כך שאפיק הנתונים המתאים (K, L , CAN ) יגיע למודול המתאים. גם כאן אתר יצרן התוכנה מספק תיעוד מפורט:

http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

 

הערה: אני רכשתי את הסט הבא-

http://www.ebay.com/itm/371246562201?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

attachment.php?attachmentid=489083&d=1497218751

  • שימו לב שאין בו את כל המתאים, חסר את הכחול האפור, ועקרונית גם את המתאם 3 פינים לרכבים ישנים, באופן מפתיע המוכר צירף גם את הכבל 3 פינים, אבל כנראה שבטעות.

 

attachment.php?attachmentid=489084&d=1497218756

 

 

4. סיכום

 

השילוב של תוכנת Multiecuscan ומתאם ELM327 (או תואם) + מספר כבלים מתאמים, יכול לאפשר גישה מעולה למחשבי הרכב ברכבי פיאט. היכולות של התוכנה מדהימות, וניתן לבצע איתה פעולות מתקדמות שבאופן רגיל היו מאלצות ביקור במוסך מורשה יבואן. לדוגמא ניתן לבצע proxy alignment למחשבי הרכב. ניסיתי את האופציה הזו בפיאט 1.4 מולטיאייר טורבו לאחר שמכשיר הרדיו המקורי נותק והוחלף באחד גנרי, לאחר שהחזרנו את המקורי מד הקילומטרז' היבהב כיוון שיש לבצע את ה- proxy alignment , התהליך בוצע בהצלחה והבהוב נפסק. ניתן גם לבצע איפוס מצערת, כיוון חיישני מומנט בהגה החשמלי ושלל אופציות מתקדמות.

 

אני מקווה שהמדריך הזה יסייע למי שמעוניין להתחבר לרכב שלו, בהצלחה.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתאם OBD BT של VGATE ICAR2

 

מתחבר לפלא ועובד עם תוכנה ALFAOBD

מתחבר לכל מחשבים- מנוע, בודי,גיר ובקרת אקלים של בראבו. גם לפונטו וקורולה.

 

לא מכבה את הרכב,אורות,תקלות חשמל ותצוגות מוזרות שמתאמים זולים יותר עשו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה מאפשר לאפס נורת סרוויס בפיאט פנדה החדשה?

 

בתצורה שתיארתי ניתן לאפס סרוויס כמובן.

 

מתאם OBD BT של VGATE ICAR2

 

מתחבר לפלא ועובד עם תוכנה ALFAOBD

מתחבר לכל מחשבים- מנוע, בודי,גיר ובקרת אקלים של בראבו. גם לפונטו וקורולה.

 

לא מכבה את הרכב,אורות,תקלות חשמל ותצוגות מוזרות שמתאמים זולים יותר עשו.

 

האם ניתן לבצע proxy alignment ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכשת את השלישייה כבלים.

את התוכנה רכשת בנפרד?

 

צודק, את התוכנה צריך לרכוש בנפרד כמובן, או תוכנה אחרת שתומכת בפיאט, עלות התוכנה 50 יורו.

 

של איזה רכיב?

 

Sent from my LG-F600K using Tapatalk

 

 

כאשר מוסיפים או מורידים רכיב שמתממשק לאחד ממחשבי הרכב, יש צורך לבצע "עידכון" כי בוצע שינוי. לפי מה שראיתי כשביצעתי את התהליך, אתה קודם משנה את כל ההגדרות שאתה מעוניין ואז התוכנה מעדכנת רכיב רכיב (גם אם לא השתנה כלום במחשב ABS לדוגמא, היא תעבור גם עליו), אם הייתה שגיאה באחד הרכיבים התוכנה תודיע לך.

 

האם האפליקציה בנייד תומכת באופציה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה!

 

גם אצלי המתאם הראשון שמופיע בסעיף - 2.א.1 מתאם כחול קצר בלוטות, לא עבד במספר רכבים של יצרנים שונים.

לאחר מכן ראיתי שאסף מהכנופיה, משתמש במתאם שבסעיף - 2.א.2 מתאם כתום\כחול ארוך בלוטות ולכן הזמנתי אותו. הוא עובד בצורה תקינה ברכבים של יצרנים שונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הפעלתי חיישני גשם שאין לי... לא מצליח לכבות אותם. גם דרך מחשב של מוסך פיאט.

 

Sent from my LG-F600K using Tapatalk

 

איזה רכב בדיוק?

 

צריך להזהר בשינויים. בפונטו 1.4 מולטיאייר טורבו שביצענו proxy alignment, ראינו שיש אפשרות להגדיר את מערכת ה- start stop כלא מאופשרת (סוף סוף לבטל לתמיד את המטרד הזה) , טעות. הגדרנו וביצענו את ה alignment, הרכב לא מניע. מסתבר שכנראה שממסר ההנעה במערכת עם ובלי SS הוא לא אותו אחד, ועכשיו המחשב שולח פקודת הנעה לרכיב שלא קיים. בקיצור, החזרנו את המערכת למצב מאופשר, וביצענו alignment שוב, והרכב מניע.

 

אני מפחד לחשוב מה היה קורה אם תוכנה לא מקצועית הייתה מתחילה לשנות פרמטרים במקומות הלא נכונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 שנים מאוחר יותר...
בתאריך 12.6.2017 בשעה 01:20, innvision כתב:

שלום לכולם,

 

בעקבות השרשור הבא : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?556443-%D7%A7%D7%95%D7%93-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%95

החלטתי לנסות ולהתחבר למחשב בצורה מלאה. ניסיתי למצוא את המתאם המתאים בעלות המינימלית שיאפשר קישוריות נורמלית, הכוונה היא חיבור לכל מחשבי/מודולי הרכב, ובנוסף יאפשר להפעיל את כל התכונות והאפשרויות שתוכנת הדיאגנוסטיקה מאפשרת.

 

1. תוכנת הדיאגנוסטיקה

 

 

 

מומלץ להשתמש בתוכנת דיאגנוסטיקה מקצועית שמיועדת במיוחד עבור קונצרן פיאט. רוב הסיכויים שתוכנות גנריות/כלליות לא יעבדו/ יעבדו בצורה חלקית/ לא יתמכו בחלק מהמחשבים שברכב/ יציגו ערכים לא מתאימים/ לא יאפשרו הפעלות ותכונות כיול מתקדמות.

במקרה שלי אני השתמשתי בתוכנת Multiecuscan- http://www.multiecuscan.net/

נעזרתי גם בהסברים מאתר התוכנה, יש חומר עזר נרחב.

ניתן גם כמובן להשתמש בתוכנות אחרות שמציעות תמיכה מתקדמת לרכבי פיאט.

 

2. מתאם OBD

 

 

 

אז כאן יש בעיה קטנה, מסתבר שלא כל מתאם גנרי מבוסס שבב ELM327 מתאים למשימה. חלק מהמתאמים הזולים שנמכרים באיביי הם עם שבב תואם ELM ולא של היצרן המקורי. בעקבות כך ואולי גם בקבות סיבות נוספות (לא ממש חקרתי את מהות בעיית התאימות לעומק) השימוש בהם יהיה בעייתי מאוד ויגרום לשלל תקלות ובעיות התחברות, כפי שאתאר בהמשך.

בכל מקרה אחת הבעיות במתאמים האלו היא בעיית טרמינציה של קו ה CAN BUS, ובקישור הבא מוצע פתרון: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493

אדגיש, אני לא ניסיתי ל"תקן" את המודולים שרכשתי ולא עבדו, אלא בדקתי אחרים עד שמצאתי אחד שעובד. אציין גם שהמודולים כעיקרון תקינים ועובדים ברכבים אחרים, אך לא בפיאט. לדעתי במחיר שניתן לרכוש אחד תקין, לא שווה להתעסק בזה, אבל אם מישהו ירים את הכפפה וירצה לנסות ולהשמיש אחד, אני מוכן לתרום מתאם לניסוי.

 

2.א מתאמים שלא כדאי לרכוש, ותאור הבעיות שלהם

 

הערה: כיוון שמדובר במתאמים גנריים סיניים קשה באמת להתייחס באופן חד משמעי לסוג המתאם (אין יצרן או דגם על המודול עצמו, אלא כיתוב גנרי). המעטפת החיצונית לרוב כמעט זהה לרוב המוכרים, היום יכול להיות שם שבב א' ומחר אחד שונה לגמרי, אין גם שום ביטחון שהמתאם שאני צילמתי יהיה זהה לזה שיוזמן ממוכר אחר ( שוב, אותו מארז פלסטיק גנרי טיפוסי). היא לכך אתאר את המתאמים בתיאור סכמתי קצר ותמונה.

 

2.א.1 מתאם כחול קצר בלוטות

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=489078&d=1497218723

 

זה היה ללא ספק המתאם הגרוע ביותר שבדקתי. עם חיבור המודול הופיעו התופעות הבאות:

 

 

  • הרכב לא הניע
  • נורות התקלה ברכב נדלקו
  • לא היה ניתן להתחבר כלל למחשב הרכב
  • המודול קצר מאוד, ולאחר שדחפתי אותו לשקע היה מאוד קשה לשלוף אותו (אבל זו בעיה פיזית, לבסוף הברגתי ברגים לפלסטיק של המתאם ומשכתי החוצה).

 

אדגיש שהמתאם הזה עבד לא רע בכלל עם מספר רכבים אחרים (למשל טויוטה יאריס 2012, שברולט קרוז 2009 ). לפיאט מאוד לא מומלץ, אלא אם כן אתם מעוניינים להשבית למישהו רכב.

 

2.א.2 מתאם כתום\כחול ארוך בלוטות

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=489079&d=1497218729

 

הפעם :

 

 

  • נדלקו נורות תקלה
  • הרכב הצליח להניע
  • נבדק רק באמצעות OBD Torque בלבד בטלפון, הצליח לקרוא חלק מהנתונים ותקלות.

 

כיוון שעברתי למתאם הבא (גרסת USB של הנוכחי) והעובדה שנדלקו נורות תקלה בזמן החיבור לא בדקתי אפילו באמצעות המחשב ועברתי למתאם הבא.

 

2.א.3 מתאם כתום\כחול ארוך USB

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=489080&d=1497218735

 

תופעות:

 

 

  • לא נדלקו נורות תקלה (הללויה)
  • רכב מניע
  • מצליח להתחבר חלקית (דרך Multiecuscan), רק למחשב המנוע, וגם שם יש בעיות:

 

לא מצליח לאפס תקלה קיימת (תקלת תקשורת, שיש סיכוי טוב שנרשמה בכלל עקב שימוש במתאם לא מתאים), לא ניתן להפעיל ACTUATORS בתוכנה.

 

 

  • בעזרת מתאם (פירוט בסעיף 3) ניתן להתחבר למחשב כריות האוויר ונדמה לי גם של ABS.

 

 

 

2.א.4 מתאם כחול KKL+

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=489081&d=1497218739

תופעות:

 

 

  • לא נדלקו נורות תקלה.
  • רכב מניע
  • מצליח להתחבר למחשב ניהול המנוע (אבל, רק אליו אם אני לא טועה)
  • מצליח לאפס את התקלה שבזיכרון (התקלה גם לא חזרה)
  • לא ניתן להפעיל ACTUATORS בתוכנה.

 

 

 

 

2.ב מתאמים מומלצים

 

באופן עקרוני יצרן התוכנה ממליץ על רשימה של מתאמים עם הסבר על כל אחד מהם:

http://www.multiecuscan.net/HowToUse.aspx

 

2.ב.1 CANtieCAR interface (לא בדקתי, מומלץ ע"י יצרן התוכנה)

 

מדובר במתאם שנראה איכותי מאוד, תומך USB ו בלוטות. הוא כולל את התוכנה המקורית+ רישיון שעובד בכל מחשב (בתנאי שמשתמשים עם המתאם עצמו שמכיל "מפתח").

היתרון העיקרי של המתאם הזה הוא ביכולת ה multiplex שלו, המשמעות היא שאין צורך בכבלים מתאמים נוספים כדי להתחבר למחשבי הרכב השונים ( הסבר נוסף בסעיף 3 ).

החיסרון העיקרי הוא המחיר- http://www.multiecuscan.net/OrderMultiplexed.aspx

 

2.ב.2 מתאם ירוק\כחול ארוך USB, מותאם לפיאט

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=489082&d=1497218744

זה המתאם שעצרתי בו, כיוון שכל האופציות והחיבורים עבדו אתו, בינתיים על שני רכבים, פיאט פונטו 16v רציפה שנת 2006, ופונטו מולטיאייר טורבו שנת 2010 ידנית.

המתאם מבוסס גם הוא על שבב ELM327 (חיקוי/תואם) אבל עבר התאמה לרכבי פיאט. גם כאן מדובר במארז גנרי שלא אומר הרבה, לכן, אני מצרף קישור למוכר שרכשתי ממנו, ואני יודע שהמוצר שלו עובד בצורה טובה (לפחות אצלי, מקווה שגם אצל מי שיזמין). אני מדגיש, לא מדובר בשבב ELM327 מקורי אלא בגרסת חיקוי סינית שעברה את השינוי בטרמינציה (ואולי שינויים נוספים, אני לא יודע בוודאות) כדי שתתאים לעבודה עם רכבי פיאט. מי שמעוניין בגרסה עם שבב מקורי של ELM יכול לבדוק את ההמלצות של היצרן בסעיף 2.ב או לחפש אחד מקורי, הבעיה ב EBAY שהאמון שלי בקבלת מוצר מקורי נמוך. קישור למכירה ( הסתיימה, אבל יש למוכר מכירות חדשות כל הזמן, העלות סביב 90 ₪ כולל משלוח):

http://www.ebay.com/itm/272543884574?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

יתרונות:

 

 

  • עובד נהדר (לפחות בשני הרכבים שבדקתי) עם כל מחשבי הרכב (יש צורך בכבלים מתאמים, סעיף 3).
  • מחיר זול מאוד.

 

חסרונות:

 

 

  • מוצר סיני גנרי שעבר הסבה.
  • האמינות לאורך זמן אינה ידועה.

 

 

3. כבלים מתאמים

 

כיוון שחלק ממחשבי הרכב/מודולים לא מחוברים בקונטור במקום הסטנדרטי שהם בדרך כלל מחוברים אליו, ש צורך להצליב חלק מהפינים כדי לתקשר עם המערכות השונות ברכב. לדוגמא כדי להתחבר למחשב כריות האוויר בדרך כלל יש צורך בכבל המתאם בצבע אדום.

במידה ורוכשים את המתאם עם תכונת הריבוב (multiplex) שבסעיף 2.ב.1, אין צורך בכבלים מתאמים (למעט זה של ה-3 פינים עבור רכבים ישנים).

באופן כללי, המתאמים משנים את גישור הפינים כך שאפיק הנתונים המתאים (K, L , CAN ) יגיע למודול המתאים. גם כאן אתר יצרן התוכנה מספק תיעוד מפורט:

http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

 

הערה: אני רכשתי את הסט הבא-

http://www.ebay.com/itm/371246562201?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=489083&d=1497218751

 

  • שימו לב שאין בו את כל המתאים, חסר את הכחול האפור, ועקרונית גם את המתאם 3 פינים לרכבים ישנים, באופן מפתיע המוכר צירף גם את הכבל 3 פינים, אבל כנראה שבטעות.

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=489084&d=1497218756

 

 

4. סיכום

 

השילוב של תוכנת Multiecuscan ומתאם ELM327 (או תואם) + מספר כבלים מתאמים, יכול לאפשר גישה מעולה למחשבי הרכב ברכבי פיאט. היכולות של התוכנה מדהימות, וניתן לבצע איתה פעולות מתקדמות שבאופן רגיל היו מאלצות ביקור במוסך מורשה יבואן. לדוגמא ניתן לבצע proxy alignment למחשבי הרכב. ניסיתי את האופציה הזו בפיאט 1.4 מולטיאייר טורבו לאחר שמכשיר הרדיו המקורי נותק והוחלף באחד גנרי, לאחר שהחזרנו את המקורי מד הקילומטרז' היבהב כיוון שיש לבצע את ה- proxy alignment , התהליך בוצע בהצלחה והבהוב נפסק. ניתן גם לבצע איפוס מצערת, כיוון חיישני מומנט בהגה החשמלי ושלל אופציות מתקדמות.

 

אני מקווה שהמדריך הזה יסייע למי שמעוניין להתחבר לרכב שלו, בהצלחה.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

יש לך את זה עדיין? אני מחפש באיביי ונראה שלמוכר כבר אין, שאלתי אם אפשר לבדוק אצלך בהזדמנות מתאימה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.1.2024 בשעה 07:52, innvision כתב:

שלום,

 

אתה מוזמן להגיע (אזור המרכז) ותוכל לחבר אצלי, צור איתי קשר בפרטי.

אני אשמח, אני לא יכול לשלוח לך הודעה פרטית כי עוד לא פרסמתי 20 הודעות בפורום תוכל אתה לשלוח לי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...