Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תוצאות פוליש + ננו קרמי מאתמול. היו לי ציפיות מוגזמות?


שימו לב! השרשור הזה בן 2510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלשום מסרתי את הרכב (7 חודשים על הכביש) לטיפול פוליש + ציפוי ננו קרמי. הרעיון היה להתפתר מהסוורלים שנעשו לפני שנדבקתי בחיידק הפורום, ולהוסיף שכבת הגנה לעתיד לבוא. את העבודה מסרתי לבעל מקצוע שקבלתי עליו כמה המלצות (אך לא דרך הפורום).

 

א. את האוטו קבלתי תוך 26 שעות מרגע המסירה

ב. ראיתי את הרכב בתוך המוסך ולא בשמש ולכן הוא היה נראה לי "סביר".

ג. בהתחלה בעל המקצוע לא רצה להגיד אם איזה חומר ציפוי השתמש - בסוף הראה לי קופסא של feynlabs - לא הצלחתי לראות בדיוק איזה סוג (חבל, דווקא היה מעניין לראות אם זה ה-self healing)

ד. כשהגעתי הביתה הסתכלתי על מכסה המנוע ושמתי לב לפסים ארוכים (הולוגרמה?) חדשים שנוספו, וסוורלים (קצת יותר עדינים אמנם) שעדיין מחייכים אלי - ראו את הצילומים המצורפים...

ה. שילמתי פחות מ-1500 ש"ח (אבל לא הרבה פחות)

 

שאלותי הם:

 

1. האם אני פשוט לא ראילי כשאני מצפה מפוליש להסיר את כל הסוורלים במיוחד אם בעל המקצוע לא קורא לעצמו "דיטיילר"?

2. אני יכול לעשות משהוא ידני להוריד את ההולגרמות הארוכות או שפשוט כדאי לתת למישהו רציני יותר לתקן ולצפות מחדש את מכסה המנוע?

3. כמה זמן לוקח לחומרי הציפוי להתייבש והאם אני פשוט צריך לחכות ואז פתאום הכל יסתדר?

 

הנה כמה צילומים...

 

Polish_plus_Nano_1.jpgPolish_plus_Nano_2.jpg

 

תודה!

 

ב.

עריכה אחרונה על ידי wondercrisp
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו, עבודה לא מקצועית. (חובבנית)

חבל, הייתה משקיע עוד כמה שקלים ומקבל עבודה באיכות גבוה.

 

ולא היו לך ציפיות גבוהות אלא לקבל רכב ללא סווירלים

ואת זה הם "פספסו"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו הטעות היא של שניכם, שלך שחשבת לתומך שב 1500 שח ניתן לעשות "פול קוריקשן" ולצאת נקי מסווירלס והלוגרמות ושל בעל המקצוע שלקח סכום כל כף נמוך שממנו לא היה נשאר לו כלום אם היה מבצע פוליש רב שלבי. רק לשם השוואה, אצלי או אצל כמה מבעלי המקצוע שגם מיוצגים באתר זה, מ 3000 שח לא היה נשאר לך עודף! ואז לא היית מעלה תמונות ומתלונן על איכות העבודה, כי לא היה על מה, אבל לא מן הנמנע שהיית מקלל בלב שלקחו לך הרבה כסף! כך או אחרת קשה לספק את האנשים...... ודרך אגב, עלות החזקת עסק קטן היא 1000 שח' ליום!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

FEYNLAB חברה אמריקאית למיטב זכרוני ,יש להם ליין מקצועי מאד מעניין גם הדיטיילר שלהם טוב מאד.

הבעיה שכל אחד שעבד על 2 רכבים וחושב שהוא דיטיילר..

עבודה לא טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

buffer trails, סווירלים שהוכנסו לתוך הצבע כתוצאה מעבודת קופמאונד לא נכונה... איי איי איי.

רק היום הוצאתי רכב בחזרה ללקוח. הרכב הגיע עם יותר סווירלים מ 3 רכבים ביחד וכל השריטות שאפשר על רכב ליסינג לשעבר.

הלקוח בעצמו אמר לי שהוא לא מצפה לתוצאה מי יודע מה בגלל המצב של הרכב.

אני כדיטיילר לא מוכן לקחת כסף מבן אדם אלא אם כן אספק תוצאה כיעה ליכולות שלי ולידע שלי. זה מעצבן נורא שאנשים קופצים על הזדמנויות כספיות מאשר לתת מחשבה שנייה. זול עולה ביוקר. דיטיילרים כאלה הם דוגמא מצוינת לכל ה*** שמעכרים את קהילת הדיטיילינג.

 

אתה רוצה תוצאה תתן למישהו רציני לעשות את זה.

ציפוי מתייבש תוך 24 שעות לקשיות מלאה. שום דבר קסום לא יקרה אחרי זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה לא מקצועית בעליל.. העלתי לפה בעבר קצת תמונות מפרוייקט דיטיילינג לסקודה סופרב של ההורים..

תוכל לראות איך נראה רכב לפני ואחרי פוליש וציפוי נאנו.

0 סווירלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

FEYNLAB היא מעבדה משיקגו לייצור תמיסות בטכנולוגית הננו למגוון שימושים בתעשיה, היא הראשונה והיחידה בינתיים שפיתחה ציפוי מחלים מאליו, אולם לפי התמונה לא מדובר בציפוי הזה על הרכב משום שהציפוי המחלים מגיע ל 15 מיקרון ב 4 שכבות, כך שהסווירלים היו אמורים להעלם ממש כמו בלכה דו שכבתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

FEYNLAB היא מעבדה משיקגו לייצור תמיסות בטכנולוגית הננו למגוון שימושים בתעשיה, היא הראשונה והיחידה בינתיים שפיתחה ציפוי מחלים מאליו, אולם לפי התמונה לא מדובר בציפוי הזה על הרכב משום שהציפוי המחלים מגיע ל 15 מיקרון ב 4 שכבות, כך שהסווירלים היו אמורים להעלם ממש כמו בלכה דו שכבתית.

 

תודה. אז מעניין מה הוא בכל זאת כן שם (אולי feynlabs אבל פחות שכבות מהנדרש?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. אז מעניין מה הוא בכל זאת כן שם (אולי feynlabs אבל פחות שכבות מהנדרש?)

 

אתה לעולם לא תדע.

 

אחד הזמין צבעי שיסייד לו את הבית בטמבור סופר קריל 2000, הצבעי אכן הגיע לביצוע העבודה עם מיכל שעליו מצוין סוג הצבע שנדרש.

האם אתה בטוח שזה סוג הצבע? אולי הוא מילא את המיכל בצבע זול יותר כדי להרוויח עוד כמה שקלים?

 

החלפת שמן מנוע במוסך, איך אתה יודע איזה סוג שמן יצקו במנוע?

 

 

מסקנה - לעולם לא תדע את הדברים האלה ולכן צריך לבחור בעל מקצוע עם המלצות שסומכים עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה סימנים של פולישר רוטרי, בעל המקצוע היה צריך לסיים עם פוליש עדין,פד עדין יחד עם מכונה אקצנטרית(כמו flex 3401) כדי לתת פיניש ברמת גימור גבוהה.

 

הסימנים האלה לא יעלמו מעצמם וכדי להסיר אותם הוא חייב לבצע פוליש, יכול להיות אפילו פוליש אגרסיבי אם מדובר בציפוי קרמי(קשה להוריד אותו אפילו בפוליש אגרסיבי!)

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי רוצה להציע לך ללכת אליו, אם הוא היה דיטיילר הייתי נותן לו לשבור את הראש על זה

אבל כיוון שאמרת שאין לו קשר לדיטיילינג כללי כתבת שבעל המקצוע לא קורא לעצמו 'דיטיילר'

אז יש לי חשש שהוא יתחיל לגלח את הציפוי ואת הלכה יותר ממה שצריך עד שיצא משהו נקי מסווירלים

 

אבל אולי כן תלך אליו תראה לו את המצב תראה לו גם תמונות איך אמור לצאת רכב מפולש נקי מסווירלים ותשמע מה יש לו להגיד

 

*ובכללי מכאן ילמדו כל חברי הפורום, לא להתקרב לאנשים שהם לא דיטיילרים או כאלה שמדברים איתכם על 'ציפויי נאנו' עלומי שם, או מתמחרים לכם שכבות.

עריכה אחרונה על ידי Tnc
*
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, מישהו יודע למה נוצרת התופעה הנקראת "הלוגרמה" ? הכוונה מבחינה מכנית.

 

Car-Lab אני דיי בטוח שאתה יודע את זה :lol:

 

אבל הסבר לאחרים גם,

אנחנו יודעים מה גורם ל"הולוגרמה". שימוש לקוי במכונה רוטורית (וזה באמת קורה רק במכונה כזאת).

לדוגמא שימוש במהירות הכי גבוהה עם פאד פרווה ופוליש ממש גס או בכלל שילוב לא נכון של פאד/פוליש שנחוץ למצב הצבע של הרכב שאתה עובד עליו.

 

"מכנית" מה קורה?

הולוגרמה היא בעצמה שריטה. שריטה שהבן אדם שעושה פוליש לאוטו בעצם מכניס לתוך הצבע.

כידוע מכונה רוטורית יוצרת חום גבוה מאד במגע הסיבובי שלה עם צבע. השילוב של החום הזה והטיית המכונה בזווית כזאת שזה נראה שאתה חותך את הצבע כאילו אתה משתמש במכונת שיוף כדי לשייף מתכת בנוסף על כל זה ההטייה הזאת יוצרת חיכוך מוגבר בגלל הנטייה הטבעית של הפאד להתנגד לכך שלוחצים עליו כדי ליצור זווית.

חיכוך מוגבר = יותר חום. יותר חיכוך = חיתוך מוגבר של הלקה.

כל זה בשילוב עם קומבינציית פאד/פוליש לא נכונה זה מתכון להכנסת הולוגרמות לתוך הצבע אבל מה בתכלס קורה על הצבע עצמו זה haze effect (דוגרי הוא מלבין).

haze אפשר ליצור גם בעזרת מכונה אקסצנטרית בשימוש עם קומפאונד גס או לדוגמא בשימוש עם פאד מיקרופייבר אבל זה שלב שהאמת מקובל כי אנחנו לא יוצרים קווים שנראים כמו פסי זברה אלא עיגולים אחידים שנוריד בעזרת פוליש שזה השלב אחרי הקומפאונד.

 

אז מה אנחנו יכולים להסיק מזה?

1. בגלל אופי השימוש במכונה רוטורית אנחנו נוריד יותר לקה מהצבע ובכל נגרום ל"עמקים"(valleys) על הצבע אפילו שלא נרגיש אותם במגע יד כי כן נראה אותם בשמש.

2. העמקים האלה יהיו בהירים יותר משאר הצבע בגלל התוצאה שמתרחשת אחרי שימוש בcompound (פוליש גס).

3. העמקים יהיו בעלי טקסטורה של גל ויראו בבירור את החלק של הפאד שנגע בצבע.

 

ומכאן נובע:

בשמש נראה פסים בהירים שניתנים בבירור לזיהוי כתנועות ידיו של האדם שביצע את הפוליש על הרכב.

 

דרכי מניעה:

1. להשתמש במכונה אקסצנרטית (random orbital).

2. אם אתה לא יודע/לא לימדו אותך להשתמש במכונה רוטורית אז DONT.

3. ללמוד להתאים פאד/פוליש לעבודה שאתה עושה. ה-בסיס של כל דיטיילר.

 

להלן מספר תמונות:

10540670_321580018023667_5723509226042128455_o.jpg10636105_321580091356993_2643231363314172468_n.jpg10647191_321579901357012_373810587256632292_n.jpg10703783_321579941357008_3746440840619904033_n.jpg

 

והנה דוגמא לאיך פאנל שחור אמור להראות אחרי עבודה נכונה:

ימין אחרי/שמאל לפני

20170422_154113_HDR.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שנבין איך נוצרת הלוגרמה, נדע איך למנוע אותה וחשוב מכך, איך להיפתר ממנה. אז הלוגרמה נוצרת בדרך כלל ע"י המינרל של הקומפאונד שדומה לפירמידה הפוכה, הגרעין שנלחץ בין הפד לצבע חורץ את פני השטח ויוצר חריץ בעל פעה חדה, העין שלנו מקבלת החזר אור בעל זווית חדה היוצר מראה של הלוגרמה. דרך אגב, אפשר להפיק הלוגרמה גם במכונת DA בתנאים מסויימים. הדרך להימנע מהתופעה

א. במכונה רוטרית - מעט מים אל תוך הפד (לא בהגזמה)

ב. הגברה הדרגתית של המהירות ולא יותר מ 1200 סל"ד (דורש סבלנות)

ג. פוליש סופי יכול להעלים הלוגרמות היות והמינרל שלו קטן יותר והוא מעגל את הפאות של של המיקרו שריטות כך שהחזר האור הופך להרבה יותר כהה.

ד.אני ממליץ על עוד שלב אחרון של - רוטרית + ספוג רך מאוד + משקל המכונה בלבד במהירות הכי איטית.

מכונת ה DA לא חסינה לחלוטין מהלוגרמות, צירוף של פד גס/ פרווה עם מהירות גבוהה מדי ולחץ חזק מדי, יגרום להלוגרמות גם כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...