Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמונות פנים דוד בן 4 שנים (ציפוי אמייל)


innvision
שימו לב! השרשור הזה בן 2535 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחרונה החלטתי להחליף אוגן בדוד בן 4, ודי היתאכזבתי ממה שראיתי. ציפיתי לכמויות רציניות של משקעים על גוף החימום והחמם מהיר, מה שלא ציפיתי לראות זה ציפוי אמייל מתקלף ונקודות קורוזיה.

 

אציין שהדוד הישן של אותו היצרן הוחלף לאחר יותר מ-10 שנים ולא בגלל נזילה (הקולטים נסתמו והוחלט להחליף גם את הדוד). הרגשה שלי שלא מדובר באותה איכות ייצור. שימו לב למכלול החדש שנרכש (מקורי של היצרן), מוט המגנזיום מרותך לבסיס האוגן בעזרת מוט מאריך בצורה גסה ומכוסה בצביעה , והחמם מהיר מוחזק ע"י אזיקון.

 

הדוד עדיין באחריות, אבל ממה שהבנתי היא לא חלה על הציפוי. בתעודת האחריות מצויין שמומלץ להחליף אנודת מגנזיום כל שנתיים, ייתכן מאוד שאי ההחלפה תרמה לקורוזיה מואצת, מהמוט מגנזיום המקורי לא נשאר כלום כמעט.

 

אפשר גם לשים לב למשקעים בגוון ירקרק בראש הדוד, מעניין אם נוצרו בעקבות תגובה עם נחושת או המגנזיום.

20170506_135259.jpg

20170506_135428.jpg

20170506_135637.jpg

20170506_135648.jpg

20170506_135706.jpg

20170506_135815.jpg

20170506_135819.jpg

20170506_135824.jpg

20170506_135829.jpg

20170506_135834.jpg

20170506_135842.jpg

20170506_135846.jpg

20170506_140016.jpg

20170506_141126.jpg

20170506_141136.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנת אלקטרודת המגנזיום באמצעות ריתוך מוט הליבה שלה לאוגן תקינה וסבירה כי צריך להבטיח רציפות חשמלית של האלקטרודה לגוף הדוד. זה שהריתוך צבוע בוודאי לא חסרון. החשוב הוא שהאלקטרודה תהנה מקו ראיה חופשי להיקף הפנימי של הדוד, וזה מתקיים.

 

אבטחת המאיץ בעזרת אזיקון טיפשית כי הפלסטיק עלול להתפורר ולהיקרע בהשפעת החום ומזהמים או 'מטהרים' במים ועדיף לקבע בעזרת חוט ברזל, אולי אפילו כמה חוטים נפרדים. אל תשתמש בחוט נחושת שיתפורר מהר מאד.

 

לגבי הקורוזיה וההתקלפות - הציפוי כנראה אכן באיכות נמוכה ולכן הוא מתפורר. כשהציפוי מתפורר האלקטרודה מתחילה להתמוסס ובכך מגינה על דופן הדוד. חלודה שטחית לא מזיקה אבל אם המגנזיום מתכלה החלודה תעמיק עד שהדופן תחורר. אם כבר ראית שהציפוי ניזוק עדיף להחליף אלקטרודה לעתים יותר קרובות. שנתיים נשמע לי סביר, במיוחד אם אינך מחמם מאד את המים בעזרת גוף החימום.

 

היות ואין אצלך הרבה אבנית ובכל מקרה יש לך ביד אוגן ישן, מספיק לרתך אליו אלקטרודה חדשה. בשימוש סביר גוף החימום לא מתכלה (גם 15 שנה ויותר אינם מילה גסה). התרמוסטט ממילא לא פועל (לא מנתק) אם אתה מחמם בזהירות ואין כמויות אבנית, ואת מעט האבנית שנצברה תוכל לפורר ביד או בפלאייר לאחר שהאבנית תתייבש באוויר החופשי.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובלי לעשות דוקטורט, נראה לי שהמרחק בין המאיץ לאוגן גדול מדי. זה מעולה מבחינת צבירת אבנית אבל גרוע מבחינת הזרמת המים המחוממים חשמלית לראש הדוד.

במקומך הייתי מאריך (במאיץ הישן) את המאיץ כלפי מטה בגדול כדי לסגור חצי מהמרחק. כך תוכל להכין לך אוגן חלופי (לאחר ריתוך מגנזיום) בעלות נמוכה וחסוך החלפת דוד.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעייה עם עצם הריתוך, ובטח שלא עם הצביעה לאחר מכן. הבעייה היא איכות הריתוך שנראת ומרגישה גסה וחובבנית. קשה קצת לראות בתמונה למה הכוונה, אבל אם הייתה מחזיק את המכלול ביד אני משוכנע שהיית מבין למה הכוונה. אגב, אם זכור לי נכון בעבר המוט מגנזיום עצמו (זה שיושב בסוף המוט המרותך) היה מחובר לאוגן ללא "הארכה", יש סיכוי שאפילו בהברגה לאוגן (זה היה לפני כמה שנים טובות אז קשה לי לזכור, גם עכשיו בקצה של מוט המגנזיום יש לדעתי תבריג שרותך למאריך). הבעייה שראיתי במיקום הישן של המגנזיום היא שהמוט היה מתכסה כולו במשקעים וסותם את כל החלק התחתון של המאיץ, לדעתי זו אחת הסיבות להארכה החובבנית.

 

אני מסכים אתך שניתן להשמיש את המכלול הישן די בקלות, אבל החדש עולה רק 150 ש"ח כולל מע"מ וכולל גוף חימום ומגנזיום, במחיר הזה נראה לי שפשוט כדאי להחליף לחדש.

 

אני גם חושש שאיכות הציפוי ירודה, לדעתי דוד לא צריך להגיע למצב כזה לאחר 4 שנים, מה דעתך?

 

ודבר נוסף, ברגע שדוד מגיע למצב של חלודה והתקלפות הציפוי, אפילו אם יש לו שנים רבות לפניו, איכות המים נפגמת. באופן עקרוני הדוד אמור לספק מים באיכות מי שתייה (לא שאני סומך על זה באמת), ברגע שהדוד מגיע למצב כזה המים שיספק, סביר להניח שיכילו זיהומי מתכות כבדות ולא יעמדו בתקן.

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים שלאחר 4 שנים הציפוי לא צריך להתפורר. אצלי אחרי 20 וכמה שנים הציפוי כמעט שלם - דוד של נמרוד.

האינדיקציה הטובה ביותר למצב העלוב של הציפוי הוא מצב האלקטרודה. אם הציפוי במצב טוב רוב האלקטרודה הייתה נשארת ולא נעלמת.

אתה חושב שאוגן חדש עדיף מהישן? מילא היית משקיע בגוף חימום איכותי או כזה שייוצר עבורך בהזמנה (שפי גופי חימום בתל-אביב) אבל כשאתה בעצמך מבקר את איכות הריתוך הגס, לסמוך על איכות החלקים החדשים?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם משעמם לך, קח את האוגן הישן, קדח בו חור, הוצא את מוט ההארכה של המגנזיום החוצה דרך שרוול מבודד (שלא תהיה רציפות חשמלית בין מוט המגנזיום ובין הגוף המתכתי של האוגן/דוד) ואטום את כל העסק. לאחר שתרכיב את האוגן 'המחקרי' תוכל לחבר מד זרם רגיש (נניח מיליאמפרמטר) בין האוגן למוט האלקטרודה ולמדוד. אם הזרם גבוה הציפוי הפנימי על הפנים. אם הזרם נמוך הציפוי תקין.

רק אל תשאל אותי מהו זרם גבוה ומהו זרם נמוך.

כשתסיים לחקור אל תשכח לקצר את המוט של האלקטרודה לאוגן, אחרת כל אפקט ההגנה שלה לא יתרחש.

 

כבר כתבתי פעם בפורום שנדמה לי שבאוסטריה היה פעם מקובל לתת אחריות לדוד וטכנאי היה בודק את הזרם באופן שתארתי פעם בשנה כמדד לטיב הציפוי ולמצב האלקטרודה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא עם גוף החימום עצמו לא נראה לי (על פניו לפחות) שיש בעייה, יותר עם איכות המכלול וההרכה, כמו שרואים.

 

 

בין המכלול הישן שפורק לחדש אין שום הבדל, לכן לא ראיתי יתרון בלרתך לו אלקטרודה חדשה, אולי רק מבחינת עלות אבל נראה לי שהטרחה לא כדאית.

אם יש המלצה לחלקים איכותיים אשמח לשמוע (אנסה גם לבדוק אולי היכן שהמלצת, אצל שפי), כמובן שבגבול המחיר הסביר.

 

בעבר יצא לי לשלוח לייצור אוגן לדוד ניסוי, זה היה אוגן מנירוסטה (316L) עם מכלול חיישנים וליבה מתברגת מ PVDF. העלות הייתה גבוהה בהתאם.

 

לגבי מדידת הזרם, אין לי זמן כרגע לבצע את מה שהצעת, למרות שזה יכול להיות נחמד. אכן דיברת בעבר על הנושא, ולא יצא לי להגיב בזמנו. אז טוב שהזכרת את זה. הבדיקה שציינת (אם אני מבין נכון) היא גם חלק מהתקן הישראלי. לכן אני יודע את ערכי הזרמים שנדרשים (על פי מערך הניסוי שבתקן).

 

יוסי, אני מצרף תיקון לתקן הישראלי (69) שמתאר את הבדיקה שאני חושב שדיברת עליה, אני חושב שזה יעניין אותך במיוחד (שים לב לספח ה', עמ' 13).

sii 69 rev 1_a.pdf

sii 69 rev 1_b.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

של איזו חברה הדוד אם אפשר לישאול? גם אנחנו החלפנו דוד בערך לפני 4 שנים ומפחד אם גם אצלינו זה יראה ככה, בקרוב גם אני מתכנן החלפה של כל הרכיב עם הגוף חימום והמגנזיום.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה דוד של אמקור, אבל אני מדגיש שוב, שלא פעלתי על פי הנחיות היצרן ולא החלפתי אלקטרודה אחרי שנתיים.

 

hwgeek, אשמח אם תוכל לצלם את פנים הדוד שלך בזמן ההחלפה, אני חושב שזו תהייה הזדמנות טובה לבצע סקר קטן. אם יהיו מספיק אנשים שיצלמו ויחלקו את התמונות, יכול אפילו לצאת מדגם מעניין.

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחודשים הקרובים שאחליף אצלם כמובן, אצלינו זה של כרומגן עם התקן של מי השתייה וציפוי אמאייל.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...