Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - סקודה אוקטביה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סקודה אוקטביה עברה מתיחת פנים, יישרה קו עם מערכות בטיחות אקטיביות וקיבלה מנוע שהצליח לבלבל את מובילי הדעה שלנו.

בואו לקרוא מה חשבנו עליה.

 

סקודה-אוקטביה-2017-01.jpgסקודה-אוקטביה-2017-10.jpgסקודה-אוקטביה-2017-14.jpgסקודה-אוקטביה-2017-18.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הרכב מצוין, הבעיה היא שהוא לא עושה חשק לקנות אותו :shock:

 

מעבר לכך המסקנה לגבי ההשוואה לג'יפונים גורפת מדי, ראשית לגבי המרווח הפנימי, בגדול המרווח לרגליים בין האוקטביה לג'יפונים בטווח המחיר הזה (אטקה, 3008, טוסון, ספורטג') הוא דומה, אבל בכל שאר הפרמטרים הג'יפונים מרווחים יותר.

 

מעבר לכך והפעם לא באופן גורף, האטקה וה- 3008 מציגות תאי מטען דומים בנפחם ושימושיים יותר מגירסת הנוצ'בק של האוקטביה (להבדיל מהסטיישן שכבר לא נמכרת בגירסה החדשה של האוקטביה להבנתי).

 

הביצועים של האטקה 1.4 עדיפים על האוקטביה 1 ליטר.

 

ה- 3008 דיזל יהיה חסכוני יותר.

 

אני מסכים שכמכלול האוקטביה בהחלט חבילה מוצלחת שקשה לנצח, למי שהסגמנט הזה עדיין מדבר אליו. בגירסת הסטיישן היא מוצלחת עוד יותר למה הפסיקו להביא אותה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שלא תשווה מנוע ליטר למנוע 3 ליטר טווין טורבו? מה המטרה של הטיעון המגוחך הזה?

יש במחיר של האטקה גם אוקטביה 1.4 ,

גם לא מבין מאיפה הביטחון להכריז שהג'יפונים תמיד מרווחים יותר.

נסעתי בHRV והוא היה צפוף יותר מג'אז מאחור.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן מעולה וממצה, תודה רבה פבל.

סתם שאלה - למה בחרת לצלם אותה דווקא בתוך מוסך ולא צילומי חוץ כמו תמיד?

לגבי הרכב עצמו - האוקטביה מאד עניינה אותי בזמנו כשרכשתי את הלאון. אפילו הלכתי וכבר שמתי מקדמה על הרכב.

אך לאחר בירורים התברר לי שהביטוח עליה יקר יותר והיא פחות מאובזרת בגרסת הבסיס שלה מאשר הלאון בגרסת הבסיס שלה.

לכן לא מצאתי שום העדפה לשלם יותר ורכשתי לבסוף את הלאון.

לדעתי גם עכשיו לאחר מתיחות הפנים של שתיהן, עדיין ידה של הלאון על העליונה.

לעניין המנוע - אם מטרת הקטנת המנועים היא חסכון בדלק והנהג הישראלי מבין את חשיבות העניין -

למה לא מביאים את גרסאות הדיזל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני מסכים שכמכלול האוקטביה בהחלט חבילה מוצלחת שקשה לנצח, למי שהסגמנט הזה עדיין מדבר אליו. בגירסת הסטיישן היא מוצלחת עוד יותר למה הפסיקו להביא אותה?

 

מה בדיוק גרסת הסטיישן מוסיפה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שלא תשווה מנוע ליטר למנוע 3 ליטר טווין טורבו? מה המטרה של הטיעון המגוחך הזה?

יש במחיר של האטקה גם אוקטביה 1.4 ,

גם לא מבין מאיפה הביטחון להכריז שהג'יפונים תמיד מרווחים יותר.

נסעתי בHRV והוא היה צפוף יותר מג'אז מאחור.

 

בסיום הכתבה צוין שהאוקטביה שנבחנה עם מנוע 1 ליטר עולה 140,000 ₪, באותו המחיר נמכרת האטקה עם מנוע 1.4 ולכן ההשוואה.

 

הונדה hrv משתייכת לסגמנט ג'יפונים קטן יותר שמלבדה גם נמצא ברף נמוך יותר של מחירים.

 

לגבי מרווח פנים, אני כתבתי זאת מבדיקה שעשיתי בעצמי לגבי הג'יפונים הנ"ל שציינתי וגם של רכבי סקודה (כאן יותר בשביל הכיף אין להם כרגע מה להציע לי) אפילו כמה פעמים כאשר האחרונה שבהן בשבועות האחרונים וזאת ההתרשמות שלי.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה פבל, נהניתי לקרוא. בהחלט אחלה של כתבת מבחן.

והתמונות - כרגיל מעולות.

 

לעניין המנוע - אם מטרת הקטנת המנועים היא חסכון בדלק והנהג הישראלי מבין את חשיבות העניין -

למה לא מביאים את גרסאות הדיזל?

 

לדעתי מטרת הקטנת המנועים היא בראש ובראשונה עמידה בתקני הזיהום ההולכים והמחמירים באירופה.

אוקטביה דיזל תימכר בעיקר (ואולי אפילו רק) לנהגי מוניות, אולי לא שווה כלכלית לייבא אותה.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטיישן מוסיפה אפשרות להוסיף דברים מעל גובה המדף. כלומר אם נשווה אוקטביה נונצ'בק לסטיישן, נגלה שנפח תא המטען בסטיישן גדול למעשה בפועל לפחות בשליש אם לא יותר, לאחר הורדת המדף.

 

מעבר לכך אפשר להכניס חפצים גבוהים יותר.

 

כמו כן אין בסטיישן חדירת שמש ליושבי המושב האחורי כמו בנונצ'בק.

 

היתרונות הנ"ל של הסטיישן תקפות גם לג'יפונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההHRV השווה לג'אז עליה הוא מבוסס ולא לאוקטביה וטענת נגד להכללה שלך על גודל של מכוניות מול קרוסאוברים בגודל דומה.

הגרסה הנבחנת היא הרמת גימור הגבוהה ביותר שמוצעת לאוקטביה עם המנוע הזה, ואילו האטקה ברמה הבסיסית שלו, ואם מתייחסים לרמות אבזור דומות האטקה יקר יותר ובגרסה הבסיסית מגיע עם מוביל איי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן מעולה וממצה, תודה רבה פבל.

תודה

 

סתם שאלה - למה בחרת לצלם אותה דווקא בתוך מוסך ולא צילומי חוץ כמו תמיד?

כדי להראות אותה בסביבת המחיה הטבעית שלה...

סתם סתם, לא באמת. לא להיפגע.

מדובר במתחם המסירות הישן של צ'מפיון, שהפך לריק בעקבות המעבר למגדל. כשבאנו לקחת את הרכב חנינו בתוך המבנה הזה והוא פשוט הגניב אותי. אין סיבה מיוחדת.

 

לגבי הרכב עצמו - האוקטביה מאד עניינה אותי בזמנו כשרכשתי את הלאון. אפילו הלכתי וכבר שמתי מקדמה על הרכב.

אך לאחר בירורים התברר לי שהביטוח עליה יקר יותר והיא פחות מאובזרת בגרסת הבסיס שלה מאשר הלאון בגרסת הבסיס שלה.

לכן לא מצאתי שום העדפה לשלם יותר ורכשתי לבסוף את הלאון.

לדעתי גם עכשיו לאחר מתיחות הפנים של שתיהן, עדיין ידה של הלאון על העליונה.

 

על זה תקבל תשובות רק לכשיעלה המבחן של הלאון. אני רק אומר ש...לו אני אתה, לא הייתי כל כך נחרץ.

 

לעניין המנוע - אם מטרת הקטנת המנועים היא חסכון בדלק והנהג הישראלי מבין את חשיבות העניין -

למה לא מביאים את גרסאות הדיזל?

 

כי דיזל זה של מוניות, וזה מרעיש, והסולר יקר, והטסט יקר, והטיפולים יקרים וזה איכסה באופן כללי. או ככה לפחות חושבים לא מעט אנשים. ברצינות, גם באירופה מתחיל להתפוגג קסם הדיזל לאחרונה בעקבות הגילויים (הגיע הזמן באמת) שהחלקיקים הנשימים שמנועי הדיזל פולטים מזיקים מאוד לבני אדם.

 

ההקטנה הפיזית של מנועים מביאה חסכון בדלק גם ממקומות אחרים מאשר רק יעילות - פחות חלקים נעים ולכן פחות חיכוך ואנרגיה שמתבזבזת בצורת חום, כתוצאה מכך דרישה למערכת קירור קטנה יותר, סטארטר חלש יותר שצריך להזיז פחות צילינדרים ולכן גם מצבר קטן יותר. וכתוצאה מכל אלה גם משקל נמוך יותר בחזית הרכב, פיזור משקל טוב יותר, התנהגות נייטרלית יותר, וכו' וכו'.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בתור מי שקיבל טעימה מהאוקטביה המחודשת, אתחיל בזה שאני נבוך. נבוך בגלל שהמנוע הקטן הזה הצליח להפתיע אותי ולגרום לי לחשוב שמדובר ב-1.4.

מתיחת הפנים מותרת על העיצוב השמרני והבטוח (לפחות מקדימה), לטובת פנסים מפוצלים מוזרים למראה. בגרסת הליסינג הבסיסית בשילוב צבעים בהירים זה אכן נראה לא מי יודע מה, אך בגרסה עליה נהגתי, אקסקלוסיב שחורה, זה נראה טוב. עיקר השינוי החיצוני הוא כאמור בפרונט, כאשר מאחור רק חדי העין יצליחו להבחין בשינויים מינוריים לפגוש ולפנסים.

בפנים השינויים מעטים גם כן. יש עיצוב חדש ללוח השעונים, ובמרכז הקונסולה המרכזית בולטת מערכת המולטימדיה החדשה (שעובדת מצויין ונראית עם מסך גדול וכפתורי מגע שגורמים למסך להראות גדול עוד יותר. גם באזור ידית ההילוכים משהו השתנה בעיצוב. אני בטוח שיש פה ושם עוד שינויים מינוריים ונגיעות אך זה לא בולט לעין. הסלון הדו גווני תורם מאוד לאווירה ולתחושה הכללית. איכות החומרים טובה וכך גם ההרכבה עושה רושם טוב.

חזרה למנוע שהביך אותי. לפני הנסיעה לא עשיתי את שעורי הבית והייתי בטוח שה-1.2 ממשיך עם האוקטביה החדשה. פבל ניצל את החור בהשכלה שלי ואמר שאנחש תוך כדי נסיעה. כשהתחלתי להשוות מול מה שזכור לי מאוקטביה 1.2, החדשה הרגישה נמרצת יותר באופן מוחשי. הלכתי עם תחושת בטן, שהתבררה כאמור שלא נכונה, והימרתי שזו ה-1.4. מיותר לציין שהרגשתי נבוך מאוד כשהתברר לי שזו ה-1.0. הייתי בשוק. אין רעש מנוע שחודר לסלון ומרמז שמדובר במנוע 3 צילינדרים, גם לא בעמידה. הרמז היחיד להמצאות מנוע 3 צילינדרים, וגם זה תלוי במי שמקשיב, מגיע בזמן ההתנעה. אני טענתי שניתן לזהות מרעש ההתנעה ופבל מצידו אמר שזה רק בגלל שהוא אמר לי שמדובר ב-3 צילינדרים. ייתכן :)

אז כמו שנכתב, המנוע הזה באמת מדהים. ומה שהפתיע אותי עוד יותר זו התיבה, שניכר כי עשו לה עדכון כלשהו. היא חלקה מאוד ביציאה מהמקום, משהו שלא זכור לי באוקטביה טרם מתיחת הפנים, והעברת ההילוכים מדוייקת וחלקה. כמו שפבל רשם, ישנה השהיית טורבו מורגשת. זה לא מציק במיוחד ומשתפר משמעותית כשהתיבה במצב ספורט. גם מערכת ה-Stop-Start, שאני אישית לא אוהב אותה באופן כללי, עובדת מוזר. משהו בתהליך מרגיש לא החלטי ואז כשהמנוע עובד, היא מאיצה באופן חד מדי. שוב, אני מאלה שנכנסים לרכב ומחפשים את כפתור הכיבוי שלה.

רכב המבחן היה בגרסת האקסקלוסיב הבכירה עם התנעה בלחיצת כפתור ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (שממוקמים מצויין ונוחים לתפעול). בגרסא הזו המחיר שלה הוא 140 אלף ש"ח. לא זול, אבל מקבלים הרבה אבזור (גם בטיחותי חיוני) בתמורה. ב-143 אלף כבר יש את גרסת ה-Style של ה-1.4 שמציעה מנוע גדול וחזק יותר אבל מוותרת על אבזור. לטעמי, מנוע ה-1.0 עושה עבודה מצויינת, ועדיף ללכת עליו בשילוב מערכות הבטיחות. בכלל, אני משוכנע עכשיו יותר מבעבר שהאוקטביה היא משפחתית מצויינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל, הערה קטנה ברשותך לגבי "יצרן סובייטי אלום שם". שקודה היא לא יצרן סובייטי אלום שם, מדובר על אחת יצרניות רכב הותיקות באירופה.

אם כבר מדברים על זה, צ'כי זה לא סובייטי, למרות הגוש הסוציאליסטי. :p

 

נראה שבמחיר של רכב המבחן (1.0 ליטר אקסלנס - 140,000 ש"ח) נקבל במקרה הטוב את הגרסאות הזולות והחלשות ביותר של הג'יפונים הקומפקטיים, ומלבד תנוחת ישיבה גבוהה, האוקטביה תכה את כולם שוק על ירך. בין אם זה בנוחות, באבזור, בצריכת הדלק, במרווח, בביצועים, וגם בנפח תא המטען.

לגבי ג'יפונים, יש את קיה נירו בעלת צריכת דלק יותר טובה, לגבי תא מטען יש איוניק ואוריס עם תא מטען גדול. כך שיש פקטורים נוספים שיכולים להשפיע על ה140K אותם יחליט להשקיע הקונה הפוטנציאלי (מלבד שאלות כמו DSG7 למשל).

 

פבל, תודה על המבחן. כתיבה יפה, הכתבה מענינת.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שהשווה את האוקטביה ל-3008.

האוקטביה הנבחנת עולה 140, אבל מתחיחה ב-128 אלף - סימן שזה לא בדיוק הדגם הבסיסי.

השאלה היא כמה עולה ה-3008 הפחות בסיסית.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל, הערה קטנה ברשותך לגבי "יצרן סובייטי אלום שם". שקודה היא לא יצרן סובייטי אלום שם, מדובר על אחת יצרניות רכב הותיקות באירופה.

אם כבר מדברים על זה, צ'כי זה לא סובייטי, למרות הגוש הסוציאליסטי. :p

עלום שם, לא אלום שם.

סקודה, בניגוד לכל היצרניות המזרח אירופאיות ( וגם טטרה, טרבנט וורטבורג, אם אתם ממש מתעקשים.. ) תמיד פיתחה את מכוניותיה בעצמה, ולא ייצרה ברישיון דגמים של יצרנים מערב אירופאיים.

יחסית למקבילותיה הקומוניסטיות, תמיד נחשבו מכוניות סקדוה לסבירות יחסית, ולכן נמכרו לא רע במערב.

קבוצת VAG קנתה את סקודה בשנת 90' כשלחברה היתה מכונית מודרנית ואטרקטיבית למדי, הפייבוריט, וציוד הרכבה מודרני ועדכני.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלום, עלום...אחלה כתיבה, אחלה תמונות, אחלה רכב. עברו כשנתיים מאז האוקטביה האחרונה שלי ואני מתגעגע...(:-

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...