Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח - מיצובישי ספייס סטאר


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2523 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דברי הוצאו מהקשרם. לרגע לא טענתי, לא רמזתי ולא חשבתי. מה שכן אמרתי, שהרגשת את זויות הגלגול והגה ועל סמך זה הסקת מסכנה, כאשר למעשה הרכב בסדר, כאשר עוברים את האי-נעימות הזאת. זאת הייתה המשמעות של "זה אתה". החלטת על סמך סממנים ראשוניים שאכן קיימים, ללא ספק. אבל המתלה ממש לא מחורבן והאוטו ממש לא פח אשפה בוודאי בהשוואה לאלטרנטיבות. אני הייתי מעדיף אותה על I10 זה בטוח. לגבי פיקאנטו לא כל כך, אבל יש על מה לחשוב. זה לא שאני רץ לקנות אחת, אבל לבת שלי או אמא כן הייתי קונה.

 

אין לי שום כוונה להתעמת, בסך הכל עניתי על הרמז העבה שלך שכנראה אני לא יודע לנהוג...

 

 

 

אתה ציינת שהתנהגות הכביש שלה עדיפה על מכוניות שהיו בעברך ועלו יותר מפי 3... :roll:

 

ציינתי במפורש שלא ניסיתי להתגרזן עם הקלנועית, ונסעתי בה במוד רגיל לחלוטין. בלתי נמנע מלהבחין בהתנהגות הרופסת שלה, דווקא בתנאים אלו.

גם השוויתי אותה ישירות למכוניות שמתומחורת דומה ועדיפות על הקלנועית בצורה מובהקת (עיין ערך פיקאנטו וi10).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מני, בתור מישהו שנסע איתך חלק קטן מהזמן התחושה שלי היא שציפית ממנה לתת דברים שהיא לא מיועדת להם.

 

התחושה האישית שלי מכוכבה ושל אישתי שונות מאוד. דווקא אישתי די אהבה אותה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשיטתי, כל מכונית נוסעים מודרנית צריכה לעמוד ברף מינימלי של רמת ביצוע במספר אספקטים, במיוחד זה הדינמי. המיצובישי הזאת פשוט לא עומדת ברף הזה ובהתחשב בתמחורה, היא לא עוברת סף לדעתי.

 

ההדיוטות מסתנוורים מולטימדיה, קסנון/לד ושאר טופינים. כפורום של אנשים שמתיימרים להבין במכוניות, אני חושב שהסטנדארט פה צריך להיות קצת יותר אנין, כי זה הערך המוסף שלנו לטובת אנשים שלא מבינים ובאים להתייעץ כאן על איזה מכוניות לרכוש.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל צריך לבדוק אותה גם מנקודת מבט של רוכש פוטנציאלי.

דינמיות ברכבי מיני לדעתי זה מרכיב פחות חשוב כמו שברכב ספורטיבי פחות חשובה צריכת הדלק.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה לא הובן, אני בודק רק מנקודת מבט של רוכש פוטנציאלי ( במקרה דנן, מכונית עבור אשתי).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה מאוד מעניין היה לשמוע את דעתה של אישתך, אולי היה הבדל בדעות כמו בין מקסים לאישתו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלי יותר ארוך...

 

הניסיון

 

מעטים כלי הרכב מהם ירדתי בהרגשה שירדתי מרכב בלתי צפוי בהם הרכב מקפץ לך ממסלולו כאילו הכיש אותו נחש, או אולי קיבל מכת רוח צד אימתנית.

 

וזה במהירות של רוכש פוטנציאלי איטי ולא של לואיס המילטון.

 

מצד שני אתה יכול להתרגל אל זה ולקחת סיבוב במהירות ראויה לציון.

 

דו"ח מפורט יגיע

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחח כוכבה כוכבה

 

בעמידה היא רוטטת, (תלת צילינדר ), בתאוצה היא צורחת ובקטעים הישרים בין צומת קדרים לצומת גולני שרק הסתיימה סלילתם היא שקטה ומפנקת.

 

מרווחת מבפנים, מצויידת בשלל אביזרים, (רשימה חלקית )החל מבקרת שיוט, התנעה ללא מפתח, מסך מגע , שאפילו מאותגר טכנולוגי כמוני הצליח להשתלט, מערכת מיזוג דיגיטלית, מערכת מוביל איי , מחד, אבל חסרה ידיות אחיזה לנוסעים מאחור או תאורה למראות האיפור או כיסוי התא של הגלגל הרזרבי במשטח לבד זול מאידך.

 

ריפוד החלק עליו יושב ישבני הענוג , נראה לי במבט ראשון כמו משטח של כפיסי במבוק. המושב וכיוונו – קשה להגיע לתנוחה טובה, אבל הגב שלי לא שלח איתותי מצוקה, פרט לסיבובים בו התמיכה הצידית היא בינונית משהו.

 

המרווח לנוסעים מקדימה טוב , ליושבים מאחורה מרווח טוב אם לא משכת את הכסאות הקדמיים אחורה למקסימום.

 

הגיר הוא רציף, והרעש בעת התאוצה החזיר אותי 40 שנה לאחור עת הייתי הבעלים המאושר של דאף 55 מכונית פרטית בעלת הגיר הרציף עם שתי חגורות מגומי.

 

תמונה מצורפת

 

3 מצבי ידית הילוכים רגיל –D , "ספורט" - DS מחדד במשהו את יחס ההעברה , והילוך נמוך – L לבלימה או להאצה. במצב הזה הרעש הוא לא נעים לאוזן מאוד.

 

בנסיונות להגיע למהירויות גבוהות רגל ימין לרצפה ואז הרפיה, מאפשרת להגביר מהירות ברמות שקט סבירות יותר.

 

סיבובים במהירויות המובילים, יוצרים רכינה חזקה וסטיה מהנתיב שבאה תוך נדנודים כמו של ספינת מדבר, או כסא שב"כ, כאילו הבולמים השלדה והגלגלים הן הקדמיים והן האחוריים לא החליטו מה המשימות המוטלות עליהם. התופעה קיימת גם במהירויות סבירות. ממש לא אהבתי.

 

הגה 3.5 סיבובים בין נעילה לנעילה במצב ישר קצת כבד בהתחלה וגם לא פעם קטע מת ואז מתחילה ההשפעה על הגלגלים.

כל אלה לא משרים תחושת בטחון.

 

הבלימה טובה למרות שבגלגלים האחוריים יש תופי בלימה.

 

גמעתי עם כוכבה 641 ק"מ שחולקו ל 4 קטעי מוד נהיגה:

מהיר מאוד, מישורי,,בין עירוני צריכת דלק 10.7 ק"מ לליטר, מחשב הרכב הראה 13.9 ק"מ לליטר , פחחח לנתון פחחח לפער בין המחשב למציאות.

נינוח, מישורי, בין עירוני צריכת דלק 17.8 ק"מ לליטר, מחשב הרכב הראה 17.8 ק"מ לליטר, סמיילי

נינוח, עירוני, בחיפה, עליה וירידה ושוב עליה וירידה ... צריכת דלק 13.5 ק"מ לליטר, מחשב הרכב הראה 12.5 ק"מ לליטר.

מהיר מאוד, בקטעים הרריים בגליל, צריכת הדלק ( הפתעה ) 12.4 ק"מ לליטר , מחשב הרכב סירב לשתף פעולה ולא נתן קריאה.

סה"כ נמזגו למיכל 49.38 ליטר ( בכל הפעמים ממלא עד שהנוזל מגיע 5 ס"מ מתחת לפקק למניעת סטיות בצריכה ) והממוצע הוא 13 ק"מ לליטר. מעריך שבנהיגה סבירה רגועה, 15-17 ק"מ לליטר. היצרן מציין כ 22 ק"מ לליטר.

 

מספר מילים על מערכת המוביל איי

מבחינתי ניסיון ראשון של שימוש במערכת , מתריעה על סטיה מנתיב , מהירות מעל המותר בתמרור , וכמובן התרעה לבלימה, המערכת מתפקדת היטב, מעצבנת משהו , אבל מבחינתי ניתן לחיות איתה בשלום.

 

סיכום

רכב למי שרוב התנועה שלו במישור. בחיפה למשל , לא הייתי ממליץ בגלל הרעש בעת הטיפוס , צריכת דלק הגבוהה , והרעשים הבלתי נסבלים והטלטלות בשיכוך המהמורות באין כבישים של חיפה.

הורד.jpg

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה לא הובן, אני בודק רק מנקודת מבט של רוכש פוטנציאלי ( במקרה דנן, מכונית עבור אשתי).

כפי שכתבתי קודם, היתה לי כזו ל 5 ימים כרכב חלופי, ודעתי קרובה יותר אליך דווקא.

פשוט הגעתי למסקנה שהמכונית הזו מיועדת לשימוש עירוני בלבד.

או אז רוב מגרעותיה ( מיתלים רופסים, הגה מעורפל ורעשי רוח וכביש ) אינן באות לכדי ביטוי, ולעומת זאת מתגלות תכונותיה היותר טובות - כושר תמרון של מלגזה, זריזות תנועה וחסכון בדלק.

רק למושבים לא הצלחתי להתרגל, ולזה האחורי אף אחד כנראה לא יצליח..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את מיצובישי ספייס סטאר החדשה (להלן : כוכבה) קיבלתי לכיומיים וחצי. בסה"כ נהגתי עליה 215 ק"מ שרובם היו בתוך חיפה והקריות, בנסיעות עירוניות וקצרות ועם המון כיבויי והתנעות מנוע.

שאר הנסועה התבצעה בנסיעה בינעירונית (די נמרצת...) מחיפה לקיסריה ובחזרה.

המסקנות שלי די דומות לרוב המובילים שנהגו עליה, לכן אנסזה לתמצת בנקודות את מה שחוויתי.

 

לחיוב:

 

+ מאובזר לעייפה. הזכירו לפניי את כל האיבזור המרשים שכוכבה מכילה, לא אחזור על זה שוב. בהחלט שאפו.

+ אורות דרך מצוינים בזכות פנסי הקסנון משולבי לד. יופי.

+ מערכת מולטימדיה מעולה – אחת הטובות שנתקלתי בה: נוחה לתפעול, מסך מגע מצוין, צימוד מהיר וקל לסלולרי, תחנות רדיו אינטרנטית ועוד.

+מושבים קדמיים נוחים ורכים.

+שילוב צבעים "פסנתרי" נאה בחלל הפנים.

+מרווח מכובד מאחור למכונית בגודל כזה - חיברתי בנוחות 2 כסאות בטיחות מאחורה והמרווח שנשאר ביניהם היה די דומה למה שקורה באותו הרכב בלאון שלי. מפתיע.

+קוטר סיבוב של עגלת סופר – מאוד נוח ביציאה/כניסה לחניות וגם בפרסה.

+ די נוחה בעיר – מהלך מתלים ארוך ומתלים שמכוילים על הצד הנוח, מה שגורם לספיגת מהמורות ופסי האטה בצורה טובה.

+ זריזה מאוד ביציאה מהמקום.

 

לשלילה:

 

- הגה מתכוונן רק למעלה/למטה

- תנוחת ישיבה גבוהה – גם עם כיוונון למושב הנמוך ביותר, הרגשתי שאני יושב גבוה מידי. בתור אחד שאוהב את ההרגשה של לשבת כמ ה שיותר נמוך באוטו, לא אהבתי בכלל.

- תא מטען קטן – אפילו טיולון לא גדול ודי קומפקטי נדחס לשם בכוח ועל הקשקש. חבל.

- מנוע רועש ורוטט יתר על המידה בעמידה, ורועש בצורה לא נעימה בנסיעה.

- זויות גילגול היסטריות, מה שגורם לתחושת אי-נוחות וחוסר בטחון בפניות.

- תת-היגוי מורגש כמעט בכל מהירות ובכל תוואי כביש.

- לא נוסכת ביטחון בנהיגה ודי מתנדנדת, אפילו בכביש ישר.

- רמקולים זולים ודי פשוטים.

- מנוע חלש שמצריך סחיטה תמידית (בעיקר עם הילוך ה-S) כדי לקבל האצות סבירות והתקדמות בקצב מספק.

- הגה לא נעים למגע – מצופה עור שלא מרגיש ממש עור, אלא פלסטיק דמוי עור.

 

בסדר:

• בלמים – לא נושכים ודי ספוגיים, אבל עושים את העבודה.

• גיר – הגיר הרציף בסה"כ עושה את העבודה וסוחט את מעט כוחות הסוס שהמנוע הצנום מאכלס.

• בקרת אקלים: פשוטה, נוחה. המזגן עצמו לא משהו – עוצמת הקירור סבירה ותו לא.

 

 

סיכום:

את הספייס סטאר צריך לבחון במשקפיים של האדם הפשוט והממוצע שכל מטרתו ויהבו הוא להגיע מנקודה א' ל-ב' בצורה הכי מהירה והכי נוחה.

בחינה שלה מנקודת מבט שלנו, חובבי הרכב, חוטאת לאמת ומפספסת את המטרה. ברור שלי ולרוב שוכני הפורום הספייס סטאר לא מתאימה בעליל, והסיבות לכך הועלו והוזכרו ע"י כמעט כל אחד ממי שנהג עליה.

 

אז מה כן? לדעתי היא יכולה להוות כאופציה לגיטימית לרכישה לאדם שלא מעניין אותו כהוא זה נהיגה, זויות גלגול, אחיזה, תקיפת פניות וכד', אלא אדם שנותן משקל רב למה שמסביב והכי מעריך תמורה לשקל, או במילים אחרות: אם עד לא מזמן ישראל ישראלי היה מודד כמה פח הוא מקבל לשקל, היום זה כמה שיותר איבזור לשקל, וכאן כוכבה בהחלט זוהרת.

כמכונית שנייה/שלישית לנסיעות קצרות והסעות לגנים/סופר/עבודה (אם העבודה קרובה למקום המגורים) לנהג הפשוט היא בהחלט מספקת ולגיטימית.

לנסיעות קצת יותר ארוכות/בינעירוניות ו/או לנהג שיש לו ולו קצת דרישות מינימליות מהאוטו שהוא נוהג – היא לא מתאימה.

אם רק היתה זולה בכמה אלפי שקלים ופותחת פער מול המתחרות הקלאסיות שלה – לדעתי היתה יכולה להימכר במספרים גבוהים בהחלט.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי גובה המושב אני חייב לציין שכאשר ישבתי בה הדבר הראשון שהרגשתי שאני יושב יותר מידי גבוה, אפילו חיפשתי ידית להנמכת המושב.

הישיבה פה גבוהה מאשר מלפני מתיחת הפנים אם כי זה עניין של הרגל.

 

לגבי המנוע זה החיסרון של הרכבים הקטנים אך היום יש רכבים די זריזים כמו הטווינגו והספארק שמציעות ביצועים בסדר גמור.

למרות שגם הספייס סטאר,פיקנטו ,i10 מספקות ביצועים די סבירים. בטח לעומת מנועי ה1.0.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מכוניות גרועות בימינו – כמה פעמים יצא לכם לשמוע את המשפט הזה, או לקרוא אותו בפורום? המון, נכון? אז, אהם... לא בטוח שהוא כזה נכון. כלומר, לרוב כן, אבל כפי שהסתבר לאחר קצת פחות מ-500 ק"מ במיצובישי ספייס סטאר, לא תמיד.

את הנסיעה הראשונה שלי בכוכי ביליתי דווקא במושב הנוסע, וההתחלה לא הייתה טובה. הרכב נע ונד על המתלים, הרעש מחריש אוזניים והיציבות ממנה והלאה. חשבתי לעצמי שמהתחלה כזאת לא ייצא שום דבר טוב.

בוקר יום למחרת, נוסעים למשרד. 21 ק"מ של תנועה בינעירונית-פרברית פקוקה. לרוב הדרך מנוצלת לשיחות טלפון וכבר על ההתחלה יש תנועות – לא שומעים אותי. חוסר הבידוד והרעש הנורא גובים את שלהם. הדינאמיות דווקא סבירה ביותר לקטגוריה – משקל קל, מנוע נמרץ וגיר רציף אמנם גס אך יעיל מאפשרים קצב תנועה סביר לכל דרישה לגיטימית. כל עוד אתם מסוגלים להתמודד עם הרעש, כמובן. בשיוט אותו גיר רציף מאפשר דווקא שקט יחסי (מכיוון המנוע, היתר עדיין רועש), עד שצריכים לעקוף כמובן. אז שוב הרעש גובר. הרעידות נוכחות תמיד, ומפחיד לחשוב שלפני מתיחת הפנים הן היו עוד יותר חזקות. ברמזורים ושאר עצירות הורדתי לניוטרל כדי להפסיק לרעוד.

המתלים הרכים בהם מתהדרת הספייס סטאר מתגלים כרכים מדי. מעבר על מהמורה לא פוסק עם הירידה ממנה – בגלל רכות המתלים תנועת המרכב עליהם ממשיכה כמה מטרים טובים לאחר אותה מהמורה והדבר מפריע מאד ופוגע בתחושת הבטחון (ומן הסתם נוחות) הנהג והנוסעים. גם בפניות הדבר מפריע, עם כי כמו שעכברוני כתב, לאחר שמתגברים על התחושות, מגלים מבחינת האחיזה היא לא באמת מסוכנת. זה פשוט נורא לא נעים – רכינת המרכב מאד מורגשת ותזוזותיו אנה ואנה, שוב, מורידות מתחושת הבטחון. ההרגשה היא כמו ברכב ישן על מתלים בלויים. גם המושבים לא תורמים בהקשר הזה – הם רכים מדי ולא תומכים בגוף כלל, וגם בנהיגה לא נמצת אלא סתם בשיוט זה כבר מפריע, כמו שמפריעות רעידות המרכב על המתלים, לאורך ולרוחב, כל הזמן. גם תנוחת הנהיגה גבוהה מדי לטעמי. עוד מינוס רציני הוא ההגה – פעולת התגבור לא אחידה ומשתנה באמצע הסיבוב והוא מרגיש מלאכותי ביותר. לא נעים.

יום נוסף כלל רובו נסיעות בינעירוניות, רובן בקצב לא איטי, וקצת שבילי קק"ל. בבינעירוני, כצפוי, כוכבה לא הייתה במיטבה – חוסר הבידוד והרעש הטבעי גבו את מחירם משלוות נפשי, ועיקולי רמת הגולן הכתיבו קצב איטי מהרגיל על מנת לשמור על בריאות נפשית שלי ושל הנוסע שנלווה אליי. מצד שני, הספייס סטאר מעולם לא תוכננה להתמודד עם שיוט בינעירוני ממושך, אז לא בטוח עד כמה אפשר לזקוף זאת לחובתה. בשבילי קק"ל כוכי דווקא הייתה נהדרת – המתלים הרכים במיטבם שם. אל תטעו לחשוב, היא לא רכב שטח ולא היינו ממליצים לחשוב שהיא הפכה לדאצ'יה פתאום, אבל כל נסיעה ליער מזדמן לעשות על האש תהיה יותר נעימה בה מאשר ברוב מתחרותיה.

ביום השלישי כוכי בילתה בעיקר בעיר ובפרבר, שם היא הפריעה פחות. בתנועה עירונית רוב החסרונות שלה לא מורגשים, המהירות איטית מספיק בכדי לא לאתגר את המתלים ובשביל לא לעצבן עם הרעש.

חסרון שלא צפיתי לו היה המזגן. לרוב במכוניות יפניות המזגן מקפיא את יושבי הרכב עד לשד עצמותיהם, ולא כך בכוכבה. המזגן סביר מינוס, ורועש מאד בפעולתו. במעבר על מהמורות פתחי האוורור הצדדיים נסגרים מעצמם לעתים ופתאום אתה לא מבין למה יש שריקה מוזרה או למה חם לך.

שני היתרונות המהותיים המוזכרים בהקשר של הספייס סטאר הם האבזור וצריכת הדלק. לגבי הצריכה – כנראה שזה אכן כך. שילוב של פקקים, נסיעה פרברית, נסיעה בינעירונית מהירה ותנועה עירונית הררית הניב 12 ק"מ/ל'. דיווחי חברים על ממוצע בשימוש רגיל של כ-15 ק"מ/ל' נשמעים סבירים ומעשיים לחלוטין, גם כן בתנאים לא קלים.

לגבי האבזור, אני הרבה פחות משוכנע. הכניסה וההנעה ללא מפתח נהדרים, אבל לא דיל ברייקר בעיניי, מה גם שהקודנית קצת מוציאה את העוקץ. חיישני התאורה עובדים מעולה, חיישני הגשם (כן, התמזל מזלי לתפוס גשם בסוף מאי) הרבה פחות, וזקוקים לכיוון ידני מדוייק באמצעות חוגה. שוב, מוציא את העוקץ מהתפעול האוטומטי. פנסי הקסנון מאירים לא יותר מסביר בעיניי. מערכת המולטימדיה השאירה אותי עם רגשות שליליים ביותר – אמנם נוח מאד שיש וויז, פנגו ורדיו אינטרנטי, אבל רצוי שכל הפונקציות הקיימות גם יעבדו כמו שצריך. הווייז דווקא עבד יפה, אבל הרדיו האינטרנטי עבד פעם בכמה ניסיונות, ולשמוע מוזיקה מה-USB הצלחתי בנסיעה אחת בלבד, ביתר המערכת הודיעה לי שה-USB ניתק באופן בלתי צפוי ואי אפשר לקרוא אותו (למותר לציין שמאז הכנסתי אותו לא נגעתי בו). רעיון טוב, הביצוע הרבה פחות.

האם הכל חסרונות? כמובן שלא. השמשות האחוריות המוכהות מהמפעל היו מצוינות. המראות ברכב טובות. המרווח מצוין לסגמנט וכך גם תא המטען. גם קוטר הסיבוב מצוין, אבל בזה זה פחות או יותר מסתכם.

כמה דברים הותירו אותי עם פה פעור – אני יכול לקבל את זה שרוב הפאנלים של הגוף ישרים ולא קמורים לצורך ייצור זול, אבל כשיש חוט אחד בצד אחד בלבד שמחזיק את המדף האחורי, זה על גבול ההזוי, וכך גם העובדה שהצד הפנימי של תא המנוע (ומפרצון הגלגל הרזרבי) לא צבועים בצבע הרכב אלא בפריימר בלבד, זה לא לעניין. מתזי השמשות ברכב החזירו אותי לדייהטסו אפלאוז, עם שני שפריצים חלשים ולא התזה עוצמתית כמו בכל רכב מודרני. קמצנות מיותרת.

אחד הויכוחים שנסב סביב הספייס סטאר הוא התאמתה לנהגים שחיסכון בדלק בראש מעייניהם והם מוכנים לטובתו לוותר על, פחות או יותר, כל תכונה רלוונטית אחרת. מכיוון שחיסכון בדלק, במובנו הישראלי, הוא חיסכון בכסף ולא בפליטת מזהמים או כל שיקול אחר, ביצענו חישוב פשוט. מחירה של כוכבה מקביל, פחות או יותר, למחירה של פיקנטו מאובזרת, שבמקרה מצויה אצלי בבית כרכב של אשתי. בתנאים לא קלים הפיקנטו צורכת כ-12.5 ק"מ/ל'. ספייס סטאר, כאמור, כ-15 ק"מ/ל'. חישוב זריז על פני 20,000 ק"מ שנתיים מראה 2,000 ש"ח חיסכון שנתי לטובת הספייס סטאר. אממה, מחירון ספייס סטאר בת 3 – 45,500 ש"ח, בעוד מחירון פיקנטו בת 3 – 51,000 ש"ח. כלומר, כל אותו החיסכון התאייד לו במכירה, וזה מבלי להביא בחשבון את קלות המכירה העדיפה של הפיקנטו ואת העובדה שפיקנטו תימכר במחירון או קרוב אליו, והספייס סטאר סביר להניח שלא. יותר חשוב מכך, זה לא מביא בחשבון שכל אותן שלוש השנים תיסע ברכב עדיף בהרבה, נוח בהרבה, שקט בהרבה ומתורבת בהרבה, כמו שגיליתי, שוב, כשביליתי יום בפיקנטו אחרי החזרת הספייס סטאר.

כחלק מהמבחן גם אבא שלי ואשתי עשו סיבוב בכוכבה. אשתי, כאמור, רגילה לפיקנטו, בעוד עם אבא שלי המצב יותר בעייתי – הוא אמנם לא נהג נמרץ לרוב, אבל לא מזמן עבר מאקורד ללקסוס IS300h, והפרספקטיבה שלו אחרת לחלוטין.

אבא, כצפוי, לא אהב בכלל, וזאת לא ממש חוכמה, אבל התגובה שלו לאותה פיקנטו לא הייתה כה חריפה ולמעשה לא הייתה חריפה בכלל. רכב טוב, אבל קטן. הספייס סטאר לא, חוץ מזה שהוא ציין שהראות לאחור עדיפה על פיקנטו. לא היה לו עוד משהו טוב להגיד עליה. פשוט גסה, רועשת, רוכנת ורועדת מדי.

המבחן הרלוונטי יותר היה הנסיעה של אשתי. לה, בניגוד אלי, כלל לא הפריעו זויות הגלגול ויתר התלונות שלי לגבי המתלים, והיא הסכימה אתי שהרכב רועד ולא משרה בטחון רק לאחר שאלות מנחות, מה שאומר בגדול שזה לא באמת במערך השיקולים שלה. מאידך, מאד הפריע לה שהרכב מרגיש זול ולא מבודד ובהחלט הפריע לה הרעש וחוסר העידון וסיעה גסה לטעמה. הפריעו לה גם המראות, כשאני דווקא ציינתי אותן בשורת היתרונות, ומאידך היא אהבה את המושב ותנוחת הנהיגה, וגם את מצלמת הרוורס. פעולת יחידת הכוח והגיר הרציף לא הייתה לטעמה כלל, וגם תפעול ההגה. שורת הסיכום הייתה שאם הייתה מקבלת כזה מהעבודה כנראה הייתה מתלוננת פחות, אבל לא הייתה רוצה לקנות כזו לעצמה.

הסיכום שלי הוא שהרכב פשוט לא טוב מספיק למחיר שהוא מוצע בו ואין באבזור, שקיים רובו במתחרות בכדי לשנות זאת. אם הגרסא הזאת הייתה עולה 10-15 אש"ח פחות, יכול להיות שהיה על מה לדבר, אבל בגדול, מקבלים במחיר שווה למתחרות רכב שכבר בשנת 2000 היה נחשב למיושן ולא רלוונטי.

גרסת הפרימיום הנבחנת עולה 82,900 ש"ח. באותו מחיר בדיוק ניתן לרכוש יונדאי i10 סופרים ואפילו תנאי המימון יהיו זהים, זה הרי אותו יבואן. פיקנטו EX חדשה עולה 79,900 ש"ח ואפשר עדיין באותו מחיר לקנות פיקנטו EX TOP דור קודם (אין שום סיבה לעשות את זה, אבל גם היא עדיפה על הספייס סטאר). שברולט ספארק LTZ, מכונית מצוינת, מאובזרת וגם כן מצוידת בגיר רציף שידאג לחיסכון בדלק, תעלה 82,500 ש"ח. סוזוקי איגניס אוטומטית תדרוש פרמיה קטנה ותעלה 84,990 ש"ח, ולפי עדות חבר שנהג בה, מצוינת לסגמנט. איביזה סטייל תעלה 86,100 ש"ח. התמורה של הספייס סטאר בעייתית מאד לאור המתחרות.

רכישה סבירה, בהינתן אמינות צפויה, לצי רכב בהנחה ניכרת (מישהו אמר צה"ל?) אבל אני פשוט לא יכול להבין רוכש פרטי שקונה אותה בכספו.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום איביזה עולה 83 ובמחיר הזה אין לה מתחרות.

עדיף להוסיף עוד 3 אלף ולרכוש אותה מאשר כול רכב מיני.

 

82 לספייס זה בעייתי, אבל יש גירסה פחות מאובזרת ב72 אלף אם כי עדיין מאובזרת בפני עצמה וזה יותר מעניין.

כי אז הפער לעומת הפיקנטו מצטמצם מבחינת ירידת ערך כי היא זולה יותר מכול רכב מיני למעט 108 או פיקנטו עם מנוע חלש 1.0.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

10K הם לא מעט כסף, אבל מעניין מהם מחירי המכירה בפועל ושוב, חוויית הנסיעה משמעותית פחות טובה משך כל השנים האלה שאתה הבעלים של האוטו ומחשב את החישובים.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרסתה הפשוטה מאבדת הספייס סטאר חלק גדול מכח המשיכה שלה.

רומן, החישוב הכלכלי הקר שעשית נכון מאד, ומראה שאם לוקחים בחשבון את ירידת הערך הצפוייה מול הפיקנטו, אזי החסכון בדלק מתקזז, ונוסעים 3 או 4 שנים במכונית הרבה פחות טובה.

לפחות הפיקנטו, על אף מיגרעות יחידת ההנעה שלה, מרגישה ונוסעת כמו מכונית, גם בנסיעות בין עירוניות ארוכות ומהירות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2523 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...