Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - פיג'ו 308GTi


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יואב יצא עם הפיג'ו 308GTi למבחן דרכים שגרתי למדי - מעלה עקרבים, מנחת כלשהו במיקום כלשהו בארץ, קצת בורות בפתח תקווה, וילדה קטנה אחת שצורחת עליו "אבא לאט!". לא תאמינו מה הוא גילה כשהוא חזר לאוטו שלו! :lol:

 

פיגו-308GTI-07.JPGפיגו-308GTI-09.JPGפיגו-308GTI-13.JPG

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על הסקירה!

האם במהלך הזמן שלכם יחד איכלסו את מושב הנוסע/נהג חברים נוספים עם יותר זיקה לסגמנט ההוטהאצ'? במידה וכן, מה הם חשבו בהשוואה לתחרות (GTI / קופרה / תלתן)?

מה המחיר לגרסא שנבדקה?

 

צריכת הדלק עליה דיברת נשמע בסדר גמור (ומעלה) בהתייחס לסגמנט לנתונים ולכך שנדמה שלא מדובר בתנאי 'נסיעה מנהלתית'.

 

הצביעה, לטעמי, מהממת. סופר מיוחדת, לא יותר מדי in your face - במיוחד היות וכל שאר הרכב לא מוחצן יתר על מידה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו מכונית כיפית ויחסית זולה לביצועים

 

אהבתי את הצביעה.

 

תודה על הסקירה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח בשביל הכותב על החוויה אבל לא ניתן ללמוד מכתבה כזאת כלום, אולי על צריכת דלק אבל זה לא באמת מעניין ברכב כזה. אני מניח שהחוויה והרשמים היו דומים גם מנהיגה ב-GTI או בקופרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המבחן.

מסקרן באמת לשמוע את דעתו של מי שנהג גם על לאון קופרה וגולף GTI כדי להבין במה היא עולה או נופלת מהן.

כך או כך נראה שמדובר בעסקה מאד משתלמת ובמכונת נהיגה כייפית כיאה לקונצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוואה נכונה יותר תהיה מול הגולף GTI עם PERFORMANCE PACK. תוכלו למצא לא מעט השוואות כאלו באתרים בחו"ל.

הייתרונות של הגולף GTI המקומית: שוק (כנראה), גג נפתח ונוחות/מרווח. (ואולי גם קרוז אדפטיבי בדגם שיהיה אחרי מתיחת הפנים)

בשאר הפרמטרים הגולף כנראה נופלת מהפג'ו.

המומנט החזק יותר בגולף מתקזז עם הפרש המשקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המבחן.

מסקרן באמת לשמוע את דעתו של מי שנהג גם על לאון קופרה וגולף GTI כדי להבין במה היא עולה או נופלת מהן.

כך או כך נראה שמדובר בעסקה מאד משתלמת ובמכונת נהיגה כייפית כיאה לקונצרן.

 

מסכים בהחלט עם כל מה שנכתב , ההתרשמות שלי הייתה דומה. גם אני פגשתי את מנתק ההצתה יותר משאי פעם פגשתי בו בכל שנותיי. נהגתי גם בקופרה 280 . התחושות דומות , אבל ללא ניתוקי הצתה ודרמות, אני מניח שלמנוע גדול יותר (לקופרה מנוע 2 ליטר) קל יותר למשוך למעלה בהשוואה למסחטת הכח שב308 נמצאת מאוד גבוה. צריך לזכור שמאותו הנפח נסחטים 200 כוחות ב208 ו270 ב308 , אפשר להבין את הצורך לשמור על המנוע, אבל מאידך , זה ממש מעצבן להיתקל במנתק בקצב כזה גבוה. החזרה שלי לדיילי דריבר בדמות FR 180 פחות דרמטית, ההבדל לא כזה מוחשי בתחושות אבל כן בדרמה שמייצרת התאוצה של ה 308 וברעש המלאכותי מהרמקולים (השארתי חלון פתוח מעט ולא ממש שמעתי את המנוע מבחוץ) . אישית לא אהבתי את המהלך הארוך של ידית ההילוכים שבהעברות מהירות גם נוטה לאבד את המיקום בגלל קפיץ החזרה עקשן שמזיז את הידית למרכז בנגיעה קלה, אילו הייתי פונה לכיוון ה308 הייתי משנה לשורט שיפטר מיידית.

 

מבחינת מחיר קופרה 3 דלתות ללא באקטים וללא חבילות צבע , במזומן ללקוח חוזר אנחנו מקבלים יותר :)

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מבחינת שיפורים ואגית במקרה הזה באזור אחר לגמרי. וזה מה שקורה במציאות.כי אין רכב אחת שנשאר ללא שיפור.פזיו כבר סחוטה מהמפעל ואין מקום לכלום יותר.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לענות למה שעלה כאן,

ראשית אכן ההשוואה לגולף GTI סטנדרטית לא הוגנת. הפיג'ו תהיה מהירה ממנה בכל סיטואציה. בכוונה לא רציתי להיכנס להשוואות האלה, חוץ מאותה תמונה מרומזת 'ראש בראש'.

עוד אנשים נהגו בה. אם ירצו ישתפו את תובנותיהם.

 

המחיר הבסיסי הוא 190.0 אלף, והוא כולל את מושבי המסאז'. הצביעה היא תוספת של 10.0 אש"ח.

 

עוד אנקדוטה קטנה, לפני כמה ימים אני מוציא את הקטנה מהגן, הולכים הביתה ברגל. היא פתאום אומרת לי "אבא, אני לא רוצה את האוטו האפור. אני רוצה את האוטו האדום". אני מנסה לשחזר איזה רכב אדום יש לי כרגע ולא מצליח להגיע למסקנה. אני שואל אותה על איזה אוטו אדום היא מדברת, והיא עונה "נו אבא, אתה מבולבל. זה האוטו שהוא חצי אדום וחצי שחור. אותו אני רוצה. לא את האוטו האפור של העבודה". זה היה כשבועיים אחרי שהחזרתי את הפיג'ו ללובינסקי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב. היה לי את הכבוד לפגוש את האיש המפרגן בQ5. היה לי גם הכבוד לעשות סיבוב על רכב בכביש ישיר ומפותל.

אבל לפני הרשמים אני רוצה לסגור פינה קטנה של גלגל רזרבי. ברכב הדגמה העניין של גלגל הרזרבי בלט כקומבינה ישראלית, אבל לא הבנתי מה פשר? הרי בארץ מוכרים מכוניות בלי. ברכב הזה הורדת משקל זה שם המשחק. אז למה להוסיף לו איזה 15-20 קילו נוספים? מה גם שהגלגל הזה טוב רק לאחורה. אי אפשר להתקין אותו מקדימה בגלל גודל צלחת בלימה אימתנית. אז למה צריך את זה?

ואבכן התשובה: ככה. פיג'ו 308 הרגילה נמכרת בארץ עם גלגל ספייר. אי לכך גם גרסת הGTI אמורה להיות עם גלגל ספייר. מדהים, אה?

לכן ב308 GTI יש גם ערכת תיקון תקרים וגם גלגל שטוב רק לאחורה.

כמו כן, אני רוצה להתייחס להשוואה מתבקשת מול צמד וואגיות. לאון קופרה וגולף GTI. אני חייב לציין שאומנם הההשוואה נכונה, אבל לדעתי הן לא מתחרות. VAG בנויות לכסות מרחקים מהר וביעילות. פיג'ו לא משחקת במשבצת הזאת. היא מנסה לרגש. לא נסעתי על ג'ולייטה תלתן, אבל נדמה לי היא יותר מתחרה של308GTI מלאון וגולף.

כעת ברצוני לעבור לרכב עצמו. בהשקה, כאשר הודיעו את המחיר, ידי אינסטינקטיבית התחילה לחפש את התיק כדי לשלוף פנקס הצ'קים. אבל בהכירי את עצמי ההשארתי אותו ברכב ועליתי רק עם הארנק ביד. (שכמובן השארתי אותו על אחד הדלפקים באולם מכירות). אבל מהתרשמות סטטית ההתלהבות שלי הצטננה.

האינטריור שלה ממש לא לטעמי. מאוד לא אהבתי את הפלסטיק עם תפר. כאילו דה? פלסטיק עם תפר אדום?

מאוד הפריע לי שאין פקדים מכניים והכל נשלט דרך מסך מגע. גם משענת יד זה לא מילה גסה, למרות שאני יודע שזה לא תמיד הולך טוב עם גיר ידנית.

סידור השעונים ההפוך ותנוחת נהיגה מוזרה כמו ב208 גם לא הוסיפו להתלהבות. בקיצור. לא אהבתי.

אבל כל זה נמחק אחרי שעל הפרצוף שלי נמרח חיוך מטומטם עם צעקה: Yiiiihhaaaa!!!

האוטו פסיכי. הוא באמת מאיץ מכל מצב בצורה מטורפת. אני בעצמי נוסע על THP 1.6 ידנית. אבל אין בכלל מה להשוות. מהנדסי פיג'ו ספורט עשו עבודה נפלאה על המנוע. הטארן-אין של ההגה מיידי. הוא חד ומדוייק, אם כי לא אינפורמטיבי במיוחד.

אבל גולת הכותרת זה LSD מכני אמיתי. לא הבקרות המתוחכמות שיש בVAG שמדמות LSD על ידי סירוס הכוח לגלגל, אלא כזה שדוחף.

פניה חדה, 70 קמ"ש, דוושה לרצפה והאוטו דוחף כמו קטר רכבת על מסילה.

אני עצמי טוען שיותר מ220 כוח סוס על הנעה קדמית זה מתכון ללוחמת הגה. כאן אין את זה, למרות 270 כוחות.

גרזן פסיכי וכיפי. אבל מה שמעניין שניתן להתנייד איתה מנהלתית בצורה סבירה. היעדר הדרמה הקקופונית של 208GTI הופכת התניידות איתה לסבירה והיא ממש לא דורשת שכל הזמן תתן לה בראש, כמו מכוניות אחרות חזקות עושות (פורשה מצטייינת בזה, אפילו על קאיין אי אפשר לנסוע רגוע).

בקיצור מאוד מאוד אהבתי.

אבל, בסופו של דבר אני מגיע למסכנה דומה לזו של יואב. 308 GTI גדולה עלי כנהג בצורה כזאת שלא בא לי אפילו לנסות לחכור איפה היא מגבילה אותי. גם אני הייתי מעדיף 208, אבל בלי הדוד האחורי רועש ושעונים מוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחיר הזה, ההשוואה לא רק הוגנת אלא מתבקשת...

תמחור מדהים. מקווה שנראה הרבה כאלו על הכביש.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמעת מעניינת מאד, אבל מ... מ... מ... מממממכועעעעררררתתתתתתתת!!!!1111

 

סליחה, לא שאני כזה יפה, אבל הייתי חייב.

 

דיסקו ועכברוני, שמח שנהניתם - כיף בז'אנר...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה בדיוק חלק מהוויכוחים שהיו.

אני מאוד אהבתי את הצביעה הדו-גוונית, אבל לא הייתי משלם עליה יותר מ 1200 ש"ח.

אחרים היו מוכנים לשלם כדי שהיא לא תהיה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב. היה לי את הכבוד לפגוש את האיש המפרגן בQ5. היה לי גם הכבוד לעשות סיבוב על רכב בכביש ישיר ומפותל.

אבל לפני הרשמים אני רוצה לסגור פינה קטנה של גלגל רזרבי. ברכב הדגמה העניין של גלגל הרזרבי בלט כקומבינה ישראלית, אבל לא הבנתי מה פשר? הרי בארץ מוכרים מכוניות בלי. ברכב הזה הורדת משקל זה שם המשחק. אז למה להוסיף לו איזה 15-20 קילו נוספים? מה גם שהגלגל הזה טוב רק לאחורה. אי אפשר להתקין אותו מקדימה בגלל גודל צלחת בלימה אימתנית. אז למה צריך את זה?

ואבכן התשובה: ככה. פיג'ו 308 הרגילה נמכרת בארץ עם גלגל ספייר. אי לכך גם גרסת הGTI אמורה להיות עם גלגל ספייר. מדהים, אה?

לכן ב308 GTI יש גם ערכת תיקון תקרים וגם גלגל שטוב רק לאחורה.

כמו כן, אני רוצה להתייחס להשוואה מתבקשת מול צמד וואגיות. לאון קופרה וגולף GTI. אני חייב לציין שאומנם הההשוואה נכונה, אבל לדעתי הן לא מתחרות. VAG בנויות לכסות מרחקים מהר וביעילות. פיג'ו לא משחקת במשבצת הזאת. היא מנסה לרגש. לא נסעתי על ג'ולייטה תלתן, אבל נדמה לי היא יותר מתחרה של308GTI מלאון וגולף.

כעת ברצוני לעבור לרכב עצמו. בהשקה, כאשר הודיעו את המחיר, ידי אינסטינקטיבית התחילה לחפש את התיק כדי לשלוף פנקס הצ'קים. אבל בהכירי את עצמי ההשארתי אותו ברכב ועליתי רק עם הארנק ביד. (שכמובן השארתי אותו על אחד הדלפקים באולם מכירות). אבל מהתרשמות סטטית ההתלהבות שלי הצטננה.

האינטריור שלה ממש לא לטעמי. מאוד לא אהבתי את הפלסטיק עם תפר. כאילו דה? פלסטיק עם תפר אדום?

מאוד הפריע לי שאין פקדים מכניים והכל נשלט דרך מסך מגע. גם משענת יד זה לא מילה גסה, למרות שאני יודע שזה לא תמיד הולך טוב עם גיר ידנית.

סידור השעונים ההפוך ותנוחת נהיגה מוזרה כמו ב208 גם לא הוסיפו להתלהבות. בקיצור. לא אהבתי.

אבל כל זה נמחק אחרי שעל הפרצוף שלי נמרח חיוך מטומטם עם צעקה: Yiiiihhaaaa!!!

האוטו פסיכי. הוא באמת מאיץ מכל מצב בצורה מטורפת. אני בעצמי נוסע על THP 1.6 ידנית. אבל אין בכלל מה להשוות. מהנדסי פיג'ו ספורט עשו עבודה נפלאה על המנוע. הטארן-אין של ההגה מיידי. הוא חד ומדוייק, אם כי לא אינפורמטיבי במיוחד.

אבל גולת הכותרת זה LSD מכני אמיתי. לא הבקרות המתוחכמות שיש בVAG שמדמות LSD על ידי סירוס הכוח לגלגל, אלא כזה שדוחף.

פניה חדה, 70 קמ"ש, דוושה לרצפה והאוטו דוחף כמו קטר רכבת על מסילה.

אני עצמי טוען שיותר מ220 כוח סוס על הנעה קדמית זה מתכון ללוחמת הגה. כאן אין את זה, למרות 270 כוחות.

גרזן פסיכי וכיפי. אבל מה שמעניין שניתן להתנייד איתה מנהלתית בצורה סבירה. היעדר הדרמה הקקופונית של 208GTI הופכת התניידות איתה לסבירה והיא ממש לא דורשת שכל הזמן תתן לה בראש, כמו מכוניות אחרות חזקות עושות (פורשה מצטייינת בזה, אפילו על קאיין אי אפשר לנסוע רגוע).

בקיצור מאוד מאוד אהבתי.

אבל, בסופו של דבר אני מגיע למסכנה דומה לזו של יואב. 308 GTI גדולה עלי כנהג בצורה כזאת שלא בא לי אפילו לנסות לחכור איפה היא מגבילה אותי. גם אני הייתי מעדיף 208, אבל בלי הדוד האחורי רועש ושעונים מוזרים.

 

מסכים איתך בביקורת על האינטריור, האיכות חומרים לא משהו והנדסת האנוש מחורבנת. מעט מפליא אותי שאין ביקורת על תנוחת הנהיגה הנוראית והלא ספורטיבית.

 

מעבר לכך, אני לא חושב שהרכב פסיכי אבל המנוע טוב ומרגיש חזק. ההגה לא רע ביחס לחשמלי, בעל משקל סביר ומרגיש מדוייק. ההתנהגות טובה, באמת אין כמעט אנדרסטיר או לוחמת הגה ועל אספלט טיפה משובש הזנב נעשה שמח מאד.

 

אגב ללאון קופרה דפרנציאל מכאני אמיתי ואני חושב שהיא מתחרה ישירה של הפיגו. מסכים שהפיגו יותר מרגשת על המגבלות ולכן אני מעדיף אותה על הואגיות. מאידך, הלאון רכב שלם יותר, איכותי יותר ובעל שוק אפטרמרקט בלתי נגמר ולכן היא תהיה יותר אטרקטיבית למירב הלקוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2538 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...