Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 3 שנים עם סובארו אימפרזה 2014


shaharper
שימו לב! השרשור הזה בן 2579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לכל מי שלא רוצה לקרוא יותר מדי: ברוך המחלץ מרעשו של זה.

 

עכשיו לסיפור הארוך:

בתחילת 2014 הסתיים החוזה על רכב הליסינג הראשון שלי, הונדה אינסייט. בתור רכב לא מבריק במיוחד, עם אחיזת כביש נחותה ומבנה קטן וצפוף לרכב שמתומחר כמשפחתי, כל תחליף בקטגוריה היה ראוי.

קיבלתי אפשרויות בחירה "נהדרות" – מיצובישי לנסר וסובארו אימפרזה (לצערי הפוקוס בדיוק ירד מההיצע באותם ימים, כולכם יודעים למה).

בחרתי ברכב הטוב מבין השניים (בלי ציניות). אחרי האינסייט, עולם אחר :)

סוף סוף רכב משפחתי מרווח ראוי להובלת המשפחה ולשיוטים בכבישים בין עירוניים מבלי לפחד שהרוח תעיף אותך, לא אחד שמתעלל בך על כל פניה וקיפול בכביש, רכב מהסוג שפשוט מתיישבים בכסא הנהג, מכוונים בקלות ונוסעים בלי בעיה גם אם זאת הפעם הראשונה ברכב.

 

תוואי הנסיעה היומי שלי הוא מחיפה, על הרכס, לגליל המערבי, בהלוך דרך עוקף קריות ונהריה, בחזור דרך כרמיאל, אחיהוד יגור לאוניברסיטה. בערך 125 קילומטר ליום. נגד הפקקים. נסיעות פרטיות היו מצומצמות בהרבה, לא מעט בעיר. בסיכום 37 חודש שהוא היה ברשותי – 107500 ק"מ.

הסובארו, בתור מותג אהוב במיוחד בהיסטוריה המשפחתית שלי, הפגין אמינות מכנית מוחלטת (לא שמישהו ציפה אחרת), היו לו מספר תקלות חשמל מוזרות בשנה הראשונה בלבד (מערכת מולטימדיה קורסת, חיישני רוורס מזייפים, מדחס מזגן שלא נכנס לעבודה עד להתנעה מחדש), האשמה על ההתקנות המקומיות.

כראוי לסובארו עם מנוע בוקסר, אחיזת כביש טובה מאוד, שתיין שמן (קילו כל 7-10 אלף ק"מ) וצריכת דלק בינונית מינוס – 1 ל-10 במקרה הטוב.

רכב מרווח מאוד, המושבים נוחים, אין הרגשת עייפות משמעותית אחרי נסיעות ארוכות.

תא המטען פשוט גרוע. למי זה עוזר שיש 460 ליטר אם פתח הטעינה קטן וגובה התא מטען מגוחך? לא הצלחתי להכניס אפילו אופניים של ילד לתא המטען הזה. עגלת תינוק חסמה אותו לחלוטין ולא פעם שפשפתי את הידיים בזמן ההכנסה או ההוצאה של העגלה מהתא.

האבזור – נמוך אך מספק. אין שום פינוקים ותוספות "נחמדות".

רשימה חלקית של מה שחסר: בקרת שיוט, קיפול מראות, חיישני לחץ אוויר, נורת חיווי תאורה בלוח שעונים (!), פתיחת חלונות אוטומטית (יש רק לנהג), בקרת אקלים ופתחי אוורור מאחור, אמצעי בטיחות מלבד בקרת יציבות וכריות אוויר, חיישני גשם ותאורה, ביטול כרית אוויר לנוסע.

אבל היי, לפחות יש מערכת מולטימדיה לא רעה! (אחרי תיקון התקלה הראשונית).

 

אני יודע שכולכם מחכים לשמוע על חווית הנהיגה עצמה, אז השארתי אותה בכוונה לסוף. בקצרה – לא משהו.

בפירוט: אחרי שכבר ציינתי שמדובר ברכב עם אחיזת כביש די טובה (יחסית לקטגוריה), לא היה מזיק שהוא היה מחובר ליחידת הנעה שתנצל זאת. היא לא. ממש לא.

מדובר במנוע בוקסר בנפח 1.6 עם 114 כ"ס ו-15.3 קג"מ המשודך לגיר רציף. בהשוואה למתחרים, גם אם אתמקד רק בבעלי מנוע אטמוספרי, הרכב עגלה. מול המטורבתים אין מה להשוות כלל. לחיוב אציין שהקשר גיר-מנוע מצליח לעבוד טוב ולתת תחושה של יותר כוח ממה שבאמת יש (יחד עם כמות דציבלים חסרת פרופורציה).

ההגה מרגיש בסדר, לא קל מדי, לא קשה מדי. מערכת "עצור וסע" פשוט מעצבנת, הרכב קופץ בהנעה מחדש, מתרגלים בסוף גם לזה.

 

נקודה חשובה שמבחינתי היא הדיל ברייקר על הרכב – כמות הרעש. הרכב פשוט רועש בכל קנה מידה. מנוע הבוקסר שרועש מטבעו מתובל בגיר הרציף שאינו עושה חסד עם הנושא ויחד עם רעשי רוח חזקים מכל כיוון, בימי גשם סוערים היה כמעט בלתי אפשרי לדבר בדיבורית או עם הנוסע.

בסופו של יום, מדובר ברכב ליסינג השייך לקטגוריה "אני שייך לעובד חברה עם קצין רכב שמחפש רק אמינות ובזול וכל השאר לעזאזל" וככזה לא מדובר ברכב רע, בעיקר שמסתכלים הלאה, לעלות הקנייה שלו כיד 2.

 

בשנה וחצי האחרונות, הדגם הזה נמכר כיד ראשונה 0 ק"מ בעלות של 97 אלף ₪, אני מניח שעלותו כיד 2 תהיה נמוכה מאוד יחסית לרכבים משפחתיים אחרים משנתון 2014 וככזה מדובר בקנייה לא רעה. למי שיותר כסף בכיסו (או בהלוואתו), שיעבור הלאה, לא חסר מתחרים טובים יותר.

 

הרכב הוחלף לפי כשבוע בטויוטה קורולה, למרות שעדיין מדובר ברכב מאותה קטגוריית ליסינג שכתבתי מעלה, הוא עושה הכול טוב יותר למרות שבבסיסו הוא די דומה. חוות דעת בהמשך.

 

מקווה שעזרתי למישהו, בעיקר לקונה הפוטנציאלי (החכם) שמחפש רכב בן 3 שנים אחרי ירידת הערך המסיבית.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נסעתי עליה אבל היא נשמעת לא בהרבה שונה מסובארו אימפרזה 2001 שעולה 9 אלף ביום טוב.

 

לא מבין מי הבנאדם הפרטי שיקנה את הדבר הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שנה בערך שכרתי אימפרזה. ביקשתי משהו קטן וקיבלתי "שדרוג". מסכים עם פותח השרשור. למעט התנהגות כביש סבירה אין לה שום יתרון יחסי.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה הממצה.

 

דבר אחד לא ברור לי: למה צריכת השמן הזו סבירה ברכב חדש, ומה הקשר לתצורת המנוע? למה בוקסר צורך יותר שמן מארבע בטור, או בכלל (כשהוא תקין כמובן)?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תביעה מפורסמת שהוגשה בארה"ב בנושא צריכת שמן מוגזמת במנועי בוקסר (ועוד כמה).

קצת קריאה למשועממים בינינו:

http://www.torquenews.com/1084/these-4-subarus-make-crs-top-30-new-vehicles-list-burn-most-oil

http://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/06/excessive-oil-consumption/index.htm

 

אני עוד מחפש את הסיבה למה זה קורה יותר במנועי בוקסר מאשר באחרים.

בכל מקרה, לפחות בישראל, זה לא מוגדר כתקלה. הנושא רשום במפורש בספר רכב.

עריכה אחרונה על ידי shaharper

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה בהחלט רכב "לא משו" בלשון המעטה.

לא בטוח בכלל שיש לה מקום מול המתחרות.

 

אכן הרכב "לא משו" אבל לא צריך לקטול אותו לגמרי. לדעתי יש לו מקום בשוק, רק צריך להבין איפה הוא.

נסעתי עם כמה מהמתחרים, שתי דוגמאות לרכבים לגיטימיים שאיני חושב שטובים יותר (שנתון 2014 ומעלה לצורך העניין):

רנו פלואנס בנזין, קיה פורטה, סוזוקי קרוסאובר (רק בנהיגה, בכל השאר היא מנצחת).

לא חסר מתחרים נוספים שהם אכן טובים יותר אבל לא בהפרש שמצדיק לשלם עוד 30% (כמשומשת בת 3).

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רכב שמלבד אמינות הוא לא מציע כלום, בשוק היום שמאפיינים אחרים מדברים כמו ביצועים, בטיחות חסכון בדלק וסחירות הוא לא מתבלט בכלל, להפך.

 

מי שקונה רכב כזה בפרטי זה רק חסידים של סובארו.

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רכב שמלבד אמינות הוא לא מציע כלום, בשוק היום שמאפיינים אחרים מדברים כמו ביצועים, בטיחות חסכון בדלק וסחירות הוא לא מתבלט בכלל, להפך.

 

מי שקונה רכב כזה בפרטי זה רק חסידים של סובארו.

 

שלא ייצא בסוף שאמונה לשגריר של כבוד מטעם סובארו (כי אני ממש לא)...

מדובר כאן ברכב VFM ולא רכב עם ערך מוסף כלשהו (מלבד אמינות אבל בזה הוא ממש לא לבד).

אפשר לעלות סקר של עלות תועלת, רעיון לשאלה:

"נניח שהיית מקבל 60 אלף ש"ח לרכישת רכב משפחתי יד 2 כרכב יחיד/עיקרי בבית, איזה מהבאים היית לוקח? (לצורך העניין, מספר הק"מ מחושב כ-25 אלף בשנה כפול מספר השנים על הכביש)

1. סובארו אימפרזה 2014

2. טויוטה קורולה 2012

3. קיה סיד / יונדאי i30cw - שנת 2013

4. קיה פורטה שנת 2013

5. יונדאי i35 - שנת 2012

6. סקודה אוקטביה 2012

7. פיג'ו 308 סטיישן 2014

8. אופל אסטרה ברלינה 2013

9. מיצובישי לנסר 2014

"

 

אפשר להמשיך עוד הרבה אבל הנקודה ברורה.

אני אישית הייתי בוחר ב-7 אך לא חסר כאלה שאחרי סינון אירופאיות ורכבים יקרים יחסית לתמורה ישארו עם הסובארו בודדת ברשימה...

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהוא התכוון למי שקונה רכב כזה חדש.

 

בתור משומש כבר יהיה יותר ביקוש לו מאנשים שמחפשים אמינות נטו, אבל גם ב-60 אלף הוא לא שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאמינות רכב יש משקל מכריע ברכישת רכב, סובארו הרכב האמין עלי אדמה! הבעיה עם סובארו שיבואנים הזויים או חמדנים מביאים לארץ רכב עירום ללא תוספות ואביזרים הכרחיים . חבל שמותג אמין עם שוק יד שניה מעולה בעבר הפך בשנים האחרונות לבדיחה. יש לי 2 רכבי סובארו מנוע 2000 ארבע על ארבע . הרכבים מפגינים אמינות מדהימה וגם חלפים לרכב בטיפולים זולה מאוד. ה

לעומת זאת אין לרכבי סובארו שוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כחדש, מסכים לחלוטין, רכב "לא משו".

חביב קציני רכב שמעניין אותם רק אמינות ואם על הדרך אפשר שהעובד לא "ירים את האף" כי יש לו רכב חברה מפנק, בכלל מצויין.

דרך אגב, התחילו השבוע להציע אצלנו את האימפרזה החדשה, רכב הרבה יותר יפה ומאובזר מהקודם.

עדיין "לא משו".

 

[ובכך התפטרתי מתפקיד הסנגור של סובארו והיבואן הנוראי שלה]

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלינו במשפחה יש את הרכב הזה

זה רכב שיש לו קהל משל עצמו קהל שמרני שאוהב סובארו אנשים בגילאי ה50 וה60 פלוס אנשים שנאמנים ואוהבים את המותג

יש לרכב יתרונות וגם חסרונות

להגיד שהוא לא בטיחותי זה ממש לא נכון לא חסר לו איבזור בטיחותי ובעיניין הזה הוא שווה כמו כולם

אז המנוע קצת חלש אבל בטיחותי הוא מאוד רכב שבנוי היטב וישרוד את השנים והקיץ בארץ בצורה מעולה שאחרים לא יעשו זאת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...