Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה זה הייבריד? התשובה בפנים


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 2638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנשים רבים שואלים אותי מה זה רכב הייבריד ואיזה סוגים של הייבריד קיימים. החלטתי לענות על השאלות האלו בקצרה.



אתם מוזמנים להוסיף, לתקן.

 

מה זה רכב הייבריד?

זה רכב שיש לו לפחות שני סוגים של מנועים המשמשים להנעתו. למשל סוג הנפוץ ביותר בנזין + חשמל, מה שרלוונטי עבור דיון זה.

 

הייבריד מלא

זה רכב שמסוגל לנסוע על מנוע חשמלי בלבד. לדוגמא פריוס.

 

הייבריד רך (MILD)

זה רכב שמנוע החשמלי רק עוזר למנוע ראשי, אך הוא לא מסוגל לנסוע על מנוע חשמלי בלבד. לדוגמא אינסייט.

 

מיקרו הייבריד

זה רכב שכולל רק מערכת סע/עצור ומערכת רגנרצייה לאנרגייה המשמשת להנעת מנוע בעירה פנימית (למשל בקבלי על). לדוגמא EHDI של סיטרואן.

 

הייבריד סריאלי

זה הייבריד שמנוע בעירה פנימית לא מסוגל להניע את הרכב, אלא רק לחולל חשמל להנעה חשמלית.

זה כולל רכבים חשמליים עם מגדיל טווח בעל מנוע בעירה פנימית, לדוגמא במוו I3 (בגירסא עם מאריך טווח), הונדה אקורד הייבריד (עד מהירות מסויימת בה משלב ללא גיר מנוע בנזין).

רוב רכבי הייבריד מלא יודעים לעבוד במצב עבודה זה.

 

הייבריד מקבילי

זה הייבריד שמנוע בעירה פנימית ביחד ובנפרד עם מנוע חשמלי יכולים לסובב את הגלגלים. לדוגמא פריוס. רוב רכבי הייבריד מלא יודעים לעבוד במצב עבודה זה.

 

פלאגין הייבריד

רכב הייבריד נטען. רכב הייבריד הכולל סוללה גדולה נטענת מרשת החשמל ומסוגל לנסוע מרחק משמעותי על הסוללה בלבד (לרוב החל מכמה עשרות קילומטרים), לדוגמא אוטלנדר PHEV.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה,

 

אציין רק (אם זה לא היה מספיק ברור) שבאותו רכב יכולות להיות מיושמות כמה טכנולוגיות מהנ"ל.

זאת אמורת יש מוד עבודה טורי, מוד עבודה מקבילי, גם עצור סע ורגנרציה בבלימה וגם בחלק מהמקרים אפשרות טעינה ממקור חיצוני, Plug-in.

 

רכבי plug in נקראים PHEV Plug-in Hybrid Electric Vehicle.

זה לא משהו יחודי למיצובישי אוטלנדר היברידי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה בוקי שחידדת את הנקודות.

 

היום רוב סוגי היברידיות זה שילוב בין מספר סוגים ולפי תנאים מחשב בוחר את המצב האופטימלי מבחינת צריכה, בהתאם למצב סוללה, תוואי (יש רכבים הכוללים מפות GPS עם תוואי ויכולים לפי מסלול לעשות אופטימיזצייה, למשל איוניק ונירו הייבריד עם מערכת מולטימדיה מקורית שלא מיבאים ארצה למיטב ידיעתי), כמה הנהג מהר לוחץ על הדוושה וכד'.

 

אגב, מזל טוב על 20,000 הודעות בפורום :)

 

ותודה למנהל שערך את ההודעה והבליט את הכותרות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...