Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובב מותג - סיטרואן C4 פיקאסו 5 מושבים


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2630 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שנה אחרי שסיים את סובב המותג הקודם, יואב התחיל לדווח על תסמונת גמילה ממכוניות צרפתיות. אז התחלנו שוב, עם סיטרואן. והפעם - C4 פיקאסו.

 

סיטרואן-C4-פיקאסו-.jpgסיטרואן-C4-פיקאסו-.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יופי של כתבה, ממש קלילה וכיף לקרוא.

אבל,

מבאס, רוב הצפרתיות פשוט רכבים מצויינים אין מילה אחרת לתאר. הרבה יותר רכב מהיפנית הממוצעת.

זה לא משנה את העובדה שכצרכן פרטי פשוט מפחיד לקנות אחת, אתה יודע שכשתרצה למכור אותה פשוט ישחטו אותך.

את היבואן, זה לא ממש מעניין והוא לא מנסה לעשות כלום בעניין. פשוט מבאס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי הזדמן לנהוג ע להפיקאסו הזאת - וכל כך חיכיתי המבחן יתפרסם כדי שאוכל לפרסם את מה שיש לי לומר -

 

לפני כמה זמן יואב קיבל אוקטביה מהעבודה. והוא היה מבואס כי הוא החליף את הקקטוס שלו באוקטביה.

ואני קורא את זה ולא מבין מה הוא רוצה.

 

ואז אני עושה סיבוב באטקה ולא מתחבר. בסוף המבחן באטקה - פתחתי את תא המטען - העצום - ואמרתי - וואלה - אני יכול להבין למה שמישהו יתפשר וייקח אטקה - התא מטען עצום - טוב למשפחות. תוך כדי שפאבל צוחק שכולנו אותו דבר. רואים את התא מטען והכל משתנה.

 

ואז יואב הגיע אלי עם הפיקאסו. הוא לא אמר בהתחלה שזאת פיקאסו. ושראיתי - קצת התבאסתי.

אז קודם כל פתחתי את הבגאז - ואז הבנתי כמה הבגאז של האטקה הוא לא טוב. יש לו שפת הטענה גבוהה ודופן עמוקה.

בפיקאסו זה נמוך ושטוח. יפה.

 

נכנס לרכב - וישר אומר ליואב - תשמע. זאת סיטרואן אמיתית.

הכל קצת מוזר כזה. לא כמו שאר הרכבים.

מוזר אבל גאוני (ברוב המקרים).

יש את סוככי השמש שהולכים קדימה ואחורה ומגלים לך חלון פנורמי.

יש מראה קטנה נוספת למראה הפנימית עבור הילדים.

יש את וילונות הרשת המובנים.

אלו דברים קטנים שעושים הבדל עצום.

 

יש גם דברים שפחות אהבתי - כמו הידית של ההילוכים - שאני מניח שמתרגלים אליה מהר וכמו התעול של המזגן/רדיו - שאוחד ליחידה אחת ומצריך לדעתי יותר מדי לחיצות.

 

אבל לעזאזל עם זה - סוף סוף רכב שונה. לא כמו שכול היצרנים עושים - שוב ושוב. לא פיזו שהחליפו לה סמל.

 

הרכב כיפי לנהיגה- ולא כיפי במובן של נס הרים כמו שנאמר - כי זה באמת לא מעניין.

המנוע חזק וזריז. הגיר חלק. הראות מצויינת. הרבה יותר מכל הג'יפונים האלו.

 

יצאתי מהפיקאסו עם חיוך. בכיף.

 

ואז הבנתי למה יואב התבאס מהאוקטביה. היא מכונה גרמנית (צ'כית) מעולה וקרה.

הסיטרואן היא המשוגע הצרפתי, עם ההברקות הקטנות והשגעונות שלו - כל השכנים (בעיקר מר יצחק לוי מדירה 7) מסתכלים עליו בעין עקומה.

יש לו מוניטין מפוקפק של אחד שהולך כל ערב לשתות שמן ונוזל קירור.

אבל אם לא מתייחסים לזה - מקבלים פנינה אמיתית.

 

אני מתחבר לכל מה שיואב כתב בסיכום שלו:

"המשפחתית הכי טובה שהכסף שלכם יכול לקנות, בפער ענק, אבל אתם לא תקנו אותה. גם לא תלכו לסוכנות לבקש נסיעת מבחן. כי היא 'צרפתית', כי היא 'סיטרואן', ומי קונה אוטו שמתקלקל כל הזמן, ולעזאזל העובדות... אתם תקנו משפחתית יפנית או קוריאנית כדי שהיא תשמור על הערך, כדי שיהיה לכם קל למכור אותה בעוד 3 או 4 או 5 שנים, אבל במהלך השנים האלה אתם והמשפחה תסעו במכונית הסחירה שלכם אבל הנחותה בכל פרמטר שימושי שאפשר לחשוב עליו. קוראים לה סיטרואן C4 פיקאסו 5 מקומות, והיא הדבר שאתם והמשפחה שלכם לא תהנו ממנו לעולם."

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה משום מה נעלם לי מהרדאר. מהעיצוב החיצוני שלו היה לי רושם שיש לו תא מטען קטן ואפילו לא טרחתי לבדוק. ראיתי עכשיו תמונה מהמבחן, מיד "רצתי" לבדוק במפרט טכני- הולי שיט, 630 ליטר (!). וזה עם בסיס גלגלים ענק ואורך פחות מ-4.5 מטר. מה שסיקרן אותי עוד יותר זה שמגיע עוד מעט דגם מתוח פנים. מכאן כמה שאלות ברשותכם:

 

1) לא הייתה התייחסות כלשהי לנוחות במבחן או תגובה של נקמיצ'י. זה כי הוא נוח כמו שרכב צרפתי אמור להיות נוח? ז"א נוח יותר באופן מורגש ממתחרים אסיאתיים ואחרים?

 

2) ראיתי שיש בדגם מתוח פנים בחו"ל מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקק (בדיוק דובר על זה בשירשור אחר). האם התכנון הוא להביא את הרכב עם מערכות אלו כסטנדרט?

 

3) כמו כן ראיתי שיש לדגם מנוע חדש (עבורו) - 1.2 עם 130 כ"ס. האם יש סיכוי לראות את הפיקאסו הזו עם המנוע המדובר ב 120-125K?

 

4) האם עם המנוע שבמחבן ניתן להגיע לצריכת דלק שפויה?

 

5) נדמה לי שקראתי כאן בעבר שמנוע 1.6 טורבו שפותח עם במוו עשה בעיות. זה אותו מנוע או שהוא שופר/הוחלף באחר?

 

נראה לי שהיו לי עוד שאלות, אם אזכר ארשום מאוחר יותר. :)

עריכה אחרונה על ידי arco1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כן. נוח מאוד. זה לא רחפת כמו 508 אבל זה נוח ביותר.

2+3 צריך לשאול את לובינסקי. אין לי מושג.

4. בנהיגה רגועה, זו פסקה ששכחתי להכניס למבחן, אבל עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש, צריכת הדלק נשקה ל 20.0 ק"מ לליטר, מלמטה. 19.7 או 19.6 ק"מ לליטר. המנוע היה על 1400 סלד או משהו כזה, הילוך שישי. הרכב בהחלט היה חסכוני.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 2..ביינתים לובינסקי סוגרת עלינו קופה עם מוביילאיי..פחות טוב ממערכות מקוריות אבל היי! הם מקבלים על זה כמעט את אותה ההנחה מהמדינה(שלא מגולגלת כמעט אף פעם ללקוח - וכמובן הקומבינה של אבזור בהתקנה מקומית בתור ציון בטיחות תופס בעיקר בארץ) וזה עולה פחות! הלוביסטים של מוביילאיי ולובינסקי מרוויחים..אתה מפסיד מערכת מקורית אמיתית ואיכותית שעובדת ולא מותקנת בארץ ומקונפגת בערך,אבל היי..העיקר קיבלת אבזור בהתקנה מקומית בחינם!.

 

לגבי הרכב, קיבלנו כזאת עכשיו חדשה בליסינג במשפחה - חושב שדיסקו סיכם יפה.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באשר לנוחות - בנסיעה עירונית וקצת בין עירונית הרכב הרגיש לי נוח. לא זכור לי איזה מקרה יוצא דופן לכאן או לכאן. מודה שלא התייחסתי בכובד ראש לעניין.

באשר למנוע - המנוע 1.6 שפותח עם ב.מ.וו בגרסה המוגדשת היה באמת לא אמין. לטענת היצרן בוצע שינוי משמעותי - והעניין נפתר.

נציג היבואנית טען כאן בעבר שאין יותר בעיות עם המנוע לאחר השינוי (גרסאת 165 כ"ס) ולא ראיתי אפילו הודעה אחת בפורום על בעיות עם המנוע הזה.

 

בקשר למוביל איי- לא הבנתי מה לובינסקי אשמים, הם היחידים שמציעים רכבים עם מובייל איי?

 

שלא תבינו אותי לא נכון, יש הרבה בעיות בלובינסקי - אבל העניין עם המוביל איי לדעתי מכוון לכיוון הלא נכון.

דברו על שירות, על רמת מוסכים, על מחירי חלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם לא היחידים שאשמים..כמו יבואנים רבים(בראש שלהם זה מכשירי תנועה)..הם מנצלים את הפרצה שיצרו הלוביסטים של מוביילאיי כדי להרוויח על הגב של הלקוחות במקום לייבא את הגירסא שבאה עם המערכת בטיחות מהיצרן.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו חפני כשנה חשבתי לקחת כזאת דיזלית, 1.6 טורבו

התמחור של הרכב היה גבוה מאוד ולא הסתדר לי עם ההגיון, וזה בעקבות המס הירוק.

פתחתי פה פוסט כלפי תמחור הרכב וההשערה דלי היתה שהרכב יועד לשוק המוניות שלא משלמות כמעט מיסים.

לאחרונה אני רואה המון מוניות כאלו ואפילו לא רכב אחד כזה פרטי.

ייתכן וצדקתי ויתכן שלא אבל זה בהחלט מסקרן.

במקביל איל זה שאותו מנוע על מבנה אחר ומותג אחר מאובזר יוצר עולה אצלהם כ20 אלף פחות? [emoji15]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה אתמול, בנסיעה על כביש 6 עם קולגה מהעבודה, עקפה אותנו פיקאסו כזאת ואני אמרתי לחבר שהוא מסתכל על הרכב המשפחתי הכי טוב והכי לא מוערך בארץ.

 

מאז שנת 2001, עם הפסקה קטנה, הרכב המשפחתי שלנו הוא פיקאסו.

הראשונה הייתה קסארה פיקאסו, דיזל, ידנית. הרכב המשפחתי הכי מוצלח שנתקלתי בו. קטן מבחוץ (428 ס"מ) ענק מבפנים (בסיס גלגלים ללא תחרות באותה תקופה של 276 ס"מ) ותא מטען ענק (550 ליטר) וחסכונית למדי (כ-16 ק"מ לליטר). לאחר ללכתה בטרם עת בתאונת טוטאל לוס (אחרי 3.5 שנים וכ-115,000 ק"מ) נרכשה אחותה עם השילוב של מנוע בנזין וגיר אוטומטי. החזקנו אותה כ-7 שנים ו-170,000 ק"מ.

ב-2012 יצאנו להפסקה עם פיז'ו 5008 (הפיקאסו של אז נפסלה בגלל הגיר הרובוטי והמראה הבולבוסי מידי, לטעמי). מלבד העובדה שהפיז'ו הייתה חדשה, מודרנית יותר ועם מנוע חזק יותר בהרבה מובנים היא הייתה אכזה גדולה מבחינתי. כל מיני דברים קטנים שהיו נוחים ומוצלחים בפיקאסו לא זלגו לאחות מבית פיז'ו. אחרי כשנתיים ו-50,000 ק"מ (הרכב שהחזקנו הכי מעט זמן עד היום) היא הוחלפה ל-C4 גראנד פיקאסו, דיזל. הרגשתי שחזרנו הביתה.

 

הפיקאסו הנוכחית כבר עברה אצלנו מעל 60,000 ק"מ ואני לחלוטין מסכים עם כל מה שנכתב על האחות הקצרה והנכונה, למי שלא צריך 7 מושבים (כשרכשנו את שלנו לא יובאה הגרסה הקצרה). אין ספק שמשפחה שמחפשת רכב שיענה לצרכים המשפחתיים האמיתיים ולא לשיקולי תדמית מזוייפים טוב תעשה אם תציב את הפיקאסו גבוה ברשימת האפשרויות שלה.

 

אנקדוטה קטנה בעניין צריכת דלק. בקיץ האחרון קיבלנו בהולנד גראנד פיקאסו בנזין, ידנית. במשך 8 ימים עברנו כ-2,500 ק"מ וצריכת הדלק הממוצעת הייתה כ-1:20 ק"מ לליטר.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו חפני כשנה חשבתי לקחת כזאת דיזלית, 1.6 טורבו

התמחור של הרכב היה גבוה מאוד ולא הסתדר לי עם ההגיון, וזה בעקבות המס הירוק.

פתחתי פה פוסט כלפי תמחור הרכב וההשערה דלי היתה שהרכב יועד לשוק המוניות שלא משלמות כמעט מיסים.

לאחרונה אני רואה המון מוניות כאלו ואפילו לא רכב אחד כזה פרטי.

ייתכן וצדקתי ויתכן שלא אבל זה בהחלט מסקרן.

במקביל איל זה שאותו מנוע על מבנה אחר ומותג אחר מאובזר יוצר עולה אצלהם כ20 אלף פחות? [emoji15]

 

על מה אתה מדבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

5) נדמה לי שקראתי כאן בעבר שמנוע 1.6 טורבו שפותח עם במוו עשה בעיות. זה אותו מנוע או שהוא שופר/הוחלף באחר?

 

 

כחלק מהשינויים שהוכנסו במנוע לטובת עמידה בתקן יורו6, היצרן החליף 20% ממכלולי המנוע המקורי (זה עם ה-156 כ״ס) כולל כל המכלולים הבעייתיים, כולל מגדש טורבו, שרשרת התזמון, משאבת הזרקה, משאבת מים (ותכנון מחדש של קירור הטורבו) וכד׳. משיטוט ברשת, ניכר שהשינויים הנ״ל אכן מוכיחים את עצמם ואני לא מכיר בעיות אקוטיות עם המנוע המחודש.

 

מסכים עם יואב ונקמיצ׳י, זאת המשפחתית המושלמת למשפחה ישראלית טיפוסית (3 ילדים) ובתקציב שלה היא היחידה שמציעה 3 מושבים אמיתיים מאחור - כל מושב נע על מסילה וכולל אפשרות לכיוונון זוית גב המושב. מכונית מצויינת ומפוספסת שלא בצדק.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות. אגב בדקתי את נתוני המסירות של הפיקאסו בשנה שעברה וזה לא ממש כישלון. ציפיתי לראות מאות בודדות בשנה וראיתי מעל אלף. לא רע יחסית לדגם די מיוחד וממותג צרפתי. זה גם הדגם הכי נמכר של סיטרואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2630 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...