Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לחץ אוויר בצמיגים וטמפרטורה


ZiggyMan
שימו לב! השרשור הזה בן 2657 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כחודש מלאתי אוויר בגלגלים לפי הוראות יצרן - 35psi. זה בוצע כמובן בבוקר, צמיגים קרים, ובחוץ כ5 מעלות. שבועיים לאחר מכן לפני נסיעה ארוכה בדקתי לחץ אוויר בצהריים, צמיגים חמים אחרי נסיעה על אספלט שהתחמם מהשמש - והלחץ בצמיגים היה 40psi. הבנתי שזה בגלל הפרשי הטמפרטורות, ולכן הורדתי רק קצת ל37. היום בבוקר (4 מעלות) מדדתי שוב, ובצמיגים היה 30psi.

 

כל העיניין מובן והגיוני, פיזיקה פשוטה. והשאלה הנשאלת איזה לחץ למלא ומתי? לאיזה טמפרטורה עלי לשאוף כדי למלא לפי הוראות יצרן..? ההפרש יכול להגיע לרבע מהלחץ בצמיג, אז בטח יש איזו טמפרטורה רצויה לעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום דבר סותר בהודעות.

לחצי הניפוח שממליץ היצרן, הם לחצים "קרים".

מה זה אומר קרים? - טמפ' הצמיגים (והאוויר) היא 20 מעלות צלסיוס.

יצרנים רבים מציינים שנסיעה קצרה (למשל עד כק"מ וחצי או 10 דקות) לא משפיעה רבות על הטמפ' ואפשר להזניח אותה.

 

כמו שנאמר, אתה לא אמור להתחיל לשחק עם הלחץ כאשר הוא עולה כשהצמיגים מתחממים ולהפך, כשהם מתקררים מתחת לרף ה-20 מעלות.

 

אבל, אפשר להעזר בכלל האצבע של 0.1 באר (כ-1.5PSI) לכל 10 מעלות.

אז אם למשל אתה מודד את הלחץ ע"י מדיד משלך, בחניית הבית בבוקר ויש בחוץ 5 מעלות (והרכב עמד בתנאים האלו כל הלילה), אז ביחס למצב ב-20 מעלות, הלחץ בצמיגים אמור להיות כ-0.15 באר פחות או כ-2.5-2PSI פחות (ביחס להמלצת היצרן של 35). המספרים האלו גם מסתדרים עם מה שביצעת לפי הודעת הפתיחה.

 

 

מקור תומך (באנגלית).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, את זה הבנתי עוד לפני ההודעה הראשונה.

העניין הוא ביום כמו היום; בבוקר התחלתי נסיעה כשהטמפרטורה בחוץ 1- מעלות. בצהרים חזרתי כשטמפרטורת הכביש והצמיגים מעל 50 מעלות. לפי החישוב הנ"ל הפרש הלחצים בין הבוקר לצהריים הוא כ8PSI.

 

האם לצמיגים ההפרש הזה לא מזיק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, זה לא מזיק.

אם ניפחת לחץ אוויר לפי 35PSI ב-20 מעלות, אז בטמפרטורה של 1- צריך להיות בערך 32PSI בצמיגים ואחרי חימום ל-50 מעלות, סביב ה-39-40PSI.

 

על הצמיגים תוכל למצוא נתון לחץ מקסימלי (קר), סביר שעומד על 44PSI.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאורטי, בהנחה שנפח הצמיג נשאר קבוע (לא מדוייק) אפשר לחשב לפי חוק גה-לוסאק.

P1/T1 = P2/T2

כאשר טמפרטורה T מודדים במעלות קלבין = מעלות צלסיוס + 273.15

אם לחץ ב-20 צלסיוס = 293.15 קלבין צריך להיות 30 PSI

ב-30 צלסיוס = 303.15 קלבין לחץ יהי:

30X303.15/293.15= 31

ראה וויקיפדיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, את זה הבנתי עוד לפני ההודעה הראשונה.

העניין הוא ביום כמו היום; בבוקר התחלתי נסיעה כשהטמפרטורה בחוץ 1- מעלות. בצהרים חזרתי כשטמפרטורת הכביש והצמיגים מעל 50 מעלות. לפי החישוב הנ"ל הפרש הלחצים בין הבוקר לצהריים הוא כ8PSI.

 

האם לצמיגים ההפרש הזה לא מזיק?

לא מזיק.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2657 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...