Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה עם יונדאי גטס 2007


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא חסר פה סיכומים על גטס, שיהיה עוד אחד.

 

 

מודל 2007 1.4 GLS אוטומטי, נרכשה לפני שנה מיד ראשונה עם 152.000 ק"מ, במחיר 19 אלף ש"ח. מחיר מחירון באותה תקופה היה כ 23-24 אלף, ברוב המודעות על מכוניות מאותה שנה ברמת גימור GLF יוצאות ליסינג + עוד יד או שתיים ביקשו אז כ 15-17 אלף ש"ח.

 

לאוטו הייתה הסטוריה טיפולים ממוסך מורשה, זו בעצם הייתה הסיבה העיקריות בגללה הוא נרכש למרות הק"מ הגבוה יחסית לשנתון.

 

בהסטוריה, מעבר לטיפולים שגרתיים אין שום דבר.

 

האוטו היה מאיזור קריות, לא מכיר מוסכים באיזור זה (אני מהמרכז) לכן בדקתי אותו במכון בדיקה. יצא בדיקה טובה סה"כ.

 

לאחר קניה בוצעה השלמת חלקים קלה - סך שמש (היה לא מקורי), שפריצרים של מתזים (כנ"ל, היו לא מקוריים) החלפת תאורה בלוח שעונים, החלפת מגבים ואולי עוד משהו שלא זוכר כרגע - סה"כ הוצאות 500-600 ש"ח.

 

בנוסף נעשה טיפול הכולל שמן מנוע + פילטר שמן + פילטר אוויר, 3 רצועות אביזרים, רפידות קידמיות וחריטת דיסקים, ותושבת מנוע ימין עליונה. 1800 ש"ח.

 

במהלך השנה הוחלפו 4 צמיגים לצמיגי GOOD YEAR, במחיר 1100 או 1200 ש"ח (הזיכרון שלי לא מה שהיה פעם...)

טסט שנתי - ללא הערות חוץ מהחלפת לוחית רישוי קידמית שהייתה באמת מקולפת - החלפה מוצדקת לחלוטין. 50 ש"ח.

 

ק"מ היום 162.000 ק"מ.

 

הוצאות על תחזוקה לשנה - 600+1800+1200+50 = 3650 ש"ח.

 

צריכת דלק ממוצעת לפי מחשב דרך - כ 1 ל 10.5 - 1 ל 11.

צריכת שמן גבוהה יחסית למה שאני רגיל - במהלך 10.000 קמ"מ נצרכו כמעט 2 ליטר שמן.

 

איך זה נוסע - אין צורך להרחיב - זו תחבורה בסיסית ולא יותר מזה. יש קצת רעידות בעמידה וגם בהאטה לקראת עצירה. מנוע רועש בסל"ד גבוה ונוחת ככה ככה.

אבל תא נוסעים נראה כמו חדש, מרווח סביר, כל הפלסטיקים שלמים, איבזור בדגם GLS דומה למה שמקבלים היום בקיה פיקנטו, ואני חושב שבעבור 19.000 ש"ח זו קניה הגיונית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי מכונית כזו בדיוק, שהחליפה גטס 04'.

סה"כ החזקתי זוג גטסים 5 וחצי שנים, ושתיהן הפגינו אמינות מושלמת.

השיפור במתיחת הפנים היה די משמעותי; המנוע הרגיש חזק ונמרץ בהרבה, קיצור יחס העברה הסופי אמנם גרם לסל"ד גבוה יותר בשיוט, אבל איפשר נסיעה רצופה בהילוך רביעי, שלא כמו בדגם הקודם בו כל נגיעה בדוושה היתה מורידה ל 3.

גם אצלי צריכת השמן היתה גבוהה מעט מהמקובל, בשתי המכוניות.

כנראה שזה נורמאלי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי גטס GLX 2008 (מבחינת אבזור זהה לחלוטין כמעט לGLS, למעט מחשב הדרך והחלון בגג/ג'אנטים/ספויילר), כמו שאמרת, רכב אמין אבל משעמם, טוב כרכב מA לB ותו לא.

עלויות התחזוקה היו סבירות מאוד והרכב הציג אמינות טובה בשנה וחצי שהיה אצלי למרות שהיה יוצא השכרה.

במהלך ק"מ דומה לשלך לא ראיתי שהרכב שתה 2 ליטר שמן, אולי זאת תופעה שמתפתחת בשלב יותר מאוחר מבחינת ק"מ (הרכב נמכר עם 75 אלף ק"מ בערך), יכול להיות שהיה חסר מעט מתישהו אך לא כזאת כמות.

הדבר היחיד שרגיש ברכב הזה זה מערכת הקירור. כשהיה בהשכרה כנראה מולא נוזל קירור לא מקורי וגרם להתגיישות במערכת הקירור. (הרכב לא התחמם או משהו למרות הכול)

לאחר ניקוי המערכת והחלפת נוזל הקירור למקורי זה לא חזר יותר.

 

אצלי היה בעיקר טיפול גדול שעלה משהו כמו 1600₪ (לא זוכר בדיוק), החלפת מצבר (400₪) ולוחית רישוי (50₪). אם הייתי ממשיך עם הרכב הייתי צריך לבצע החלפת צמיגים וטיימינג.

 

 

הקליאו שהחליפה אותה הייתה מכונית בליגה אחרת לגמרי, בעיקר מבחינת נוחות הנסיעה וצריכת הדלק. גם תא הנוסעים הרגיש איכותי יותר, ולמעט ויתור על שני חלונות חשמל אחוריים שהיו בגטס ולא היו בקליאו, הרווחתי אבזור בקליאו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה וּמַה שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה וְאֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ"

 

עוד סיכום על גטס, כמו כל סיכום על גטס.

 

צריכת השמן קצת מוזרה, הגטס שלי דאז התקרבה ל120 נדמה לי ולא צרכה שמן בכלל בין טיפולים.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואנה מה אתה בא לי בקהלת עכשיו?

 

תודה על הסקירה בוקי. מאוד ממצה ומסכם את הרכב היטב.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא נעשתה מדידה בפועל כלומר חלוקת הקילומטרים בליטרים שתודלקו.

 

 

הצריכה שרשמתי היא מה שמראה מחשב דרך, יש לא מעט נסיעות קצרות של כמה דקות אבל גם נסיעות ארוכות.

 

 

בנסיעה בינעירונית בלבד במהירות 100 קמ"ש מחשב דרך הראה 6.7 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 1 ל 15.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל מנוע אוטומאטי צריכה של 1:11 בערך זה מעולה, במיוחד כשאתה אומר שלא מעט מהנסיעות עירוניות וקצרות.

אצלי באפן אישי אין ירידה של השמן, אבל מחלה במנועים האלו הן נזילות מהאטם אגן שמן או מהמחזירי שמן.

כרגע אני עם תיקון של שניהם ככה שאין שום תקלה.

במחשבה לאחור, אם הייתי לפני קניה שוב, היתי ממתין עוד כמה שבועות, חוסך לי עוד כמה אלפים וקונה GLS או לפחות GLI בשנתון אחד מעל (יש לי 2005 GLF).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

עברה עוד שנה, קילומטרז' 173.000.

 

 

בתחילת השנה עשיתי טיפול קטן - שמן 10-40 חצי סינטטי ופילטר מקורי, פילטר תא נוסעים, מצתים NGK. שמתי שמן של AC Delco, מקודם היה Valvoline.

צריכת שמן ירדה למשהו זניח כמו ליטר ל 10.000 ק"מ.

 

 

הייתה נזילת נוזל קירור מצינור רדיאטור עליון, החלפתי צינור רדיאטור עליון ותחתון, פלאנץ' טרמוסטט, אטם פלאנץ', טרמוסטט ונוזל קירור, חוץ מהצינורות הכל מקורי.

בוקסות משולשים היו קרועות וגם הגומיה השניה של תפוח משולש הייתה במצב לא משהו, הוחלפו משולשים (תחליפיים. אני יודע...בלי הערות בבקשה [emoji1] ) + כיוון פרונט.

 

מצבר הוחלף, Start Up 56Ah. עלה 400 ש"ח.

 

בטסט שנתי נכשל על אורות בלם לא נדלקים. מתג אור בלם לא עבד, שיפצתי אותו אבל בכל זאת החלפתי לחדש מקורי.

 

חוץ ממשולשים וכיוון פרונט את כל הדברים בצעתי עצמאית.

 

 

כל הנ"ל יחד עלה כ 2400 ש"ח, הערכה מזיכרון, יכול להיות +/- 200 ש"ח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עידכון:

 

לפני כחצי שנה, ב 177.000 ק"מ הרכב נמכר תמורת 9000 ש"ח. המחיר משקף טיפול גדול וטיימינג שהיה צריך לבצע ב 180.000 ק"מ. מחיר מחירון היה באיזור 11.000 ש"ח.

 

 

לסיכום, מכונית שעשתה עבודה כמו שצריך עם עלויות אחזקה נמוכות.

 

נ.ב. אל תרכיבו תושבות מנוע תחליפיות, את התושבת התחליפית שהרכבתי אחרי הקניה היה צריך להחליף שוב, היא החזיקה רק 20 ומשהו אלף ק"מ ואז שקעה וגרמה לתהודה מעצבנת בנסיעה.

 

 

 

 

 

 

 

ככל הידוע לי הרכב עבר אצל הבעלים החדשים יישור קו רציני רציני ביותר...

 

 

 

המחליפה, סוזוקי איגניס בצבע תואם. בקושי רואים הבדל :-)

 

 

 

 

rps20180610_140047.jpegrps20180610_140018.jpeg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון:

 

המחליפה, סוזוקי איגניס בצבע תואם. בקושי רואים הבדל :-)

 

[ATTACH]505544[/ATTACH][ATTACH]505545[/ATTACH]

 

אהבתי הסיכום ואת שאר העידכונים.

 

למה דווקא סוזוקי איגניס לעומת מה שיש בשוק? חדשה? ידנית?

 

תתחדש!

Peugeot 208 turbo 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...