Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת כבל מצמד בסיטרואן ברלינגו/פיז'ו פרטנר 2003-2011


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2859 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

מי שמכיר את המכוניות האלו, בוודאי יודע שכבל מצמד זה ה"מחלה" שלהן.

 

הכבלים מצויידים במנגנון מתיחה אוטומטי, המנגנון הוא חלק מהכבל עצמו. היתרן - שומר את הכבל מתוח תמיד ואת נקודת החיבור בגובה אחיד.

 

חיסרון: לאחר 50-70 אלף ק"מ בממוצע מנגנון המתיחה מתבלה. בהתחלה זה נשמע כמו "קליקים" בעת לחיצה על דוושת המצמד, בהמשך דוושת המצמד מתחילה להיתקע בחצי דרך.

 

מנגנון המתיחה זה חלק עם ה"גרמושקה".

14.jpg

 

 

החלפת כבל פותרת את שתי הבעיות האלו.

 

כלים נדרשים:

ידית ראצ'ט קטנה (רצוי 1/4), מאריך קצר, בוקסה 13 מ"מ.

מפתח רינג 13 מ"מ או ידית ראצ'ט קטנה נוספת עם בוקסה 13 מ"מ.

פנס.

פלייר.

מברג שטוח.

מפתח גלגלים, ג'יק, בוק (סטנד) אחד.

 

חומרים: כבל מצמד, למייטב ידיעתי יש הבדל באורך הכבל בין מנוע 1.6 לבין מנועים 1.9 ו 2.0.

מק"ט למנוע 1.6: 2150CY

מחיר כבל מצמד מקורי - כ 220-250 ש"ח.

בנוסף, רצוי מאוד לרכוש חלק שנקרא "זרוע קישור לדוושת מצמד", זה מתאם פלסטיק בין הדוושה לכבל. עולה כ 40-50 ש"ח. אני לא החלפתי אותו, מכיוון שהוחלף בהחלפת כבל קודמת יחסית לא מזמן.

 

מהלך עבודה:

מתא המנוע, משחררים את הכבל מקליפס שעל הגיר. זה יתן לו חופש, ואז אפשר יהיה לשחרר אותו מהמזלג של המצמד ומתושבת שליד המזלג. הכל במשיכה, יוצא בקלות. בחצים מסומן הקליפס ומקום על הכבל שיושב בתוך קליפס, פה הוא כבר אחרי השיחרור.

 

9.jpg10.jpg

 

קצה הכבל אחרי פירוק מהקליפס, מהמזלג ומהתושבת:

15.jpg

 

בשלב זה עזבים את תא המנוע ועוברים לתא נוסעים, לצורך פירוק דוושת מצמד. גישה לא הכי נוחה.

הדוושה מוחזקת על ידי שני ברגים. בורג אחד ארוך עם אום "ניילון", בעת פתיחת יש לתת קונטרה מהצד השני. הבורג השני (עם סימן בצבע צהוב) קצר יותר ולא צריך קונטרה.

 

2.jpg1.jpg

 

 

מושכים את הדוושה ממקומה, אי אפשר למשוך אותה יותר מידי כי היא עדיין מחוברת לכבל. רואים פה את מתאם הפלסטיק השחור בחלק העליון של התמונה הימנית.

 

3.jpg4.jpg

 

 

כעת, צריך לנתק את המתאם מהדוושה. עם מברג שטוח מוציאים את הנועל העגול הלבן, פה בתמונה הוא כבר אחרי שהופרד ממכלול הדוושה.

גישה די לא נוחה, צריך לסובב את מכלול הדוושה ל"פוזה" שתאפשר את הפעולה הזאת. נעזרתי בכמה מכות פטיש פלסטיק דרך מאריך, על הנועל. אחרת לא הסכים לצאת.

 

6.jpg

 

מנתקים את הקונקטור של חיישן מצב דוושת מצמד. יש לו חוט מפסיק ארוך, כך שאפשר לעשות את זה אחרי שהדוושה כבר מפורקת.

 

5.jpg

 

שמים את מכלול הדוושה בצד וניגשים למתאם שנשאר מחובר לכבל, משחררים את קצה הכבל ממנו. בתמונה, אחרי פירוק מתאם, קצה הכבל יוצא מקיר האש.

 

7.jpg

 

 

מכלול דוושה עם המתאם בחוץ.

8.jpg

 

כעת, מגביהים את הצד הקידמי שמאלי של הרכב, מפרקים גלגל קידמי שמאלי. ליתר נוחות אפשר לפרק את הבטנה מבית הגלגל אבל ממש אין הכרח, אני לא פירקת את הבטנה.

יש עוד קליפס דרכו עובר הכבל, הקליפס גם על הגיר, מסתתר אחרי הבטנה. משחררים את הכבל מהקליפס הזה. בתמונה הרואים אותו בצד שמאל.

 

13.jpg

 

 

זהו, הכבל לא תפוס יותר על ידי שום דבר, הוא רק נעול לקיר האש על ידי כתר פלסטיק, מה שמסומן בירוק:

25.jpg

 

לא יודע אם יש דרך אלגנטית לפרק אותו משם. מה שעושים, פשוט מושכים אותו חזק מהצד של הגיר. משיכה חזקה שוברת את את הכתר והכבל בחוץ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבל החדש מגיע עם מגן, שרוול בצבע לבן. מסירים אותו לפני הרכבה

עם מגן:

 

 

21.jpg

 

בלי מגן:

22.jpg

 

 

את הקצה הזה משחילים דרך הפתח בקיר האש, מכניסים את היד מאחורי הבטנה ומובילים אותו אל הפתח.

 

לאחר מכן, מתא נוסעים מלבישים את המתאם על קצה הכבל, רצוי להשתמש במתאם (זרוע קישור לדוושת מצמד) חדש.

מחברים את הדוושה אל המתאם, מכניסים את הנועל העגול הלבן, נעזרים בפלייר.

 

ממקמים את מכלול הדוושה, מבריגים את הבורג הארוך, לא מהדקים חזק.

 

אחרי זה סוללים את הכבל דרך הקליפס שעל הגיר, זה שקרוב יותר לקיר האש (להרים אותו קצת כדי שיהיה יותר קל להכניס את הכבל), מחברים את הכבל למזלג ולתושבת שליד המזלג.

 

מרכבים גלגל ומורידים את הרכב.

 

את הגומיה שמסומנת בירוק משאירים לסוף. רק אחרי חיבור למזלג, להכניס אותה לקליפס שנמצא איפה שהחץ הצהוב, לא נכנס לתמונה.

 

23.jpg

 

 

חוזרים לתא הנוסעים, מברגים את הבורג הקצר לדוושה. הבורג הזה משמש לכיוון. הכיוון הנכון הוא כשיש מרווח של 1-2 מ"מ בין הדוושה למעצור שלה. ללא המרווח הזה המותחן האוטומטי לא יעבוד. תודה לאיציק נ. שהסביר לי את זה :-)

 

שימו לב לברוג עם הצבע הצהוב, בתמונות שני מצבי כיוון, במצב הראשון (מימין) לא היה את החופש הנדרש.

 

24.jpg11.jpg

 

אחרי הכיוון מהדקים את שני הברגים של הדוושה.

מחברים את הקונקטור של חיישן מצב דוושה.

מסדרים את הבד (בידוד רעשים) שיש למעלה.

 

בודקים שיש הפרדה מאלה ושההילוכים נכנסים בקלות.

 

 

תודה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף!

בזמנו החלפתי במוסך כבל קלאץ' לברלינגו 1.9 שהייתה לי ב150 כולל עבודה כנראה שהכבל היה חליפי.

מאז הרכב עבר כ70 אלף ק"מ ואין עדיין סימני עייפות (לפני ההחלפה הדוושה הייתה נתקעת במצב לחוץ לעיתים קרובות והיה צורך להרים אותה).

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר 150 ש"ח כולל עבודה נשמע נמוך מידי.

 

על עבודה כזאת מוסכים מבקשים כ 100-150 ש"ח, אז איפה פה מחיר הכבל?[emoji3]

 

אצלי היו כבלים שהחזיקו קצת יותר - 80-90 אלף, היה גם אחד שהתחיל להשמיע נקישות ולהתקע כבר אחרי 40 אלף. כולם מקוריים זהים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה לא הוציאו כבל "משופר" שמתגבר על המחלה הזאת.

 

כנראה בגלל שזה לא מספיק קריטי, זה לא שהוא מחזיק חודש או שבוע. מה שכן, הורידו את מחיר הכבל מ 350 ש"ח לאיזור 200[emoji3]

 

זה גם מה שיש בפג'ו 208 דיזל ?

 

רוב הסיכויים שב 208 דיזל יש מנגנון הידראוולי, לא כבל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה בגלל שזה לא מספיק קריטי, זה לא שהוא מחזיק חודש או שבוע. מה שכן, הורידו את מחיר הכבל מ 350 ש"ח לאיזור 200[emoji3]

 

 

 

רוב הסיכויים שב 208 דיזל יש מנגנון הידראוולי, לא כבל.

יש מישהו שיכול לאמת את זה לגבי פגו 208 דיזל מודל 2016 לא באלי להיכנס לעלויות של נזק בכבל קלאץ

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגיד שיש שם את אותו כבל (99% שזה לא המצב, אבל נגיד). 350 ש"ח פעם ב 60.000 ק"מ זו הוצאה מזערית לחלוטין, לא הייתי מייחס לה כמעט שום חשיבות.

 

 

בכל מקרה, קפוץ לסוכנות פיז'ו, פתח מכסה מנוע ותנסה לראות אם יש על הגיר משאבה או כבל. מקסימום צלם ובהזדמנות תעלה לכאן תמונה. זה משהו שרואים מייד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מישהו שיכול לאמת את זה לגבי פגו 208 דיזל מודל 2016 לא באלי להיכנס לעלויות של נזק בכבל קלאץ

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

רציני על כזו שטות אתה פוסל רכב?

לא תמצא רכב אחד על הכביש בלי מחלה כזו או אחרת.

גם למזדה 3, דוגמת המופת ליפנית אמינה, יש מחלות שלעומתן הכבל קלאץ׳ זה משחק ילדים

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציני על כזו שטות אתה פוסל רכב?

לא תמצא רכב אחד על הכביש בלי מחלה כזו או אחרת.

גם למזדה 3, דוגמת המופת ליפנית אמינה, יש מחלות שלעומתן הכבל קלאץ׳ זה משחק ילדים

אז השאלה אם ברכב הנל מדובר בכבל קלאץ או במשאבת מצמד

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוזרים לתא הנוסעים, מברגים את הבורג הקצר לדוושה. הבורג הזה משמש לכיוון. הכיוון הנכון הוא כשיש מרווח של 1-2 מ"מ בין הדוושה למעצור שלה. ללא המרווח הזה המותחן האוטומטי לא יעבוד. תודה לאיציק נ. שהסביר לי את זה :-)

 

ללא תמונה ההסבר הזה לא ברור.

מרווח 1-2 מ"מ אמור להיות בנקודה, עליה אני מצביע עם מברג:

 

27.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2859 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...