Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קטנות, חמות ונגישות - רשמים מ-2 שכאלו.


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 2942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחד הדברים שישראלים אוהבים זה לבכות ולהתלונן, לעיתים בעיתונות עצמה, במאמרי מערכת ואף בפריים טיים של החדשות. אנחנו אוהבים להתלונן על מחירי המכוניות הגבוהים מדי (ובצדק). אך שימו לב! לאט לאט כמה מתמודדות שמחירן נע באיזור ה160-180 לפתע זמינות תמורת הרבה פחות כסף.

 

לרוב יש להן באיזור ה-200 סוסים אשר יורדים לכביש דרך הגלגלים הקדמיים, הן קומפקטיות, הן זריזות ולעיתים הן משדרות קרביות מסויימת אשר באה לרמוז היכן הן ממוקמות בשרשרת המזון המוטורית. אך האם הן מקיימות? יצאתי לבדוק.

 

 

פיג'ו 208 GTI בצבע אדום בורדו.

 

Peugeot-208-GTi-30th-Anniversary-1.jpg

 

היא נראית טוב באדום, וגם בצבעים אחרים. הפרופורציות שלה טובות, הקווים זורמים ובכללי היא יושבת טוב בעין.

הרושם החיובי מהעיצוב החיצוני נותר על כנו גם מעיצוב הפנים. למרות סידור לא שגרתי של לוח השעונים אשר בוודאי לא ימצא חן בעיני כל אחד, מצאתי תנוחת נהיגה טובה די מהר. המושבים טובים ואוחזים, ההגה קטן (מעולה!) ויש גם מסך מגע אשר שולט על רוב הפונקציות השונות. פה ושם אפשר למצוא איזו פיסת עור עם תפרים אדומים ובסופו של דבר, הנה צרפתיה עם פנים נכון יותר מנניח רנו קליאו.

 

מה שלא תמצאו בפנים זה כפתור "ספורט" שמכניס כל מיני מערכות כמו מנוע, הגה ומזגן למצב רוח קרבי יותר. הרכב תמיד במצב ספורט, אם תרצו. אבל לא אשאיר אתכם בלא כלום, בכל זאת תמצאו שני כפתורים שכדאי ללחוץ עליהם: ניתוק מערכת עצור וסע וניתוק בקרת היציבות/אחיזה/איך שלא תקראו לזה.

 

 

טוב יצאנו לדרך? יצאנו!

 

הדבר הראשון שאני שם לב אליו הוא נוחות הנסיעה – היא טובה. השם מחייב, היומרות קיימות אך העונש לא מופיע. אמנם אין מדובר על רחפת (וטוב שכך) אך נוחות הנסיעה טובה למדי בפני עצמה ובטח ביחס למה שהפיג'ו הקטנה מתיימרת להיות. המתלים ממשיכים להרשים כאשר אני מגלה זוויות גלגול סבירות ושליטת מרכב טובה – הצרפתייה אינה מאבדת את דעתה ושומרת על הקו הנבחר גם במעבר על שיבושי רוחב וכדומה.

 

המנוע מפיק 208 כ"ס ב-6,000 סל"ד (קצה הסקאלה) ו-30.6 קג"מ (!) ב-3,000 סל"ד. עד 2,000 סל"ד לא קורה יותר מדי, ממתינים לטורבו בסבלנות. ברגע מסוים הכח מגיע, לא באלימות אך בנחישות והמחט רצה למעלה ואינה מרפה עד שהיא מגיעה לקצה הסקאלה. הצליל של המנוע והאגזוז נמוך (מבחינת האוקטבה, לא העוצמה) אך די אנמי והדבר היחיד שמציל קצת את המצב היא שריקת סילון חביבה מאוד. המנוע הזה הוא שותף טוב למעשה הנהיגה ועצלנותו בתחתית הסל"ד אינה מהווה בעיה בנהיגה ספורטיבית. יחד עם זאת, לאור הנתונים המספריים של המנוע ומשקל הרכב, ציפיתי לחוות דחף אימתני יותר אך הוא לא הגיע.

 

הבלמים שם. לא נשכניים במיוחד אך גם אינם דועכים במהרה. סבירים בהחלט.

 

ידית ההילוכים נראית מפתה אך מעט מאכזבת מבחינת תפעול. חופש רב מדי ומהלך ארוך מדי הורסים קצת את החוויה. למרות זאת, דווקא המצמד מאוד רך ונוח לתפעול. "עובר".

 

ההגה קטן וזה מעולה ולי אישית הוא לא הסתיר את לוח השעונים.

 

כביש המחצבות (7212) וכביש בית אורן (721) נשמעים כמו סביבת המחייה הטבעית של הצרפתיה השובבה ולכן הכי טוב לבדוק מה היא יודעת לעשות בדיוק שם.

 

208 GTI יודעת לייצר קצב מהיר אך למרבה ההפתעה מתגלות כמה בעיות. נתחיל בהגה הקטן אשר מבטיח הרבה אך מקיים רק חלק. הוא מהיר למדי אך אחרי כל הפניה קיימת השהייה מוזרה של שבריר שנייה ורק אז הרכב שובר לכיוון הרצוי. אך הצרות לא נגמרות כאן. למרבה הפלא יש לא מעט תת היגוי.

 

יותר מדי פעמים מצאתי את עצמי לוקח קו נכון במהירות הגיונית ובכל זאת מופיע תת היגוי וזה קצת מבאס. צלחתם את הכניסה לסיבוב והגיע הזמן לצאת? תתכוננו, כי מיד תגלו שחזרה לדוושת התאוצה תגרום לגלגל הפנימי להסתחרר כמו משוגע או לחלופין, במידה והבקרות מופעלות, תקבלו ניתוק בפרצוף. האם אפשר להמנע מכך? אפשר, אבל אז תצטרכו לחזור לגז די מאוחר. דבר נוסף, ברגע שכן תחזרו לגז תגלו בנוסף לכל הצרות טורק סטיר לא נעים, לעיתים גם בקו ישר כאשר הכביש אינו מושלם הטורק סטיר יבוא לבקר. לא טוב.

 

בעיה נוספת אשר מתגלה די מהר היא שוב פעם בהגה. הוא מעורפל במידת מה בצורה שפוגעת במעשה הנהיגה. אחד הרגעים ששמים לב לכך הוא משיא הסיבוב וביציאה: האם הרכב ייכנס לתת היגוי? האם היא מצליחה להוריד את הכח לכביש? יותר מדי פעמים תגלו זאת מאוחר מדי.

 

האם הפיג'ו 208 GTI זה אוסף של הבטחות ללא כיסוי? לא בדיוק. לעניות דעתי כן מדובר על בסיס טוב, אך כזה שזקוק ל-לא מעט ליטוש כדי לזכות בתואר "מכונת נהיגה טובה". אפשר להנות ממנה, אך לא ניתן להתעלם מחסרונותיה.

 

 

מהפיג'ו אנחנו עוברים לסיאט איביזה קופרה החדשה. זו מגיעה עם גיר ידני ומנוע חדש. האם הגרמניה תצליח להכות את הצרפתיה? בואו נראה...

 

carsectionhero_6ce.resizeViewPort.noScale.firstDesktopImageReference.jpg

 

במבחן העיצוב, אם אתם שואלים אותי, הצרפתיה לוקחת בהליכה. זה נכון הן לגבי החוץ והן לגבי הפנים, אבל זה אני וכל אחד יחליט לעצמו. מעבר לעיצוב, אני חושב שהפנים של הצרפתיה יותר מזמין מזה של הסיאט ולא רק מבחינה עיצובית. מצד שני, הסיאט יותר מאובזרת.

 

לסיאט יש מנוע 1.8 ליטר טורבו חדש אשר מפיק 192 כ"ס ומומנט בריא של 32.6 קג"מ. יש נתוני זמינות מאוד מרשימים ובתכל'ס זה הולך כך: הכח זמין מהרצפה, אך בסביבות ה-5,500 סל"ד מתחילים להרגיש שהאוויר מתחיל להגמר לה ואין ממש טעם לעבור את ה-6,000 סל"ד, הגם ששיא ההספק המוצהר מגיע ב-6,200 סל"ד. מנוע מול מנוע? הצרפתיה לוקחת.

 

לקופרה יש מתלים אדפטיביים והם עובדים בצורה טובה למדי: הם מרסנים את המרכב טוב ולרוב נוחות הנסיעה סבירה אך לעיתים מתגנבת לה איזו חבטה קלה בעת מעבר על שברי אספלט או איזה בור. על פניו, אצל הצרפתיה כיול המתלים טוב יותר.

 

ההגה גדול יותר מזה שתמצאו ב-208 אך הוא גם טוב יותר ואנחנו עוד נחזור לזה.

 

הבלמים, כרגיל בקונצרן ואג, טובים מאוד.

 

איך היא נוסעת? כאן מגיעה ההפתעה. אני חייב להודות שלא ציפיתי לשום דבר מעניין מעוד רכב של סיאט, אך הקטנה הצליחה להפתיע. קודם כל ההגה שלה מצליח לחבר בין הנהג לגלגלים הקדמיים בצורה מוצלחת יותר. לא, ברור שאין מדובר כאן על הגה הידראולי דברן כמו פעם, אך יש מספיק תקשורת כדי להבין מה קורה. מעבר לכך הוא מדויק ומהיר. זה מתורגם ליכולת טובה יותר למקם את הרכב על הכביש.

 

אם בפיג'ו הנהג צריך להאבק בכוחות הפיזיקה כדי להוריד את הכח לכביש, בסיאט זה עובד ה-ר-ב-ה יותר טוב. קיימת מערכת XDS מבוססת ABS (אשר בולמת את הגלגל הפנימי אחרי שחזרתם לדוושת התאוצה) והיא עושה את עבודתה בצורה חלקה ויעילה. הכח יורד לכביש.

 

בקרת האחיזה של הסיאט אינה מאפשרת ניתוק מלא כמו בפיג'ו, אך כן קיים מצב ליברלי יותר מהרגיל. אם תבחרו בו, תגלו שהקופרה משתפת פעולה עם העברות משקל, מאפשרת קצת היגוי בעזרת הדוושה ותגלו גם שהתחת שלה יותר חי מזה של הצרפתיה.

 

אמנם הפיג'ו בעלת נוחות נסיעה מעט טובה יותר והיא גם קצת יותר מיושבת מהסיאט - שיבושי רוחב יגרמו לה להתרגש פחות מאשר לקופרה, זו נזרקת מעט במצבים הללו – אך בשורה התחתונה המטרה היא הנאה מנהיגה וזו שנוסעת טוב יותר היא האיביזה.

 

מחירה של האיביזה אף נמוך במקצת מזה של הפיג'ו והיא גם קצת יותר מאובזרת (יש פנסי בי קסנון, גג שמש, מתלים אדפטיביים ובטח עוד כמה דברים פה ושם). לזכות הפיג'ו עיצוב מוצלח יותר ופנים קצת יותר מזמין (לדעתי), המנוע מציג כושר נשימה טוב יותר והמתלים קצת מוצלחים יותר.

 

בסופו של דבר אמנם שתיהן מוצעות במחיר מאוד אטרקטיבי, אך בוחרים רק באחת ולא בשתיהן, הבחירה שלי היא הסיאט איביזה קופרה. הצליח להם.

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כנ"ל. תודה.

איך הצליל של הקופרה?

איך בידוד הרעשים בשיוט בשתיהן?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Shayy,

 

אני חייב להודות שפחות התמקדתי בזה, אבל בשני המקרים בידוד הרעשים זכור לי כסביר בהחלט.

 

בנוגע לצליל של הקופרה, גם שם אין בשורה. קצת יותר מלודי מזה של הפיג'ו.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה. הכתיבה זורמת וממש נהניתי לקרוא!

מעניין לראות איך מכוניות בסגמנט הזה "קמות ונופלות" על דיפרנציאל. הרי כשאתה מבקש מהגלגלים הקדמיים גם לפנות וגם להוריד כוח לכביש אתה חייב דיפרנציאל שיודע לעשות את עבודתו היטב. זו הייתה הבשורה בביקורות שקראתי על הפוקוס RS הקודמת, ונדמה שזה הדבר שמביא לקופרה את הניצחון הדינמי.

למה קמות ונופלות בגרשיים? כי הוט האצ' לא קמה או נופלת על ניהוג אצל רוב הקונים. אצלי זה היה בראש ובראשונה אבל אני לא דוגמה.

 

מבחינת הנאה, תמיד מאשימים את הואגיות כמשעממות שעושות הכל טוב. הרגשת שהסיאט שונה? האם מבחינת הנאה [תחושות, דיוק, הגה-שלדה] היא מנצחת את הצרפתייה?

כי אם כן זו חתיכת בשורה בעיניי. אני רק לא יודע אם זו אכזבה לצרפתייה או הצלחה של הגרמנייה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה מצויינת - תמציתית אך מעבירה את כל המידע הרלוונטי בסגנון קליל. נהניתי לקרוא!

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא - וכאחד שנהג את שתי המכוניות, הרגשתי כאילו אני חווה אותן מחדש.

 

ראשית, לא נותר לי אלא לחזק את דברי הלב הספורטיבי במסקנתו הסופית. להבדיל, מצאתי את ביצועי הקופרה משכנעים יותר על אף נשימה פחות טובה למעלה. ערימות של מומנט, פיק אפ משכנע מסל"ד נמוך, עקיפות מהירות יותר; האיביזה מושכת חזק כמו קטר, הפיז'ו פחות.

 

שנית, לעניין הבסיס הטוב של הפיז'ו כפי שציין ידידי, קיימת גרסת פיז'ו ספורט עם LSD ועוד כמה תופינים. הגרסה הזו מקבלת ביקורות נהדרות בחו"ל, על אף ירידה בנוחות הנסיעה. למה לא מייבאים אותה?

 

שלישית - ובחזרה לרישא, יש להצטער על כך שקורסה OPC המחודשת כנראה מחוץ למשחק, עקב תמחור הזוי. אף אחד לא לומד מכשלונות האחר במדינה הזו...

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף סקירה כתובה היטב בין שני המתחרות האלו.. חסרה לי הפולו GTI אבל ניחא.

לא נהגתי על הקופרה, כן על ה208 - מסכים עם כל מה שרשמת. בניגוד לחומרים אחרים שראיתי באינטרנט הצלחת להציג הן את היתרונות - והן את החסרונות, בצורה מצוינת, כך שכל אחד יכול להחליט מה המשקל הדברים עבורו.

 

משהו שחסר ב208 (ולפי דבריך - קופרה): צליל. אני לא מבין איך גזרת הצליל נשארת כ"כ לא מטופחת.. למיטב ידיעתי זה משהו שניתן לשפר (במפעל) בעלות זניחה, ומפתיע אותי שזה לא המצב. אני לא מדבר על משהו שיעיר את השכנים - אבל כשאני נכנס להוטהאצ' אני לא מעוניין להרגיש שאני בליסינגומטית.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תודה על הסקירות.

לא הבנתי את עניין ההגה ב208, יש דיליי בין סיבוב ההגה לגלגלים?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, מזכיר לי גם את חוסר החיבור האישי שלי ל-208, על אף היתרונות הרבים, אם מסתכלים על הרכב כמכלול.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע האם פתרו את הבעיות במנוע 1.6 טורבו של פיג'ו?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החליפו כ-20% ממכלולי המנוע המקורי, בין היתר משאבת הזרקה, מגדש טורבו חדש, משאבת מים חדשה וכמובן שרשרת תזמון.

כמו כן הבוכנות עברו ציפוי של חומר עם מקדם חיכוך נמוך.

מחשב ניהול מנוע חדש אף הוא. רב הבעיות אמורות להיפתר עם המכלולים החדשים למעט אולי הנטייה להיווצרות פיח בתא השריפה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...