Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש לך ג'יפ דיזל עד 2005 ? הכן ארנקך....


beamvelavan
שימו לב! השרשור הזה בן 2980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי המסתמן משרד התחבורה יחייב בקרוב בעלי רכבי דיזל מסחריים משנת ייצור עד 2005 להתקין מערכת לוכד חלקיקים ל"הפחתת הזיהום".

מעבר לעלות שעלולה להגיע עד 8,000 ש"ח יש טענה שהמערכת המאולצת תפגע באמינות המכנית שלא לדבר על הביצועים.

היות שהתקנה נוגעת לכלי רכב מסחריים הרי עקב תקנות עבר הגזרה תקפה גם על כלי רכב פרטיים בפועל מסגנון טנדרים יפאניים (טויוטה פיק אפ, איסוזו וכו'), ג'יפים גדולים - טרופר, פראדו, דיסקברי וכו'.

העיקר שאיכות הסביבה בראש מעייניו של כבוד השר כץ. מעניין מי המקורב שיזכה במכרז ליבוא והתקנת המערכת...

 

IMG_20160310_073928.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה יחול רק על רכבים שיכנסו למרכזי הערים, אם בכלל יצא לפועל.

איך יפקחו מי נכנס למרכז העיר ומי לא, זו בעיה בפני עצמה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אני רק שאלה, מה יהיה עם הרכבת? בדיוק שלשום כאשר ישבתי בתחנת רכבת חשבתי לעצמי על נושא זיהום האויר בעוד שאני נחנק מגז פליטה של שני רכבות שהיו מסביב לתחנה, אחת עם קרונות ממונעים (4 מנועי דיזל לקרון) והשניה עם שני קטרים דיזל שתי פעימות (הכי מזהם שיש).

 

וגם, ברכבים מודרניים שמותקן בהם פילטר DPF (מסנן חלקיקים), יש מנגנון רגנרצייה (ניקוי הפילטר) שהוא חלק אינטרגלי ממימוש המערכת. איך רגנרצייה הולכת לקרות ברכבי דיזל הישנים שאין להם מימוש?

אני מנחש שלא הולכת לקרות רגנרצייה, כלומר פילטר DPF צריך להיות פריק (כמו בחלק מאוטובוסים, משאיות וציוד דיזל שעומד בתקנות של איכות הסביבה).

 

בכל אופן, אני דווקא חושב שמהלך טיפול רטרואקטיבי במזהמים הוא נכון. זה קיים גם במדינות אחרות, לא המציאו את זה כאן.

אם המהלך הזה באמת יצא לפועל, זה אומר שרמת זיהום האויר בערים כתוצאה מרכבי הדיזל הולכת וקטנה.

במקרה כזה תיאוריה שלי לגבי פירוק DPF ברכבי הדיזל המודרניים מפסיקה להיות רלוונטית (ואני אפסיק לחשוב על פירוק DPF כאופציה אפשרית של "לעזור" לרכב להאריך ימים במידה ולא יהיו בערים רכבי דיזל ללא DPF), כי הטיפול במזהמים נעשה גם לרכבים ישנים יותר שהם מקור זיהום משמעותי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו בגרמניה הכריחו את כלל צי הרכבים הישנים להתקין ממיר וראש מנוע (במידת הצורך) שיאפשר מעבר לדלק נטול עופרת.

 

לא מתאים לך? מצידם זרוק את הרכב לפח.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתקין יצטרך לתת אחריות, לא?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו בגרמניה הכריחו את כלל צי הרכבים הישנים להתקין ממיר וראש מנוע (במידת הצורך) שיאפשר מעבר לדלק נטול עופרת.

 

לא מתאים לך? מצידם זרוק את הרכב לפח.

כל מכונית שנמכרה בגרמניה החל מ 87' חוייבה בממיר קטליטי, מה שיצר כאב ראש לא מבוטל עבור היצרנים.

מי שלא רצה להתקין ממיר, שסובסד על ידי ממשלת גרמניה, קיבל סכום נאה עבור גריטה, ואלו שלא נגרטו, כמו דגמי מרצדס היקרים, יוצאו ללבנון, אלבניה וכדומה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכתבה אני מבין שזה תקף לכלל ריכבי הדיזל המסחריים מאותן שנים, למה הכותרת מדברת דווקא על ג׳יפים?

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק לחלוטין יגאל. בחרתי בכותרת שסברתי שהיא רלבנטית למשתמשי "קארזפורום". זה לא בדיוק פורום לבעלי משאיות וכלי רכב מסחריים.

אחת הפואנטות בידיעה הינה שאף שמדובר בתקנה עתידית שאינה מיועדת לבעלי רכב פרטי אלא למסחרי בלבד הרי ישנם לא מעט בעלי רכב "פרטי" ההתקנה תחול עליהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המסתמן משרד התחבורה יחייב בקרוב בעלי רכבי דיזל מסחריים משנת ייצור עד 2005 להתקין מערכת לוכד חלקיקים ל"הפחתת הזיהום".

מעבר לעלות שעלולה להגיע עד 8,000 ש"ח יש טענה שהמערכת המאולצת תפגע באמינות המכנית שלא לדבר על הביצועים.

היות שהתקנה נוגעת לכלי רכב מסחריים הרי עקב תקנות עבר הגזרה תקפה גם על כלי רכב פרטיים בפועל מסגנון טנדרים יפאניים (טויוטה פיק אפ, איסוזו וכו'), ג'יפים גדולים - טרופר, פראדו, דיסקברי וכו'.

העיקר שאיכות הסביבה בראש מעייניו של כבוד השר כץ. מעניין מי המקורב שיזכה במכרז ליבוא והתקנת המערכת...

 

[ATTACH=CONFIG]453820[/ATTACH]

 

השינוי מדבר על רכבי N1 או M1 מונית

ג'יפים גדולים - טרופר, פראדו, דיסקברי וכו'. הם M1 ולא רלוונטיים לצורך עניין זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...