Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול פוליש + ציפוי לג'ולייטה שלי


שימו לב! השרשור הזה בן 2794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב שלי העביר את הסופ"ש האחרון תחת ידיו של שלומי אדרת (ADetailing).

הבעלים הקודמים שמר בצורה מצויינת על האקזמפלר מפני מפגעי פחחות, אבל עקב אי הכרת תחום הדיטיילינג - לא שמר כראוי על הפח מפני סווירלים, וברגע שהבנתי שהרכב עובר אלי לקחתי בחשבון שהוא יצטרך טיפול פוליש.

 

האלטרנטיבות שלי, כפי שראיתי אותן, היו:

1. ללכת למכון פוליש (או אדם עצמאי) לטיפול של חצי יום +-, קרי פוליש חד/דו-שלבי, ולקנח עם אוטם צבע / ווקס.

2. ללכת לדיטיילר לטיפול ארוך יותר, ובמידה וזה קורה לבצע ציפוי.

הסיבה שאפשרות 1 לא הסתיימה עם ציפוי, היא היות ולנסיוני והבנתי - יישום ציפוי חייב להתבצע ע"י מקצוען, שכן יישום שלא בתנאים אופטימליים עלול להיות לא אפקטיבי מחד, ואף להשאיר סימנים מאידך.

אפשרות 1 כמובן זולה יותר - הרבה יותר. בערך שליש מחיר מאפשרות 2.

אפשרות 1 כנראה היתה דורשת ממני לבצע טיפול בסגנון כל פרק זמן של שנה +-, וידעתי גם שעם השריטות שלי (ושל הרכב...) כנראה שלא הייתי מגיע לרמת שביעות רצון מתאימה. בנוסף, אני מעוניין לצמצם את טיפולי הפוליש ברכב למינימום האפשרי לטובת שמירה על עובי הלכה.

מה גם שעלה לי החשש מאפשרות 1, שהיות והרכב במצב מסוורלל בהחלט, בעל המקצוע יבצע פוליש אגרסיבי יתר על מידה.

 

לאחר שקלול כל הפרמטרים, החלטתי לעשות מאמצים וללכת על אפשרות 2: דיטיילר.

כאן אני מודה שבניגוד להתנהלות הרגילה שלי, בה אני *תמיד* בודק לפחות זוג אופציות (אם לא יותר) לפני קבלת החלטה, הפעם ידעתי בדיוק למי אני הולך ודילגתי על השלב הזה. ראיתי הרבה ביקורות ועבודות של שלומי בשנה האחרונה, ההתרשמות מכולן היתה הן של מקצוען - והן של אדם טוב, ומבחינתי שני הדברים האלו חשובים במידה שווה. למרות הקשיים הלוגיסטיים (אני גר בצפון, שלומי עובד במרכז, ונדרשו יומיים של עבודה כך שהייתי צריך למצוא סידורי הגעה/איסוף) קבעתי עם שלומי, ואכן בשישי בבוקר העבודה החלה, בשבת בלילה (או ראשון מוקדם מוקדם בבוקר...) היא הסתיימה, ובראשון בבוקר אספתי את הרכב לאחר מתן זמן curing לציפוי.

התכנון המקורי היה עבודה של 24 שעות (פרוסה ע"ג יומיים), בפועל שלומי עבד סד"ג של 27 שעות על הרכב, אך השאיר את המחיר עליו סיכמנו מראש AS IS.

אני מאמין שתמיד צריך לחתור לשיפור, לכן אציין הן את הדברים לשלילה, והן את הדברים לחיוב, כפי שאני רואה אותם -

 

דברים לשלילה:

- לא כל הסווירלים ירדו, ועין ביקורתית תמצא מפגעים באזור ישבן הרכב.

- למרות שזמן העבודה ארוך והמחיר האבסולוטי גבוה, ברכב בוצע פוליש וציפוי בלבד. במקור היה תכנון לבצע גם יישום הגנה לפלסטיקה חיצונית וניקוי תא מנוע, בפועל זה לא קרה עקב אילוצי זמן. ניקוי פנים בכלל לא היה על הפרק.

- שלומי הנקניק ביקש ממני להשתדל להגיע עם רכב שטוף בשביל לחסוך זמן, קמתי בבוקר יום שישי (הסוער, יש לציין), שנוררתי מחברים של המשפחה גישה לברז היות וישנתי במרכז ולא היתה לי גישה לחניה הפרטית שלי (עם אמצעיי השטיפה), שטפתי את הרכב עם חומרים שהבאתי איתי מבעוד מועד ונסעתי אל תחילת הטיפול. היות וכאמור יש סופה בחוץ עם גשם מגעיל הרכב הגיע במצב שלא באמת מוכן לפוליש.... ושוב עבר שטיפה, נקניק כבר אמרתי? ;) בתכלס אני לא חושב שיש טעם לבקש מהבעלים להביא רכב נקי, שטיפה מקדימה לדעתי זה MUST בלאו הכי כי לך תדע איך הבעלים דאג לנקות את הרכב טרם הטיפול.

 

דברים לחיוב:

+ העבודה בוצעה בדידקטיות. שלומי עובד בצורה מאוד יסודית ומאוד מסודרת. מעבר עם מדיד צבע לפני הטיפול בשביל 'למפות' את הרכב מראש ולהבין כמה פוש אפשר לתת בכל איזור, ניקוי יסודי (מאוד!) של הכלים לאחר כל מעבר בשביל למנוע גרורות, אי התפשרות על זוטות ומעבר על אזורים שהמכונה בקושי מצליחה להגיע אליהם (והעין לא מצליחה בכלל). היה ניכר שהטיפול מבוצע עם 100% תשומת לב, כאילו הרכב שייך לו.

+ החומרים בהם שלומי משתמש ברמה גבוהה מאוד, כך גם הכלים, וגם כלים היקפיים (לדוגמא: מתקן מיוחד לניקוי פד פוליש).

+ היה ניכר ששלומי לא מורח/לוקח את הזמן לאיטו, אלא עובד רצוף ומנסה למצות את השעות עם הרכב עד תום. זו הסיבה שאני מקבל בהבנה את העובדה שהרכב לא יצא מושלם: יש שתי סיבות אפשריות למצב כזה - או שבעל העסק לא מקצועי מספיק, או שהזמן שהוקצה לעבודה אינו מספיק. אני מאמין שהאפשרות השניה היא הנכונה במקרה של האקזמפלר שלי, ולכן לא זוקף לחובתו של שלומי את העניין.

+ המחיר. כאן זה קצת טריקי: מצד אחד אם משווים פוליש של שלומי לעומת פוליש של מכון פוליש (לדוגמא) - המחיר של שלומי בערך כפול. אבל אני סבור שיש להשוות 'תפוחים לתפוחים', וכשמשווים מחיר של שעת עבודה במכון כזה לשעת עבודה של שלומי ההפרש אינו גדול. כשמשווים את המחיר של שלומי למחיר של דיטיילרים דומיננטיים אחרים, ניכר ששלומי בצד המתון. בסה"כ אני הרגשתי שהכסף (הרב, עבורי) שהקצתי לעבודה אינו בוזבז לחינם, ושבעל העסק לא לקח מחיר מופרז ביחס לעבודה אותה הוא ביצע. במבחן החיוך: נפרדתי מהמזומן בכיף, בלי להרגיש שעשו עלי סיבוב.

+ הגישה. מי שבילה/יבלה עם שלומי מס' שעות, יבין מיידית על מה אני מדבר. בנאדם מאוד חיובי, בעל עסק מקצוען מהזן הנדיר בארץ.

 

המבחן הכי חשוב בסוף עבודה כזו היא "האם תחזור" או "האם תמליץ לחבריך", את המבחן הזה שלומי אדרת עובר בהצלחה כבירה. תחת ההנחה שהציפוי יושם כהלכה (את זה אדע בחודשים הבאים, ואעדכן בשרשור הזה / בשרשור הג'ולייטה המתגלגל שלי בין אם כן ובין אם לא), אני בהחלט אחזור עם רכבים אחרים, וכבר הספקתי לשלוח אל שלומי עוד אדם אחד לפחות, ויש עוד בדרך.

 

עוד אציין שצבע הרכב שלי החליף גוון, לא פחות. החיוניות חזרה לצבע, והרכב לא רק מבריק אלא ממש נראה כאילו צבעו אותו מחדש. כמה וכמה וכמה מפגעים שהיו על הרכב, נעלמו כליל.

כעת אני מקווה שתחת הידיים הקפדניות והזהירות שלי, המצב הזה יישמר לתקופת זמן של ~שנתיים. במידה ואני מצליח לשמור על הרכב במצב שלא דורש טיפול מחודש לתקופת זמן של שנתיים ומעלה, אזי שההימור על אופציה 2 השתלם בריבוע. גם על זה אעדכן בהמשך.

 

ונעבור לחלק האומנותי...

 

כמה מהלפני:

20160111002925.jpg20160111002914.jpg20160111002838.jpg

 

חצי/חצי:

20160111002938.jpg20160111002932.jpg

 

וכמה מהאחרי:

20160111003031.jpg20160111003024.jpg20160111003016.jpg20160111003004.jpg20160111002958.jpg20160111002950.jpg

 

ואחת לקינוח שצילמתי בבוקר שאחרי:

AmnbhPbMSM8liWcqcrQedQFqkmJWeySGXEZ56QH-1WD6.jpg

 

 

*אגב, בתור מי שמכיר את הרכב הן דרך תמונות והן דרך עיניים - התמונות לא משקפות מספיק טוב את השינוי המאסיבי שהרכב עבר. אולי יעיד על כך חבר מהפורום שפגש אותי לפני הטיפול והגיע לראות את התוצאה בסיום.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הסר ספק: כשאני אומר שעין ביקורתית תגלה מס' סווירלים, אני מתכוון שבמעבר עם פנס בצימוד לפח ניתן להבחין במפגעים מסויימים.

שלא תתקבל כאן תמונה כאילו הרכב יצא 'לא מוגמר' או משהו. מבחינתי הרכב יצא במצב מצויין עבור כמות הזמן שהושקעה בו. גם אם היה לי תקציב נוסף לא בטוח שהייתי מושך את הטיפול לעוד יום, היות והמפגעים עליהם דיברתי מאוד מינוריים ולא בטוח ששווים את האקסטרה מאמץ.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

נראה מעולה. הלוואי והלו"ז שלי היה מאפשר טיפול טוב לבראבו השחורה רבת הסווירלים שלנו. רכב שחור עם צבע מטופל זה אש.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייפה מאד! לטעמי שווה לשמור על הקיים במקום לבצע צביעה כללית ולא בגלל העלות אלא בגלל שאין כמו צבע מקורי ובגלל שהליך השפשוף, ההכנה והצביעה "טראומטיים" למדי לרכב.

 

באיזה ציפוי נעשה שימוש?

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעט פרטים טכנים.

הג'ולייטה (ג'ולי בשבילכם :wink: ) המדהימה הזאת הגיעה בבקר שישי לטיפול .

בשל ריבוי המפגעים (לא ראיתי את הרכב לפני הטיפול), הצבע המאד קשה (כמו איזו BMW האיטלקים האלו צובעים) וה RIDS העמוקים בכל מקום האסטרטגיה (הדיי רגילה בטיפולים מסוג זה ) שונתה מפוליש דו\או תלת שלבי במקרים קיצוניים לאיפושהו בין 3-5 מעברים בכל פאנל קרי

1.שלייף סבון עם מכונה 1500

2.שלייף 3000

3.מעבר גס בסגנון "אולד סקול" עם פד פרווה

4. מעבר (לעיתים שני מעברים) עם scholl concepts S3 ופד FOAM קשיח של SCHOLL

5. מעבר סופי עם פד עדין ו S20 Black (קמפאונד שיודע לתת פיניש גבוה)

 

בחלק מחלקי הרכב עובי הפח נע סביב 75-80 מיקרון(שזה מעט מאד), כמובן שבחלקים האלו לא בוצעו השלבים האגרסיבים (שדי יכלו לעזור לי ) כי זה פשוט מסוכן והאגרסיה בוצעה רק בחלקים שמד עובי הצבע אישר לי.

היה שימוש בשתי מכונות (ה FLEX ועוד מכונת "מיני") ולא מעט פדים (אני אוהב אותם נקיים במיוחד :-D ) ולבסוף יושם ציפוי-לשאלה איזה ציפוי יושם: במקור תיכננתי להשתמש ב C1 רק שאיזה חכם (אני) החליט שהוא עובד קצת שונה ועובד עם טפטפת פתוחה (מי שמכיר את הציפוי-יש את כיסוי הטפטפת שניתן להסרה-אפשר לעבוד גם ככה...)....התוצאה-בעיטה קטנה בבקבוקון והלכו 20 ML של ציפוי יקר מפז...

אחרי שתפסתי את הראש (רק זה היה חסר לי ב 11 בלילה) וציפיתי בערך שליש אוטו עם ה C1 הגיע הזמן לשלוף את ציפוי הגיבוי (תמיד משתדל לגבות את עצמי כדי להימנע מצרות ). הגיבוי היה OPTI COAT וככה בלי להתכוון נפתח מבחן הציפויים הגדול 8) OPTI נגד GT .

לסיכום, יכולתי להרביץ בקלות עוד יום מלא על ה "באטמוביל" המדהימה הזאת אבל בסופו של דבר גם 28 שעות זה לא מעט...העבודה הסתיימה אי שם באזור 1:30 לפנות בוקר יום ראשון- הלכתי לישון מחובק עם "בן גיי".

 

עוד משהו-אור בחור על הכיפאק אז פשוט תודה :wink:

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש אור, עבודה יפה :)

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

אוקיי אז עדכון קטן שדורש הקפצת שרשור ישן -

המבחן הכי חשוב בסוף עבודה כזו היא "האם תחזור" או "האם תמליץ לחבריך", את המבחן הזה שלומי אדרת עובר בהצלחה כבירה. תחת ההנחה שהציפוי יושם כהלכה (את זה אדע בחודשים הבאים, ואעדכן בשרשור הזה / בשרשור הג'ולייטה המתגלגל שלי בין אם כן ובין אם לא), אני בהחלט אחזור עם רכבים אחרים, וכבר הספקתי לשלוח אל שלומי עוד אדם אחד לפחות, ויש עוד בדרך.

 

עברה לה חצי שנה בערך, ואני יכול לומר שהציפוי לא איבד מהתכונות שלו בכלל. הרכב דוחה מים בצורה מצוינת גם היום, לאחר חורף+קיץ ולא מעט שטיפות (דו-שבועי).

 

לדאבוני, היתה פגיעה קוסמטית בצד הרכב שלא קשורה לשרשור הזה, שדרשה ממני לחדש להגנות.

בנוסף, היתה תופעה תמוהה של מרקם 'ענני' במס' מקומות על גבי פח הרכב, ממנו לא הצלחתי להפטר בשום צורה (ניסיתי מס' רב של תכשירים, התייעצתי עם אושיות דיטיילינג אחרות, ולאחר שלא הצלחתי להפטר מהתופעה הגעתי למסקנה שכנראה היה כשל מסוים בציפוי - מסקנה שהתבדתה ועל כך בהמשך).

 

יצרתי קשר עם שלומי, הוא מיד אמר שהוא מעוניין שנקבע פגישה ASAP ושנבדוק יחד מה קרה, כבר בטלפון הוא ציין שאם אכן יש בעיה בציפוי הוא ייקח אחריות על כך ויסדר את הנושא.

 

בעת סקירת הרכב, שלומי הצליח לפתור את הבעיה בשימוש בפלסטלינה, אך היות והשימוש בפלסטלינה הוסיף סווירלים לפח הרכב הוא החליט לבצע פיניש באמצעות פוליש עדין ויישום ציפוי מחדש. הבעיה לא הייתה קשורה בעבודה המקורית שלו ונבעה כנראה בריאקציה למפגע חיצוני כלשהו (לא הצלחנו לפענח במה מדובר).

 

בנוסף, הוא ביצע חידוש הגנה לחלקים שדרשו זאת וגבה על כך מחיר סמלי בלבד, בהתחשב בסיטואציה המבאסת אליה נקלעתי בה צריך לבצע חידוש הגנה לרכב שהיה אצלו רק לפני חודשים ספורים.

 

 

מה למדתי מכך?

נכון שדיטיילר בקליבר של שלומי וקולגות שלו לוקח סכום כסף גדול יותר ממכון ווקס כזה או אחר, ואת הדיון לגבי טיב ורמת הביצוע של העבודה כבר ערכו ע"ג הפורום (ואפילו בהודעה המקורית שלי כמדומני) ואין טעם לחזור על כך. כאמור ההגנות ששלומי יישם לפני למעלה מחצי שנה עדיין מפגינות יכולת ביצוע זהה לכשיצאתי מהסדנה שלו אי שם בינואר.

אבל במקרה שלי, נוכחתי לחזות מגוף ראשון בתודעת שירות מאוד גבוהה וחריגה מהנורמה. שלומי לקח אחריות על מפגעים שאינם קשורים אליו - ובנוסף בא לקראתי כשהייתי זקוק לסיוע, דבר שאינו מובן מאליו. אני בטוח שיש לא מעט בעלי מקצוע שהיו קופצים על ההזדמנות ו'תופרים אותי'...

קיצר, לעבודה אצל שלומי יש מה שנקרא 'אבא ואמא', וזה לכשעצמו שווה לא מעט פרמיה.

 

אז אם לסכם:

מבחן העמידות - :mm_yeah:

מבחן רמת הביצוע - :mm_yeah:

מבחן האחריות - :mm_yeah:

מבחן השירות - :mm_yeah:

 

אני מתעסק לא מעט בתחום הזה של דיטיילינג, ופגשתי מספיק אושיות ובעלי מקצוע כאלו ואחרים. אני בטוח שחלק מהם ברמת הביצוע של שלומי, ייתכן שחלקם יותר טובים ובטוח שחלקם פחות - אבל ברמה הבינאישית, רובם יכולים ללמוד הרבה מאוד ממנו.

ואם אתם שואלים אותי, זה פרמטר לא פחות חשוב, בתכלס - כנראה שיותר.

 

נקנח בכמה תמונות:

WhatsApp Image 2016-08-30 at 10.59.03 (6).jpegWhatsApp Image 2016-08-30 at 10.59.03 (5).jpeg20160830_092754.jpg20160830_092402.jpg20160830_092137.jpg20160830_091943.jpg20160830_091929.jpg20160830_091911.jpg20160830_091848.jpg

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לדעת שתודעת השירות לא נגמרת ברגע שהכסף עובר ידיים (לא שחשבתי אחרת במקרה של שלומי, אבל עוד אסמכתא לא מזיקה).

כל הכבוד לשלומי, וכל הכבוד על הפרגון.

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק היום שוחחתי עם שלומי לקבוע פגישה ועוד בטרם פגשתי את הבנאדם ניתן לחוש שבמדובר באיש טוב ועם תודעת שירות.

כמובן שזה נראה מדהים.

דרך אגב, גם אני תמיד חוקר ובודק ועושה סקר שוק- במקרה של שלומי הספיק לי לראות את הפרויקטים וידעתי שמדובר במקצוען.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...