Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איכות ירודה של חלקי חילוף תחליפיים


מוסך רון
שימו לב! השרשור הזה בן 3023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום

בשבוע האחרון הגיע אלינו רכב בגרר לאחר שהנהג התלונן שהוא איבד את השליטה על מכוניתו תוך כדי בלימה חזקה לקראת רמזור בכביש עירוני. כשהרכב הגיע אלינו למוסך הרגשנו כבר בדרך לליפט, שמשהו במתלה משוחרר אבל ברגע שהרמנו אותו חשכו עיננו.

 

 

מצאנו שהמשולש שמוט על המתלה ואינו מחובר לתותב. בבדיקה יותר מעמיקה מצאנו שהמשולש שבור בחיבור שבין קודקוד המשולש לתותב.

 

 

החלטנו לעשות בדיקה יותר מעמיקה ומצאנו שמדובר במשולש חליפי שלצערנו בגלל שיקולים של מחיר בלבד מותקן בלא מעט מכוניות שנוסעות מולנו בכביש בכל רגע נתון.

 

בעת פרוק משולש חליפי כזה ניתן מיד להבחין שמשקלו אינו תואם למשקל המשולש המקורי. בבדיקה על משקל אלקטרוני ראינו שהמשולש החליפי קל יותר ב10% (2358 גרם) לעומת המשולש המקורי מה שיכול להעיד על עובי המתכת ממנה עשוי החלק (2537 גרם) וכמו כן איכות הגומיות והריתוכים שבו אינם משתווים לאיכות המקורית.

 

 

החלטנו גם להכניס את המשולש לחומצה על מנת להסיר את הצבע שלו, כדי שנוכל לצלם לכם את ההבדלים באיכות הריתוכים בין המשולש המקורי לחליפי. כפי שרואים בתמונות, הריתוכים על גבי המשולש המקורי הם יפים מדויקים ןעמוקים ואכן תופסים את שתי שכבות הפח שמרכיבות את המשלוש. לעומת זאת במשולש החליפי ניתן לראות שהריתוכים שיטחיים ,אינם מדויקים ונעשו בצורה ירודה עם ציוד עלוב, שלא גרמה לריתוך לחדור את שתי שכבות המשולש לחוזק מספק.

 

 

כמו כן ניתן לראות שהחומצה עיקלה, את הגומי החליפי וניפחה אותה, ולעומת זאת הגומי המקורי נשאר מוצק כשהיה.

גומיה מקורית.jpg

המשולש השבור.jpg

מד משקל מקורי.jpg

משולש שבור מול מ&#.jpg

משקל חליפי.jpg

סמל משולש מקורי.jpg

ריתוך המשולש.jpg

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על השיתוף, לצערי חנויות החלפים מלאות בזבל סיני.

 

אך משום מה אצלנו בארץ פחות נפוץ להחליף בוקסות למשולש. פשוט מחליפים את כולו קומפלט ואז המחיר גבוה והלקוח מתפשר על סיני, ואז מתחילות הצרות.

 

הנה סרטון של אריק. אומנם הרבה התעסקות וזמן אבל לפחות נשארים עם "הברזל" המקורי והאיכותי. השאלה אם התשלום על שעות העבודה יצא פחות או יותר זהה למשולש קומפלט מקורי, ואז כבר אין טעם להתעסק.

 

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון בוקר טוב,

תודה על השיתוף!

כפי שרשמת בעבר לצערי אני לפעמים חושב שלולא החברה מקארספורום, לא היה שוק לחלפים איכותיים בארץ.

בלי להיכנס לויכוחים ההתקנה סל הסינים לא תלויה רק בלקוח.

מקווה שהרבה יתקלו בשרשור ויבינו את החשיבות (כולל בעלי מוסכים).

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

אכן לפי מה שהראית - יש הבדלים ברורים בין החלקים באיכותם וזה עוד חלק בטיחותי.

אני מאמין שאיש מקצוע יזהה את ההבדלים בין החלקים גם ללא הסרת הצבע.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בכלל לא מפתיע, אני ראיתי תושבת מנוע תחליפית שנשברת לשניים בחלק הברזל שלה, לא בחלק הגומי.

ציריות שבקושי מחזיקות 30.000 ק"מ ואז מתחילות לרעוד או להרעיש, צלחות בלם שמתעוותות אחרי 2000 ק"מ בלי שום סיבה ועד דוגמאות שרובינו כאן מכירים.

 

כפי שרשמת בעבר לצערי אני לפעמים חושב שלולא החברה מקארספורום, לא היה שוק לחלפים איכותיים בארץ.

 

 

עם קארספורום או בלי קארספורום, בקושי יש ייצוג בארץ של חלקי חילוף תחליפיים שמיוצרים על ידי יצרנים בעלי שם ומוניתין.

 

בדרך כלל יש שתי אפשרויות: או סיני זול או מקורי "מהחברה" במחיר הרבה יותר יקר.

 

באמצע אין הרבה, בחלק מהמוצרים אין בכלל. במכוניות בנות כמה שנים ומעלה שעוזבות את מוסכי היבואן, 99% מהלקוחות בוחרים באפשרות הזולה ביותר, לרוב גם לא מציעים להם במוסך אפשרויות אחרות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון אני הפכתי עולם בשביל להשיג בוקסות סרן אחורי מקורי

פה רצו על כל אחת 400 ש"ח לפני מע"מ...

 

המחיר של המקור מאוד יקר ולא מתאים לכל כיס.

 

בסוף מצאתי באמזון(עם עזרה של הפורם)

עם מק"ט שתיים ב300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם שוכחים גם שחברת ביטוח לא מתקנת עם חלקים מקוריים אחרי תאונה כל רכב בין יותר משנה ושהם עושים הכל כדי שתיכנס למוסך הסדר.

גם אם תכניס את הרכב למוסך מורשה, האם חברת הביטוח תסכים לתקן הכל בחלקים מקוריים??? כנראה שלא, אבל יתכן שאני טועה. אולי אם אין חלק תחליפי או שהשמאי הפרטי שלך או המוסך מורשה יוכיחו לחברת הביטוח ולשמאי שלהם שהתחליפי לא באיכות טובה.

נשאלת השאלה איפה מכון התקנים? לא סביר שהוא יכול להתמודד עם כל התקינה הזאת. האם לחלקים הסיניים יש תקינה שהיא לא סינית?

וזה חלק מהכשל שוק שיש פה, הרבה פעמים קשה להשיג חלקים תחליפיים OEM או באיכות גבוהה. יש את היבואן הרשמי ויש את הסיניים, האמצע קשה להשגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

יש לי טויוטה קאמרי שנת 2005

גם אצלי התגלה בבדיקה שגרתית כי הבושיג בזרועות המשולש נישחקו והיה צורך להחליף

תחליפי לא מצאתי ( אני מירושלים ) וכול מי ששאלתי הפנה אותי לחברה .

בחברה כמובן לא היה בנמצא בושיג לבד אלה כל המשולש

עלות של 1250 לפני מעמ

נכנסתי ל אי ביי שם מצאתי

סט קומפלט של 2 משולשים עם תפוחים ומוטות הגה ותושבת גומי אחורי בעלות

של תתפסו חזק

1360 שח כולל משלוח

ואחריות ל5 שנים

כמו כן ביצעתי בדיקה של המוצר עד כמה שיכולתי

מורכב על הרכב כבר 3 שנים וכל פעם שאני במוסך של המשפחה מעלה על הליפט ועורך בדיקה

כמובן שהמוצר תוצרת ארה"ב ולא סיני

אז אני לא פוסל תחליפי אך יש לבדוק איזה תחליפי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם קארספורום או בלי קארספורום, בקושי יש ייצוג בארץ של חלקי חילוף תחליפיים שמיוצרים על ידי יצרנים בעלי שם ומוניתין.

 

בדרך כלל יש שתי אפשרויות: או סיני זול או מקורי "מהחברה" במחיר הרבה יותר יקר.

 

באמצע אין הרבה, בחלק מהמוצרים אין בכלל. במכוניות בנות כמה שנים ומעלה שעוזבות את מוסכי היבואן, 99% מהלקוחות בוחרים באפשרות הזולה ביותר, לרוב גם לא מציעים להם במוסך אפשרויות אחרות.

 

אני מניח שגם בתחום הזה בדומה לענף הצמיגים, בתמחור המקובל לבעל המקצוע יותר רווחי ומשתלם למכור את החלק הזול יותר (שהוא משמעותית יותר זול) במחיר מעט יותר נמוך.

 

בעקרון יש תקינה לכל החלקים האלה, אז צריך לתלות מישהו. זאת גם הסיבה שמאוד קשה לייבא לבד חלקים כאלה.

 

בצמיגים התחילו להדביק תווית עם מידע על צריכת דלק וציון בלימה. אני לא חושב שמוצדק להחזיק בארץ גוף תקינה שיבדוק את הדברים האלה, במקום להסתמך על התקינה האירופית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בענף הצמיגים (וגם בענף הבולמים) הבעיה מורכבת יותר.

 

עם משולשים, רכיבי הגה, ציריות, תושבות למיניהן וכדומה - גם אם הם עצמם חשובים מבחינה בטיחותית, הדבר היחיד שהתקינה דורשת היא התאמה לרכב, ועמידות.

 

כל עוד המשולש (לדוגמה) לא התפרק כמו בדוגמה שבראש השרשור - הוא עשה את מלאכתו נאמנה על פי כל אמות המידה הקיימות.

 

בצמיגים ובבולמים יש מעבר לכך עולם שלם של ביצועים, שנמדדים בצמיגים במבחנים האירופים והאמריקניים, ובבולמים בעקומות כוח-מהירות שמתקבלות על דיינו, ובשניהם - בביצועי הרכב במקרה קצה.

 

כלומר, עם בולם או צמיג החלק עשוי להיות תקני למהדרין, ואף על פי כן לנהג הממוצע עשויה להישקף סכנה ממנו בשל ביצועים ירודים, שלא בהכרח מורגשים בנהיגה יומיומית אך יתבטאו בצורה מוחשית במקרה קצה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולצערי אני החלפתי בוקסות משולש מקוריות ובולג'וינט שבסך הכל היו סדוקות ללא חופש וללא שום דבר.

16 שנה על הרכב, בלי שום חופש ובלי שום בעיה חוץ מגומי יבש\סדוק. מדהים!

היום כשאני שומע את הסיפורים על החלקים האלו אני מתבאס.

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/932/101.html

 

בלי קשר לנושא זה, בתור אחד שעבד בחנות חלקי חילוף הרבה זמן , תאמין לי שרוב החלפים שהמוסכים מבקשים ללקוח שלהם זה חלקים לא משהו בלשון המעטה כך שזה לא מפתיע.

 

כתבו פה פעם בפורום שבנאדם יודע שהוא יתקע שנים עם חלקים איכותיים במדף ולא משתלם לו להחזיק יותר מדי כאלו ותכלס, זה נכון.

עריכה אחרונה על ידי אושריקו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך רון, אין ספק שמדובר במשולש באיכות ירודה אבל אתה קפצת למסקנות שממש לא במקום.

 

1. תבחין בין צורת הריתוך לחוזקו.

2. הגומיה בתחליפי קרועה ובלויה. אני לא יודע בת כמה היא ולכן קשה להתייחס להשוואה מול חדשה. בכל מקרה לא כל סוג גומי עומד בכל החומרים ויכול להיות שחשפת אותו לחומר שהוא לא אמור להיחשף אליו. אשמח אם תכניס גומייה מקורית לאותו החומר כדי לראות איך היא מתנהגת.

3. אולי זו זוית הצילום אבל בדקת את קוטר החור בבושינג (הוא נראה גדול יותר בתחליפי).

4. החלק שנשבר פשוט מתוכנן גרוע ומבוצע גרוע.

 

למרות כל מה שכתבתי אני חושב שהחלופי הוא זבל כי מי שלא מקפיד על פינישים לא יקפיד גם על דברים הרבה יותר מהותיים.

 

 

אישית מעדיף לשלם קצת יותר על חלפים מקוריים ולקבל בתמורה את השקט הנפשי והאחריות הארוכה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נייט דרייבר, אני לא מומחה ולא מבוגר, אבל הוספתי כתבה על הנושא הדומה הזה למעלה.

 

אפשר לראות שהדבר נבדק גם אצל מיטב המומחים ויש בדבר משהו כנראה...

 

עם זאת, אני מאמין שהתוצרת הטורקית סבירה בהחלט יחסית לסיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושריקו, לא קראתי את המאמר אבל אני מהנדס מכונות בהכשרתי ואיש תעשייה שחי את עולם המתכת כבר הרבה שנים.

 

יש ציוד סיני טוב ויש זבל וכנ"ל לגבי כמעט כל תוצרת. הנקודה היא שיבואנים מחפשים להביא את ההכי זול שיצליחו למכור וככה זה נראה. לצערי הלקוח ההדיוט לא יודע להבחין באיכויות ולחלק לא מבוטל מהמוסכים לא אכפת.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...